varkaudet todellisia

juuri kotiutunut

Olin kaksi viikkoa Fortalezassa ja viimeisellä viikolla minulta vietiin pieni laukku. Kävelin rannalla sunnuntaina keskipäivällä ja kannoin vasemmassa ranteessa pientä laukkua, kun takaapäin riuhtaistiin laukku kädestäni. Tekijä oli nuori poika. Onneksi laukussa ei ollut paljoakaan rahaa, mutta tilanne harmitti itseäni suuresti. Rannalla oli paljon väkeä, eikä kukaan tehnyt yhtään mitään, vaikka näkivät tapahtuman,eli poika sai juosta laukkuni kanssa karkuun ihan rauhassa. Yhdeltä matkalaiselta, nuorelta naiselta repäistiin rippiristi kaulasta, mutta onneksi hän sai käden ketjun päälle, joten teko jäi kesken.
Brasiliassa on siis varastelu totisinta totta, jota ei kannata vähätellä. Se sattuu kohdalle, jos niin on käydäkseen. Ei silti kannata olla ylivarovainen, paras rahojen säilytyspaikka on taskut ja kameran kanssa kannattaa myös olla myös valppaana. Olen matkustellut paljonkin, mutta koskaan ennen en ole joutunut varkauden kohteeksi...

9

2705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,...

      Onkohan maailmassa maata jossa nyt ei varkauksia olisi, outo kuvitelma jos näin luulee.ikäviä asioita, mutta...

      • onhan

        tuosta rikollisuudesta ollut näilläkin palstoilla juttua paljonkin. Ihmettelenkin sitä, että siitä huolimatta niitä koruja ja pikku laukkuja mukana kannetaan. Brasilialaiset ovat itsekin rikollisuuden suhteen hyvin arkoja, joten eivät taatusti sotkeudu jonkun laukkuvarkaan kiinniottoon.


      • jep jep
        onhan kirjoitti:

        tuosta rikollisuudesta ollut näilläkin palstoilla juttua paljonkin. Ihmettelenkin sitä, että siitä huolimatta niitä koruja ja pikku laukkuja mukana kannetaan. Brasilialaiset ovat itsekin rikollisuuden suhteen hyvin arkoja, joten eivät taatusti sotkeudu jonkun laukkuvarkaan kiinniottoon.

        itse olimme 05 ja kaikki korut jätettiin kotiin ja käsilaukkuja ei tullut kyllä mieleenkään kantaa, rahat oli rintsikoissa tai salataskuissa.viikon päästä taas lähdemme ja korut kotiin.Esim. partioliikkeistä ja muistakin saa sellaisia, niin sanottuja vyölaukkuja, mutta on litteä rahapussi, jota pidetään vaatteiden alla on kätevä ja sinne menee visakin.


    • kahdesti käynyt

      Fortaleza melkoisen riskialtis kaupunki varkauksille. Itselle ei sattunut mitään kahden viikon aikana, matkakumppaneille kylläkin ryöstö, jossa putsattiin kaikki. Aamulla kello kymmenen,iso jengi tulee ja putsaa kaiken, kellot, laukut, korut. Anna suosiolla muutoin sattuu. Maceiossa käyneenä, voin suositella paikkaa rauhallisena, mutta korut ja käsiveskat kannattaa jättää hotelliin.

    • Kokemuksella

      Mitää ei varastettu kun ei koruja kanniskeltu. siitä varoitti jo matkatoimisto. Jos Fortaleza on yksi brasilian rikollisimmista kaupungeista niin silloin kannattaa välttää koruja esimerkiksi. Korut oli kotona ja hotellissa, pidin ainostaa puukoruja joita ei viety. Samoin, laukku oli kotona joten sitä ei voitu varastaa. Laukkua ei varmaankaan kannata kantaa kädessä jos sitä ylipäätänsä pitää, kun sen saa suht helposti ammatti rikolliset pois. Olkapäällä tai sitten missään. tuo oli kyllä omaa tyhmyyttä. Maassa maan tavalla, eikä kannata olla liian sinisilmäinen. Mitään ei meiltä matkan aikana varastettu.

