Mikä väri sopii vaaleansinisen kanssa

nukkumaan

Meidän tuleva makuuhuone on maalattu kahdella eri vaaleansinisellä vanhanaikaiseen tyyliin, että alaosa tummemmalla ja yläosa vaaleammalla vaaleansinisellä. Alaosa onkin ´melkein sellaista taivaansinistä. Keskellä on vaaleansinikukkainen boordi, jossa valkoista. Kaapit valkoiset, samoin katto. Lattia tammea. Minkävärinen päiväpeitto sopisi, olen jo tilannut taloussuklaanruskean värisen päiväpeiton, joten sopiiko tuollainen tumma taloussuklaan ruskea päiväpeitto vaaleansinisiin seiniin? Jos ei sovi, mitä väriä pitäisi olla?

Jos se sopii, voinko laittaa myös tummanruskeat läpikuultavat verhot ikkunaan?

6

2778

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sopisi, kun

      sovittaa. Mun mielestä tummat värit pienentävät pintoja, esim. sänky ei olisi muhkea kutsuva.
      Makuasiahan se, itse laittaisin boordin pohjavärisen peitteen, voisi olla pieniä kukkakuviota harvakseen.
      Tyynyihin sitten vaikka sitä suklaanruskeaa ja beesiä ja orastavan lehtivihreää(onko boordissa)yksivärisinä.
      Verhot samaa sävyä kuin seinän alaosa, mutta tummempana.

      Pääasia että itse viihdytte, mutta sininen väri luo makkariin rauhoittavan ja viileän tunnun.
      Yöpöydät ja lamput voisi olla tumman puun sävyisiä, varjostimet beesiä.

    • marmi

      jokainen laittaa toki niinkuin haluaa, mutta mielestäni tumma suklaan ruskea taivaansiniseen huoneeseen on liian eri värimaailmasta, ja on synkkä.

      Korostaisin mieluummin seinien raikasta romanttisuutta, eli samoja vaaleita ja rauhallisia sävyjä myös peittoon ja verhoihin.
      Sänkynne mallista en tiedä, mutta jos mahdollista laittaa helmalakana, niin helmalakana sininen, ja sen päälle muhkea päiväpeitto esim. valkoinen, tai vaikka kuvioitu (ruudullinen tms, jossa sinistä ja valkoista). Koristetyynyt vaikka kaksi isohkoa sinistä tyynyjen kohdalle.

      Helmalakanalla, ja sen näkyviin jättävällä päiväpeitolla saa sänkyyn ilmettä, ja pehmeää tyyliä.

      Verhot vaaleat, myös valkoistet, pellavaa, puuvillaa, kankaassa voi olla myös tekstuuri.

      Jos haluaa muitakin värejä sinisen ja valkoisen lisäksi (ja lattian puunsävyn lisäksi), niin joukkoon voi heittää jonkin pirteän, mutta pehmeän sävyn. Esim. keltaisen, lohenpunaisen, appelsiininkeltaisen tms (miksei roosankin, jos ei tunnu liian imelältä).Tai vaikka punaisenkin.
      Esim. mahd. yöpöytien lampunvarjostimet voivat olla iloisen värikkäät. Mahdollisessa taulussa/ koristeesineissä voi olla myös tätä tehosteväriä.

      • nukkumaan

        Tuhannet kiitokset tosi seikkaperäisistä vastauksistanne. Luin ne huolella läpi ja päädyin siihen, että tosiaan tummansuklaanruskea päiväpeite on liian eri värimaailmasta ja pienentää sänkyä ja tekee muuten raikkaan romanttiseen huoneeseen synkän kohdan. Sängynpääty olisi ollut sitä samaa tummaa ruskeaa ja sitä ei voi muuttaa, joten sen verran ihan tummaa ruskeaa huoneeseen tulee. Sängynpeitteen laitan asiakaspalautuksena takaisin menemään ja otin samanlaisen, mutta erivärisen tilalle ja tilasinkin sen jo. Väri on luonnonvalkoinen, tarkemmin sanottuna nougat ja siitä löytyy kuva Hobbyhallin sivuilta päiväpeitteissä, merkki on sweet choco. Idea siitä, että peitteen pitäisi olla samanvärinen kuin boordin pohjaväri, oli hyvä. Se suurinpiirtein onkin sitä ja lisäksi meillä on tuon nougatin väriset yölamput, tosin pöytiä niitten alle ei vielä ole.

        Nyt huoneen värimaailma on siis kahta eri vaaleansinistä seinissä joiden välissä vaaleansinikukkainen boordi, jossa luonnonvaalea pohjaväri, luonnonvaalea päiväpeite oik nougatin värinen ja verhot laitan omista vanhoista verhoistamme, jotka on luonnonvaaleaa satiinia, kiiltävää kuten päiväpeitekin.

