Ensikertalainen

Rantakallio

Hyvää Uutta Vuotta kaikille.
Olen ensikertalainen pyrkimässä joukkoonne.
Olen yrittänyt kerran aiemmin(tänään),mutta viestini on hävinnyt taivaan tuuliin. En tunne pirtin tapoja,siksi toivonkin,että joku tottunut pirtin "asiakas" antaa minulle vinkkejä kuinka uusi tulokas pysyy mukana. Odotan. Kiitos etukäteen.

27

2147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppulii

Anteeks vaan, mutta mua naurattaa, kun itsekin olen enskertalainen, mutta tuo pirtti on seitsemänkymppisissä;)
      väliäkös sillä kuitenkaan on, kunhan mukana heilutaan, bittiavaruuteen kai toisinaan ne tekstit lentää, oli sitte oma tai muun vika.
      Aloitekykyä täällä tarvitaan, jotta palstatila täyttyy, kiitos sulle siittä, jatketaan harjoituksia,)))

• Rantakallio

Kiitos HEPPULII kun neuvoit oikean oven. Oliko sitten kahvin tuoksu vai mikä lienee käskenyt
        avaamaan väärän oven. Mukavaa porukkaa oli senkin oven takana.

• a-woman1

Mukavaa saada tänne uusia kirjoittajia. Olkaa kuin kotonanne :).
      Mistään seksiin liittyvästä älkää vaan kirjoittako, ettei viestejänne poisteta; täällä pitää elää säädyllisesti. Isoveli valvoo, että elämme ikäämme kuuluvan säntillisesti ja siveellisesti! Hyvää alkavaa chatti-vuotta kaikille!

• sinihelmikki

että se ässällä alkava tosiaan poistuu. Itse käytän näistä asioista paljon kauniimpaa kieltä, koska asia sellaisena kuin minä sen olen kokenut on kaunis. Pyyhekumi kävi kuitenkin. Tervetuloa uusin näkökulmin. Joulu on laiskistanut tämän ikäluokan, ei kai vain viikate ole leikannut?

• heppulii
        sinihelmikki kirjoitti:

että se ässällä alkava tosiaan poistuu. Itse käytän näistä asioista paljon kauniimpaa kieltä, koska asia sellaisena kuin minä sen olen kokenut on kaunis. Pyyhekumi kävi kuitenkin. Tervetuloa uusin näkökulmin. Joulu on laiskistanut tämän ikäluokan, ei kai vain viikate ole leikannut?

kuitenkin minua ihmetyttää, jos asiasta kirjoittaa tai puhuu kaunein sanoin, mutta me olemme kaikki niin erilaisesti sisäänrakennettuja, toiset ymmärtävät kauniitkin sanat pahoiksi ja rumiksi.
        Ikä ei luulisi olevan esteenä näissäkään "asioissa", kokemuksen kieli vain kertoo saman eri tavoin. Sellaista elämä on, kieltoja ja uhkakuvia täynnä. Siitä huolimatta niin kiehtovaa ja toivoa täynnä hamaan vanhuuteen asti.
        Kirjoittamisiin!

• hakkma14

jos sen kielletyn sanan kohdalle korjoittaisi numeron kuusi ruotsiksi. Varmaan kai ei. Muuten koen itseni täysin sivelliseksi. Saahan se kuitenkin olla noissa sanan päätteissä edes. Suomen kieli olisi aivan tökeröä, jos translatiivimuotojakaan ei esiintyisi.

• Rantakallio

a-woman1. Asioista joista varoitit uutta tulijaa on paikallaan. Ei tämän ikäinen enää muista mitä ne sanat oikein ovat,mutta heittäkää ne nopeasti roskiin jos nuoruus välähtää hetkeksi mieleeni.

• Satu*
        hakkma14 kirjoitti:

jos sen kielletyn sanan kohdalle korjoittaisi numeron kuusi ruotsiksi. Varmaan kai ei. Muuten koen itseni täysin sivelliseksi. Saahan se kuitenkin olla noissa sanan päätteissä edes. Suomen kieli olisi aivan tökeröä, jos translatiivimuotojakaan ei esiintyisi.

Toden totta, ainakin translatiiveissa...

• sinihelmikki
        hakkma14 kirjoitti:

tehnyt toisells kotimaisella. Oppilaillani oli vaikeuksia muista pH-arvot ja happamuusaste. Ajattelin vähän auttaa,, josko löytyisi muistisääntö. aloitettiin numeroilla ett, två, tre, fyra, fem. Sitten se tuli: sex är surt. Oppilaat purskahtivat nauramaan ja sanoivat vastedes muistavansa, että alle 7 on hapan.

• Minulle kävi samoin aiemmin. Yritin muutaman kerran, mutta kun viestini hävisivät taivaan tuuliin, niin siihenpä se jäi.

• Nellinä

Kuusi numero häipyi tuli seitsemän tilalle. Seksikästä tätä vuotta vaan kaikille.

