Kolumbian kokemuksia

Tietoa?

Kaikki mahdollinen tieto tai linkit Kolumbiasta ovat tervetulleita? Elämä, elämykset, luonto, ihmiset, nähtävyydet, ruoka, kulttuuri, sos.olosuhteet, säätila.
Miten maan hallinnollinentilanne, kriisitilanteet näkyvät arjessa? Entäpä eriarvoisuus, huumetuotanto, köyhyys, nälkä?

16

10184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • holmo

      En ymmarra, mika taman viestin funktio on. Mihin tata tietoa tarvitset? Jos etsit yleistietoa, miksi et kayta googlea?

      Esim.

      "Colombia drugs"

      • Tietoa?

        Aivan. Mm. googlen kautta on löytynyt hyvin tietoa sekä kirjallisuudesta jonkin verran. Lähinnä olisin etsinyt matkailijoiden tai asukkaiden omakohtaisia kokemuksia maasta ja sen tilanteesta. Ja näkyykö es. Ecuadorin ja Kolumbian uusi selkkaus arjessa?
        Es. elokuisessa suurlähetystön matkustustiedotteessa ei suositella yksityismatkailua kaappausriskien vuoksi.


      • on turvallinen
        Tietoa? kirjoitti:

        Aivan. Mm. googlen kautta on löytynyt hyvin tietoa sekä kirjallisuudesta jonkin verran. Lähinnä olisin etsinyt matkailijoiden tai asukkaiden omakohtaisia kokemuksia maasta ja sen tilanteesta. Ja näkyykö es. Ecuadorin ja Kolumbian uusi selkkaus arjessa?
        Es. elokuisessa suurlähetystön matkustustiedotteessa ei suositella yksityismatkailua kaappausriskien vuoksi.

        Matkaoppaat (LonelyPlanet ym), lahetystot, jne. liioittelevat Kolumbian vaarallisuutta. Muistelen lukeneeni LonelyPlanetin oppaasta varoituksen jonkun tietyn kohteen vaarallisuudesta: siella oli kuulemma joku ryostetty viimeisen 10 vuoden aikana...

        Toki maassa on vakivaltaisuuksia mutta ne kohdistuvat lahes 100%sti paikallisiin ihmisiin, tai henkiloihin joista mahdollisesti voisi saada miljoonalunnaat. Tavallinen turisti ei joudu siepatuksi (koputtaa puuta). Jarki kadessa parjaa.
        Oma havaintoni loka-marraskuulta oli etta Kolumbia on hammastyttavan rauhallinen. Ja kehittyneen oloinen, ainakin verrattuna naapureihinsa Ecuadoriin ja Peruun.


    • Suosittelen

      Colombia on mahtava paikka, mahtavat maisemat, vuoristo, caribian rannikkoa, helletta, vuoristo-ilmaa jne. Itse olen asunut pian vuoden verran taalla. Rakastan maataa, sen monipuolisuutta,vilkasta elamaa. Toki elama taalla on erilaista kuin esim. euroopassa. En koe etta taalla on vaarallista asua, lomailla jne. Itse olen nuori suomalainen nainen, saan elaa taalla rauhallista elamaa ei ole ollu minkaan nakoisia konfikteja. Vuoden aikana taalla on rajahtanyt yksi autopommi ei muuta. KOen etta Colombia on huomattavasti turvallisempi maa kun esim. Venezuela, Peru tai Ecuador. Taalla vakivalta,kaappaukset ja muut konfktit liittyvat melkeempa aina ainoastaan paikallisiin ja juuri niihin jotka tunkevat nenansa asioihin jotka ei niille kuulu (huumeekauppaan esim).En koe etta elama taalla olisi mitenkaan rajattua, toki maalaisjarkea pitaa kayttaa! Taalla Bogotassa asuu ja elaa suht. paljon eurooppalaisia ja parisenkymmenta suomalaistakin. Suomalaiseen hinta/elintasoon taalla elaa melko hulppeesti, silla kustannustaso taalla on n.puolta halvempi.

