Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Auttakaa

Aloewera

Siis, kotiin ollaa etsimässä koiraa. Koiraksi sitten päätettiin melko varmasi olevan bokseri. Kertokaa monellako prosentilla suomessa niillä on allergioita ja ihottumia? Olisin kuullut niitä olevan ainakin yli 50%:tilla. Miten muuten koira suhtautuu kun se jätetään yksin 4 tunniksi kotiin? Ja tuo koulutus, tarvitaanko kovaa kättä vai meneekö hellästi? Kokemuksia? Kuolaako paljon ja jne. Kiitos kaikille ketkä vastaavat ja olen kyllä käynyt myös yhdistyksen sivuilla joka on tietty http://www.suomenbokseriyhdistys.com/koti.htm

Kiitos kaikille vastaaville ja oikein hupaisaa uutta vuotta :)
Terv. Koko meidän väki

6

3144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bokserin omistaja

      Mulla on kokemusta kahdesta bokserista ja toisella oli pahoja ongelmia allergian ja ihottumien kanssa kun taas toisella ei ole mitään. Kannattaa kysellä kasvattajalta onko heidän koirissa ollut allergioita, sillä ne on periytyviä.

      Kyllä ne pärjää 4 tuntia yksinkin jos vain totuttaa, mutta alkuun kannattaa harjoitella lyhyemmällä ajalla. Voit olla varma, että bokseri laittaa kämpän remonttiin sillä aikaa kun sitä ei vahdita. Minun bokserit lopettivat n. vuoden ikäisinä kämpän tuhoamisen. Kannattaa silti minimoida vahingot etukäteen esim. jättämällä koira yhteen huoneeseen sillä aikaa kun olet poissa. Lisää tietoa pennun kasvatuksesta saa paljon kirjoista.

      Koulutusta bokseri tarvitsee todella paljon. Kovaa kättä ei tarvita. Korkeintaan tarttua (ei kuitenkaan liian kovaa) niskasta kiinni (joka on löysää nahkaa) ja sanoa EI/IRTI. Myöhemmin bokseri tajuaa pelkän käskyn eikä siihen tarvi edes koskea. Väkivalloin kasvatettu bokseri on tulevaisuudessa mielenvikainen painajainen jota saat pelätä. Mikäli koira on tehnyt tuhojaan yksin ollessaan niin sitä ei voi rangaista. Koiraa rangaistaan vain kun se saadaan kiinni itse teosta. Huutaminen loppuu viimeistään heti kun koira alistuu (kierähtää selälleen). Se on koiran tapa pyytää anteeksi eikä se muuta voi.

      Omat bokserini ovat kuolanneet paljon. Monia kertoja ovat juuri vaihdetut puhtaat vaatteet menneet vaihtoon kun koira on tullut ja kuolannut ne märiksi. Kuolaaminen on mielestäni yksi bokserin huonoimmista puolista.

      Itselläni on kokemusta monista roduista enkä suosittele bokseria ensimmäiseksi koiraksi. Se on vaativampi kuin moni muu rotu yhteensä. Jos kuitenkin päädytte bokseriin niin valitkaa narttu. Pääsette huomattavasti vähemmällä, mutta voitte olla varmoja, että hermot menee kun kotiin tullessa huomaa parkettien olevan pilalla, kengät ja tuolit järsitty sekä kusta ja paskaa on kaikkialla. Bokseri on silti hieno koira. Onnea ja menestystä.

    • kotiin

      onnittelut hienosta koiravalinnasta!

      toisin kuin edellinen vastaaja totesi ettei ekaksi koiraksi kannata ottaa bokseria niin olen siitä eri mieltä. itselläni juuri ekak koira oli bokseri ja vielä uros ja voin sanoa että omalla kohdallani se oli onnistunut valinta. bokseri on myös koirarotuna tullut jäädäkseen meidän perheeseemme, se on varmaa.

      koira kyllä tottuu yksinoloon, kun se siihen totutetaan hiljalleen. tuhojen teko, kuten pissa/kakka vahingot sekä muun ympäristön tuhoaminen on yksilökohtaista koirilla eikä rotukohtaista. mielestäni bokserit eivät tuhoa sen enmpää asuinympäristöä kuin muutkaan rodut - ei meillä ainakaan. meillä bokserien tuhot ovat jääneet hyvin vähäisiksi; huonekaluja on purtu vain sängynjaloista kun koiralla vaihtuivat hampaat ja siihenkin auttoi se että sängyn jalat öljyttiin pippuriäljyllä. muita tuhoja on ollut pentuaikoina vain muutama kirja ja kukka eli siis todella vähän. pissi/kakka vahingot ovat tietenkin pentuajan pngelmia jotka kestävät oman aikansa mutta koulutuksella niistäkin selviää eli kuten kasvatusoppaissa neuvotaan herätään->pissille, syödään->pissille/kakalle ja sitä rataa eteenpäin ensin paperille ja sitten hiljalleen ulos.

      kasvatusta ei tarvitse kovalla kädellä tehdä vaan hellästi mutta napakasti ja aina johdonmukaisesti. saat varmasti uskollisen ystävän itsellesi sekä ihastuttavan kaverin harrastuksiisi mitä sitten haluat tehdäkin bokserin kanssa sillä bokseri rakastaa mitä erilaisimpia aktiviteettejä ikään katsomatta. leikki on bokserin piirre aina kuolemaan asti, sitä se jaksaa tehdä vaikka miten kauan. itse olen sitä mieltä että mitä enemmän aktiivisuutta koira saa sitä kiitollisempi ja tyytyväisempi koira on, ainakin meillä. nykyinen vahaherramme on jo 11v mutta silti jaksaa leikkiä mielin määrin ja kesällä uiminen on suurta riemua.

      kuolaaminen ja karvan irtoaminen ovat kuulemma bokserin huonoja puolia mutta ne ovat mielestäni vähäisiä verrattuna sen tuottamaan iloon.itse en niitä koe ongelmana sillä kuola lähtee pyyhkimällä pois ja irtokarva imuroimalla ja tietenkin karvan harjaaminen viikottain vähentää karvan löytymistä lattialta.

      allergioita ei meillä ole esiintynyt ollenkaan mutta kannattaa selvittä onko sukujuurissa allergiaa niin voi varautua niihinkin.

      mutta muista, jos et pysty tarjoamaan energiselle koiralle riittävää aktivitettiä eli riittävästi liikuntaa ja muita touhuja niin en suosittele silloin bokseria sillä silloin koira etsii itse niitä puuhia juuri tuolla tuhoamisella ja muita ongelmia aiheuttamalla. mutta jos voit harrastaa/touhuta koiran kanssa paljon, silloin bokseri on omiaan sinulle.

      meillä nautitaan lenkeistä tai leikeistä useasti päivässä. erilaiset haku, jälki ja pallo/keppi keikit ovat suurta suosiota meillä saavuttanut. mm jalkapallo tennispallolla on huippu juttu! potkaisen pallon ja juostaan molemmat, niin minä kuin bokserikin pallon perään jos minä ennätän ensin potkaisen uudelleen jos koira saa sen kiinni huudan pallo ja koira pudottaa pallon jolloin taas potkaisen palloa ja sama leikki jatkuu uudelleen kunnes kumpikin ollaan tyytyväisenä väsyneitä. talvella myös ilmapallo jäällä on upea leikkiväline. koira puskee palloa höpelönä innostuksissaan eteenpäin. eli leikkimismahdollisuuksia on vaikka kuinka paljon, mielikuvitus vain on rajana bokserin kanssa sillä koira on aina innoissaan. edellämainitut olivat vain esimerkkejä sillä meillä leikitään myös piilosta, jäljestystä, vesipelastusta vain muutamia mainitakseni. eli bokserista on moneen lähtöön.

    • terminaattori

      Mä yhdyn kyllä ensimmäiseen viestiin, jos haluaa koiran ei todella kannattaisi ottaa bokseria ensimmäiseksi.. Meillä on tällä hetkellä reilu puolivuotias uros, jonka kanssa on pieniä ongelmia!! Se kun ei tahtoisi jäädä yksin kotiin, edes hetkeksikään. Se möykkää ja tuhoaa kaiken minkä vain saa suuhunsa..(stereot,jalkalampun,listoja,ovenkahvoja,kukkasia ja verhotkaan ei aina miellytä sitä, pudottaa ne alas) Eikä se ole vielä sisä siisti. Ja kaiken laisia konsteja ollaan kokeiltu, mutta ei ole oikein auttanut.tässä nyt sitten odotellaan että se täyttäisi vuoden, jotta se rauhottuisi..=) Joten kannattaa harkita tarkoin haluaako terminaattorin joka tuhoaa..=)=)=)=) (kyllä niitä poikkeuksiakin on) Ihanahan se on enkä vaihtaisi sitä..

      • Niiina2

        ainoastaan bokserien ongelmia nuo eroahdistus oireilut, kyllä ne osaa muutkin rodut tuhoja tehdä yksin jäädessään! (kokemusta on!) Kannattaa rajata koira yhteen huoneeseen ja jättää sille sinne omia leluja ja luita ajanvietteeksi, meillä tuohon möykkään auttoi myös radio jonka jätin päälle silloin kun koissu jäi yksin kotiin, silloin se ei niin tarkasti kuuntele ääniä ja reagoi niihin haukkumalla. Kannattaa myös esim. lenkittää koira ennenkuin se jää yksin niin sillä on huomattavasti vähemmän virtaa riehumiseen :) Kyllä meillä on puolivuotiaana ollut koirat jo sisäsiistejä, se on omaa viitseliäisyyttä! toki jos koira joutuu viettämään todella pitkiä aikoja yksin tulee "vahingot" ymmärtää. tiedän toki koiria jotka paskovat yksinjäädessään, mutta on sisäsiistejä muuten,se on varmaan tuohon eroahdistukseen liittyvää toimintaa. Kannattaa lukea koiraongelmia käsitteleviä kirjoja niistä löytyy usein yksinkertaisia neuvoja ja oppii "ymmärtämään" koiraansa paremmin! Onnea vaan bokserin hankintaan!


      • Bokserin omistaja
        Niiina2 kirjoitti:

        ainoastaan bokserien ongelmia nuo eroahdistus oireilut, kyllä ne osaa muutkin rodut tuhoja tehdä yksin jäädessään! (kokemusta on!) Kannattaa rajata koira yhteen huoneeseen ja jättää sille sinne omia leluja ja luita ajanvietteeksi, meillä tuohon möykkään auttoi myös radio jonka jätin päälle silloin kun koissu jäi yksin kotiin, silloin se ei niin tarkasti kuuntele ääniä ja reagoi niihin haukkumalla. Kannattaa myös esim. lenkittää koira ennenkuin se jää yksin niin sillä on huomattavasti vähemmän virtaa riehumiseen :) Kyllä meillä on puolivuotiaana ollut koirat jo sisäsiistejä, se on omaa viitseliäisyyttä! toki jos koira joutuu viettämään todella pitkiä aikoja yksin tulee "vahingot" ymmärtää. tiedän toki koiria jotka paskovat yksinjäädessään, mutta on sisäsiistejä muuten,se on varmaan tuohon eroahdistukseen liittyvää toimintaa. Kannattaa lukea koiraongelmia käsitteleviä kirjoja niistä löytyy usein yksinkertaisia neuvoja ja oppii "ymmärtämään" koiraansa paremmin! Onnea vaan bokserin hankintaan!

        Taisit ymmärtää viestini väärin tai ilmaisin itseäni huonosti. En väittänyt, että ainoastaan bokserit tekevät tuhojaan. Meillä KAIKKI koirat ovat tehneet vahinkoa enemmän tai vähemmän. Bokserit eniten. Olen hoitanut ja lenkittänyt jokaisen koiran kunnolla, joten tuhoaminen ei ole siitä kiinni. Jokainen koiramme on oppinut sisäsiistiksi tarpeeksi ajoissa. Pahin vaihe oli kun bokserit kasvoivat vauhdilla ja ylettyivät pyödille sekä erilaisille tasoille. Muutaman kerran oli kukkaruukut ja kaikki mahdollinen muu tavara lattialla palasina.

        Oletan, että suuntasit tuon koiraongelmia käsittelevän kirjapinon lukemisen ketjun aloittajalle. Olen samaa mieltä, että kannattaa hankkia tietoa mahdollisimman paljon.

        On mielestäni aiheellista myös kertoa koiran huonoista puolista ettei se yllätyksenä tule. Bokseri on vaativa rotu ja sen kasvattaminen ei ole helpoin mahdollinen. Se on silti suosikkirotuni eikä tämä nykyinen bokseri viimeiseksi jää.


      • ads23
        Bokserin omistaja kirjoitti:

        Taisit ymmärtää viestini väärin tai ilmaisin itseäni huonosti. En väittänyt, että ainoastaan bokserit tekevät tuhojaan. Meillä KAIKKI koirat ovat tehneet vahinkoa enemmän tai vähemmän. Bokserit eniten. Olen hoitanut ja lenkittänyt jokaisen koiran kunnolla, joten tuhoaminen ei ole siitä kiinni. Jokainen koiramme on oppinut sisäsiistiksi tarpeeksi ajoissa. Pahin vaihe oli kun bokserit kasvoivat vauhdilla ja ylettyivät pyödille sekä erilaisille tasoille. Muutaman kerran oli kukkaruukut ja kaikki mahdollinen muu tavara lattialla palasina.

        Oletan, että suuntasit tuon koiraongelmia käsittelevän kirjapinon lukemisen ketjun aloittajalle. Olen samaa mieltä, että kannattaa hankkia tietoa mahdollisimman paljon.

        On mielestäni aiheellista myös kertoa koiran huonoista puolista ettei se yllätyksenä tule. Bokseri on vaativa rotu ja sen kasvattaminen ei ole helpoin mahdollinen. Se on silti suosikkirotuni eikä tämä nykyinen bokseri viimeiseksi jää.

        meillä on ilo omistaa ranskanbuldokki!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2047
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1374
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1311
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      75
      1282
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe