Suljen vaikka lakiteitse!

pettynyt

Eli otin ns. kytkypuhelimen ja liittymän soneran kauppiaalta syyskuussa 2006. Ja nyt haluaisin sulkea liittymän,mutta en tiedä antavatko he sulkea.
Kerronpa tarkemmin kuinka haksahdin kytkykauppaan. Ennen kun omistin kytkypuhelimen niin puhelinlaskuni olivat kuukaudessa keskimäärin 15-20 €, joten ajattelin, että saan uuden puhelimen ja liittymän tolla hinnalla jne.
Joten päätin suunnistaa lähimmälle sonera kauppiaalle.
Kauppias tarjosi minulle kytkypuhelinta ja liittymää vain 17.90 €/kuukausi, johon sisältyisi 50 min puheaikaa ja 50 tekstaria. Jo silloin sanoin myyjälle, että eikö tuo 50 min puheaikaa ole aika vähän niin siihen myyjä sanoi vain, että kyllä se riittää sinulle.Joten otin paketin.

Voisin sanoa, että jouduin huijauksen kohteeksi, sillä heti seuraava puhelin lasku oli 55 € !!!Ja sen jälkeen laskut ovat olleet tähän päivään mennessä joka kuukausi vähint,50 € . Eli olen maksanut soneralle jo yli 250 € neljässä kuukaudessa. Laskut ovat olleet ilmeisesti sen takia niin suuria, koska olen puhunut yli 50 minuuttia kuukaudessa.

Nyt haluaisin tietää voinko sulkea liittymää ja palauttaa puhelimen takaisin, sillä eihän tällaisessa ole mitään järkeä, että maksaa 2 vuotta tuollaisia laskuja.

Onko kellään tietoa onnistuuko liittymän sulkeminen jos on joutunut ns, huijauksen kohteeksi epäpätevän myyjän takia? Tai jos elämän tilanne on muuttunut(työt loppui marraskuussa ja aloitin opiskelun, joten ylimääräistä rahaa ei ole). Voinko vedota siihen, että elämän tilanne on muuttunut eikä laskuihin ole varaa.

Onko kokemuksia?

Olen valmis menemään vaikka käräjille saakka, jos laskuni eivät ala tippumaan, sillä köyhällä opiskelijalla ei ole varaa noin isoihin laskuihin.

31

6010

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kalle

      Ennen sanottiin, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

      Nyt sen lisäksi kärsii lompakko.

    • Iso-Aa

      Pakkoko on jauhaa paskaa tunti kaupalla puhelimessa? Minulla tulee laskua 10€ kuussa ja aivan hyvin on tullut puhelinasiat hoidettua.

      • pettynyt

        Olet ymmärtänyt väärin viestin. En todellaakaa ole puhunut tuntikaupalla vaan myyjä laittoi minun tietämättä kaikenmaailman vakutuspaketteja ja datapaketteja ynm.
        Kysymys on siitä, että pystyykö liittymää sulkea ? Ei siitä paljonko puhun.
        Mutta kiitos mielipiteestä :D


      • Varma häviö!
        pettynyt kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin viestin. En todellaakaa ole puhunut tuntikaupalla vaan myyjä laittoi minun tietämättä kaikenmaailman vakutuspaketteja ja datapaketteja ynm.
        Kysymys on siitä, että pystyykö liittymää sulkea ? Ei siitä paljonko puhun.
        Mutta kiitos mielipiteestä :D

        Avauksessa et maininnut mitään siitä että myyjä olisi laittanut liittymään tietämättäsi ylimääräisiä maksullisia ominaisuuksia. Epäilen että itse olet niihin suostunut, mutta jos ne tosiaan on myyjän virheestä laitettu ja eivät kuulu kiinteästi liittymään niin ota yhteyttä operaattoriin ja pyydä poistamaan ne. Voit pyytää ne poistettaviksi myös jos itse olet niihin suostunut ja ne eivät kuulu kiinteästi liittymään.


      • Varma häviö!
        Varma häviö! kirjoitti:

        Avauksessa et maininnut mitään siitä että myyjä olisi laittanut liittymään tietämättäsi ylimääräisiä maksullisia ominaisuuksia. Epäilen että itse olet niihin suostunut, mutta jos ne tosiaan on myyjän virheestä laitettu ja eivät kuulu kiinteästi liittymään niin ota yhteyttä operaattoriin ja pyydä poistamaan ne. Voit pyytää ne poistettaviksi myös jos itse olet niihin suostunut ja ne eivät kuulu kiinteästi liittymään.

        Jos virhe on myyjän niin se ei kuitenkaan ole peruste liittymän irtisanomiselle saati sitten oikeustoimille. Virhe vain korjataan ja mahdollisesti hyvitetään.


      • Iso-Aa
        pettynyt kirjoitti:

        Olet ymmärtänyt väärin viestin. En todellaakaa ole puhunut tuntikaupalla vaan myyjä laittoi minun tietämättä kaikenmaailman vakutuspaketteja ja datapaketteja ynm.
        Kysymys on siitä, että pystyykö liittymää sulkea ? Ei siitä paljonko puhun.
        Mutta kiitos mielipiteestä :D

        Missähän kohtaa aloitusviestiä on mainintaa näistä data muista paketeista?


      • pettynyt
        Varma häviö! kirjoitti:

        Avauksessa et maininnut mitään siitä että myyjä olisi laittanut liittymään tietämättäsi ylimääräisiä maksullisia ominaisuuksia. Epäilen että itse olet niihin suostunut, mutta jos ne tosiaan on myyjän virheestä laitettu ja eivät kuulu kiinteästi liittymään niin ota yhteyttä operaattoriin ja pyydä poistamaan ne. Voit pyytää ne poistettaviksi myös jos itse olet niihin suostunut ja ne eivät kuulu kiinteästi liittymään.

        Myyjä laittoi data-20 paketin eli internet paketin minulle yhdeksi laskutuskaudeksi. Sanoin, että voisin kokeilla sitä kuukauden ja sitten sulkea sen. Myyjä sanoi, että kuukauden kuluttua se sulkeutuu automaattisesti.

        Yllätyksekseni datapaketti oli vielä marraskuussakin minulla - tietämättämäni.

        Eli olin maksanut 4 kuukautta turhaan siitä.

        Eihän se paljon ole jos 5,90 € kuukaudessa tulee lisää, mutta kun näitä ylimääräisiä maksuja joutuu maksamaan useasti niin niistähän ne laskut kertyy.


    • Varma häviö!

      Luvassa on varma häviö niin liittymän sulkemisessa kuin oikeudessakin (tuskin edes saat operaattorin syytteeseen). Itse olet sopimukseen ollut velvollinen tutustumaan ja itse olet sopimukseen sitoutunut. Tarkista että olet ymmärtänyt sopimusehdot oikein, tarkista mm mitä tuo kytkyyn sisältyvä puheaika sisältää (usein ei sisällä puheluita toisen operattorin liittymiin). Jos olet ymmärtänyt sopimuksen väärin tai elämäntilanteesi on muuttunut niin ne ovat sinun asioitasi ja eivät ole riittävä peruste sopimuksen purkamiselle saati sitten oikeustoimille. Myyjä ei ole vastuussa siitä että liittymä ei sovikaan sinulle kuten yhdessä pähkäilitte, vain sinä voit tietää miten hyvin liittymä sopii sinun puhelimenkäyttötottumuksiisi ja myyjältä ei voi odottaa sitovaa arviota liittymän sopivuudesta.

      Seuraavalla kerralla ota itse tarkkaan selville liittymän ominaisuudet ja vertaa niitä tarkkaan omiin puhelimenkäyttötottumuksiisi.

      • itseppänen

        Jos laskusi on ollut 20€ kuussa ja liittymätyyppi Sonera Netto, niin olet jutellut aina reilu 200 minuuttia kuussa tai lattanut 200 tekstaria kuussa.

        Ota siis ainakin se 200 minsan paketti. Käytännössä jos juttelet tuolla 200 minsan paketilla 300 minsaa niin se maksaa enemmän kuin se 500 minsan paketti.

        Jos haluat pienentää puhelinlaskua niin ota isompi paketti. Jos juttelet sillä 50 minsan paketilla 200 minsaa niin se käy sinulle reippahasti kalliimmaksi kuin se 200 minsan paketti. Järki käteen.