      Toki koyhyys ja ns. pelko nakyy osassa ihmisista. Kymmenisen vuotta sitten asiat taalla oli aivan toisin, tana paivana taalla on sotilaita joka kadun kulmassa suuret aseet kasissa, kauppoihin ei paase ilman laukkujen ja ruumiin tarkastusta ja sama patee baareihin jne. tama luo turvallisuutta ja paivas aikaa taalla on turvallista liikkua vapaasti. Iltasin toki kannattaa aina tilata taksi pienemmillekin matkoille. Toki kannattaa miettia etta minne tulee lomalle, ehka toi downtown ei ole niin ihanteellinen turistikohde (Bogotassa).Mutta muutaman kilometrin paassa alkaa jo nakya parempaa seutua. Mutta taalla parjaa hyvin kun kayttaa maalaisjarkea.Hirveesti pelotellaan ihmisia Colombian vaarallisuudesta viella nykypaivanakin, taalla esim.huumeet ei kay katukuvassa mitenkaan, kukaan ei kauppaa taalla kaduilla suurimmissa kaupungeissa ihmisis vilinan keskella..

      Kun muutin tanne olin reilu parikymppinen nuori vaalea nainen, ilman espanjantaitoa. Ihmiset pelottelivat kaikilla mahdollisilla tavoilla j a paljon. Mutta kun liikkuu oikeilla paikoilla, missa on paljon muitakin ihmisia niin todellakaan en tunne oloani taalla turvattomaksi.
      Ihmiset ja kulttuuri taalla on aivan mahtavaa. Toki taalla nakyy selvasti se etta suunnilleen ollaan rikkaita tai koyhia. Osa ns.koyhista tekee kylla rehellista tyota hanttihommien merkeissa mutta suurin osa on kaduilla kerjaamassa. Taalla kaduilla on jos minkinmoista kraasan myyjaa, auton pesiaa ja muita (he ainakin yrittavat tehda jotain,mika on hieno asia) mutta toinen surullinen osa on sitten naita aiteja ja pienia lapsia jotka vaan kerjaavat tekematta mitaan ja vetoavat siihen etta on lapsia eika ollenkaan rahaa. Surullista mutta se on taalla arkipaivaa!

      Suosittelen kylla maata, taalla on mahtavia paikkoja, hienoja nahtavyyksia, museoita, kirkkoja,ravintoloja, baareja,puistoja. Cartagena,villa de leya, Cali, Medellin ovat upeita paikkoja, paljon nahtavaa ja koettavaa. Kuumuutta, tanssia, rantaa jne loytyy rannikolta Cartagena,San Andres jne Suosittelen, mahtavia lomakohteita. Bogota on n. 2600m korkeudessa joten taalla ilmasto ei ole kovin trooppinen eika kuuma, paivisin kun aurinko paistaa mittari kohoaa helposti lahemmaksi 28c mutta iltaisin ja oisin on viileaa seka sateella on myos viileaa, mutta paaosin ilmasto Bogotassa on suunnilleen sama kuin Suomessa kesasin, niin hyvassa kun pahassakin. Mutta kun autolla lahtee ajamaan alaspain vuorelta niin jo n.1,30h paasta on taysi tropiikki ja helle ja mahtavat halvat vuokrattavat talot (linnat) :)

      Enpas nyt osaa tahan enempaa kirjotella mutta
      Tassa viella linkki jos espanjaa taidat niin hyva linkki josta loytyy paljon tietoa turisteille http://www.colombia.com/turismo/

      ..ja kerron kylla mielellani lisaa jos on kysymyksia tai jos olet tulossa joskus niin ehdottomasti kerron parhaat paikat,nahtavyydet ja kaiken muun tarpeellisen :)

      • Tarkastaja Miettinen

        Oletetaan, että olen eläkkeellä ja haluan muuttaa Kolumbiaan kuukaudeksi elääkseni toisenlaista elämää (siis ylipäänsä johonkin hyvin kauas pois sivistyksen parista). Jos valitsen Kolumbian paikakseni, miten menettelen?

        Onko turvallista että eläkkeeni tulee kolumbialaiselle pankkitilille, vai huijaako korruptoitunut pankkivirkailija sen huumeparonien taskuun? Mitä asuntojen vuokrat ovat, jos vaatimuksena on vaikkapa 80-100 neliötä. Tarvitseeko anoa oleskelulupia tms. ?


