Epänormaali sijainti

endometrioosilla

Olen lueskellut aiheesta faktatietoja ja kaikenlaisilta palstoilta, mutta eteeeni ei ole tullut vielä omaani vastaavia juttuja. Eli onko jollain mahdollisesti saman kaltaista ongelmaa. Olen yli vuoden juossut lääkäreillä ja kokeissa alavatsan kivuista.Itse epäilin endoa jo ekalla käynnillä, mutta gyneultrassa ei näkynyt. Minulle tehtiin laparoskopia, ei endoa. itse paikansin "pallon" alavatsassa ja sain ultra-ajan. radiologi löysi sen kuvasta ja vierailu gastrologilla, epäili tyrää. kävin mangneetti kuvissa. Ei tyräkään. Kävin karkeaneulanäytteessä, johon jouduin 2 kertaa, ennen kun saivat hyvän näytteen. Eli onko kellään muulla ollut endometrioosia vatsalihaksen sisällä?

7

523

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta

mutta kyllä sitä endoa voi olla melkein missä tahansa!! Olen kuullut että eräällä ihmisellä oli pakara lihaksessa! Miksei siis vatsa lihaksessa?? Itsellä ilmeisesti myös reisissä...

• lisää

Hoidetaanko sitä reisissä olevaa endoa jotenkin? Itse syön lähes päivittäin burana 600 ja liikkuminen aiheuttaa kipuja. No onneksi sain juuri leikkausajan. jos vaikka voisi taas tehdä kaikkea normaalia kuten liikkua.

• oikein hoitaa voi
        lisää kirjoitti:

Hoidetaanko sitä reisissä olevaa endoa jotenkin? Itse syön lähes päivittäin burana 600 ja liikkuminen aiheuttaa kipuja. No onneksi sain juuri leikkausajan. jos vaikka voisi taas tehdä kaikkea normaalia kuten liikkua.

mulla on tosi paha endo joka on ilmeisesti taas levinnyt koko vatsan alueelle.. ja mihin sit vielä lisäksi?? Menen nyt kolmen viikon päästä kohdun poisto leikkaukseen ja ilmeisesti munasarja viedään myös. Toivottavasti suolta ei tarvi poistaa kovasti ja rakkokin mulla on vaarassa! Sielläkin on joku kasvain joka selviää sitten kun vatsa aukaistaan...

• vaikea on
        oikein hoitaa voi kirjoitti:

mulla on tosi paha endo joka on ilmeisesti taas levinnyt koko vatsan alueelle.. ja mihin sit vielä lisäksi?? Menen nyt kolmen viikon päästä kohdun poisto leikkaukseen ja ilmeisesti munasarja viedään myös. Toivottavasti suolta ei tarvi poistaa kovasti ja rakkokin mulla on vaarassa! Sielläkin on joku kasvain joka selviää sitten kun vatsa aukaistaan...

Vaikuttaa aika pirulliselta tämä endometrioosi. vaikka se hoidetaan niin mahdollisesti uusii. Minulla se nyt tosiiaan näköjään on vaan siellä vatsalihaksen sisällä ja se leikataan nyt vajaan viikon kuluttua. jännittää, mutta kyl tätä nyt on jo odotettukin tätä leikkausta. Toivottavasti sinullakin menee leikkaus hyvin ja saat helpotusta.

• tää on
        vaikea on kirjoitti:

Vaikuttaa aika pirulliselta tämä endometrioosi. vaikka se hoidetaan niin mahdollisesti uusii. Minulla se nyt tosiiaan näköjään on vaan siellä vatsalihaksen sisällä ja se leikataan nyt vajaan viikon kuluttua. jännittää, mutta kyl tätä nyt on jo odotettukin tätä leikkausta. Toivottavasti sinullakin menee leikkaus hyvin ja saat helpotusta.

olen ehtinyt kärsiä siitä jo kymmenen vuotta ja nyt tuli mitta täyteen!! Kolme kertaa leikattu ja kaksi lasta olen saanut diagnoosin jälkeen.. raskausien aikana välillä parantunut. Ja vuosi aina raskauden jälkeen oireet on palannut!! Siitä kyllä olen ollut onnekas että lapsia olen silti saanut!
        Onnea myös sinulle leikkaukseen.. kerroppa vaikka sitten miten leikkaus sujui!!

• onnistui
        tää on kirjoitti:

olen ehtinyt kärsiä siitä jo kymmenen vuotta ja nyt tuli mitta täyteen!! Kolme kertaa leikattu ja kaksi lasta olen saanut diagnoosin jälkeen.. raskausien aikana välillä parantunut. Ja vuosi aina raskauden jälkeen oireet on palannut!! Siitä kyllä olen ollut onnekas että lapsia olen silti saanut!
        Onnea myös sinulle leikkaukseen.. kerroppa vaikka sitten miten leikkaus sujui!!

Leikkaus meni hyvin. Kirurgi poisti sen vatsalihaksen sisällä olleen pallukan. Nyt menee jonkin aikaa parantuessa. Poistettu pallukka tutkitaan ja sit tiedetään mitä se on.

• onneksi leikattu

Minulla löytyi kohdun ja munasarja leikkauksen jälkeen.Siitä on nyt kaksi vuotta.Edellisenä päivänä ei lääkärin tarkastuksessa löytynyt mitään.Kystia ja myomia oli pieniä näkyvillä.
      Oli tavallaan helpotus kun aamulla lääkäri kertoi mitä löytyi ja se kipu on vatsasta loppunut.Oikeassa munasarjassa oli myös pieni myoma.Minulla ollut vaikea elämä ja paljon syynä näihin vaivoihin.olen käynyt paljon kursseja ja puhuttu näistä vaivoista miten elämän tilanne vaikuttaa.Nyt mulla on kysta vas.rinnassa kun kohtua ei enään ole.Elämä edelleen ahdistavaa uudessa avoliitossa.Vaihevuodet vielä lisänä.Ei tunnu oikein mukavalta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet hirvein ihminen kenet olen tavannut.

Olet järkyttävä.
      Ikävä
      200
      4363
    2. Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?

Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!
      Huittinen
      42
      2016
    3. Haluan sua ihan vtullisen paljon

Kokonaan ja seksuaalisesti. Pää räjähtää kohta
      Ikävä
      62
      1687
    4. Ymmärrätköhän nainen

Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi
      Ikävä
      133
      1363
    5. Martina on käynyt puhumassa viisauksia

Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      358
      1337
    6. Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin

Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss
      Ihastuminen
      93
      959
    7. SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?

SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä
      Yhteiskunta
      26
      923
    8. Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!

Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse
      Juomat
      10
      899
    9. Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus

Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte
      Sinkut
      170
      818
    10. Voiko vauva uskoa ?

Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9
      Helluntailaisuus
      186
      696
    Aihe