Lontoon hinnat

perustarvikkeista

Paljonko Lontoossa maksaa päivittäistavarat- ja palvelut, esim. siteen, kosmetiikka, parturit jne?

Ja jos haluaa Russel Squarelle, niin onko Liverpool Streetin asemalta sinne hirveän pitkä matka, vai pitääkö käyttää metroa? (ei innostaisi laukkujen kanssa haahuilla maanalaisessa ensikertalaisena kovin paljoa)

14

1994

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lontoolainen

      Hinnat hieman kalliimpia kuin Helsingin keskustassa. Partureista en tieda, mutta kampaajat erittain kalliita; keskustassa normaalia maksaa £50 leikkauksesta ja foonista.

      Parhaiten paaset Liverpool Streetin asemalta Russell Squarelle taksilla, hintaa tullee noin £7.

      Kavellen liian kaukana laukkujen kanssa, ja Lontoon jalkakaytavat ovat yleensa surkeassa kunnossa, joten hermot menevat kun pyorat jaavat jatkuvasti koloon kiinni.

      Metrolla Central Linea pitkin Holborniin ja siita sitten kavelet.

      Dosat eivat mene suoraan Russell Squarelle, joten taas Holborniin ja sielta kavelet.

      Liverpool Street Stop: K (Bishopsgaten varrella, kadun vasemmalla puolella)
      Take the Bus 242 towards Tottenham Court Road
      or Bus 8 towards Victoria

    • kiribati

      tuossa edellä jo vastattiinkin, hinnat ovat keskimäärin korkeammat kuin Helsingissä, eli ei kannata ainakaan tarkoituksella jättää ostosten tekemistä paikan päälle (siis jos olet menossa vain lyhyeksi aikaa).

      • Vaihtari

        Oon lähdössä sinne Uni of Londoniin vaihtoon kolmeksi kuukaudeksi. Oon nyt sit ostanu pesutarvikkeista lähtien kaikki sinne mukaan, koska en haluu sit siellä maksaa 10e jostain meikinpoistoaineesta. Hiusvärinkin sinne voisi kiikuttaa ihan ite..

        Oon menossa tarkemmin siihen Tavistock Squarelle, ja katoin että jos menis metrolla Liverpool streetilta Eustonille, ja siitä sit kävelis sen pienen matkan. Se Journey planner antoi aluksi ihan ihmeellisiä tarjouksia mun mielestä..
        Pelottaa vaan se metro, koska en oo koskaan ollut Lontoossa ja siellä on ne mitä, 6 linjaa ja sit pitäs vielä tietää mihin suuntaan :) Ehkä se taksi vois sit olla ihan järkevä. Toisaalta pitäähän se metrokin opetella... Vaikeeta! :)


      • kiribati
        Vaihtari kirjoitti:

        Oon lähdössä sinne Uni of Londoniin vaihtoon kolmeksi kuukaudeksi. Oon nyt sit ostanu pesutarvikkeista lähtien kaikki sinne mukaan, koska en haluu sit siellä maksaa 10e jostain meikinpoistoaineesta. Hiusvärinkin sinne voisi kiikuttaa ihan ite..

        Oon menossa tarkemmin siihen Tavistock Squarelle, ja katoin että jos menis metrolla Liverpool streetilta Eustonille, ja siitä sit kävelis sen pienen matkan. Se Journey planner antoi aluksi ihan ihmeellisiä tarjouksia mun mielestä..
        Pelottaa vaan se metro, koska en oo koskaan ollut Lontoossa ja siellä on ne mitä, 6 linjaa ja sit pitäs vielä tietää mihin suuntaan :) Ehkä se taksi vois sit olla ihan järkevä. Toisaalta pitäähän se metrokin opetella... Vaikeeta! :)

        on käytännössä paljon helpompi käyttää kuin mitä kuvista voisi päätellä. Olin yllättynyt luettuani, että se olisi maailman suurin metroverkosto, koska minusta sillä oli tosi mukavaa ja käytännöllistä liikkua. Opasteet ovat todella selkeät (kuten keskikaupungilla muutenkin). Huom. liikuin vain ykkösvyöhykkeellä, josta siis pelkästään positiivisia kokemuksia. Kuulemma sitten kun mennään keskustan ulkopuolelle niin meno ei enää ole yhtä rauhallista ja turvallisen tuntuista.