        Ja jos et käytä datayhteyksiä niin ota se datapaketti pois. Siinä säästät 5,90€/kk. Jos meinaat ettet riko tai hukkaa puhelintasi, niin ota vakuutus pois. -3,90€ / kk. Siinä vakuutuksessa on omavastuu 0€, joten yksi mahis on pitää se, heittää puhelin "vahingossa" järvenpohjaan 1 1/2 vuoden päästä ja ottaa uusi luuri tilalle. Tietty et oikeasti hukkaa puhelinta, vaan ilmoitat sen vain uponneeksi jorpakkoon. Tai lue nyt ne vakuutusehdot tarkasti, ettei tule taas tehtyä tyhmyyksiä.

        Jos laskusi olisi ollut 40€ olisit puhunut suunnilleen sen 500 minsaa kuussa, eli olisit oikeasti saanut sen luurin ilmaiseksi, eikä laskut olisi nousseet.


      • pettynyt

        Tiedän kyllä,että olen itse vastuussa asiasta ja tein tietenkin virheen, kun en ilmeisesti ymmärtänyt sopimusta oikein.
        Mutta silti olen pettynyt etenkin soneran huonoon informaatioon, sillä kyllähän kauppiaallakin on jokin vastuu. Ymmärtääkseni kauppiaan tulisi antaa tietoa ja selvittää asiakkaalle mikä olisi paras vaihtoehto minulle.

        Itse voin rehellisesti sanoa, että minua vedätettiin. Yleensääkkin olen saanut huonon kuvan soneran toiminnasta.

        Onhan asiakas kummiskin aina oikeassa?. :D

        Olen vaan todellan pettynyt soneraan ja etenkin "erääseen" sonerakauppiaan myyjään.


      • pettynyt
        itseppänen kirjoitti:

        Jos laskusi on ollut 20€ kuussa ja liittymätyyppi Sonera Netto, niin olet jutellut aina reilu 200 minuuttia kuussa tai lattanut 200 tekstaria kuussa.

        Ota siis ainakin se 200 minsan paketti. Käytännössä jos juttelet tuolla 200 minsan paketilla 300 minsaa niin se maksaa enemmän kuin se 500 minsan paketti.

        Jos haluat pienentää puhelinlaskua niin ota isompi paketti. Jos juttelet sillä 50 minsan paketilla 200 minsaa niin se käy sinulle reippahasti kalliimmaksi kuin se 200 minsan paketti. Järki käteen.

        Ja jos et käytä datayhteyksiä niin ota se datapaketti pois. Siinä säästät 5,90€/kk. Jos meinaat ettet riko tai hukkaa puhelintasi, niin ota vakuutus pois. -3,90€ / kk. Siinä vakuutuksessa on omavastuu 0€, joten yksi mahis on pitää se, heittää puhelin "vahingossa" järvenpohjaan 1 1/2 vuoden päästä ja ottaa uusi luuri tilalle. Tietty et oikeasti hukkaa puhelinta, vaan ilmoitat sen vain uponneeksi jorpakkoon. Tai lue nyt ne vakuutusehdot tarkasti, ettei tule taas tehtyä tyhmyyksiä.

        Jos laskusi olisi ollut 40€ olisit puhunut suunnilleen sen 500 minsaa kuussa, eli olisit oikeasti saanut sen luurin ilmaiseksi, eikä laskut olisi nousseet.

        Jännää, että puhelimen vakuutus sopimuksessa ei lue mitään omavastuusta. Onkohan varmaa, että oma vastuu on 0 €?.

        En kyllä luota enää soneraan yhtään.

        Vakuutusta en kyllä ota pois, sillä jos puhelin menee rikki vaikka nyt niin joudun maksamaan sitä vielä 1, 5 vuoden ajan.

        Olisi kiva tietää onko omavastuuta ollenkaan.


      • typerys...
        pettynyt kirjoitti:

        Tiedän kyllä,että olen itse vastuussa asiasta ja tein tietenkin virheen, kun en ilmeisesti ymmärtänyt sopimusta oikein.
        Mutta silti olen pettynyt etenkin soneran huonoon informaatioon, sillä kyllähän kauppiaallakin on jokin vastuu. Ymmärtääkseni kauppiaan tulisi antaa tietoa ja selvittää asiakkaalle mikä olisi paras vaihtoehto minulle.

        Itse voin rehellisesti sanoa, että minua vedätettiin. Yleensääkkin olen saanut huonon kuvan soneran toiminnasta.

        Onhan asiakas kummiskin aina oikeassa?. :D

        Olen vaan todellan pettynyt soneraan ja etenkin "erääseen" sonerakauppiaan myyjään.

        "Yleensääkkin olen saanut huonon kuvan soneran toiminnasta."

        kyllä täytyy olla tyhmä ihminen, jos "yleensäkkin on saanut huonon kuvan soneran toiminnasta" ja kuitenkin sortuu siihen ;)

        jos joku sanoo minulle, ettei paskaa kannata syödä, niin uskon sen toki vähemmälläkin, sillä jopa paskan hajukin on jotakuinkin luotaan->työntävä :P


    • pppp_

      Teoriassa jos voisit todistaa että ns. "ammattilainen" on antanut väärää tietoa sinulle voisit ehkä onnistuakkin mutta kun on sana sanaa vastaan ja itse olet nimen laittanut paperiin niin heikoilla ollaan. Ja kyllähän se sinun omaa tyhmyyttä oli. Olisit käskenyt myyjä laskemaan sinulle millä perusteella se 50min sinulle riittää jos kerran sitä ihmettelelit. Laitatko kaikkiin papereihin nimesi lukematta niitä ja etkö yleensäkkään kyseenalaista mitään?

      • pettynyt

        Kysenalaistan paljonkin asioita ja katson tarkkaan aina kun laitan nimen paperiin.

        Kun katsenlin liittymän sopimusta niin ssiinä ei lue mitään siitä, että liittymää ei voi purkaa.

        Lukee vain, että sopimuksen pituus 24 kk. Ei sanallakaan sanota, että liittymää ei voi purkaa.


      • jokuvaaan
        pettynyt kirjoitti:

        Kysenalaistan paljonkin asioita ja katson tarkkaan aina kun laitan nimen paperiin.

        Kun katsenlin liittymän sopimusta niin ssiinä ei lue mitään siitä, että liittymää ei voi purkaa.

        Lukee vain, että sopimuksen pituus 24 kk. Ei sanallakaan sanota, että liittymää ei voi purkaa.

        "Lukee vain, että sopimuksen pituus 24 kk. Ei sanallakaan sanota, että liittymää ei voi purkaa."

        ootko oikeasti noin tyhmä?

        kyllä kun tätä keskustelua lukee niin vaikuttaa että tyhmyyttäsi saat syyttää tuosta sopimuksesta ja minusta sinulla ei ole mitään oikeautta purkaa sopimusta. Jos ei tuon vertaa järki kulje niin sille ei mahda mitään...

        ps. sitä en kiistä että sonera ei olis paska...


    • voit sulkea

      liittymän sillä perusteella että taloudellinen tilanteesi on oleellisesti muuttunut.Soitas aspaan ja neuvottele siellä miten sun pitää edetä asian kanssa:)Hyvää alkanutta vuotta kaikesta huolimatta...

      • pettynyt

        Luin jostain,että liittymän voi sulkea sairauksen vuoksi.

        Pitäisiköhän soittaa soneralle ja sanoa et olen ollut myyräkuumeessa 3 viikkoo ja en ole puhunut puhelimella ollenkaan. :D Voisinkohan sitten sulkea liittymän..:F


      • vuoksi..
        pettynyt kirjoitti:

        Luin jostain,että liittymän voi sulkea sairauksen vuoksi.

        Pitäisiköhän soittaa soneralle ja sanoa et olen ollut myyräkuumeessa 3 viikkoo ja en ole puhunut puhelimella ollenkaan. :D Voisinkohan sitten sulkea liittymän..:F

        mene terkkariin valittamaan masennusta ja sitten kun ne kysyy mikä masentaa, vastaat että sonera.

        vähän niin kuin entinen mies, joka sai työpaikan ja halusi heti sairauslomaa kun töihin joutuminen masensi.


    • Harhautettu

      Soneran etusopimus on niin syvältä minne aurinko ei paista!!