      • mitään
        Tarkastaja Miettinen kirjoitti:

        Oletetaan, että olen eläkkeellä ja haluan muuttaa Kolumbiaan kuukaudeksi elääkseni toisenlaista elämää (siis ylipäänsä johonkin hyvin kauas pois sivistyksen parista). Jos valitsen Kolumbian paikakseni, miten menettelen?

        Onko turvallista että eläkkeeni tulee kolumbialaiselle pankkitilille, vai huijaako korruptoitunut pankkivirkailija sen huumeparonien taskuun? Mitä asuntojen vuokrat ovat, jos vaatimuksena on vaikkapa 80-100 neliötä. Tarvitseeko anoa oleskelulupia tms. ?

        Kolumbiassa saa olla turistina 3 kuukautta. Et siis tarvitse mitään lupia, senkun maahan tullessasi pyydät, elleivät pyytämättä anna, sen 90 päivää. Kolumbian kohdalla en ole varma mutta useissa Etelä-Amerikan maissa sen voi tehdä niin monta kertaa kuin haluaa, eli käy välillä ulkomailla kääntymässä.
        Lyhytaikaiseen oleskeluun ei pankkitilejä tarvita (eikä niiden avaaminen ilman oleskelulupaa taida olla helppoakaan, en tosin Kolumbian määräyksistä tiedä). Onhan luottokortti keksitty. Nostat käteistä automaatista visalla, ja maksat laskusi Suomeen verkkopankissa.
        Kunnon kalustettu asunto saattaa maksaa aika paljon. Lyhyen aikaa elänee helpommin hotellissa?


      • Tietoa?

        Lämpimät kiitokset vastauksista!
        Ja oikein hyvää alkanutta vuotta Columbiaan!


      • MasaKasa

        Moikka!

        Matkaa Kolumbiaan suunnittelen...voisitko laittaa e-mailisi tänne niin otan yhteyttä?


      • I love colombia
        MasaKasa kirjoitti:

        Moikka!

        Matkaa Kolumbiaan suunnittelen...voisitko laittaa e-mailisi tänne niin otan yhteyttä?

        moikka!

        Yhteytta saa ottaa jos tahtoo tietaa lisaa Colombiasta, autan mielellani. [email protected].


      • mapuska

        Tälläista infoa juuri olinkin etsiskelemässä. Kolumbia kiinnostaa lähinnä siksi, että minulla on sieltä World Visionin kautta kummilapsi. Lapsella tuntuu nyt vajaan vuoden tuntemuksen perusteella olevan asiat kuitenkin suhteellisen hyvin; ihan siistiä pukeutumista, käy koulua jne. Mutta ilmeisesti ongelmien täytyy olla todellisia, koska WV on nähnyt tarpeelliseksi harjoittaa kummitoimintaa siellä? Täältä käsin vain on vähän vaikea hahmottaa kerrottuja ongelmia: väkivalta, huumeet, koulutuksen alhainen taso... Kaikki tieto tältä kannalta kiinnostaisi. Lapsi on kaupungista, ei maaseudulta.


      • Yhyy..
        mapuska kirjoitti:

        Tälläista infoa juuri olinkin etsiskelemässä. Kolumbia kiinnostaa lähinnä siksi, että minulla on sieltä World Visionin kautta kummilapsi. Lapsella tuntuu nyt vajaan vuoden tuntemuksen perusteella olevan asiat kuitenkin suhteellisen hyvin; ihan siistiä pukeutumista, käy koulua jne. Mutta ilmeisesti ongelmien täytyy olla todellisia, koska WV on nähnyt tarpeelliseksi harjoittaa kummitoimintaa siellä? Täältä käsin vain on vähän vaikea hahmottaa kerrottuja ongelmia: väkivalta, huumeet, koulutuksen alhainen taso... Kaikki tieto tältä kannalta kiinnostaisi. Lapsi on kaupungista, ei maaseudulta.