      • kiribati
        Vaihtari kirjoitti:

        Oon lähdössä sinne Uni of Londoniin vaihtoon kolmeksi kuukaudeksi. Oon nyt sit ostanu pesutarvikkeista lähtien kaikki sinne mukaan, koska en haluu sit siellä maksaa 10e jostain meikinpoistoaineesta. Hiusvärinkin sinne voisi kiikuttaa ihan ite..

        Oon menossa tarkemmin siihen Tavistock Squarelle, ja katoin että jos menis metrolla Liverpool streetilta Eustonille, ja siitä sit kävelis sen pienen matkan. Se Journey planner antoi aluksi ihan ihmeellisiä tarjouksia mun mielestä..
        Pelottaa vaan se metro, koska en oo koskaan ollut Lontoossa ja siellä on ne mitä, 6 linjaa ja sit pitäs vielä tietää mihin suuntaan :) Ehkä se taksi vois sit olla ihan järkevä. Toisaalta pitäähän se metrokin opetella... Vaikeeta! :)

        Onnea matkaan! Haaveilen itse lähteväni jossain vaiheessa ulkomaille töihin, ja tällä hetkellä Englanti/Britannia tuntuu houkuttelevimmalta vaihtoehdolta (ei sään eikä ruokavalion mutta kielen puolesta :-), joten olen aika kade tuosta mahdollisuudestasi päästä sinne kolmeksi kuukaudeksi :-)


      • alkuperäinen..
        kiribati kirjoitti:

        Onnea matkaan! Haaveilen itse lähteväni jossain vaiheessa ulkomaille töihin, ja tällä hetkellä Englanti/Britannia tuntuu houkuttelevimmalta vaihtoehdolta (ei sään eikä ruokavalion mutta kielen puolesta :-), joten olen aika kade tuosta mahdollisuudestasi päästä sinne kolmeksi kuukaudeksi :-)

        okei, jospa siihen metroon uskaltautuisi sitten heti alkuun, pitää vielä katsella. :)

        He kateellinen, mä oon nyt jotenkin niin sekava ja surullinen kun lähden pois (sulhanen jää Suomeen) että toivon jo että tää olis ohi. :D Ei vaan, kyllä kai se iloksi muuttuu sitten alkuvaikeuksien jälkeen.

        Jos opiskelemassa olet, niin vaihtoon vaan! 1000e saa yleensä yliopistolta apurahaakin. :)


      • Lontoolainen
        alkuperäinen.. kirjoitti:

        okei, jospa siihen metroon uskaltautuisi sitten heti alkuun, pitää vielä katsella. :)

        He kateellinen, mä oon nyt jotenkin niin sekava ja surullinen kun lähden pois (sulhanen jää Suomeen) että toivon jo että tää olis ohi. :D Ei vaan, kyllä kai se iloksi muuttuu sitten alkuvaikeuksien jälkeen.

        Jos opiskelemassa olet, niin vaihtoon vaan! 1000e saa yleensä yliopistolta apurahaakin. :)

        Kannattaa heti alkuun ottaa Oyster card; katso nailta sivuilta voitko sen ostaa jo etukateen. Itse kun ostin (niita voi vissiin ostaa joka asemalta), jouduin antamaan osoitteeni.

        https://sales.oystercard.com/oyster/lul/entry.do

        Metrot ovat suhteellisen helppoja, jopa kielitaitamaton aitini osaa kulkea niissa. Linjat ovat varikoodattuja, tunneleissa on paljon opasteita, ja kun menee liukuportaita alas, siina missa erottuu eri suuntaan meneviksi sama linja, on kyltti, missa nakyy asemat mihin se juna menee, joten voit tarkistaa siita menetko pohjoiseen vai etelaan. Nopeasti kartta tallettuu aivoihinkin, ja lontoolaiset kayttavat metrokarttaa paikallistaakseen esim kollegan asuinpaikan. Jos kollega sanoo asuvansa esim Mile Endissa, tulee heti mieleen 'ah, siis Central Linella'. Samoin itse sanon kavereille aina lahimman metroasemani.

        Metrohan on taalla ilmaislehti...maanalainen on "the Tube" tai virallisesti "the Underground". "Subway" on NYC'ssa metro, taalla alikulkutunneli. "DLR" on Docklands Light Railway, milla paasee Bankista Canary Wharfiin. "Drain" on Waterloo & City line.


      • ..........
        Vaihtari kirjoitti:

        Oon lähdössä sinne Uni of Londoniin vaihtoon kolmeksi kuukaudeksi. Oon nyt sit ostanu pesutarvikkeista lähtien kaikki sinne mukaan, koska en haluu sit siellä maksaa 10e jostain meikinpoistoaineesta. Hiusvärinkin sinne voisi kiikuttaa ihan ite..

        Oon menossa tarkemmin siihen Tavistock Squarelle, ja katoin että jos menis metrolla Liverpool streetilta Eustonille, ja siitä sit kävelis sen pienen matkan. Se Journey planner antoi aluksi ihan ihmeellisiä tarjouksia mun mielestä..
        Pelottaa vaan se metro, koska en oo koskaan ollut Lontoossa ja siellä on ne mitä, 6 linjaa ja sit pitäs vielä tietää mihin suuntaan :) Ehkä se taksi vois sit olla ihan järkevä. Toisaalta pitäähän se metrokin opetella... Vaikeeta! :)

        Mikä yliopisto on Tavistock Squarella?
        Älä metroa hermoile, se on oikeesti todella helppo ja yksinkertainen, opit käyttään sitä ihan täydellisesti alle päivässä:)


      • kiitoksia
        .......... kirjoitti:

        Mikä yliopisto on Tavistock Squarella?
        Älä metroa hermoile, se on oikeesti todella helppo ja yksinkertainen, opit käyttään sitä ihan täydellisesti alle päivässä:)

        tsemppailuista ja neuvoista.

        University of Londonin asuntoloita on Tavistock Squarella :) Ja siitä parin minuutin kävelymatkan päässä on mun opinahjo että en tarvi varmaan mitään kuukausikorttia ainakaan koulun takia, sit voi harkita jos kovasti hyppää siellä jossain Oxford streetillä tms. Mutta toi bussikin on varmaan hyvä juttu, just niiden maisemien takia.

        Eiköhän tämä tästä! :)


      • of...
        kiitoksia kirjoitti:

        tsemppailuista ja neuvoista.

        University of Londonin asuntoloita on Tavistock Squarella :) Ja siitä parin minuutin kävelymatkan päässä on mun opinahjo että en tarvi varmaan mitään kuukausikorttia ainakaan koulun takia, sit voi harkita jos kovasti hyppää siellä jossain Oxford streetillä tms. Mutta toi bussikin on varmaan hyvä juttu, just niiden maisemien takia.

        Eiköhän tämä tästä! :)

        ...Londonista sen verran, että se ei todellakaan ole mikään yksi yliopisto, vaan useammat itsenäiset yliopistot muodostavat sen. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan että "opiskelen Uni of Londonissa", vaan esimerkiksi että opiskelen King's collegessa tai Queen Maryssa jne... Uni of Londonin osat rankataan erikseen, niihin pyritään erikseen, niillä on omat asuntolansa ja kirjastonsa, niillä on omat rehtorinsa yms, ja ne ovat muutenkin aika lailla täysin itsenäisiä. Ja niillä on eroa, on ihan eri asia opiskella vaikkapa sen osissa LSE:ssä (joka on UK:n ja Euroopan parhaita kouluja) kuin Goldsmithissä (on sekin ihan hyvä mutta ei tosiaan LSE:hen verrattava) jne...