      • mitäsmitäs

        Mitäs vikaa siinä etusopimuksessa on? Saahan siinä sentään kaikenlaista ilmaista ja alennusta ja plussaa ja sitärataa. Kestoetu on se mikä sitoo 12kk:si. Elisalla on Etusopimus joka sitoo 12kksi.


      • mutta

        se myöskin on ja pysyy ku näitä pöljiä löytyy liikaa, mitkä kaikkee ei tyydyttävää paskaa aina vaan lisää ja lisää ostaa! hyvä me!


    • double oul seven

      Niin siis näissä kytkyissä on pari ongelmaa, en tiedä joko edes osa on ratkennut. Osaa ei tulis jos operaattorilla olis järkee hatussa...

      1. vaikka sanotaan, että operaattori arpoo tai muuten ottaa satunnaisesti ne numerot joille kytkyjä kaupattiin satunnaisesti, niin silti olis tietoja joilla jotku voitas suodattaa suoraan pois. Näitä mm. ikä... Maksuhäiriö kyllä asettaa suodattimia mutta ei ikä...

      Kyllä sen tietää, ettei 3G ole kaikille ikäryhmille sopivin ja tarpeellisin ratkaisu, jos vielä syksyllä oli vain S60 luureja joissa oli erillainen toiminta-ajatus kuin esim jossain vanhassa 6610:ssa.

      Jossain marketissa olevassa palvelupisteessä tuskin mentäs tarjoamaan kytkyä jos nähdään ettei asiakas ole enää tällä planeetalla. Pelkkä asiakkaan säännöllinen liitymän maksu ei riitä perusteeksi myydä vääränlaisia tuotteita.

      Yleensänkin kait näissä kytkyissä on menty pahasti pieleen, ku ei ole ostopäätökseen mitään kynnystä. Jos saat puhelimen ilman panttia tai eurolla, nii ei ihme että alkaa vituttaa ku postiluukussa oleva iso lasku alkaa vituttaan. Koska puhelimia on nyt aika selvästi erillaisia tyyppejä nii joku ns. panttimaksu olis hyvä.

      vaikka jos tällänen 6151 maksas 20 euroa, N serieksen mallit vaikka 35 ja joku E series sitten vaikka 50 euroa, nii varmaa olisi kynnystä miettiä mitä haluaa ja mitä tarvii, eikä tällästä vituttaa kampanjaa tarvis käydä.

      Mitä tulee tohon etusopimukseen, nii mun kohtaama hassuus on se, että jos on vain känny nii ne edut on vähissä... Soneran etusopimuksen puheminuutitkin vaatii toisen liittymän avaamisen, eli jos menee puhepaketti yli nii eiku ottaa toinen liittymä sitten missä ne mahdolliset asiakkuuden keston ja laskutuksen summan suhteen tulevat edut jää käyttämättä.

      En tiedä mistä toi tuollainen ajatus, että pitää 3G ja etusopimuksen kanssa olla toinen kortti nii oikee on tullut? Ilmankos liittymiä on enemmän ku oikeita käyttäjiä?

      • mutta

        Onko siinäkään mitään järkee ottaa toista liittymää kun yksinkin jo on.?


    • parhaiten

      Ajattele tätä kauheaa Sonera-kokemusta elämän yhtenä opetuksena, tiedätpähän sitten vajaan parin vuoden kuluttua mitä tehdä.

    • Nimetön

      Pystyy kytkypakettiaan muokkaamaan kuten lisäämällä puheaikaa, vähentämällä tekstareita tai ihan miten sielu sietää, mutta asiasta täytyy keskustella saman liikkeen myyjän kanssa josta paketin olet ostanut. Jos netistä olet kyseisen liittymän tilannut (uskoisin että on kyse Sonera Parempi Päivä paketista) tulee sinun ottaa as. palveluun yhteyttä ja kysyä asiasta. Toivottavasti saat puhelinlaskusi kuosiin :)

    • hahhahhahhahaa

      Hyvä provo.

      • pettynyt

        Tarkoituksena on kysyä neuvoja/mielipiteitä, sillä niistähän oppii parhaiten. Olen saanut järkeviä kommententteja ja sitten niitä "vähemmän" järkeviä.

        Halusin vain tietää olenko ainut ns.kytkyn uhri vai onko kenties muitakin harhaanjohdatettuja.


