Kunnostan Medusa merkkistä purjevenettä ja etsin tietoa kys. veneistä, valmistajasta ja malleista jne. en löytänyt valmistajan kilpeäkään mistään, liekö purkamisvimmassa kadonnut jonnekin. Vene on n. 7m pitkä 20hp bukh moottorilla varustettu.
Kaikki fakta tervetullutta.
Medusa purjeveneestä tietoa?
22
7465
Vastaukset
- moottoripursi
Vene-lejden nro 10/72 on esittely
- 16v:n kokemus
Medusa oli Fibå Boatin valmistama (Lohjalla)
760x250x120sm Purjepinta-ala 22-24m2
paino n2500kg.70-luvun moottoripursista
varmaan yksi parhaiten purjehtivista.
Tilaa mukavasti, mutta käynti kannelle
vähän hankala.9 kertaa tuli Ruotsissa käytyä ja
hyvin selvittiin kovemmassakin kelissä.
Pitkähkökölisenä rakenne vankka.Korkeus
saattaa häiritä joidenkin silmää mutta vasta-
painona seisomakorkeus sisällä.
- moottoripursi
Taitaa olla Fibå-boat Lohjalta tehnyt nämä. Moottori on ikäisekseen teknisesti hyvä ratkaisuiltaan ja tilat hyvät. Ei mikään kryssipaatti, mutta avotuulilla kulkee vetten halki mukavasti. Päijänteellä näitä on useampia. Varustelu yleensä aika hyvä. Riki ei ole kovin korkea ja ulkonäössä moottorivenemäisiä piirteitä.
http://www.sailguide.com/
kohdasta båtfakta lisätietoa på svenska aakkoshaulla - Wiki
Suunnittelija Still, mutta ei se "oikea", vaan Love Still. Tietääkö joku mitkä ovat sukulaissuhteet Eivindin kanssa?
Tässä hänen suunnittelemansa veneet udkikin mukaan:
Purjevene ? Aurelia 35
Moottoripursi ? Medusa
Purjevene ? Aurelia 32
Moottorivene ? Artekno 410
Jolla ? Lilly
Purjevene ? Pingo
Purjevene 1974 Terhi 620
Medusa pärjää aika hyvin veneiden rumuuskisassa, on sen verran persoonallisen möykyn näköinen. Fibo-vene on valmistaja, ensiesittely -71.
Lisätietoa löytyy sailguide.com båtfaktasta.Love Still on Eivind Still:n veli. Sympaattinen tyyppi joka kylläkin on piirtänyt enemmän moottoriveneitä kun purjeveneitä. Melkoinen Pelle Peloton, jos huomioitte että tuo Medusa tuli myyntiin 70 luvun alkupuolella....
- on nainen,
LonelyBird kirjoitti:
Love Still on Eivind Still:n veli. Sympaattinen tyyppi joka kylläkin on piirtänyt enemmän moottoriveneitä kun purjeveneitä. Melkoinen Pelle Peloton, jos huomioitte että tuo Medusa tuli myyntiin 70 luvun alkupuolella....
joten ei hän ainakaan veli voi olla!
- Satu 505
Love Still piirsi myös Satu 505:n, joka on siis vielä hieman pienempi kuin Joe17 ja aika paljon huonompi purjehtimaan. Sellaisella tuli opeteltua purjehdusta pari kesää iloisella 70-luvulla.
- Antsu*
on nainen, kirjoitti:
Ainakin tavatessamme kauan aikaa sitten Love oli kyllä mies. En oikein usko, että tilannetta olisi keinotekoisesti sen jälkeen muutettu. Venesuunnittelijana Love oli täysin amatööri, päätyö oli muistaakseni lääke-esittelijä niihin aikoihin, kun Medusa piirrettiin.
on nainen, kirjoitti:
Niin, en ole häneltä kyllä kysynyt mutta rohkenen väittää että piippua polttava parrallinen Love on mies!
- Henry Morgan
Terhisail 530 on myös Love Stillin piirtämä, yllättävän hyvä kompromissi. Kyseitä paattia ja sen pienempää versiota Satu 505 on ilmeisesti tehnyt useampikin valimo?