        Vitsi mä kaipaan sinne takas jo. Oon itse Kolumbialaissyntyinen. Jo 16v. suomessa. Käynny vaan kaks kertaa sielä sen aikana. Liian kallista matkustaa. Bogotan säätä voi vertaa ikuiseen suomen kesään kiitos 2600 metrin korkeuden muuten sielä kirjaimellisesti paahtuis niinku cartagenassa, josta oli pakko mennä viilentymään Bogotaan parikin kertaa kuukaudessa. Oon itte cartagenasta ja kaupunki on tulessa 24/7 kirjaimellisesti. Varsinki ku oon peräisin vaarillisilta seuduilta, jossa tapahtuu jatkuvasti ja se alkoi tuntuu niin arjelta, että aina ku tapahtuu ihmiset(minä myös) pelästy tai lähe sisälle vaan lähtee juosten kattoo tapahtumia aitiopaikalta. Sinänsä aika hauska. paikan päällä meno ei pelota vaan vie mukanaan. Kolumbian rannikko on paljon eloisampi, energisempi ja voi tuntua vaarillisemmaltakin ku sisämaa, koska väestö on afrikkalaisperäisempi ja cartagenassa tuntuu välillä olevansa keskellä afrikkaa mikä aika siisti koska meno on ihan erilainen ku sisä maassa, jossa on enemmän "eurooppalisempi" ilmapiiri. Mutta fakta on se että sisämaa on paljon vaarallisempi, vaikka se ei näy katukuvassa niinku rannikolla. Syy on yksinkertaisesti vaan järjestäytyneempi rikollisuus sisämaassa johon ei kannata sekaantua pitkällä tikullakaan. Jos ei tunge nokkansa muiden asiohin mitään ei tapahdu. Mediassa Kolumbian vaarallisuus on yliliioteltu tietenkin. esim. Brazilia on vaarallisempi. 2005 Buenos Airesissa rekisteröitiin enemmän murhia kuin Bogotassa. Kolumbian murhaluvut laskee n.500-1000 joka vuosi. Kolumbialaiset ovat erittäin avoimia ja ilosia ihmisia kaikesta huolimatta ehkä siitä johtuvat maailman alhaisimmat itsemurhaluvut. Maa on multikulttuurinen. Eli Kolumbialisuus ei ole rotu. Vain 1% kansasta on alkuperäis kansaa. n.50% eurooppalaisten ja alkuperäiskansan jälkeläisiä. n.4% mustia n.15% mustien ja valkosten jäkeläisiä. 20% eurooppaisperäsiä. Joten ihan sama kuka sinne menee, se hyppää soppaan ja meno vie mukanaan ja sen takia sielä on vaikea eristäytyä : ) Menkää ja katsokaa itse.


      • mapuska
        Yhyy.. kirjoitti:

        Vitsi mä kaipaan sinne takas jo. Oon itse Kolumbialaissyntyinen. Jo 16v. suomessa. Käynny vaan kaks kertaa sielä sen aikana. Liian kallista matkustaa. Bogotan säätä voi vertaa ikuiseen suomen kesään kiitos 2600 metrin korkeuden muuten sielä kirjaimellisesti paahtuis niinku cartagenassa, josta oli pakko mennä viilentymään Bogotaan parikin kertaa kuukaudessa. Oon itte cartagenasta ja kaupunki on tulessa 24/7 kirjaimellisesti. Varsinki ku oon peräisin vaarillisilta seuduilta, jossa tapahtuu jatkuvasti ja se alkoi tuntuu niin arjelta, että aina ku tapahtuu ihmiset(minä myös) pelästy tai lähe sisälle vaan lähtee juosten kattoo tapahtumia aitiopaikalta. Sinänsä aika hauska. paikan päällä meno ei pelota vaan vie mukanaan. Kolumbian rannikko on paljon eloisampi, energisempi ja voi tuntua vaarillisemmaltakin ku sisämaa, koska väestö on afrikkalaisperäisempi ja cartagenassa tuntuu välillä olevansa keskellä afrikkaa mikä aika siisti koska meno on ihan erilainen ku sisä maassa, jossa on enemmän "eurooppalisempi" ilmapiiri. Mutta fakta on se että sisämaa on paljon vaarallisempi, vaikka se ei näy katukuvassa niinku rannikolla. Syy on yksinkertaisesti vaan järjestäytyneempi rikollisuus sisämaassa johon ei kannata sekaantua pitkällä tikullakaan. Jos ei tunge nokkansa muiden asiohin mitään ei tapahdu. Mediassa Kolumbian vaarallisuus on yliliioteltu tietenkin. esim. Brazilia on vaarallisempi. 2005 Buenos Airesissa rekisteröitiin enemmän murhia kuin Bogotassa. Kolumbian murhaluvut laskee n.500-1000 joka vuosi. Kolumbialaiset ovat erittäin avoimia ja ilosia ihmisia kaikesta huolimatta ehkä siitä johtuvat maailman alhaisimmat itsemurhaluvut. Maa on multikulttuurinen. Eli Kolumbialisuus ei ole rotu. Vain 1% kansasta on alkuperäis kansaa. n.50% eurooppalaisten ja alkuperäiskansan jälkeläisiä. n.4% mustia n.15% mustien ja valkosten jäkeläisiä. 20% eurooppaisperäsiä. Joten ihan sama kuka sinne menee, se hyppää soppaan ja meno vie mukanaan ja sen takia sielä on vaikea eristäytyä : ) Menkää ja katsokaa itse.

