mistä koiralle esittäjä näyttelyyn

**minttu**

Haluaisin viedä perhoskoirani näyttelyyn, mutta ensimmäisiin näyttelyihin tarvitsisin "ammattitaitoisen" esittäjän, sekä paaljon nouvoja antavan henkilön.. mistä semmoisen löydän kun en edes tunne ketään joka kävisi koiranäyttelyissä =(
Tampere ja Lahti olisi näin ensi alkuun mielessä, Lahden näyttelysivulla kerrottiin että voi varata maksua vastaan handlerin onko se semmoinen joka esittää koiran?? Asun itse päijät-häme alueella, kiinnostaisiko jotakin matka näyttelyihin esittämään koiraani =D

9

4395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • käppänät

      Onko sinulla mahdollisuus ottaa yheyttä koirasi kasvattajaan? Hän osaisi varmasti auttaa sinua. Handleri tarkoittaa juuri sitä, eli hän esittää koirasi, mutta oletko ottanut huomioon, että koiraasi pystyy myös esittämään? Osaako se kulkea näyttelyhihnassa rauhassa vierelläsi? Seisooko se nätisti paikallaan ja antaa käsitellä? Antaako nostaa pöydälle ja tutkia mm. hampaat? Tätäkin kaikkea täytyy treenata.

      • terri.eri

        tai sitten vain yksinkertaisesti viet itse. harjoittelette ahkerasti etukäteen niin sujuu ihan varmasti. minäkin aloitin ihan yksin, lenkille otin mukaan näyttelyhihnan ja kentällä harjoiteltiin ohuessa hihnassa kulkemista. noihin mainitsemiisi näyttelyihin on vielä hyvin aikaa. kaikki ovat kuitenkin joskus ekaa kertaa kehässä, joten sitä on turha murehtia. rohkeasti mukaan vaan.

        minun koiralle tuntematon esittäjä olisi katastrofi. ihan varma juttu että ei liikkuisi senttiäkään. minun kanssa taas esiintyy kuin unelma :) jotkut sanoo että koira esiintyy paremmin kun on joku muu kuin oma emäntä hihnan toisessa päässä. meillä tämä ei kuitenkaan päde.


      • maare
        terri.eri kirjoitti:

        tai sitten vain yksinkertaisesti viet itse. harjoittelette ahkerasti etukäteen niin sujuu ihan varmasti. minäkin aloitin ihan yksin, lenkille otin mukaan näyttelyhihnan ja kentällä harjoiteltiin ohuessa hihnassa kulkemista. noihin mainitsemiisi näyttelyihin on vielä hyvin aikaa. kaikki ovat kuitenkin joskus ekaa kertaa kehässä, joten sitä on turha murehtia. rohkeasti mukaan vaan.

        minun koiralle tuntematon esittäjä olisi katastrofi. ihan varma juttu että ei liikkuisi senttiäkään. minun kanssa taas esiintyy kuin unelma :) jotkut sanoo että koira esiintyy paremmin kun on joku muu kuin oma emäntä hihnan toisessa päässä. meillä tämä ei kuitenkaan päde.

        Näytelyt ja oman koiran esitys on ihan kivaa ja aika helppoa. Koiran pitää vain kulkea nätisti hihnassa ja seistä sekä antaa vieraan tutkia itsensä.Minä olen kylmästi mennyt itse esittämään koirani ja siitä se lähti. Nyt on uusi koira, jonka kanssa aion kyllä käydä näyttelykoulutuksessa ensin lähinnä koiran takia, jotta oppii kulkemaan kehässä muiden koirien kanssa.


      • ***minttu***
        maare kirjoitti:

        Näytelyt ja oman koiran esitys on ihan kivaa ja aika helppoa. Koiran pitää vain kulkea nätisti hihnassa ja seistä sekä antaa vieraan tutkia itsensä.Minä olen kylmästi mennyt itse esittämään koirani ja siitä se lähti. Nyt on uusi koira, jonka kanssa aion kyllä käydä näyttelykoulutuksessa ensin lähinnä koiran takia, jotta oppii kulkemaan kehässä muiden koirien kanssa.

        Jos arvostelijana on ulkomaalainen tuomari, pitääkö minun ymmärtää mitä hän sanoo ?? En osaa kyllä muuta kuin suomea =))) Vai käsimerkeilläkö näyttävät mitä pitää tehdä?
        Hankalin on kyllä mielestäni palkintojen jako, ilmeisesti ulkoa pitää opetella mikä väri tarkoittaa mitäkin =/Ja mulle kun pitää rautalangasta vääntää että menee perille =DD
        Pentunäyttelyssä kävin katsomassa miten siellä mitäkin tehdään, mutta muutkin taisi olla aloittelijoita =)) Rennon oloinen ilmapiiri oli, mutta ajattelin että onko junnu luokka sitten vaativampi, vai saako siellä "tumpeloida" =D ?


      • kehäkettu.
        ***minttu*** kirjoitti:

        Jos arvostelijana on ulkomaalainen tuomari, pitääkö minun ymmärtää mitä hän sanoo ?? En osaa kyllä muuta kuin suomea =))) Vai käsimerkeilläkö näyttävät mitä pitää tehdä?
        Hankalin on kyllä mielestäni palkintojen jako, ilmeisesti ulkoa pitää opetella mikä väri tarkoittaa mitäkin =/Ja mulle kun pitää rautalangasta vääntää että menee perille =DD
        Pentunäyttelyssä kävin katsomassa miten siellä mitäkin tehdään, mutta muutkin taisi olla aloittelijoita =)) Rennon oloinen ilmapiiri oli, mutta ajattelin että onko junnu luokka sitten vaativampi, vai saako siellä "tumpeloida" =D ?