- Medusa II
Ruåttin pojat ovat tässäkin paremmin ajan tasalla, kun ovat finski-veneen datan laittaneet muistiin. ks linkki :
http://www.sailguide.se/Medusa.htm
Venehän sinällään on moottoripurhjehtija mutta kulkee kunnon purjeilla ja avotuulilla. Am artikkelista löytyy myös tietoa. - sen verran
Että kerran ollut kyydissä, ja kyyti oli aika surkea. Slöörillä jotain toivoa.
Rumakin on ku perkele.
Mielummin olen maissa kun medusassa.
Mitä eroa on Aidsi:lla ja Medusalla?
Aidsin kanssa voi nykyään elää, ja siitä pääsee helpommin eroon.- vow !
Onneksi pelastit tämän ketjun ja kirjoitit oikein "asiaa" väliin.
- Kokemukset...
vow ! kirjoitti:
Onneksi pelastit tämän ketjun ja kirjoitit oikein "asiaa" väliin.
Nehän ei ole asiaa, mutta jos joku vastaa että "näyttää ihan kivalta, varmaan hyvä purjehtia" niin sehän on täyttä asiaa.
Minun mielestä lastulevystä saa itse tehtyä kauniimman ja parempikulkusen veneen, vasen käsi taskussa ja oikea silmä puhkaistuna. - kysymyksen kysyjä
Kokemukset... kirjoitti:
Nehän ei ole asiaa, mutta jos joku vastaa että "näyttää ihan kivalta, varmaan hyvä purjehtia" niin sehän on täyttä asiaa.
Minun mielestä lastulevystä saa itse tehtyä kauniimman ja parempikulkusen veneen, vasen käsi taskussa ja oikea silmä puhkaistuna.no johan tuli tietoa ja mututuntumaa nopeasti, kiitos kaikille. Kaipa se sen verran sitten joskun purjehtii, kuin tällainen vanha moottoriveneilijä haluaakin, jos ei niin ei sitten, ollaan sitten laiturissa, ja otettaan pienet ja nautitaan kesästä.
- Medusa II
kysymyksen kysyjä kirjoitti:
no johan tuli tietoa ja mututuntumaa nopeasti, kiitos kaikille. Kaipa se sen verran sitten joskun purjehtii, kuin tällainen vanha moottoriveneilijä haluaakin, jos ei niin ei sitten, ollaan sitten laiturissa, ja otettaan pienet ja nautitaan kesästä.
Veneessä ei ole ongelmaa, tilaa ja mukavuutta
löytyy kohtuuhinnalla, näin on oma kokemukseni.
Joitakin mukavasti harmittaa, jos et ole hankkinut venettä heidän makunsa mukaan ja uskallat kysellä tällä tietäjien sivustolla... - Sir Medusa
Kokemukset... kirjoitti:
Minun mielestä lastulevystä saa itse tehtyä kauniimman ja parempikulkusen veneen, vasen käsi taskussa ja oikea silmä puhkaistuna.Aivan niin, faktaahan ensimmäinen kirjoittaja kysyi ja sitähän tuli kunnes joku ilmoitti kysyjän ostaneen väärän veneen.... siis vastaajan mielestä... snaijjaatko ?
- kuvamaterialia
- piti7000
Medusa on tosi hyvä vene. Päihittää nykyiset asuntoalukset mennen tullen.
- Tarvitsen
Sattuuko kellään olemaan joutavana mm. Medusa -veneissä aikoinaan käytettyä pienikokoista hiililämmitintä. Olen kiinnostunut ostamaan kohtuuhintaisen sellaisen.
[email protected] - Tarvitsen
Sattuuko kellään olemaan joutavana mm. Medusa -veneissä aikoinaan käytettyä pienikokoista hiililämmitintä. Olen kiinnostunut ostamaan kohtuuhintaisen sellaisen.
[email protected]- outo
millainen se lämmitin on, ei ollut mun Meduusassa?? Onko kuvaa ym. tietoja?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448179Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432191Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262082- 951708
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811637- 281163
Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071081Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 53995
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28860