Puku/Silmälasit

Juhantalon Kauko

Moi,

Olen tässä yrittänyt löytää infoa aiheista puvun teettäminen ja silmälasien hinnat mutta laihoin tuloksin. Englannin kielelläkään ei oikein tunnu infoa löytyvän ja Portugalin kieli ei taivu.
Osaisiko joku siis kertoa neuvoja/kokemuksia aiheesta. Eli löytyykö räätäleitä kohtuu hintaan, lähinnä nyt olisi mielessä miehen puvun teettäminen.
Ja vaimolle pitäisi siis uudet silmälasit löytää, onkohan ne missä hinnoissa? Jostain luin että eivät tee optikkoliikkeissä näöntarkastuksia vaan ne tehdään aina silmälääkärillä, ok sinänsä mutta mitenkähön suhtatuvat jos on resepti suomesta mukana...
Niin ja kohde vielä auki mutta se tulee todennäköisesti olemaan Fortaleza. Sehän on suht iso kapunki joten luulisi kyseisiä palveluja löytyvän kyllä juu, mutta kokemuksia olisi mukava kuulla.

Tsäp
Kauko

3

568

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhantalon Kauko

      Jepjep,

      Nyt on matka varattu ja kohde on tuo Fortaleza.

      Kovasti olisin kiitollinen jos joku osaisi valaista tuota pukuvun teettäminen/silmälasien osto aihetta.

      Tsäp
      Kauko

      • brasileiro

        Heps,

        Ompas taalla tullu parit lasit teetettya. Tein tosin niin, etta annoin vanhat malliksi ja mittasivat ne ja tekivat sitten uudet. Jos haluaa tarkistuttaa naon, niin suosittelen sen tekemaan Suomessa ja lappu mukaan missa on vahvuudet mainittu. Laseja saa taalta ehka vahan halvemmalla, mutta laatukama maksaa senkin edesta. Jos asuisin Suomessa, niin teettaisin lasit siella. Taalla onnisttu tosin helposti, mutta edullisuudesta ei valttamatta takuita. Silmalasit = óculos.

        Puvun teettamisesta ei ole taalla kokemusta, olen ostanut omani muualta, koska ainakin Amzonasilla hyvat kankaat on erittain kalliita. Ehka kannattaa kysella hotellista, kun siella olet. Ne ehka osaa neuvoa. Nama vaan ei ole taalla oikein pukukansaa, joten epailen, etta jaa puku teettamatta taalla.


      • Juhantalon Kauko
        brasileiro kirjoitti:

        Heps,

        Ompas taalla tullu parit lasit teetettya. Tein tosin niin, etta annoin vanhat malliksi ja mittasivat ne ja tekivat sitten uudet. Jos haluaa tarkistuttaa naon, niin suosittelen sen tekemaan Suomessa ja lappu mukaan missa on vahvuudet mainittu. Laseja saa taalta ehka vahan halvemmalla, mutta laatukama maksaa senkin edesta. Jos asuisin Suomessa, niin teettaisin lasit siella. Taalla onnisttu tosin helposti, mutta edullisuudesta ei valttamatta takuita. Silmalasit = óculos.

        Puvun teettamisesta ei ole taalla kokemusta, olen ostanut omani muualta, koska ainakin Amzonasilla hyvat kankaat on erittain kalliita. Ehka kannattaa kysella hotellista, kun siella olet. Ne ehka osaa neuvoa. Nama vaan ei ole taalla oikein pukukansaa, joten epailen, etta jaa puku teettamatta taalla.

        Kiitokset brasileirolle vastauksista.
        Tarvinnee tehdä taas Thaimaan reissu niin saa nuo silmälasi ja pukuasiat hoidettua kuntoon =)

        -Kauko-


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      415
      1740
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      176
      1370
    3. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      105
      1368
    4. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      117
      1285
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      45
      1036
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      946
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      910
    8. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      92
      881
    9. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      866
    10. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      114
      859
    Aihe