        Tyynyt, yöpöydät ja matto saa jäädä mietinnän alle, voitte ehdottaa tähän yhdistelmään, mutta nyt en enää vaihda verhoja enkä päiväpeitettä.

        Kiitos teille todella paljon, koska neuvoitte, näin huoneen teidän silmin ja kuvailitte sen ihan oikein ja pääsitte heti oikeaan tunnelmaan. Itse olin ihan hakoteillä, kun aina vaan sanotaan, että ruskea on muotiväri,niin luulin, että ruskeaa sen olla pitää, mutta nyt olen tyytyväinen! Kiitos siitä teille ihanat ihmiset, kaikkea hyvää teille toivon.


      • nukkumaan
        nukkumaan kirjoitti:

        Tuhannet kiitokset tosi seikkaperäisistä vastauksistanne. Luin ne huolella läpi ja päädyin siihen, että tosiaan tummansuklaanruskea päiväpeite on liian eri värimaailmasta ja pienentää sänkyä ja tekee muuten raikkaan romanttiseen huoneeseen synkän kohdan. Sängynpääty olisi ollut sitä samaa tummaa ruskeaa ja sitä ei voi muuttaa, joten sen verran ihan tummaa ruskeaa huoneeseen tulee. Sängynpeitteen laitan asiakaspalautuksena takaisin menemään ja otin samanlaisen, mutta erivärisen tilalle ja tilasinkin sen jo. Väri on luonnonvalkoinen, tarkemmin sanottuna nougat ja siitä löytyy kuva Hobbyhallin sivuilta päiväpeitteissä, merkki on sweet choco. Idea siitä, että peitteen pitäisi olla samanvärinen kuin boordin pohjaväri, oli hyvä. Se suurinpiirtein onkin sitä ja lisäksi meillä on tuon nougatin väriset yölamput, tosin pöytiä niitten alle ei vielä ole.

        Nyt huoneen värimaailma on siis kahta eri vaaleansinistä seinissä joiden välissä vaaleansinikukkainen boordi, jossa luonnonvaalea pohjaväri, luonnonvaalea päiväpeite oik nougatin värinen ja verhot laitan omista vanhoista verhoistamme, jotka on luonnonvaaleaa satiinia, kiiltävää kuten päiväpeitekin.

        Tyynyt, yöpöydät ja matto saa jäädä mietinnän alle, voitte ehdottaa tähän yhdistelmään, mutta nyt en enää vaihda verhoja enkä päiväpeitettä.

        Kiitos teille todella paljon, koska neuvoitte, näin huoneen teidän silmin ja kuvailitte sen ihan oikein ja pääsitte heti oikeaan tunnelmaan. Itse olin ihan hakoteillä, kun aina vaan sanotaan, että ruskea on muotiväri,niin luulin, että ruskeaa sen olla pitää, mutta nyt olen tyytyväinen! Kiitos siitä teille ihanat ihmiset, kaikkea hyvää teille toivon.

        Ehkä voisin kokeilla myös omistamiani luonnonvaaleita satiiniverhoja, joissa on violetteja kukkia. Eli pitää kokeilla erilaisia verhoja ja vaikka eri päiväpeitteitäkin, kun näyttää olevan vaikeaa tietää etukäteen, mikä sitten paikan päällä sopii.


    • remonttiainamenossa

      Itse tapetoimme makuuhuoneemme toissavuonna vaaleansinisellä, jossa hentoja kullankuparin värisiä kukka ym, ornamentteja. Ei silmäänpistävät koristeet. Moni ihaillut. Minulla oli sattumalta toiseen huoneeseen varatut voileeverhot, joissa samoja värejä, kuvio samantapainen ja päiväpeitekin on vanha, vaaleansinistä ja valkoista kukkakuvio. Muuten tyynyillä saa väriä ja muilla huonekaluilla. Tyynyissä tummempaasinistä, ruskeata ja valkoista .Meidänkin lattia tammea ja sänky petsattu saman väriseksi (isännän tekemä mäntysänky koristein- käy seinän koristeisiin).
      Tumma,( päissä samat lehtikuviot kun tapetissa )takorautaiset? verhotanko ja siinä roikkuva meriaiheinen värikäs lyhty ym. koristeet tuovat väriä ja elämää.
      Se missä itse viihtyy on parasta- ei se mitä sisustusoppaat ym. sanovat.
      Seuraavaksi sisustan olohuoneen ja pääväri vihreä.

    • Anonyymi

      Tottakai voit jos ne kerran sopii.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe