sossu on epäreilu!

tavisäiti

En oikein tajuu tätä?
Hain apua huoleeni sossusta, koska lasteni isä ei hoida osuuttaan.
Nyt tuntuu, että minusta on tullut se syntipukki, jota käännellään ja väännellään. Ajatella, että minä uskalsin lapsia rakastavana äitinä edes tulla esittämään syytöksiä lasten isää kohtaan... Ja isän päätä silitellään! Mitä tahansa hän on tehnytkin, niin tuntuu että sille on luonnollinen selitys - ja jonka sossut minulle selittävät. Minä taas olen silmätikkuna.Syyttä!

Voiko sossun vaihtaa, jotta saisi asioihin vaikutusta? Ei kai niillä ees voi olla oikeutta olla puuttumatta asioihin ja ohittaa totuutta näin räikeesti? Eikö juuri heidän tulisi selvittää asioita, eikä ottaa näin selkeesti kantaa toisen puolesta, toista vastaan?
En tajuu.

32

2615

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....

      Et ole ainut...

      • Matami mimmi

        Sama meillä.Vaikea avioero,uhkailuja ym.Ex-miehelle teiki poliisi selväksi,että entisen perheen tontille,ei ole ilman lupaa asiaa.
        Niin ei muuta kuin tuli soittamaan ovikelloa,ilman että ilmoitteli mitään tulostaan.
        Pyysin virkailijaa lastensuojelu puolelta soittamaan miehelleni ja muistuttamaan,miten on sovittu.
        Virkailija ihmetteli kovasti,miksi isällä ei ole oikeutta tulla tapaamaan lapsiaan milloin haluaa.
        Leimasi minut oudoksi ym.
        Todella käsittämätöntä.Kysyin lopulta tältä naiselta,entä jos sinulle yrittäisi tulla kylään sellainen ihminen,joka useampaakin otteeseen on aikonut hävittää sinut tältä planeetalta ja tehdä lapsillesi jotakin.
        Hänen mielestään minä olin yhä edelleen pienisieluinen ihminen.Sanoi,että miehet voivat ja varsinkin isät muuttua,kun ovat yksikseen.
        Minun on vaikea uskoa tätä yli 40.tä miehestä.
        Saa sanoa,että miksi lyötyä lyödään ja naiset aina syyllisestään


      • sama juttu!!!
        Matami mimmi kirjoitti:

        Sama meillä.Vaikea avioero,uhkailuja ym.Ex-miehelle teiki poliisi selväksi,että entisen perheen tontille,ei ole ilman lupaa asiaa.
        Niin ei muuta kuin tuli soittamaan ovikelloa,ilman että ilmoitteli mitään tulostaan.
        Pyysin virkailijaa lastensuojelu puolelta soittamaan miehelleni ja muistuttamaan,miten on sovittu.
        Virkailija ihmetteli kovasti,miksi isällä ei ole oikeutta tulla tapaamaan lapsiaan milloin haluaa.
        Leimasi minut oudoksi ym.
        Todella käsittämätöntä.Kysyin lopulta tältä naiselta,entä jos sinulle yrittäisi tulla kylään sellainen ihminen,joka useampaakin otteeseen on aikonut hävittää sinut tältä planeetalta ja tehdä lapsillesi jotakin.
        Hänen mielestään minä olin yhä edelleen pienisieluinen ihminen.Sanoi,että miehet voivat ja varsinkin isät muuttua,kun ovat yksikseen.
        Minun on vaikea uskoa tätä yli 40.tä miehestä.
        Saa sanoa,että miksi lyötyä lyödään ja naiset aina syyllisestään

        ja vielä aivan käsittämätön on mielestäni meidän tarina, sitä en vieläkään käsittää, isä oli myöskin väkivaltainen aikoinaan, sen takia mentiinkin,,,

        yritin valittaa sosiaaliasiamiehelle, mutta en olisi uskonut että totuus on niin tarua ihmeellisempää. tietenkin tämä asiamies oli välinpitämätön ja lähetti jonkun valituskaavakkeen jossa on 5 pisteviivaa jotka saa täyttää, tottahan se tiesi kokemuksesta ettei yksinhuoltajaäiti jaksa eikä oo aikaa ruveta taisteluun kun sävy on tyly eikä apua tarjota!

        tämä tapahtui helsingissä, onko tämä yleistä muuallakin suomessa?


