sikareita

rekkakuormin

paljonko niitä havannalaisia saa tuoda suomeen normaalilla lomareissulla,onko pykälät samat kun tavallisella tupakalla

7

4214

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matti&Mimmi

      Hola! Viime viikolla tultiin. Meille ainakin kaikkialla sanottiin, että 25 kpl saa viedä/henk.
      Se on sitten eri asia mitä saat tuoda Suomeen, niin paljon, kun rahkeet riittää, mitään tarkastusta/tullia ei ollut, kun tultiin Pariisista.
      No koostapa ei tietty ollut puhetta, kun sikkejä on tosi eri kokoisia! Huom. emme ole mitenkään asiaanvihkiytyneitä!
      Ja hinnat ovat aika korkeat, pienemmät koot 5,50 cuc ja suuremmat korkeampi laatuiset merkit (muistaakseni Romeo&Julieta, Montechristo, Uppman jne.) pitkälti yli 10 cuc (valuuttakurssi vaihteli 1,16-1,18 Cadecassa).

    • Tullimäär.

      Suomeen saa tuoda 200 savuketta tai 100 pikkusikaria (alle 3g/kpl) tai 50 sikaria.

      • Cuba Libre

        Jos tuot yli 24 kpl, niin siinä tapauksessa täytyy pystyä osoittamaan että ne on ostettu virallisesti kaupasta. Tämä on siis lähinnä kuubalaisten viranomaisten asettama raja. Sikareiden hintataso on hieman vaihteleva. Esim. Montecristo IV on noin 3,5 CUC, Romeo y Julieta Mille Fleursit samaa luokkaa.

        Suurin ero oli minusta Partagasin Lusitaniassa jotka olivat noin 9 CUC per kipale. Tuosta nyt saa esim. Havanna-aitassa maksaa moninkertaisen summan. Kannattaa ainakin kokeilla "no-logo" sikareita mitä kääritää siellä täällä. Takuuta niille ei voi antaa, toist imevät läpi turhankin helpsoti ja toisia taas saa imeä posket lommolla eikä mitään tapahdu. Noita saa aika halvalla ja ovat ainakin minusta kohtullist hyviä.


      • Fortunata
        Cuba Libre kirjoitti:

        Jos tuot yli 24 kpl, niin siinä tapauksessa täytyy pystyä osoittamaan että ne on ostettu virallisesti kaupasta. Tämä on siis lähinnä kuubalaisten viranomaisten asettama raja. Sikareiden hintataso on hieman vaihteleva. Esim. Montecristo IV on noin 3,5 CUC, Romeo y Julieta Mille Fleursit samaa luokkaa.

        Suurin ero oli minusta Partagasin Lusitaniassa jotka olivat noin 9 CUC per kipale. Tuosta nyt saa esim. Havanna-aitassa maksaa moninkertaisen summan. Kannattaa ainakin kokeilla "no-logo" sikareita mitä kääritää siellä täällä. Takuuta niille ei voi antaa, toist imevät läpi turhankin helpsoti ja toisia taas saa imeä posket lommolla eikä mitään tapahdu. Noita saa aika halvalla ja ovat ainakin minusta kohtullist hyviä.

        Itse ostin sikareita Havannasta suoraan Partagasin sikaritehtaan myymälästä. Se oli myös ainoa paikka Kuuban matkalla missä pystyi maksamaan luottokortilla. Esim. hotelleissa "ei juuri nyt" voinut maksaa kortilla. Kaduilla myytävät sikarit saattavat kuulemma olla vaikka banaaninlehdistä käärittyjä...


      • PKK

        Aivan, Suomeen saa tuoda 50 sikaria. Kuubasta saa viedä 2000 jenkkitaalan arvosta sikareita - jos ostaa yli 23 kpl sikareita, pitää olla viralliset ostotodistukset.


    • Robaina

      Sikari tietoa sikareista ja kuubasta löytyy sivuilta jscigars.fi ja linkki pocket guide 2006