        Tosiaan, esitä vaan itse koirasi. Harjoittelette hyvin, niin hyvin se menee sitten kehässäkin. Moni koira menee omistajan kanssa paremmin, kun täysin vieraan esittämänä.

        Tuomarin vierellä on kehäsihteeri, joka sitten opastaa, jos jotain et tuomarin puheesta ymmärrä. Ja enemmänhän tuomari näyttää käsimerkeillä, esim. ympyrän juoksemista tai edestakas-liikuntaa.
        Eipä ne tuomarit paljoa siellä esittäjille juttele, kysyvät korkeintaan koiran ikää. Ja silloinkin kehäsihteeri toimii tulkkina, jos tarvis.
        Ei kannata jännittää, sillä jännityksesi tarttuu koiraasi ja sit menee ( yleensä) pieleen.
        Kehäsihteeri antaa sijoitusta osoittavat nauhat kullekin, eli otat vastaan sen, mitä kehäsihteeri sulle antaa. Yleensä vielä ilmoittaa samalla, tuletteko uudelleen kehään. Tsemppiä!


      • terri.eri
        ***minttu*** kirjoitti:

        Jos arvostelijana on ulkomaalainen tuomari, pitääkö minun ymmärtää mitä hän sanoo ?? En osaa kyllä muuta kuin suomea =))) Vai käsimerkeilläkö näyttävät mitä pitää tehdä?
        Hankalin on kyllä mielestäni palkintojen jako, ilmeisesti ulkoa pitää opetella mikä väri tarkoittaa mitäkin =/Ja mulle kun pitää rautalangasta vääntää että menee perille =DD
        Pentunäyttelyssä kävin katsomassa miten siellä mitäkin tehdään, mutta muutkin taisi olla aloittelijoita =)) Rennon oloinen ilmapiiri oli, mutta ajattelin että onko junnu luokka sitten vaativampi, vai saako siellä "tumpeloida" =D ?

        lueskele tuolta kennelliiton sivuilta ne nauhojen värit. http://www.kennelliitto.fi/NR/rdonlyres/FD24B940-ED36-4214-9EEF-9BC9459B7E75/0/skl_nayttelysaannot.pdf

        juniorluokassa koira saa vielä anteeksi temppujaan, nuoret koirat varsinkin. kannattaa kuitenkin mennä kehään joka kerta asenteella "minulla on maailman upein koira, joka pesee kaikki muut, me mennään nyt ja esiinnytään nätisti ja sulatetaan tuomarin sydän" :) omalla asenteella on minusta väliä, luo puhtia esiintymiseen ja kannustaa tekemään parhaansa. kilpakumppaneita ei kannata miettiä. itse yritän pitää tuon positiivisen, tarmokkaan asenteen asettamatta kuitenkaan suuria tavoitteita, jotta ei sitten putoa kovin korkealta. tähän asti ei ole tarvinnut pudotakaan, mutta kuitenkin. hyvin sujunut esiintyminen ja hyvä kirjallinen arvostelu painaa enemmän kuin ruusukkeet ja niiden värit.


    • ROP-pentu

      Handleri on ihan hyvä juttu, jos itse jännittää kovasti esiintymistä ja varsinkin jos ei juurikaan ole tutustunut näyttelyn kulkuun. Ja voi sitten paremmin keskittyä seuraamaan näyttelyn kulkua.

      Ja sitten handlerilta voi kysellä niitä neuvojakin.

      Kasvattajatkin monesti näyttävät kasvattinsa kehässä, jos omistajasta tuntuu ettei hän ihan vielä hallitse kaikkea.

    • millainennn

      Itse olen mukana salpausselän kennelpiirin nuorisojaostossa ja me järjestämme handler palvelun. Joten voin sinulle vastata että handlerpalvelusta tosiaan saa handlerin pientä palkkaa vastaan.

      Ja tietysti kaikenlaiset järjestetyt näyttelyharjoitukset ovat hyviä, niissä on osaava ohjaaja ja samalla oppiii itse esittämään koiraansa.

      Näin handlerin näkökulmasta sanottuna (en omista omaa koiraa, mutta olen esittänyt muiden koiria näytteyissä nyt noin neljä vuotta) on tietenkin kiva jos koiran omistajat luottavat koiransa vieraan esitettäväksi, etenkin jos koiralle on opetettu tapoja ja se osaa käyttäytyä. Mutta toisaalta ei ole handlerillakaan kivaa mennä aivan vieraan koiran kanssa ilman harjoittelua ja tutustumista.
      Paras vaihtoehto mielestäni tietenkin olisi että itse esittäisit koiraasi kun kerta sinulla on mielenkiintoa ja vielä ehtii harjoitellakin :)

      • Anonyymi

        Onko pääkaupunkiseuduella tällaista handler-palvelua. Olen esittänyt itse koiriani näyttelyissä, mutta nyt polvien nivelrikko estää juoksemisen ja koiran esittäminen on haasteellista, kun pitäisi saada esitettyä koiran liikket. Minulla on nuori novascotiannoutaja jota haluasin käyttää muutamassa näyttelyssä,

        t. HeliM


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      90
      4020
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3872
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      606
      3794
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      17
      2518
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      74
      2380
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      329
      2017
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      123
      2000
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      188
      1839
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      28
      1529
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1392
    Aihe