Juhlavuosi?

MUMMELI1

Kuinka monella tämä vuosi on juhlavuosi?
Onhan meitä -47 syntyneitä suurin ikäluokka mitä koskaan on syntynyt.
Aiotko juhlia vai ohitatko?
Minä en juhlinut 50 sillä kun olin silloin vammautunut ja vietin 50 Käpylän kuntoutus keskuksessa.
Puoliso täyttäää myös tänä vuonna 60 .Ajettelimme pitää 120 vuotis juhlan kesänalussa. Väkeä tulee varmaan paljon. Paikka on vielä avoin. Mennäkö johonkin pitopaikkaan vai vuokratako teltta kodin huoneiden lisäksi.Miten aiotte juhlia,onko esiintyjiä ohjelmaa jne? Meillä ei ole esiintyjistä puutetta kun mies on entinen muusikko ja nykyinen mus.opettaja.On vielä aikaa suunnitella ,että saadaan hyvät juhlat.

8

555

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ksantippa

..pitäisinkö juhlat ollenkaan. On kaikenlaista ikävää tapahtunut ja mieli maassa eli ei tunnu mukavalta esittää juhlakalua. Viisikymppiset juhlin kyllä ja hauskaa oli. No, ehkä se juhlamieli vielä tästä syntyy, kun on tuohon hetkeen jonkun verran aikaa ja vuosi vasta alussa. Jos en muuten juhli, niin ainakin ostan pullon shamppanjaa ja kohotan maljan itselleni. Olen sen ansainnut.

Katsotaan nyt, olen otteissani yleensä ripeä, joten saatan kääntää takkini hyvinkin juhlimisen suhteen. Olen hyvä organisoimaan ja järjestänyt juhlia ammatikseni muun muassa, joten ei tämä järjestelypuoli ongelma ole, mielialan nostaminen on.

Isoista juhlista en kuitenkaan tykkää, olen
      saanut elämässäni esiintyä ihan tarpeeksi, ei enää kiitos. Pieni piiri, hyvää ruokaa ja juomaa, soittoa, laulua, tanssia - kyllä tunnelma niistä aineksista syntyy, kun vieraat tuntevat toisensa. Mieluuummin juhlin muualla kuin kotona. Niin saisin itsekin nauttia juhlista. Kotona järjestetyissä on aina kouhaamista ja hermoilemista yhden sun toisen jutun suhteen enkä halua myöskään siivota juhlien jälkiä tai palkata siihen vierasta apua.

Tietysti kaikki riippuu siitä, mistä roikkuu. Jos on kartano tai muu luksusympäristö asumuksena ja liuta edeskäypiä ynnä pikku- piikoja, mikäs siinä vaikka kotona juhlisi kuinka. Mutta kun on nämä taviksen olosuhteet, niin miellyttävä ympäristö jossakin muualla tuntuisi juhlavammalta, antaisi vaihtelua ja säästää voimia itse juhlaan.

Juhli toki isot juhlat, sitähän nämä ovat. Ei niitä niin paljon elämässä ole, että yhtäkään kannattaisi sivuuttaa, jos on vain vire päällä.

• ovat

Suurin joukko.Suurissa ikäluokissa.

Iloitse ja järjestä Juhla kun voit.
        Ohjeita ja vihjeitä löytyy varmasti.
        _Iloa ja valoa kukkuramitoin teille 120 v.johdosta.

-Teidän Juhlanne voi tuoda nuorille sukulaisillenne uskoa avioliitoon,elämäntapana.

-Tai Juhlanne voi luoda sukulaisnuorille uskoa tulevaisuuteen.Hyvien ja huonojen aikojen vaihteluun.

-Arvosta itseäsi ja puolisoasi, järkkää vaikka lettukestit,nyyttikestit tai pyydä vieraita pukemaan hassu hattu päähänsä,kun tulevat.

-Näyttäkää millaisia ihmisiä oikeasti olette ja ihmiset rakastavat teitä.

-Ja jos tärkeily ja arvokkuus tuntuu hyvältä,tärkeilkää oikein sydämenne kyllyydestä.
        -Lapsenlapsenne muistelevat aikuisena olleensa oikeissa Wanhanajan juhlissa kerran elämässään.

-Pääasia että on kivaa.

• ovat kirjoitti:

Suurin joukko.Suurissa ikäluokissa.