    • Sikari-Jukka

      On paljon käyty keskusteluja siintä, että millaisia määriä sikareita (alle 3g ja yli 3g)saa Suomeen tuoda matkatuomisinaan? Hyvä kysymys ja oikea vastaus siihen löytyy helposti. On tasan kaksi tapaa miten asioita voidaan tarkastella, ja ensimmäiseksi määrää rajoittaa se mistä maasta olet tulossa? Jos tulet EU-maasta niin saat tuoda 75 kpl ja ne voi olla vaikka minkä kokoisia tahansa(Double Corona tai Double Robusto tms)ja suurin osa tuokin juuri niitä mitkä itselleen on sopivia kooltaan, maultaan ja hinnaltaan. Maailmalla 65% ostetuista käsinkäärityistä sikareista on(corona koko)Montecristo Nro 4. Jos taas tulet EU-alueen ulkopuolelta, eli Kuubasta ja muualta Caribialta ja Latinalaisesta Amerikasta joista matkalaiset lähes kaikki tuo mukanaan joitakin sikareita ja jotkut paljonkin koska ne mitkä Kuubasta on meille ylellisyystuotteita ja juuri sen vuoksi täällä todella kalliita joten niitä tuodaan eniten. Tällöin saat tuodakkin vain 50 kpl(2 boxia), jotka voit tuoda laillisesti ja ylimenevältä osalta joudut maksamaan tulleja ja muita maksuja 11.70€ /kpl joten kannattaa olla todella "varovainen tuomisiensa" määrien kanssa ettei niistä tulekkaan niin kalliita pöllejä, ettet enää itsekkään raaski tarjota tuliaisia kavereillesi niinkuin olit aikonut? Mitä tulee siihen, että miten saat edes maasta(Kuuba)ulos tuollaisen esim. 50 kpl tai 2 box määrän, maassa jossa sikareiden maastavienti turisteille on todella rajoitettua ja sallittu määrä vain 23 kpl ja nekin oltava irtosikareita. Mitään laatikkotavaraa eikä boxeissa olevia ei saa viedä. Tulli hoitaa kontrollia varmasti maailman tarkimmin joten on hyvin mielenkiintoista kuulla mitä itsekullakin on kerrottavaa asiasta jos noin on käynyt palatessaan Kuuban matkoilta? Olen nähnyt itse henkilökohtaisesti miten turisteilta otetaan matkalaukuista(kuuluttavat ennen lähtöä tuleman tullin puheille, tai koneeseen mennessä ottavat jonosta sinut ja avauttavat laukkusi, ja jos koneeseen et ehdi, se sinun vikasi ja maksaa uusi lippu paljon) kaikenlaisia eri merkkisiä Feikkejä kuten perinteinen Cohiba:Esplendidas Kristall yms ja laukuista löytyy kaikki ne mitkä he haluavat ja usein ne on sellaisia sikarilaatikoita joissa ei ole mitään oikeaa, ei vakuustarraa, ei hologrammia, ei ostokuittia, kassanauhaakaan ei maksuista löydy jne, ja boxikin kotitekoisen näköinen yms. Muistaa tarvitsee se, että he ovat 100 varmoja (tulli)kaikesta että ne on väärennöksiä, koska heillä tehtaan expertit työssä, tietävät he aivan kaiken sikareista ja senkin mistä sikarit on hankittu ja ne stoorit kulleet tuhansia kertoja, että kaduilta, kaveri töissä tehtaalla ja tekevät siintä takavarikkopöytäkirjat ja aikaa menee. Kaikkia arvokkaita merkkejä löytyy aina matkalaukuista ja merkkejä on laidasta laitaan. Tavallisesti laukuista löytyy 2-5 boxia ja joskus on löytynyt useita kymmeniä boxeja. Boxit valtion kaupoissa on joilllekkin turisteillekkin aika kalliita niin kalliiksi nekin "kaverilta hankkimasi" tulee kun kaikki otetaan pois ja se varmaan koskee kun olit maksanut niistä mielestäsi paljon, kuka mitäkin summia verrattuna originaaliin boxiin ja hintaan shop hinnasta? Kaduilla hinnat liikkuu 30-50% tietämillä aitojen laatikoiden hinnoista. Kuukausittain takavarikkoja Havannan kentälläkin on tuolainen 20-25000 boxia ja Varadeeron kentältä on löytynyt parhaimpina aikoina jopa 30,00 boxia, että ihan pikku asioista ei näissä "havannaliset" feikki-boxit jutuissa ole kyse. Takavarikot yleensä hävitetään aina "polttamalla" ja mahdollista on sekin, että ne menee uusio käyttöön eli kiertoon ja papereissa lukee, "Tolo BURN"? Kaikki samaa asiaa, feikkejä ne oli ja mikäli sait tuotua jotain niin oletko todella varma mitä ostit ja että sait aitoa tavaraa? Minä en, jos olet menetellyt kuten kerroin. Huomasitko mahdollisesti mitään eroa kun poltit tuomaasi sikaria? Tutustu kaikkeen tähän ja sikareiden harrastukseen liittyvissä asioissa http://www.jscigars.fi/ sivuilla olevaan aineistoon ja opettele tuntemaan aidosti oikeat sikarit jos alaa harrastat? Kaikella kunioituksella muidenkin maiden sikareita kohtaan, vaikka itse vain Kuubalaisia harrastankin niin kaikille tiedoksi, että jos röyhyttelet sikarin ja sinulla on siihen aikaa ja varaa, niin valitse ainoastaan aitoja ja niistäkin parhaita vaikkakin harvemmin ja nauti sen hienoista tuoksuista, aromeista avec -juoman ja hyvien ystävien kera. Kannattaa matkoiltaan tuoda vain aitoja, sillä sikarialalla jo 30v olleena tiedän sen kaiken ja arvostan laatusikareita ja Robaina Club toiminta http://www.robainaclub.com/ ja sikarikulttuurin edistäjänä olen alan harrastajia koonnut 2000 vuoden alusta saakka. Tule sinäkin clubitoimintaamme mukaan .
      Have A Good Cigar, Quality Drinks and Best Food.
      terveisin jukka svahn, 045-139 7951

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      121
      1808
    2. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      180
      1324
    3. Olisi hauska tietää

      Koska huomasit pitäväsi minusta? Itse taisin ihastua sinuun heti silloin kun tavattiin ensimmäistä kertaa. Miehelle, jon
      Ikävä
      64
      1168
    4. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      35
      1067
    5. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      82
      986
    6. Apua. Onks mä jotenki erikoinen ?

      Oon ihastunu paljon vanhempaan mieheen.
      Ikävä
      97
      935
    7. Minun on vaan päästettävä irti

      Toiveesta. Satutan vain itseäni😥😔. Toivon sinulle pelkkää hyvää, eläthän elämäsi parasta aikaa, mutta en halua enää k
      Ikävä
      37
      880
    8. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      64
      816
    9. Kertoisit jo

      Rakastatko minua vai olenko käsittänyt väärin onko tämä vaan ystävyyttä tai kaveruutta? En haluaisi enää nolata itseäni
      Ikävä
      42
      779
    10. En koskaan saanut asiattomia kuvia!

      Silloin kun olin vielä nuori, kukaan mies ei koskaan lähettänyt minulle asiattomia kuvia itsestään. Jos tiedätte mitä ta
      Sinkut
      156
      751
    Aihe