Sitä minä ihmettelen

Samusa iyagari

Ihmettelen todella kovasti, että miksi kylmästä tundra-Suomesta Japaniin muuttaneet haluavat asua jossakin kylmän alueen Hokkaidoolla tai Toohokussa. Sapporo tai Asahikawa = ei kiitos. Minulle on Japani Tokiosta etelään ja länteen OK. Perustelkaa valintojanne.

5

679

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • meitä on moneksi

Kuka mistäkin tykkää. Etelässä ja lännessä kesät ovat tuskaisen kuumankosteita (mushiatsui) verrattuna pohjoiseen. Sapporossa useimmiten on kunnon talvikin, toisin kuin esim. Oulun eteläpuolisessa Suomessa tällä hetkellä.

• sasae

Kävin viime talvena helmikuussa Hokkaidolla, missä oli 2 metrin luminietokset. Siellä tuntui lämpimämmältä kuin Tokiossa! Tokion ilma on sellaista kylmännihkeänkosteaa, joka menee vaatteista läpi. Kämpät ovat todella kylmiä, kun taas Hokkaidolla keskuslämmitys on tosi yleinen. Ja tuo yllä mainittu loppukesän kuumuus Tokiossa on aika väsyttävää. Silloin menisin mielelläni Hokkaidolle.

Sitä paitsi ei Japaniin tullessa välttämättä voi valita asuinpaikkaansa, vaan sinne mennään mistä järjestyy opiskelupaikka, työpaikka tai vaikkapa puoliso joillakin.

• Sutoobu
        sasae kirjoitti:

Kävin viime talvena helmikuussa Hokkaidolla, missä oli 2 metrin luminietokset. Siellä tuntui lämpimämmältä kuin Tokiossa! Tokion ilma on sellaista kylmännihkeänkosteaa, joka menee vaatteista läpi. Kämpät ovat todella kylmiä, kun taas Hokkaidolla keskuslämmitys on tosi yleinen. Ja tuo yllä mainittu loppukesän kuumuus Tokiossa on aika väsyttävää. Silloin menisin mielelläni Hokkaidolle.

Sitä paitsi ei Japaniin tullessa välttämättä voi valita asuinpaikkaansa, vaan sinne mennään mistä järjestyy opiskelupaikka, työpaikka tai vaikkapa puoliso joillakin.

Eikö Hokkaidoollakin ole kaminalämmitys aika yleinen? Lämmitellessä kehon etupuoli hikoaa, mutta selkäpuolta palelee. Nante karada ni warui koto!

• Docomo

Niinpa, tanakin aamuna piti tehda lumityot ja raapata auton ikkunat!! Eli kylla elema on rankkaa taalla pohjoisessa. Mutta toisaalta, kaze no naka de sodatta ki wa ne ga tsuyoi...niinkun taalla pruukataan sanoa. Sapporo kara yoroshiku!

• hyvä neuvo

Ei kukaan, jonka pääasiallinen motiivi muuttaa pois Suomesta on lämpimämpi ilmasto, muuta Japaniin. Japaniin mennään ihan muista syistä. Mene jonnekin Kaakkois-Aasiaan, Itä-Aasiassa on vuodenaikoja, jolloin kaikkialla on kylmä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      45
      7382
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4078
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3615
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3130
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2806
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      51
      2324
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      53
      2307
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37