      • Lontoolainen
        kiitoksia kirjoitti:

        tsemppailuista ja neuvoista.

        University of Londonin asuntoloita on Tavistock Squarella :) Ja siitä parin minuutin kävelymatkan päässä on mun opinahjo että en tarvi varmaan mitään kuukausikorttia ainakaan koulun takia, sit voi harkita jos kovasti hyppää siellä jossain Oxford streetillä tms. Mutta toi bussikin on varmaan hyvä juttu, just niiden maisemien takia.

        Eiköhän tämä tästä! :)

        Ota kuitenkin se Oyster card; siihen ladataan rahaa tarpeen mukaan. Kuukausikorttia et nakojaan tarvitse, mutta saat edullisimmin matkustaa osterilla.


      • Vaihtari
        of... kirjoitti:

        ...Londonista sen verran, että se ei todellakaan ole mikään yksi yliopisto, vaan useammat itsenäiset yliopistot muodostavat sen. En ole ikinä kuullut kenenkään sanovan että "opiskelen Uni of Londonissa", vaan esimerkiksi että opiskelen King's collegessa tai Queen Maryssa jne... Uni of Londonin osat rankataan erikseen, niihin pyritään erikseen, niillä on omat asuntolansa ja kirjastonsa, niillä on omat rehtorinsa yms, ja ne ovat muutenkin aika lailla täysin itsenäisiä. Ja niillä on eroa, on ihan eri asia opiskella vaikkapa sen osissa LSE:ssä (joka on UK:n ja Euroopan parhaita kouluja) kuin Goldsmithissä (on sekin ihan hyvä mutta ei tosiaan LSE:hen verrattava) jne...

        ihan siksi, että en halua tässä eritellä sen tarkemmin mihin collegeen olen menossa.

        Mutta sinällään oli hyvä tuo sun tietopakettis, koska tuo on vähän hämäävä systeemi.

        Mutta täällä ollaan ja hyvin menee. :)


    • Viime kesän kokemuksia

      Heippa!

      Päivittäiskauppaketjuista Asda on halvin, samoin Tesco, jotka myyvät aivan kaikkea kuten Suomessa Prisma tai Anttila. Lontoosta löytyy myös Lidlejä, joten etköhän selviä suht edullisesti?

      Olen aivan vankkumaton bussien kannattaja, suosittelen bussikortin hommaamista, niin ei tarvitse mietiskellä vyöhykkeitä ollenkaan. Ja näkee jopa maisemiakin. Olin viime kesänä 5 viikkoa Lontoossa ja häpeäkseni voin myöntää, etten kertaakaan käynyt metrossa.

      Oltiin juuri niihin aikoihin, kun oli "hot wave" ja vielä niihin aikoihin, kun oli metron pommi-iskun vuosipäivät. Ei oikein huvittanut mennä metroon, vaikka bussissakin oli melkoisen kuuma, mutta kun "oppi" menemään varjoisan puolelle ja ottamaan parit vesipullot mukaan bussimatkalle, niin hyvin meni bussin yläkerrassa maisemia katsellen.

      Hauskaa Lontoon reissua, varmasti pärjäät hyvin!

    • mitä hankkii

      Monet tavarat ovat mielestäni ihan hyvissä hinnoissa, päivittäistavaroita voi saada halvemmallakin kuin Suomesta.

      Palvelut on kalliita, mutta 3kk ollessa ei tarvine huolehti niistä...

      Metro on helppo, kattoo kartasta missä vaihtaa ja sitten niissä on esim. Eastbound ja näkyy asemat mihin päin ne menee. Haaraumat kannattaa huomioida jos menee keskustasta kauemmaksi.

      Osta vaatteet sieltä! Kun välttää kalleimmat kaupat, niin saat halvemmalla kuin Suomesta. Tosin riippuu siitä mitä haluaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      92
      6668
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      28
      2672
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      33
      2253
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      75
      1904
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1671
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1467
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1367
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1351
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1294
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1243
    Aihe