        Paljon ja tiiviisti kirjoitit ja kuvailit, tätä jaksaisin lukea enemmänkin! Yritän ahmia kaikkea tietoa maasta ja olisi aivan ihanaa, jos olisi sähköpostituttuja sieltä. Kerrot olevasi Cartagenasta, kummilapsemme on Barranquillasta (Soledad) - onko nämä kaksi hyvin samanlaista aluetta?? Ainakin rannikolla ja olisivatko samaa kokoluokkaakin. Tiedätkö nykyisistä koulusysteemeistä Kolumbiassa ja verrattuna Suomen tyyliin? Onko oletettavaa, että kummilapsella on riittävästi koulutarvikkeita (onko esim. hullua, jos pieninä lahjoina lähetämme hänelle vihkoja, kyniä, tarroja..) ja mitä koulunkäynti yleensä tarkoittaa siellä? Minkä tasoista, mitkä mahdollisuudet jatkaa ammattiin opiskelua?
        Toivottavasti on joskus mahdollisuus matkustaa paikan päälle katsomaan. Kuvissa maisemat on huimaavan upeita.
        Millaista on tyypillinen kolumbialainen ruoka? Ja kahvia varmaan saa...Ennen näitä kummilapsijuttuja ja muita kun en paljoa maasta tiennyt, niin kahvi sentään tuli mieleen.


      • patron....
        mapuska kirjoitti:

        Paljon ja tiiviisti kirjoitit ja kuvailit, tätä jaksaisin lukea enemmänkin! Yritän ahmia kaikkea tietoa maasta ja olisi aivan ihanaa, jos olisi sähköpostituttuja sieltä. Kerrot olevasi Cartagenasta, kummilapsemme on Barranquillasta (Soledad) - onko nämä kaksi hyvin samanlaista aluetta?? Ainakin rannikolla ja olisivatko samaa kokoluokkaakin. Tiedätkö nykyisistä koulusysteemeistä Kolumbiassa ja verrattuna Suomen tyyliin? Onko oletettavaa, että kummilapsella on riittävästi koulutarvikkeita (onko esim. hullua, jos pieninä lahjoina lähetämme hänelle vihkoja, kyniä, tarroja..) ja mitä koulunkäynti yleensä tarkoittaa siellä? Minkä tasoista, mitkä mahdollisuudet jatkaa ammattiin opiskelua?
        Toivottavasti on joskus mahdollisuus matkustaa paikan päälle katsomaan. Kuvissa maisemat on huimaavan upeita.
        Millaista on tyypillinen kolumbialainen ruoka? Ja kahvia varmaan saa...Ennen näitä kummilapsijuttuja ja muita kun en paljoa maasta tiennyt, niin kahvi sentään tuli mieleen.

