Primolut

kuumia aaltoja??

Olen menossa kohdun toimenpiteeseen ja sen vuoksi kiertoa siirretään Primolutilla. Söin 10 päivän kuurin ko. lääkettä ja nyt on mahtavat vaihdevuosioireet! Kuumia aaltoja ja hirveä kylmyys vaihtelee. Kasvoihin on ilmestynyt kipeitä näppylöitä, ei varsinaisia finnejä, isompia. Olen vasta 40 vuotias ja kierto on ollut pitkä, mutta aika säännöllinen. Aiemmin ei ole ollut minkäänlaisia vaihdevuosiin liittyviä oireita. Runsaat kuukautiset, vaivaa, siksi operaatio. Onko jollain tietoa, aavistusta, onko nämä oikeita vaihdevuosiin liittyviä oireita, vai voiko johtua hormoonilääkityksestä? Olisin kiitollinen vastauksista.

4

1449

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopi huonosti

minulle. Sain siitä samoin ihan kuin menkkoja edeltäviä oireita tai vaihdevuosivaivoja. Keltarauhashormooni ei sovi kaikille, oli tosi kireä olo. Käytin vuoden estrogeenilaastarin kanssa. Nyt myös kohdunpoistoa odottelen. Sillä sitten pääsee kovista menkoista. Jaksellaan.

• mutta minulle tuli

mahapuolelle pienen paiseen tapainen näppylä. Yleensä minulla ei moisia ole koskaan, joten voi johtua 1 kk käyttämästäni Primolutista.
        Samoin alavatsanipistelyjä oli pari päivää Primolut-kuuurin lopussa, mitkä äkkiseltään vähän pelotti, koska tavallisesti ei tällaisia kuukautisia edeltäviä oireita ole minulla ollut.
        Primolutin kanssa kannattaa myös tarkkailla pohkeiden tai muun jalkojen kipeytymistä, koska voi ennakoida veritulppaa.
        Muuten ok valmiste, enkä säikähtänyt niin etten voisi käyttää pari kk kuurit lisää. Liikaestrogeenin aiheuttama kamala turvotus häipyi Primolutilla tiehensä ja kk:t tulivat taas.

• 50 vee

No jo voi oireet mennä erilailla.mulle määrättiin Primolutia epäsäännöllisiin menkkoihin,nyt ne on normaalit,ennen kuuria kk-vuotoja tuli milloin sattui ja kesti viikkotolkulla.mulla pelkkää hyvää Primolutista..ainakin tietää milloin menkat alkaa/loppuu,ei minkäänlaisia vv-oireita (ei tosin ennenkään),seksihalut huipussaan,ainoa että muutamana päivänä kuukaudessa särkee päätä.
      kaikille ei siis sovi.mutta sitä rätnäilen että onko hyväksi popsia Primolutia pitemmän päälle,olen kuullut rintasyöpäriskistä.

• kokenut

Johtuu varmaan Primolutista. Itseltäni on leikattu endometrioosi ja ennen leikkausta pesäkkeitä yritettiin kuivattaa pois hormoonilääkkeillä. Primolutikin tuli silloin tutuksi ja oireet olivat kuin vaihdevuosissa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      141
      4306
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      194
      3933
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      30
      2653
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2442
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2193
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      5
      1780
    7. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      105
      1465
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      49
      1424
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1301
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1109
    Aihe