Kun Canon ja Nikon tarjoavat Olympuksen E-sarjaan nähden kilpailukykyisiä vastustajia ja niiden valta-asema tarjoaa vahvempaa rinnakkaistukea, laajempaa kierrätysmahdollisuutta ja edullisempia lisävarusteita, niin mikä on se pointti, joka tekee ihmisessä päätöksen Olympuksen palkolliseksi ryhtymiseen?
Itse kuvaan E-sarjalla, mutta objektiostoksilla käydessä pohdin vakaasti merkin vaihtoa uutta kameraa hankkiessa.
Miksi Olympus?
3
1431
Vastaukset
- Tie**
Tuollainen ajatustapa on vaarallinen ja johtaa monopoliin, kuten Microsoft on osoittanut.
Ei ole mitään väliä, minkä merkkinen kamera on, ellei vanhat olemassa olevat objektiivit ja lisälaitteet ohjaa valintaa taloussyistä.
Uusia laitteita/objektiiveja saa aina niin kauan, kuin merkkiä valmistetaan. Käytetyt on asia erikseen, mutta usein merkkikäytetyt on niin kalliita, että niitä ei kannata ostaa ja ottaa kuluneisuusriskiä.
Joskus ihmetyttää kansan valinnat.
Esim. Pentax K10D 10 MP on hintaansa ja ominaisuuksiinsa nähden paras, mutta harvalle se kelpaa.- omolli
Tosiaan tuo uusi pentaxi on aika peto, jota voisi varmaan suositella ihan kenelle vaan. Siinähän on kaikki mitä uudelta järkkäriltä voi vaatia, vaakajat sun muut. Oikeastaan vain urheilukuvaajille sen sarjakuva nopeus taitaa olla vähän vaisu.
Se tarttis vaan vähän mainosrahaa...
- omolli
Oletkos huomannut Zuikojen testeissä saamia hyviä arvosanoja? mm. 35-100mm f:2!!! sai optiikasta täydet sata ja mekaniikasta 95. Tämä oli muistaakseni saksalaisessa colorfotossa. Se on vissiin paras arvosana mitä mikään zoomi on ikinä saanut lehden testeissä. Eikös koko top-pro linssi sarja ole saanut nyt jo kahdest EISAn parhaan linssin palkinnon.
Laadukkaita linssejä on tulossa samaan järjestelmään myös Leican/Panasonicin puolelta. Jos ei halua maksaa itseään aivan kipeäksi huippu zuikoilla, saa 4/3 järjestelmään kohta lähes kaikki SIGMAN linssit mitä sillä on muillekin merkeille tarjottavana. Metzillä ja Soligorilla taitaa olla myös edullisempia salamoita jotka jo käyvät E-sarjalaisiin. Itse aluitin joulukuussa digiajan E-400lla enkä kadu päätöstä yhtään. (muutenkuin että olisi pitänyt malttaa niin paketi n ois nyt saanut 200e halvemmalla:) prkl!) Ja voin sanoa, että vertailu pohjaa on ainakin nikonin D2x (painii kyllä ihan eri sarjassa) jolla olen päässyt kuvaamaan sekä EOS 350d
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252049
Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1301533En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k931376- 631244
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1381176The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121101Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall223922- 155881
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht57813Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20779