• Klaara K.

Ensikertaa kurkistelen tänne ja kyllä sekä nauratti että hämmensi se ettei "tässä iässä"saa käyttää täällä s-sanaa,huh tulipa ikäloppu olo!Minä kun tunnen olevani ihan nelikymppinen(mieleltäni siis) vieläkin vaikka olen jo eläkkeellä,totuttelen toimettomuuteen.

• a-woman1

Mukavaa, että saadaan tänne uusia tuulia puhaltelemaan:).

En minä ihan tosissani varoitellut seksistä. Se vaan on semmoinen yhteinen murheenkryynimme täällä. Ikäänkuin tämänikäisiä pitäisi nuorempien holhota tässäkin asiassa! Eihän enää ole odotettavissa ei-toivottuja seurauksiakaan....

Hyvää uutta vuotta, Kullanmurut!

• pääsky

lusikkani soppaan.Että uusia kirjoittajia no mikäpä siinä,paljon on ollut neuvojia.

Olen jäävi neuvomaan kun minulla menee roskikseen monet jutut.Sinulla tuskin sitä ongelmaa on.

Olen sen pannut merkille että jos kirjoitan paljon alkaa mennä tulla enemmän roskikseen menevää kirjoitusta.
      Siispä yritän vähentää.Sieltä tulee aina uusia kirjoittelijoita,alussa hyvinkin säyseitä. Tervetuloa.

• realismiin taipuva

seksuaalisuuteen liittyviä kirjoituksia siihen liittyvien ihmissuhteiden takia pois pyyhitä. Vaikuttaa vain siltä, että joillakin on villiinnyttyään taipumusta loruilla asiattomuuksia jne. Sen jälkeen yleensä on häipynyt kaikki kirjoitukset. Hyvä olisi, jos sheriffi poistaisi vain ne asiattomat kirjoitukset eikä koko ketjua.
        Olen vankasti sitä mieltä, että seksi on muutakin kuin "navan" alla häärimistä.

• Klaara K.
        realismiin taipuva kirjoitti:

seksuaalisuuteen liittyviä kirjoituksia siihen liittyvien ihmissuhteiden takia pois pyyhitä. Vaikuttaa vain siltä, että joillakin on villiinnyttyään taipumusta loruilla asiattomuuksia jne. Sen jälkeen yleensä on häipynyt kaikki kirjoitukset. Hyvä olisi, jos sheriffi poistaisi vain ne asiattomat kirjoitukset eikä koko ketjua.
        Olen vankasti sitä mieltä, että seksi on muutakin kuin "navan" alla häärimistä.

Oikeassa olet Realismiin taipuva.Ja oikein hyvä että tarkensitte tätä asiaa,mehän kuitenkin olemme tänä päivänä vielä aika nuoria tässä iässä jos vaikka ajattelen omia vanhempiani samassa pisteessä!He vaikuttivat jo viisikymppisinä "ikälopuilta".Aika on toinen,onneksi,voi vetää farkut jalkaan eikä kukaan ihmettele.Vai mitä mieltä täällä ollaan?

• mummikka
        Klaara K. kirjoitti:

Oikeassa olet Realismiin taipuva.Ja oikein hyvä että tarkensitte tätä asiaa,mehän kuitenkin olemme tänä päivänä vielä aika nuoria tässä iässä jos vaikka ajattelen omia vanhempiani samassa pisteessä!He vaikuttivat jo viisikymppisinä "ikälopuilta".Aika on toinen,onneksi,voi vetää farkut jalkaan eikä kukaan ihmettele.Vai mitä mieltä täällä ollaan?

Heh, heh, johtuu varmaan siitä, että näkökulma on vähän muuttunut. Jos kysyt 17-kesäiseltä, niin kyllä viisikymppinen on hänen mielestään ikäloppu ja kuusikymppinen jo aivan haudan partaalla.
        Onneksi sisälläni asuu vielä se nuori tyttö ja farkutkin sopii jalkaan.

• mummikka kirjoitti:

Heh, heh, johtuu varmaan siitä, että näkökulma on vähän muuttunut. Jos kysyt 17-kesäiseltä, niin kyllä viisikymppinen on hänen mielestään ikäloppu ja kuusikymppinen jo aivan haudan partaalla.
        Onneksi sisälläni asuu vielä se nuori tyttö ja farkutkin sopii jalkaan.

talvella ei alle mahdu lämmikettä tarpeksi,eikä väljiä fakkuja haluta pitää.

• Klaara K. kirjoitti:

farkut jalkaan ja eikun menoks.
        Farkku on helppo, siisti ja mukava pitää. Ei pääse linjat pursuileen. Miunki lapsenlapset kutsuu minuu farkkumummiksi ja mikä ettei, ihan kivalta se tuntuu.