        Joo siis kolumbian rannikko koostuu kolmesta suurkaupungista Cartagena, Barranquilla ja Santa marta. Barranquilla on suurin 2 milj. asukasta. cartagenassa asuu n.1 milj. santa martassa en muista, mutta pienin niistä. Cartagena ja barranquilla on aika samanlaisia paitsi että barranquilla ei ole rantakaupunki. Koulutuksesta en oikeen menis sanoo tarkkaa tietoa tai sen tasosta. ei sen pitäis olla kuitenkaan mikään kauhean alhainen, koska YK mittarissa se sai 93% prosenttia koulutus ja kulttuuri kategoriassa(suomi 100%). Se ei kuitenkaan mitenkään vaikuta köyhyyteen tai sen muihin ongelmiin. Lopulta raha ja ihmisten sosiaalinen status ratkaisee aika paljon tulevaisuutta. Ei ole missään tapauksessa hullua lähettää kyniä vihkoja yms. En tietenkään tunne teidän kummilapsen olosuhteita. Koulunkäynti on Kolumbiassa erittäin arvostettu asia, koska osalla ei siihen ole mahdollisuutta, joko ei ole rahaa yksityiselle tai yleiskoulut ovat täynnä, koska kaikki tietenkin hakee niihin ekana, mutta on vaikee päästä sisälle. Kolumbian valtio jos en tarkaan muista, yrittää tarjota ilmaisen peruskoulutuksen. loput joutuu kaivaa omasta kukkarosta. Jolloin alkaa sitten aikuisiän ongelmat, että mistä rahaa yliopistoon jne. Mun täytyy nyt mennä mä voin selittää myöhemmin sitten ruoka ym. asiat...


      • 1ä1

        Luin juttusi Colombiasta ja nytpä olisi kiva tietää kuinka Sinuun saa yhteyden, olisi hiukan kysyttävää. Tai pikemminkin tarvitsiisin hiukan apua.


      • angelita negra

        Olipa mielenkiintosesti kirjotettu, nyt heräs taas mielenkiinto, tosin Kolumbia on maa josta olen aina ollu kiinnostunu. Nyt ei ole rahaa mut suunnitteilla ois jonkinlainen Etelä-Amerikan reissu jossain vaiheessa, Kolumbia on ainakin yksi maa jossa haluaisin käydä.

        Kiva kuulla ettei Kolumbia ole enää ihan niin vaaarallinen kuin tosiaa 10 vuotta sitten, sillon itekin luin ko. maasta paljon ikävää.


      • mitään kirjoitti:

        Kolumbiassa saa olla turistina 3 kuukautta. Et siis tarvitse mitään lupia, senkun maahan tullessasi pyydät, elleivät pyytämättä anna, sen 90 päivää. Kolumbian kohdalla en ole varma mutta useissa Etelä-Amerikan maissa sen voi tehdä niin monta kertaa kuin haluaa, eli käy välillä ulkomailla kääntymässä.
        Lyhytaikaiseen oleskeluun ei pankkitilejä tarvita (eikä niiden avaaminen ilman oleskelulupaa taida olla helppoakaan, en tosin Kolumbian määräyksistä tiedä). Onhan luottokortti keksitty. Nostat käteistä automaatista visalla, ja maksat laskusi Suomeen verkkopankissa.
        Kunnon kalustettu asunto saattaa maksaa aika paljon. Lyhyen aikaa elänee helpommin hotellissa?

        mutta jos ei ole liian myöhäistä haluaisin vain tähdentää hieman noita oleskelulupa-asioita.
        Normaali oleskelulupa myönnetään nykyisin 60 päiväksi maahantulon yhteydessä ilman erillistä viisumia. Joillakin on käynyt tuuri ja he ovat saaneet sen heti 90 päivälle, mutta se on pikemminkin poikkeus kuin sääntö.

        Oleskelulupaa voi jatkaa hakien kuukausi kerrallaan siihen lisää DAS(ulkomaalaisvirsston) toimistoissa jotka ovat joko erikseen tai sitten poliisilaitoksien yhteydessä (riippuu kaupungista). Pisin oleskeluaika turistina Colombiassa on 6kk kalenterivuotta kohti.

        T.
        Paloma


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      79
      3295
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      1982
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1871
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1548
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1395
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1385
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1099
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1038
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      844
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      840
    Aihe