      • Vinot Pinot
        pettynyt kirjoitti:

        Tarkoituksena on kysyä neuvoja/mielipiteitä, sillä niistähän oppii parhaiten. Olen saanut järkeviä kommententteja ja sitten niitä "vähemmän" järkeviä.

        Halusin vain tietää olenko ainut ns.kytkyn uhri vai onko kenties muitakin harhaanjohdatettuja.

        Veikkaan että Niitä riittää Onhan suomalaiset sopulikansaa: mitä tyhmemmät edellä niin sitä muut perässä!
        Mutta kaikki ei pidä tuota kytkyä välttämättä ongelmana.
        kannattaisi aina lukea kaupan kokonaissumma mikä on ilmoitettu yleensä pienellä teksetillä että suurennuslasi käteen ja tutkimaan se on se summa minkä jutuu maksamaan ja pitää myös olla resurssit sen hoitamiseen.
        Ota vaan opiksi että myyjän puheet ovat juuri niitä 'myyjän puheita'
        Operaattorieilla hinnat ovat sen verran sama suuruiset ja varsinkin soneralla hieman koekeammat niin ei yhtään sen puolesta käy kateeksi soneran kauppiaita.
        Haasteellinen työ!
        Ottaisin itsekin jonkun noista kytky puhelimista mutta en tiedä enkä saa mistään selvää mitkä tulisivat olemaan kustannukset.
        Taidan vaan tyytyä tähän vanhaan tavalliseen Tekstari puhe malliin.
        Kiitoskset että olette tänne avautuneet tuli minullekin selvemmäksi tai epäselemmäksi! lopukommentti:
        Lukeminen kannataa aina:
        Tai sitten ei:


    • Mika0800

      Eipä voi irtisanoa yksipuolisesti määräaikaista sopimusta.

      Mutta jos olit edes senverran fiksu, ettet heittänyt vanhaa puhelintasi pois, teepä näin:

      Vanhaan puhelimeesi liitymäksi dna Aarre (8,90 €/kk)

      Mahdollisimman monelle kaverillesi (mikä tahansa) dna:n liittymä.

      Tuolla dna Aarre -liittymällä soitat 1500 min/kk dna -liittymiin JA textaat 1500 tekstiviestiä dna -liittymiin (huom: yli 160 -merkkiset viestit laskutetaan kuten useampi lyhyempi viesti !)

      Ja jos on ihan pakko soittaa muualle kuin dna:n liittymään, soittelet ne puhelut sllä Soneran kytkyliittymälläsi, ja pidät niiden puhelujen määrän pienenä, että mahtuvat siihen 50 min/kk rajaan.

      Maksat siis tuon Soneran pakettihinnan 8,90 €/kk dna Aarre -liittymän kk-maksua joka sisältää 1500 min & sms dna -liittymiin.

      Ei yhteensä ihan halpaa, mutta paljon halvempaa kuin nuo 50€/kk -lukemat.

      Tosin jos on varaa maksaa 50€/kk, niin Saunalahden Totaali olisi sopinut sinulle Soneraa paremmin.

      Sonera - Suomen kalleimpia matkapuhelinpalveluja !

      • kannattaako

        ei ole DNA liittymä omistavia ystäviä, niin mitä hän tekee sillä liittymällä!


      • Kytkyt on p....... (sortunu...
        kannattaako kirjoitti:

        ei ole DNA liittymä omistavia ystäviä, niin mitä hän tekee sillä liittymällä!

        Vie puhelin huoltoon kaksi kertaa niin ettet saa huollosta toista puhelinta käyttöön huollon ajaksi. Voit purkaa sopimuksen kuluttajasuojan vuoksi.... Sain eilen itse purettua Saunikselta ja voi vittu ku lähetin niille 5 kirjettä ja yritin saada irtisanottau, muttei onnistunut. Sitten ilmoitin tulevani käymään ison pomon juttusilla ja saunis kustantaa käyntini noin 300€ ja sitten asia selvä niin eikös mennyt puoli tuntia ja soitettiin minulle että nyt liittymä suljetaan :D


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      40
      2072
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      47
      1624
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      29
      1481
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      23
      1462
    5. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1441
    6. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1415
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1387
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1321
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1250
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      6
      1229
    Aihe