Iloitse ja järjestä Juhla kun voit.
        Ohjeita ja vihjeitä löytyy varmasti.
        _Iloa ja valoa kukkuramitoin teille 120 v.johdosta.

-Teidän Juhlanne voi tuoda nuorille sukulaisillenne uskoa avioliitoon,elämäntapana.

-Tai Juhlanne voi luoda sukulaisnuorille uskoa tulevaisuuteen.Hyvien ja huonojen aikojen vaihteluun.

-Arvosta itseäsi ja puolisoasi, järkkää vaikka lettukestit,nyyttikestit tai pyydä vieraita pukemaan hassu hattu päähänsä,kun tulevat.

-Näyttäkää millaisia ihmisiä oikeasti olette ja ihmiset rakastavat teitä.

-Ja jos tärkeily ja arvokkuus tuntuu hyvältä,tärkeilkää oikein sydämenne kyllyydestä.
        -Lapsenlapsenne muistelevat aikuisena olleensa oikeissa Wanhanajan juhlissa kerran elämässään.

-Pääasia että on kivaa.

Miten on, onko ollut ilo olla suuri ikäluokka. Minusta ei oikein. Koko ikänsä on kuullut olevansa liikaa, ei opiskelupaikkaa, ei töitä, ei asuntoa, ei mitään, kun teitä on niin paljon. Luitekin jotenkin on rämmitty 60:seksi asti. Ja sama narina jatkuu eläkepommin merkeissä! No onkos ollut mukavaa.
        Saisivat jo vaihtaa levyä.

• sinihelmikki
        M-Magia kirjoitti:

Miten on, onko ollut ilo olla suuri ikäluokka. Minusta ei oikein. Koko ikänsä on kuullut olevansa liikaa, ei opiskelupaikkaa, ei töitä, ei asuntoa, ei mitään, kun teitä on niin paljon. Luitekin jotenkin on rämmitty 60:seksi asti. Ja sama narina jatkuu eläkepommin merkeissä! No onkos ollut mukavaa.
        Saisivat jo vaihtaa levyä.

että inflaatio söi velat. Olisi pitänyt ottaa niin paljon kuin sai ja sijoittaa asuntoihin. Itse olen pelännyt velkaa ja opintolainaakin otin ihan pakosta. Muuten olin töissä koko opiskeluajan. Muistan kuinka koulua käytiin ilta- ja aamuvuorossa, kun oppilaita oli paljon, vaikka olen vähän vanhempi. Oli maalaiskylälläkin elämää ja hauskaa oli.

• areenallehan

Vuokratkaapa porukalla areena. Sovitte julat
      samalle päivälle kaikki 60 W.

• Angi *

jolloin paljon tapahtuu. 1 On laiskojen vuosi. 2. on kulutus vuosi. 3. salaisuuksien vuosi. 4. on rakkauden vuosi. 5. on epävakainen vuosi. 6. on pelottava ja riitainen vuosi. 7. on onnen ja rikkauden vuosi. 8. on harmooninen vuosi. 9.on sairauksien ja kommellusten vuosi.10. on ihmettelyjen ja yliluonnollisten asioiden vuosi.

• myös 1944

syntyneelle. Eli jään varhennetulle vanhuuseläkkeelle 1.9.2007. Sitä juhlin, mutta tapaa en vielä tiedä.

• sinihelmikki

vuosikertaa 1943. Kun täytin 50 järjestin isot juhlat, oli tanssia. Sukumme todella pitää hauskaa juhlissa ja tulee joukolla, kun kutsu käy.Neljä vuotta sitten en aikonut pitää mitään.Lapseni sanoivat, että entäs, jos on jo alettu järjestellä. He olivat tilanneet ravintolan ja järjestivät sinne lähipiirin. Arvostin tätä suuresti, sillä arvokkainta, mitä ihminen voi antaa toiselle, on aika. Tuntui kivalta, kun lapseni ovat omaksuneet ajatuksen. Perheemme oli tuolloin vielä kokonainen. Juhlikaa kaikki, jolla on halua ja mahdollisuus.Meidänkin suvussa vuosi 2006 oli iloisten juhlien vuosi, oli rippijuhlat, ristiäiset, merkkipäivät ja valmistujaiset.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2493
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1728
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1598
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      955
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      938
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      61
      846
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      188
      834
    10. Milloin viimeksi

Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    Aihe