      • ylemmälle taholle
        Matami mimmi kirjoitti:

        Sama meillä.Vaikea avioero,uhkailuja ym.Ex-miehelle teiki poliisi selväksi,että entisen perheen tontille,ei ole ilman lupaa asiaa.
        Niin ei muuta kuin tuli soittamaan ovikelloa,ilman että ilmoitteli mitään tulostaan.
        Pyysin virkailijaa lastensuojelu puolelta soittamaan miehelleni ja muistuttamaan,miten on sovittu.
        Virkailija ihmetteli kovasti,miksi isällä ei ole oikeutta tulla tapaamaan lapsiaan milloin haluaa.
        Leimasi minut oudoksi ym.
        Todella käsittämätöntä.Kysyin lopulta tältä naiselta,entä jos sinulle yrittäisi tulla kylään sellainen ihminen,joka useampaakin otteeseen on aikonut hävittää sinut tältä planeetalta ja tehdä lapsillesi jotakin.
        Hänen mielestään minä olin yhä edelleen pienisieluinen ihminen.Sanoi,että miehet voivat ja varsinkin isät muuttua,kun ovat yksikseen.
        Minun on vaikea uskoa tätä yli 40.tä miehestä.
        Saa sanoa,että miksi lyötyä lyödään ja naiset aina syyllisestään

        virkailijan käytöksestä! Olen itsekin joutunut vastaaviin tilanteisiin ja soitin jollekin sosiaalijohtajalle (tai vastaava, en tarkkaan muista) ja kerroin kanssa vähättelevästä ja huonosta käytöksestä ja sen jälkeen asiat olivat toisin. Pysykää vaan lujana, voimia kaikille "taistelijoille"!


      • Pitäkää puolenne!!
        sama juttu!!! kirjoitti:

        ja vielä aivan käsittämätön on mielestäni meidän tarina, sitä en vieläkään käsittää, isä oli myöskin väkivaltainen aikoinaan, sen takia mentiinkin,,,

        yritin valittaa sosiaaliasiamiehelle, mutta en olisi uskonut että totuus on niin tarua ihmeellisempää. tietenkin tämä asiamies oli välinpitämätön ja lähetti jonkun valituskaavakkeen jossa on 5 pisteviivaa jotka saa täyttää, tottahan se tiesi kokemuksesta ettei yksinhuoltajaäiti jaksa eikä oo aikaa ruveta taisteluun kun sävy on tyly eikä apua tarjota!

        tämä tapahtui helsingissä, onko tämä yleistä muuallakin suomessa?

        http://www.oikeusasiamies.fi/Resource.phx/eoa/kantelu/mista.htx

        Laittakaa kantelu huonosta viranomaiskohtelusta!!!Niinkauan kuin sallitaan paska ja epäoikeudenmukainen kohtelu-se vaan jatkuu.Sossussa on täysin epäpäteviä töissä, koska alalle ei välttämättä ole hinkua.Käyttäkää mahdollisuutta valittaa kohtelusta.Tuolta sivulta löytyy ennakkotapauksia ja ratkaisujakin.


      • perhe?
        Matami mimmi kirjoitti:

        Sama meillä.Vaikea avioero,uhkailuja ym.Ex-miehelle teiki poliisi selväksi,että entisen perheen tontille,ei ole ilman lupaa asiaa.
        Niin ei muuta kuin tuli soittamaan ovikelloa,ilman että ilmoitteli mitään tulostaan.
        Pyysin virkailijaa lastensuojelu puolelta soittamaan miehelleni ja muistuttamaan,miten on sovittu.
        Virkailija ihmetteli kovasti,miksi isällä ei ole oikeutta tulla tapaamaan lapsiaan milloin haluaa.
        Leimasi minut oudoksi ym.
        Todella käsittämätöntä.Kysyin lopulta tältä naiselta,entä jos sinulle yrittäisi tulla kylään sellainen ihminen,joka useampaakin otteeseen on aikonut hävittää sinut tältä planeetalta ja tehdä lapsillesi jotakin.
        Hänen mielestään minä olin yhä edelleen pienisieluinen ihminen.Sanoi,että miehet voivat ja varsinkin isät muuttua,kun ovat yksikseen.
        Minun on vaikea uskoa tätä yli 40.tä miehestä.
        Saa sanoa,että miksi lyötyä lyödään ja naiset aina syyllisestään

        Entinen vaimo on entinen vaimo, siis historiaa.

        Lapset eivät ole koskaan entisiä, vaan edelleen myös isänsä perhettä.

        Tulee väkisinkin mieleen että sossun virkailijalla oli syynsä sanoa mitä sanoi.


    • että mikään virkailija

      oli hän missä virastossa tahansa, ei ilman todellista näyttöä usko kenenkään kertomukseen. Toiset ihmiset näkevät paoissakin asioissa aina hyvää, koska se ei koske heitä itseään.
      Katso viranomaisten pointti on; Ketään emme epäile, ja kehenkään emme luota.

    • se noin

      on muuttunut, kun tähän asti on saannut lukea vaan siitä, että sossu on AINA äidin puolella? Silloinkin kun äiti on sopimaton ja kelvoton.
      Itse asiassa on hyvä, että isätkin saavat tasapuolisen oikeuden sossun silmissä.
      Hyvään suuntaan ollaan menossa, kun isät saavat huoltajuuden joka kolmanessa oikeuteen päätyneessä huoltajuusriidassa. Sopikaa asiat keskenään niin ei tarvii sossuja eikä muita sovittelijoita. Ja silloin kun äiti itse on halunnut isän lasten/perheen ulkopuolelle( ollut eroa hakeva osapuoli), niin silloin voi katsoa peiliin ja miettiä mitä voi vaatia. Voisi tarkastella tilannetta siten, miten itse samassa asemassa toimisi - jaksaisi toimia.

      • Jossu¤

        "isät saavat huoltajuuden joka kolmanessa oikeuteen päätyneessä huoltajuusriidassa"

        Yksi kolmannes? Kerrotko prosentit oikeina lukuina? Montako prosenttia kaikista yh-vanhemmista on heitä, joilta ei edes kysytä, haluatko olla yh... on vain ajateltava lapsia ja jaksettava jatkaa yksin, halusitpa tai et.

        Siinä olisi tuhannet etäisit ihmeissään, kun lapset asutettaisiin heille, olivatpa olosuhteet millaiset tahansa. ...ja sosiaaliväentarve kymmenkertaistuisi ;D


      • ja jos eroo

        niin oma vika kun vielä jaksaa valittaa, niinkö?
        On tilanteita, että äidin on pakko tehdä päätös ja lähteä ja se voi olla myös LASTEN parhaaksi! On hyvä, että joku uskaltaa viheltää pelin poikki. Isässä on kyllä jotain vikaa, jos äiti ottaa ja lähtee, ilman esimerkiksi kolmatta osapuolta. Esimerkiksi väkivalta.

        Ja sitten pitäisi sietää sitä, että yhteiskunta tuomitsee naisen, äidin rankemmin kuin lähtijä- isän? On huono vaimo, huono äiti jne.
        Olisi se kyllä todella epistä, että jos vielä siinä tilanteessa, kun äiti on uskaltanut ottaa ja lähteä ja hakee sossuta ratkasuja tapaamisiin ja eläreihin, että sossut vielä ottaisivat ja näyttäisivät asennetta!


      • niin usein
        ja jos eroo kirjoitti:

        niin oma vika kun vielä jaksaa valittaa, niinkö?
        On tilanteita, että äidin on pakko tehdä päätös ja lähteä ja se voi olla myös LASTEN parhaaksi! On hyvä, että joku uskaltaa viheltää pelin poikki. Isässä on kyllä jotain vikaa, jos äiti ottaa ja lähtee, ilman esimerkiksi kolmatta osapuolta. Esimerkiksi väkivalta.

        Ja sitten pitäisi sietää sitä, että yhteiskunta tuomitsee naisen, äidin rankemmin kuin lähtijä- isän? On huono vaimo, huono äiti jne.
        Olisi se kyllä todella epistä, että jos vielä siinä tilanteessa, kun äiti on uskaltanut ottaa ja lähteä ja hakee sossuta ratkasuja tapaamisiin ja eläreihin, että sossut vielä ottaisivat ja näyttäisivät asennetta!

        asiat halutaan nähdä yksisilmäisesti? Kukaan ei tuomitse äitiä - ei ketään, jos puoliso on kelvoton juoppo, väkivaltainen alkoholisti tms. Mistä niitä renttuja syntyy yks kaks, kun yhteen mennään ja kaikki on hyvin ja auvoista?
        Jollain palstalla hiljan muistutettiin, että ei ole yhtä syyllistä avio/avoeroon.

        Itse toivon ja molemmille vanhemmille aikuista asennetta ja vastuun kantoa lapsista, jotka on yhdessä saatu aikaan. Ei ole kokemusta sossusta, mutta uskoisin heidänkin suhtautuvan ( pyrkivän)vanhempiin tasapuolisesti. Ainakin niin pitäisi tehdä.


      • miäs taas inttää!!!!!!!!!!!

        etkös lukenut että oli kyse uhkailusta ja niin tavallisesta parheväkivallasta!!! "sopikaa keskenänne" miksi sellaset ihmiset joilla ei ole käsitystä asiasta ovat aina kärkkäästi kommentoimatta. ei lastensuojelussa pitäisi olla väkivaltaisen isän puolella kenekään!


      • asiaaaisaa
        Jossu¤ kirjoitti:

        "isät saavat huoltajuuden joka kolmanessa oikeuteen päätyneessä huoltajuusriidassa"

        Yksi kolmannes? Kerrotko prosentit oikeina lukuina? Montako prosenttia kaikista yh-vanhemmista on heitä, joilta ei edes kysytä, haluatko olla yh... on vain ajateltava lapsia ja jaksettava jatkaa yksin, halusitpa tai et.

        Siinä olisi tuhannet etäisit ihmeissään, kun lapset asutettaisiin heille, olivatpa olosuhteet millaiset tahansa. ...ja sosiaaliväentarve kymmenkertaistuisi ;D

        niin kyllä se on ihme kun äidit on niin kelvottomia, miten se onkin että mun henk. koht tietoon ei (siis tuntemissani ) ole tullut yhtäkään lasta jonka äiti olisi jättänyt, vaan se on aina isä!

        kyllä jokainen äiti tietää että äidin täytyy olla sairas että lapsensa jättäisi, mutta miehillä sen katsotaan olevan normi ja aina jonkun muun syy kuin isän


      • huomaa ettei sulla
        niin usein kirjoitti:

        asiat halutaan nähdä yksisilmäisesti? Kukaan ei tuomitse äitiä - ei ketään, jos puoliso on kelvoton juoppo, väkivaltainen alkoholisti tms. Mistä niitä renttuja syntyy yks kaks, kun yhteen mennään ja kaikki on hyvin ja auvoista?
        Jollain palstalla hiljan muistutettiin, että ei ole yhtä syyllistä avio/avoeroon.

        Itse toivon ja molemmille vanhemmille aikuista asennetta ja vastuun kantoa lapsista, jotka on yhdessä saatu aikaan. Ei ole kokemusta sossusta, mutta uskoisin heidänkin suhtautuvan ( pyrkivän)vanhempiin tasapuolisesti. Ainakin niin pitäisi tehdä.

        ole omakohatista kokemusta väkivaltaisesta ja/tai juoposta miehestä... miehet on tosi ovelia saalistusvaiheessa, mun lapsen isä suorastaan esitti jotain ihan erilaista ihmistä kuin miksi paljastui lapsen synnyttyä, se on totta ettei tunnettu vuosikausia, mutta tunnettiin tosi hyvin, lapsi tuli vahingossa, mutta siihen oli valmistauduttu. tosin olen sitä mieltä nykyään ettei exäni olekaan ihan normaali mielentrerveydeltään, sen verran paneutunutta se jymäytys oli...


      • k-mamma
        asiaaaisaa kirjoitti:

        niin kyllä se on ihme kun äidit on niin kelvottomia, miten se onkin että mun henk. koht tietoon ei (siis tuntemissani ) ole tullut yhtäkään lasta jonka äiti olisi jättänyt, vaan se on aina isä!

        kyllä jokainen äiti tietää että äidin täytyy olla sairas että lapsensa jättäisi, mutta miehillä sen katsotaan olevan normi ja aina jonkun muun syy kuin isän

        minun tuntemissani on 5 äitiä jotka ovat jättäneet.
        yksi kokonaan, muut kyllä tapaavat lapsiaan, mutta lapset asuvat isiensä luona.


      • ehkäpä olet
        k-mamma kirjoitti:

        minun tuntemissani on 5 äitiä jotka ovat jättäneet.
        yksi kokonaan, muut kyllä tapaavat lapsiaan, mutta lapset asuvat isiensä luona.

        sellaisessa ammatissa jossa olet tähän törmännyt, tai ehkäpä asut sellaisessa kaupungissa / alueella jossa on paljon työttömyyttä, moniongrlmaisuutta, päihteiden väärinkäyttöä.

        mutta eihän kukaan normaali (terve) äiti voi jättää lapsiaa. tämä oli se ydin, josta yritit taas harhauttaa johonkin muuhun asiaan, että äitiys on ainutlaatuista oli koko pointti!


      • k-mamma
        ehkäpä olet kirjoitti:

        sellaisessa ammatissa jossa olet tähän törmännyt, tai ehkäpä asut sellaisessa kaupungissa / alueella jossa on paljon työttömyyttä, moniongrlmaisuutta, päihteiden väärinkäyttöä.

        mutta eihän kukaan normaali (terve) äiti voi jättää lapsiaa. tämä oli se ydin, josta yritit taas harhauttaa johonkin muuhun asiaan, että äitiys on ainutlaatuista oli koko pointti!

        mites minä tätä nyt harhautan kun kerroin oman kokemukseni.sinähän asian aloitit.

        Nämä tuntemani henkilöt ovat kyllä ihan terveitä
        ja alkoholilla oli osuutensa yhdessä tapauksessa.

        Ja paikkakuntakaan ei vaikuta, kun asuvat eripuolilla suomea.


      • sellaisen
        asiaaaisaa kirjoitti:

        niin kyllä se on ihme kun äidit on niin kelvottomia, miten se onkin että mun henk. koht tietoon ei (siis tuntemissani ) ole tullut yhtäkään lasta jonka äiti olisi jättänyt, vaan se on aina isä!

        kyllä jokainen äiti tietää että äidin täytyy olla sairas että lapsensa jättäisi, mutta miehillä sen katsotaan olevan normi ja aina jonkun muun syy kuin isän

        lapsen,jonka äiti jätti.
        Onneksi tuolla lapsella on huolehtiva ja hyvä isä,jonka luokse lapsi viimein pääsi asumaan...mutta siihen tarvittiin kotihälytysten myötä menneet(poliisin)ilmoitukset sossuun!

        Sosiaalitoimelle ei riittänyt yksistään se että äiti on juoppo,työssä ei kykene käymään,miessuhteet vaihtuvat,kuten myös vakituisen asunnon puuttuminen...kun sai aina häädön maksamattomien vuokrien takia.

        Lapsi tapaa äitiään,silloin kun äidillä on selvä päivä...Viime hetkeen asti pitää aina odottaa..onko tapaaminen ees mahdollista,vai onko äiti taas juovuksissa?
        Samaa tapahtunut koko lapsen lapsuus/nuoruusiän.

        Miten joissain paikoissa ei ongelmaa nähdä?Ja toisaalla sos.toimi puuttuu pienimpiinkin epäkohtiin.


      • niin taas mennään
        sellaisen kirjoitti:

        lapsen,jonka äiti jätti.
        Onneksi tuolla lapsella on huolehtiva ja hyvä isä,jonka luokse lapsi viimein pääsi asumaan...mutta siihen tarvittiin kotihälytysten myötä menneet(poliisin)ilmoitukset sossuun!

        Sosiaalitoimelle ei riittänyt yksistään se että äiti on juoppo,työssä ei kykene käymään,miessuhteet vaihtuvat,kuten myös vakituisen asunnon puuttuminen...kun sai aina häädön maksamattomien vuokrien takia.

        Lapsi tapaa äitiään,silloin kun äidillä on selvä päivä...Viime hetkeen asti pitää aina odottaa..onko tapaaminen ees mahdollista,vai onko äiti taas juovuksissa?
        Samaa tapahtunut koko lapsen lapsuus/nuoruusiän.

        Miten joissain paikoissa ei ongelmaa nähdä?Ja toisaalla sos.toimi puuttuu pienimpiinkin epäkohtiin.

        puhuinkin siis TERVEISTÄ äideistä, ettei kukaan terve äiti voi jättää lapsiaa.


      • terve äiti
        niin taas mennään kirjoitti:

        puhuinkin siis TERVEISTÄ äideistä, ettei kukaan terve äiti voi jättää lapsiaa.

        Vai on kaikki suomen etä-äidit sairaita?

        Sinun ajatusmaailmasi on aika outo.


      • esimerkiksi
        niin taas mennään kirjoitti:

        puhuinkin siis TERVEISTÄ äideistä, ettei kukaan terve äiti voi jättää lapsiaa.

        tässä on eräs kirjoitus, mistä saattaa sinullekin avautua syitä, miksi jotkut äidit "jättävät" lapsensa.

        http://dissertations.jyu.fi/studeduc/9513921794.pdf

        sivulla 100 etä-äiti kertoo


      • olen terve
        terve äiti kirjoitti:

        Vai on kaikki suomen etä-äidit sairaita?

        Sinun ajatusmaailmasi on aika outo.

        enkä voisi kuvitella eroavani lapsestani, ainoastaan ku9olleen ruumiiini yli!

        tarkoitan sillä sitä että äidinvaistot ovat tosi voimakkaat elleivät ole jollakin tapaa häiriintymneet, varmasti suurin osa äideistä tietää tarkalleen mistä puhun!


      • Kokemusta on
        huomaa ettei sulla kirjoitti:

        ole omakohatista kokemusta väkivaltaisesta ja/tai juoposta miehestä... miehet on tosi ovelia saalistusvaiheessa, mun lapsen isä suorastaan esitti jotain ihan erilaista ihmistä kuin miksi paljastui lapsen synnyttyä, se on totta ettei tunnettu vuosikausia, mutta tunnettiin tosi hyvin, lapsi tuli vahingossa, mutta siihen oli valmistauduttu. tosin olen sitä mieltä nykyään ettei exäni olekaan ihan normaali mielentrerveydeltään, sen verran paneutunutta se jymäytys oli...

        Nähtävästi on myös niin, ettei tällä kirjoittajalla ole kokemusta erosta, jossa syyt olisivat vähemmän pakottavia. Toisin sanoen mies (tai nainen) ei hakkaa, ryyppää tai petä. Kuten sanottu, useimmissa eroissa syytä ei ole vain toisessa, vaan kummankin olisi syytä vilkaista peiliin.


    • Järvenpäästä

      meillä myös vastaava tilanne. miehellä alkoholiongelma, saattaa olla kuukauden ilmoittamatta itsestään mitään lapsille, ei vastaa vaikka soittavat. lapset 2 ja 4. miten kerrot heille ettei isää nyt kiinnosta olla yhteydessä heihin, vaan viina kiinnostaa enemmän. elarit myös maksamatta.
      sossussa vain puollustellaan miestä ja sanotaan että ON KYKENEVÄ OLEMAAN VIELÄ LASTEN HUOLTAJA. sossusta sanottu ettei kannata lähtee hakee yksinhuoltajuutta.
      ja lisäksi ollaan käyty sossussa keskustelemassa sen takia että miehestä oli tehty ilmoitus, koska lapset itkevät hänen luonaan yöllä ja huutavat äitiä eikäsiihen vastata. lisäksi on epäily että hänen luonaan käytetään aineita. kaikki kaverit kun käyttävät aineita tai vähintään pilveä.

      muilla kokemuksia?
      mitä kannattaisi tehdä?

      • jo paljonkin

        Meillä sama juttu kuin sulla eli isä ( jo kauan exä) juo ja sitten joku tekee ilmoituksen sossuun. Mutta...nykyisin sen ilmoituksen teen itse jo heti kriisipäivystykseen ja teen myös asiasta lastensuojeluilmoituksen. Ja kun jouduin taas kerran sossuun itse miehen mokista, mulle kerrottiin, että joku on tehnyt ilmoituksen...siinä vaiheessa kerroin, että tein sen itse, koska olin huolissani lapsista. Kurjaa, mutta tällä tavoin itse pääsin vihdoin eroon tällaisesta. Pyysin myös samalla sossussa, että pyytäisivät ensi kerralla sen sinne kuultavaksi, jonka luona lapset olivat eli exäni. ikävä kyllä kertoa, että aina mies pääsee kuin koira veräjästä. Ainoa tie on kait viedä asia käräjille hyvän lakimiehen kanssa. Ja mitä elatuksiin tulee: kun kerron, ettei mies maksa elatuksia, niin saan joka kerta vastaukseksi, että miehellä ei kait ole rahaa. Ei ne sossussa äidin ja lasten etuuksia aja, ei todellakaan, eikä varsinkaan elareiden suhteen. onneksi älysin aikanaan viedä ne heti käräjille!!!!Ja teen vastakin, joka asiassa missä on kiistaa yhtään.


      • kummastuksen aihe
        jo paljonkin kirjoitti:

        Meillä sama juttu kuin sulla eli isä ( jo kauan exä) juo ja sitten joku tekee ilmoituksen sossuun. Mutta...nykyisin sen ilmoituksen teen itse jo heti kriisipäivystykseen ja teen myös asiasta lastensuojeluilmoituksen. Ja kun jouduin taas kerran sossuun itse miehen mokista, mulle kerrottiin, että joku on tehnyt ilmoituksen...siinä vaiheessa kerroin, että tein sen itse, koska olin huolissani lapsista. Kurjaa, mutta tällä tavoin itse pääsin vihdoin eroon tällaisesta. Pyysin myös samalla sossussa, että pyytäisivät ensi kerralla sen sinne kuultavaksi, jonka luona lapset olivat eli exäni. ikävä kyllä kertoa, että aina mies pääsee kuin koira veräjästä. Ainoa tie on kait viedä asia käräjille hyvän lakimiehen kanssa. Ja mitä elatuksiin tulee: kun kerron, ettei mies maksa elatuksia, niin saan joka kerta vastaukseksi, että miehellä ei kait ole rahaa. Ei ne sossussa äidin ja lasten etuuksia aja, ei todellakaan, eikä varsinkaan elareiden suhteen. onneksi älysin aikanaan viedä ne heti käräjille!!!!Ja teen vastakin, joka asiassa missä on kiistaa yhtään.

        Eli miten väkivaltainen vaimonhakkaajajuopporetku voi olla hyvä isä? Kyllä minä näkisin ettei tuollainen mies voi olla hyvä isä, eikä tuollaisella ole lapselle mitään annettavaa.


      • Anonyymi
        kummastuksen aihe kirjoitti:

        Eli miten väkivaltainen vaimonhakkaajajuopporetku voi olla hyvä isä? Kyllä minä näkisin ettei tuollainen mies voi olla hyvä isä, eikä tuollaisella ole lapselle mitään annettavaa.

        Onko peltokänsällä lähestymiskielto "lapsiinsa"?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko peltokänsällä lähestymiskielto "lapsiinsa"?

        Todennäköisesti on. Hän väittää sitä laittomaksi päätökseksi, mutta pakkohan hänen siyä kuitrnkin totrlla, kun laki on laki.


    • saman kaltainen

      tilanne sattui Hämeenlinnassa.

      Lasten vastuuta pakoileva isä aloitti eron jälkeen valitusten sarjan sossuun;"kuinka on huolissaan lasten hyvinvoinnista,jne..kun en kuulema selviä lasten kanssa".."liekö ruokaakaan osaan laittaa"..

      Todettakoot tässä välissä että "hra" teki 16 tuntisia työpäiviä,ja mie olin kotiäitinä 12 vuotta!Mie hoidin ison talon,kodin,koiratkin..Miestä ei arjessa näkynyt.
      Kyllä kelpasin silloin,ja kaiken osasin.

      Sitten tuo "hra"halusi pakoon arkea,otti eron,ja sen kera uuden vaimon...lapsetkin ois itselleen halunnut,muttei ollut perusteita miksi olisi heidät saanut(EPÄSÄÄNNÖLL.TYÖAJAT REKKAKUSKINA)..eivätkä lapset ois ees halunneet
      isälleen...olivat hyvin vihaisia kun isä jätti heidät,ja vielä uusi naisystäväkin olisi pitänyt heti hyväksyä!

      Minulla oli yksinhuoltajuus,josta lasten isä oli vapaaehtoisesti luopunut.Sossun mielestä minun olisi pitänyt se muuttaa..jolloin lapsen isä olisi kokenut olevansa isä lapsilleen.

      Tapaamiset oli ex sopinut kahden vkon välein tapahtuviksi,viikonloppuisin.Tosin uuden vaimon myötä tapaamiset siirtyivät..Mutta sosiaalitoimen mielestä on vain hyväksyttyä että
      tuolla isällä on "työ-ja muita menoja",jolloin ei voi lapsia luokseen ottaa,(muut menot koskee myös baarimenoja!).
      Minulla ei 5.n lapsen kanssa isommin menoja ole ollutkaan!

      Nyt tuosta eron alusta kulunut aikaa jo lähemmäs 4 vuotta,ja luulin että tilanne olisi exän puolelta rauhoittunut..mutta ei.Kun aloin 6.kktta sitten seurustelemaan vakavasti...alkoi tuo sama ruljanssi uudelleen.milloin minkäkin asian takia
      olisi minua sossuun vaatimassa.

      Kyllästyin,ja kirjoitin sossulle kirjeen jossa kyseenalaistin exän toimet,ja ilmoitin että moisiin "palavereihin" en tule!

      Kysyin; "Miksiköhän tuo kokee nyt olonsa uhatuksi,kun minulla onkin ihminen tukena,ihminen johon lapset voivat luottaa..joka on heidän arjessaan mukana".
      Lapset kun viihtyvät paremmin kotona,kuin isänsä luona.

      Tapaamisia en ole estänyt,vaikka viime aikoina olen sitäkin pohtinut.Syystä että lasten isä suuttuessaan käy heihin käsiksi,nostaa kurkusta seinälle..ja on yhdeltä pojalta sormetkin suuttuessaan murtanut.

      Miettinyt kylläkin oon uskoisiko moinen sos.työntekijä minua?Kun isästä on jo tehty se hyvä..ja huolehtiva.Tosin taisi sossunkin silmät
      jossain määrin avautua,kun itse jouduin sairaalaan
      2 viikoksi, eikä lasten isä voinut muka töiden takia heitä luokseen ottaa,(siellä oli uus vaimo kotosalla,joten mahdollisuus oli lapset sinne ottaa).Lapset eivät ole aivan pieniä 6-14 v. välillä!No,onneksi löytyi kiva kriisiperhe maalta.

      Mutta ymmärrystä ei aina aivan löydy sosiaalitoimen "näkemyksiin" asioista...

    • samal taval

      lapsen isä vei tytön hoitoon ja läks baariin mä sain tietää ja valitin sossuun nii mä sain kaiken kuran ja sonnan niskaan. olin ollu liian utelias. minä muutin kaupunkiin ja mikä parasta sossukin vaihtu.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Älkää ikinä hakeko apua sossuilta. Ne huostaa lapset ja nuoret. Tein sen virheen että hain apua.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      124
      2833
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1193
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      101
      1191
    4. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1031
    5. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      973
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      970
    7. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      926
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      43
      857
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      40
      848
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      42
      754
    Aihe