      • kukka___

        mä olin fortalezassa eikä mitään varastettu.
        mulla oli pelkät shortsit eikä mitään muuta mukana. ihme ettei mitään viety!!!! olin kai sitten vaan niin järkevä. ei ees mun kaulakoruu viety..jonka jätin suomeen


      • Mies Riosta
        kukka___ kirjoitti:

        mä olin fortalezassa eikä mitään varastettu.
        mulla oli pelkät shortsit eikä mitään muuta mukana. ihme ettei mitään viety!!!! olin kai sitten vaan niin järkevä. ei ees mun kaulakoruu viety..jonka jätin suomeen

        vapahtaja.
        No niinhan se on, mitään ei ole koskaan keneltakaan varastettu ja eihan se ole edes mahdollista etta keneltakaan mitaan varastettaisiin kun EI OLE OSUNUT OMALLE KOHDALLE.
        No nainhan suomalainen maalaisjuntti ajattelee. On se vaan kumma etta stadilainen tajuu etta kun sielta urpolandiasta lahtee radalle, niin saannot muuttuu kertalaakista.
        Terveisia sinne Keha 3sen taakse, taalla on julma maailma teita odottamassa.


      • Nimetön
        Mies Riosta kirjoitti:

        vapahtaja.
        No niinhan se on, mitään ei ole koskaan keneltakaan varastettu ja eihan se ole edes mahdollista etta keneltakaan mitaan varastettaisiin kun EI OLE OSUNUT OMALLE KOHDALLE.
        No nainhan suomalainen maalaisjuntti ajattelee. On se vaan kumma etta stadilainen tajuu etta kun sielta urpolandiasta lahtee radalle, niin saannot muuttuu kertalaakista.
        Terveisia sinne Keha 3sen taakse, taalla on julma maailma teita odottamassa.

        Itse olen syntynyt ja asunut Kehä 3:n ulkopuolella ikäni, muutamaa kuukautta lukuunottamatta...kiitos siitä viisaille vanhemmilleni. Olen paljon liikkunut Suomen sisällä mm. pohjoisen hiihtokeskuksissa. Siellä olen henk.kohtaisesti huomannut, että mitä stadilaisempi, niin sitä...Voin vain kuvitella mitä se sitten on ulkomailla. Olen menossa Sao Paoloon parin viikon päästä joten oiskohan tällä Rio idiootilla jotain Stadi viisauksia. Onhan se kyllä jo todella tiedettä, että jättää arvotavarat kotiin, mutta jotain muuta ihmeellistä.


      • Mies Riosta
        Nimetön kirjoitti:

        Itse olen syntynyt ja asunut Kehä 3:n ulkopuolella ikäni, muutamaa kuukautta lukuunottamatta...kiitos siitä viisaille vanhemmilleni. Olen paljon liikkunut Suomen sisällä mm. pohjoisen hiihtokeskuksissa. Siellä olen henk.kohtaisesti huomannut, että mitä stadilaisempi, niin sitä...Voin vain kuvitella mitä se sitten on ulkomailla. Olen menossa Sao Paoloon parin viikon päästä joten oiskohan tällä Rio idiootilla jotain Stadi viisauksia. Onhan se kyllä jo todella tiedettä, että jättää arvotavarat kotiin, mutta jotain muuta ihmeellistä.

        Vai olet koko ikasi asunut keha 3n ulkopuolella. ONNEKSI OLKOON.
        Ei tassa mitaan viisauksia ole, mene vaan sinne Sao Pauloon ja onnea matkaan.
        Sovi nyt kuitenkin sen isin ja aidin kanssa etta jos sinusta ei pariin viikkoon mitaan kuulu etta alkaa kyselemaan ulkoministerion kautta.
        Itse en ole KOSKAAN ollut yhdessakaan hiihtokeskuksessa, enka mene. On sita stadissakin jos jonkinlaista sukankuluttajaa ja usko huviksesi, suurin osa kukkoilijoista on tullu jostain ypajalta. Ei stadilaisen tarvitse kukkoilla. On vaan KYLMA fakta etta Helsinki on Suomen AINOA kaupunki, tosin kovin pieni, mutta kaupunki kuitenkin. Loput ovat sellaisia maalaispitajia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1767
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      72
      1591
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      56
      1283
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      69
      1121
    5. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      755
    6. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      739
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      737
    8. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      718
    9. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      715
    10. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    Aihe