• jenkaten

Kaikki me olemme aloittaneet ensi kertalaisina.
      Uudet ajatukset on terve tulleita.
      Täällä kun käyttelee tavallista talonpoikais
      järkeä,niin hyvä tulee.
      Hyvää vuoden jatkoa sinullekin.Uskon että kaikki
      vanhat konkarit yhtyvät tähän.
      Sinähän tavallaan jo laitoit uuden aloituksen
      "miltä tuntuu olla ensikertalainen näillä pals-
      toilla."
      Minulla ainakin oli sellainen tunne aikanaan,
      että mihinkähän ampiaispesään pääni lykkäsin.
      Mutta kokemuksesta sanon,täällä on todella rei-
      lu porukka.Mukaan vaan!

• terve vaan tuloo porukoihi, en miekään oo kauaa ollu mukana, joskus vähä kirjottelen, ku koneen avaan.
      Täällä on vähän aiheista ollut pulaa, kun tuo serihvi on tiukka jäbä, ei tosiaankaan saa mainita mittää touhuloista tai muita jutuista. Miusta tuol 70 palstalla riittää enenpi juttelua, ku täällä, serihvi on sama, mut pitäneekö näit mummoi ja vaarei kovemmassa kurissa, myö ku ollaan viel niiiin nuorii, ett sokerki sulaa suussa.

• Klaara K.

Olipa kiva kirjoitus!
        Eiku mummot ja papat kuriin,ei mitään tuhmuuksia!
        No onneksi kotona ja kaveripiireissä ei oo vielä BB valvomassa mitä mummat kaffilla hupajaa.

• rantakallio11

Unohdin Rantakallion perään kirjoittaa numero 11.
      Numero ei tarkoita sitä,että olisin lestadiolaisperheen 11-lapsi,vaan se tarkoittaa,että olen korttipakan jätkä. Jätkä,joka rintaruokinnasta kasvettuaan ulos,aloitti oman uskonelämänsä.Joka perustui kaikien uskontojen kunnioittamiseen.Jätkänä eläminen on joskus raskasta.Siihen saakka oli helpompaa kun vieressä oli ihminen joka joskus sanoi "minä rakastan sinua".Meitä ei tällä matkalla aina kohdella tasapuolisesti.Vaan hän lähtiessään sanoo "minä odotan sinua"

• jenkaten

ollut hyvä maine.Minäkin olen pöllimetsästä ai-
        koinaan tämän leivän tienaamiseni aloittanut ja
        laulussakin sanotaan,"reilu jätkä on kaikille
        tuttu."
        Kertomuksestasi tuli mieleen,että olet käynyt
        jonkun "Kohtalon kovan kurssin."Jonka olet lä-
        päissyt hyvin arvo sanoin,ajatuksistasi päätel-
        len.
        Vierelläsi kulkeneesta "ihmisestä" ajatuksesi
        on todella hieno.

• vaan

Kyllä tilaa on. Ennen seriffin tuloa viestejä oli tälläkin ikäryhmällä päivittäin yli viisisataa.
      Tuskinpa kauan täällä viihdyt. Kaikki hyvät kirjoittajat on tyrkitty palstalta pois.Lienee sinunkin kohtalo ellet älyä kumarella oikeaan suuntaan.

• vaan toista mieltä

Eipä tuo tyrkkiminen lienee sheriffin vika. Viime kesän haukkumis/kiusaamis rumban jälkeen, mille sheriffikään ei mahtanut mitään, täältä poistui joukko mukavia ja osallistuvia kirjoittajia omalle suljetulle palstalle. Nyt on ainakin toistaiseksi ollut rauha maaassa.

• vaan toista mieltä kirjoitti:

Eipä tuo tyrkkiminen lienee sheriffin vika. Viime kesän haukkumis/kiusaamis rumban jälkeen, mille sheriffikään ei mahtanut mitään, täältä poistui joukko mukavia ja osallistuvia kirjoittajia omalle suljetulle palstalle. Nyt on ainakin toistaiseksi ollut rauha maaassa.

vakavasta kyse, en olekaan tietonen, mitä tääl on puuhattu.
        Nii kumarrella, mut muista, ettet pyllistä nenään päin, muute käy huonosti, tulee potku persiille, ja älä ainaka laske housuja alas, että paljas pylly vilahtaa. Saas nähdä kuin mummon ny käy....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      73
      3614
    2. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1971
    3. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      225
      1315
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      134
      1186
    5. Pitikö mennä rakastumaan

Oi kyllä, kyllä piti. Kiitos vaan sulle mies! Todella kiitän..
      Ikävä
      100
      1063
    6. Ei sua pysty unohtamaan

Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      108
      1036
    7. Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...

Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil
      Maailman menoa
      68
      1001
    8. Mitä tai ketä kaivattusi

muistuttaa?
      Ikävä
      60
      974
    9. Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!

No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik
      Viihde ja kulttuuri
      6
      965
    10. Hei, huomenta komistus

Yllättääkö, että olet heti mielessä. Mukavaa päivää upea ❤️
      Ikävä
      35
      876
    Aihe