Aika jännä juttu, kun ihmispopulaation arveltiin lähinnä ateistien arvioiden mukaan evolutisoituvan niin, että muslimit ohittavat kristityt 2000-luvun vaihteessa ja ateistitkin hengittäisivät jo kovaa kristittyjen niskaan? :)
Mutta taasen on vain jotakin matkalla sattunut ja kristinusko porskuttaa suurimpana ja kauneimpana
uskontona ja helluntalaisiakin on n. kolminkertainen määrä verrattuna attereihin.:)
Aika tarkalleen joka kolmas maapallon asukas on kristitty.
1. Kristittyjä on nyt 2.135 milj(lukumääräisesti raju kasvu)
2. muslimeja 1.313 milj (painii hindujen sarjassa)
3. hinduja 870 milj
ateisteja 151 milj. ja helluntailaisia yli 500 milj. HEH! :)
Ainahan ne attereiden ennustukset ovat menneet pieleen. :) HEH!
Karavaani kulkee ja kasvaa!
24
1003
Vastaukset
- tilastoa linkkiä tms
Muista siteerata lähteitä antaessasi tuollaista tietoa, nyt tuo tekstisi on täyden MUTU-tutkimuksen tasolla. Uskonnottomia on suuri osa, ateisteja on vaikea luokitella kuten tiedät. Länsimaissa uskonnottomien sekulaarejen ihmisten osuus kasvaa, kestää vielä kauan ennen kuin se ilmiö leviää kehittyviin maihin, joissa ei ole tietoa tarjolla ja hädän hetkellä joudutaan turvautumaan ylempiin voimiin.
- ewrmnw,mn
"Aika jännä juttu, kun ihmispopulaation arveltiin lähinnä ateistien arvioiden mukaan evolutisoituvan niin, että muslimit ohittavat kristityt 2000-luvun vaihteessa ja ateistitkin hengittäisivät jo kovaa kristittyjen niskaan?"
Heitäpäs linkki tälläisiin arveluihin.
Noista määristä puhuttaessa kannattaa muuten muistaaa, että parista miljardista kristitystä vain hyvin pieni osa on Late 1:n mielestä oikeauskoisia :) Muslimit ovatkin maailmankatsomuksessaan paljon enemmän yksimielisiä ja ateistit täysin yksimielisiä:D - Agneisti
Häpeän puolestasi.
- Stafroty
tuollaisen on väliä?
ei kukaan ole uskontonsa, miksi sitten ylpeillä siitä kuin jotkut lätkäfanit "joukkueestaan" mitä kannattavat, samaistaen itseänsä siihen..
aika naurettavaa touhua joka leiriltä moinen. - Late 1
"--.........,
Agneisti 4.1.2007 klo 06.13
Häpeän puolestasi.-----------------"
Ehdin nimittäin jo ajatella että häpeäminen ei kuulu edes sanana sinun sanvarastoosi. ;)
Kyllä se siitä pikkuhiljaa, kun yskähtelöö jo! HEH!
>>Aika jännä juttu, kun ihmispopulaation arveltiin lähinnä ateistien arvioiden mukaan evolutisoituvan niin, että muslimit ohittavat kristityt 2000-luvun vaihteessa ja ateistitkin hengittäisivät jo kovaa kristittyjen niskaan? :)>Mutta taasen on vain jotakin matkalla sattunut ja kristinusko porskuttaa suurimpana ja kauneimpana uskontona ja helluntalaisiakin on n. kolminkertainen määrä verrattuna attereihin.:)
Aika tarkalleen joka kolmas maapallon asukas on kristitty.>Ainahan ne attereiden ennustukset ovat menneet pieleen. :) HEH!- Late 1
"--Vai että "ateistien arvioiden mukaan"... kukas tuollaista on väittänyt ja millä perusteella annat ymmärtää tuon olevan nimenomaan ateistien yleinen mielipide? Vai tehtailitko itse tuonkin valheen tapojesi mukaan?---------"
Just joo, että taas minä sitten valehtelin! :)
Ei kun tämä perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin ateistien kanssa käymistäni keskusteluista livenä ja sitten netissä n. 10v sitten nuorena uskovaisena miehenä.
"--Tuo johtuu yksinkertaisesti siitä, että kehitysmaissa on väestönkasvu hurjaa, eikä koulutustaso vielä lähelläkään länsimaita. Esim. Suomessa tilanne on aivan toinen, kuten tiedätkin, mutta ymmärrettävästi jätät mainitsematta. --"
Kolutustaso kyllä kasvaa kehitysmaissakin kohtuullisen nopeaa vauhtia, eikä suinkaan vähiten
kristillisten kehitysaputyöntekijöiden toimesta ja niinpä hekin pääsevät pakanamenoistaan ja oppivat opiskelemaan,viljelemään ja rakentamaan kaivoja jne.
Eurooppa sensijaan on todellakin maanosien ainut mustalammas, jota on kohdannut uuspakanuuden aallot ja se omistaakin kyseenalaisen kunnian olla
ainut maanosa, jossa kristittyjen määrä ei kasva.
"--Keskimäärin uskonnollisuus on kääntäen verrannollinen koulutustasoon, joten tiedämme kyllä kaikki, että uskontoja odottaa noissakin maissa marginalisoituminen.---"
No joo,... tulee mieleen esim. USA, joka on tämän planeetan koulutetuin valtio, mutta sielä on kuitenkin paljon uskovaisia jne. mutta olet kyllä osittain aivan Raamatun linjaisesti myös oikeassa, sillä koulutus usein saa ihmisen ylpistymään ja se
aiheuttaa sen että ei tarvita omavoimaisuudessaan enään Jumalaa? Että sikäli! :)
"---Sanopas nyt joitakin muita "attereiden ennustuksia" ja kerro mistä sellaisia löytää, en ollut tästäkään kuullut.-----"
Eihän niitä jälkikäteen tahdo niitä vääriä atteriprofeettoja löytää, koska he kääntävät takkia niin liukkaasti, että hihat on vielä väärinpäin.
Erään illuatterin kanssa joskus muinoin väiteltiin, että ovatko luonnonmullistukset kasvussa vai ei kuten Raamattusta olin tulkinnut ennustuksia, jos muistat? :)
Sitten kun se viimeinkin sinullekin selvisi, että kasvussa ovat, niin kuittasit homman vain, että
tiede kuitenkin tietää kuinka ne tapahtuvat ja mistä johtuvat?? ;)
Että sellaista Illuatteripolitiikkaa piltdownin hengessä! On se helppoa. :) - Alex-Reg
Late 1 kirjoitti:
"--Vai että "ateistien arvioiden mukaan"... kukas tuollaista on väittänyt ja millä perusteella annat ymmärtää tuon olevan nimenomaan ateistien yleinen mielipide? Vai tehtailitko itse tuonkin valheen tapojesi mukaan?---------"
Ei kun tämä perustuu ihan omakohtaisiin kokemuksiin ateistien kanssa käymistäni keskusteluista livenä ja sitten netissä n. 10v sitten nuorena uskovaisena miehenä.
"--Tuo johtuu yksinkertaisesti siitä, että kehitysmaissa on väestönkasvu hurjaa, eikä koulutustaso vielä lähelläkään länsimaita. Esim. Suomessa tilanne on aivan toinen, kuten tiedätkin, mutta ymmärrettävästi jätät mainitsematta. --"
Kolutustaso kyllä kasvaa kehitysmaissakin kohtuullisen nopeaa vauhtia, eikä suinkaan vähiten
kristillisten kehitysaputyöntekijöiden toimesta ja niinpä hekin pääsevät pakanamenoistaan ja oppivat opiskelemaan,viljelemään ja rakentamaan kaivoja jne.
Eurooppa sensijaan on todellakin maanosien ainut mustalammas, jota on kohdannut uuspakanuuden aallot ja se omistaakin kyseenalaisen kunnian olla
"--Keskimäärin uskonnollisuus on kääntäen verrannollinen koulutustasoon, joten tiedämme kyllä kaikki, että uskontoja odottaa noissakin maissa marginalisoituminen.---"
No joo,... tulee mieleen esim. USA, joka on tämän planeetan koulutetuin valtio, mutta sielä on kuitenkin paljon uskovaisia jne. mutta olet kyllä osittain aivan Raamatun linjaisesti myös oikeassa, sillä koulutus usein saa ihmisen ylpistymään ja se
aiheuttaa sen että ei tarvita omavoimaisuudessaan enään Jumalaa? Että sikäli! :)
"---Sanopas nyt joitakin muita "attereiden ennustuksia" ja kerro mistä sellaisia löytää, en ollut tästäkään kuullut.-----"
Eihän niitä jälkikäteen tahdo niitä vääriä atteriprofeettoja löytää, koska he kääntävät takkia niin liukkaasti, että hihat on vielä väärinpäin.
Erään illuatterin kanssa joskus muinoin väiteltiin, että ovatko luonnonmullistukset kasvussa vai ei kuten Raamattusta olin tulkinnut ennustuksia, jos muistat? :)
Sitten kun se viimeinkin sinullekin selvisi, että kasvussa ovat, niin kuittasit homman vain, että
Että sellaista Illuatteripolitiikkaa piltdownin hengessä! On se helppoa. :)Moi !
Mistä olet saanut päähäsi että luonnonmullistukset ovat kasvussa?
Ainoastaan ilmaston lämpenemisen vaikutus kasvaa, maanjäristykset yms eivät ole kasvaneet.
-- Late 1 kirjoitti:
Että sellaista Illuatteripolitiikkaa piltdownin hengessä! On se helppoa. :)Sitähän minäkin, että omalla mutulla sinä nuokin "ennustukset" vedit. Ateistien osalta on ylipäätään turha yrittää yleistää mielipiteitä mistään muusta kuin uskonnollisen uskon puuttumisesta.
Ja USA ei todellakaan ole tämän planeetan koulutetuin valtio vaan OECD-maiden keskitasoa.
>>Erään illuatterin kanssa joskus muinoin väiteltiin, että ovatko luonnonmullistukset kasvussa vai ei kuten Raamattusta olin tulkinnut ennustuksia, jos muistat? :)Sitten kun se viimeinkin sinullekin selvisi, että kasvussa ovat, niin kuittasit homman vain, että tiede kuitenkin tietää kuinka ne tapahtuvat ja mistä johtuvat?? ;)- Late 1
Alex-Reg kirjoitti:
Moi !
Ainoastaan ilmaston lämpenemisen vaikutus kasvaa, maanjäristykset yms eivät ole kasvaneet.
--"----- Moi !
Ainoastaan ilmaston lämpenemisen vaikutus kasvaa, maanjäristykset yms eivät ole kasvaneet. ------"
Just?
Sorry, että olen joskus moittinut sinua siitä kun sinulla ei yleensä ole ollut oikeastaan mitään merkittävää sanottavaa.
Olet sittemmin lisännyt ja pidentänyt kirjoituksiasi.
Nyt olen viisaampi ja ymmärrän matalan sanallisen profiilisi aikaisemmin, sillä todellakin siinä vanhassa tyylissäsi sinä vaikutit huomattavasti viisammalta. :) - Alex_
Late 1 kirjoitti:
"----- Moi !
Ainoastaan ilmaston lämpenemisen vaikutus kasvaa, maanjäristykset yms eivät ole kasvaneet. ------"
Just?
Sorry, että olen joskus moittinut sinua siitä kun sinulla ei yleensä ole ollut oikeastaan mitään merkittävää sanottavaa.
Olet sittemmin lisännyt ja pidentänyt kirjoituksiasi.
Nyt olen viisaampi ja ymmärrän matalan sanallisen profiilisi aikaisemmin, sillä todellakin siinä vanhassa tyylissäsi sinä vaikutit huomattavasti viisammalta. :)Moi !
Mitä toit keskusteluun tuolla oksennuksellasi?
Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa niin pidä itsesi erossa näppäimistöstä.
Eli miksi väitit katastrofien kasvanen (maanjäristykset, tulivuoret) kun se ei kerran pidä paikkaansa?
No, valehteluhan on nimenomaan uudestisyntyneille kristityille tunnusomaista.
-- - Late 1
Alex_ kirjoitti:
Moi !
Mitä toit keskusteluun tuolla oksennuksellasi?
Jos sinulla ei ole mitään sanottavaa niin pidä itsesi erossa näppäimistöstä.
Eli miksi väitit katastrofien kasvanen (maanjäristykset, tulivuoret) kun se ei kerran pidä paikkaansa?
No, valehteluhan on nimenomaan uudestisyntyneille kristityille tunnusomaista.
--Voitaisiin tietysti loputtomiin keskustella aiheesta
mitä sana "luonnonmullistukset" pitävät sisällään
kenenkin mielestä(vrt. sana tehtailla)merkitsee, mutta en todellakaan aio siihen sanakikkailuun ryhtyä? :)
Faktaa kuitenkin pitäisi viimeistään 2007 olla se
että täysin Raamatun ennustusten mukaisessa tahdissa mennään, mitä tulee mm. luonnon mullistuksiin.
Tuntuu hieman siltä että eräät tiedemihet eivät vieläkään halua antaa periksi sille Raamatun ilmoittamalle totuudelle, että ilmastonmuutokset ovat todellisuutta ja maapallo menee nopeasti kohti entistä suurempia luonnonmullistuksia, joita ei voida enään edes merkittävissä määrin estää.
Miksi kaikki eivät halua ottaa "väärää tietoa" vastaan????
Koska tästähän kristityt ovat toitottaneet jo pitkään ja myöskin sisällissodat ja myöhemmin sitten kansakuntien väliset sodat ovat kyllä jo nyt aistittavissa. Niin se vain menee ja aivan aikataulun mukaisessa järjestyksessä.
Kaikenlainen muu sanakikkailu on Alex aivan turhaa ja hyödytöntä. Noista maanjäristyksistäkin minulla olisi esittää, mutta olkoon ja tulkoon kumulatiivisesti voimistuen, niin että sinunkin varpaasi tärisevät ja muistat silloin varmasti mitä olen sanonut Raamatun nimissä!
Nimittäin elämme keskellä ihmiskunnan historian suurimpia mullistuksien aikaa. - Alex_
Late 1 kirjoitti:
Voitaisiin tietysti loputtomiin keskustella aiheesta
mitä sana "luonnonmullistukset" pitävät sisällään
kenenkin mielestä(vrt. sana tehtailla)merkitsee, mutta en todellakaan aio siihen sanakikkailuun ryhtyä? :)
Faktaa kuitenkin pitäisi viimeistään 2007 olla se
että täysin Raamatun ennustusten mukaisessa tahdissa mennään, mitä tulee mm. luonnon mullistuksiin.
Tuntuu hieman siltä että eräät tiedemihet eivät vieläkään halua antaa periksi sille Raamatun ilmoittamalle totuudelle, että ilmastonmuutokset ovat todellisuutta ja maapallo menee nopeasti kohti entistä suurempia luonnonmullistuksia, joita ei voida enään edes merkittävissä määrin estää.
Miksi kaikki eivät halua ottaa "väärää tietoa" vastaan????
Koska tästähän kristityt ovat toitottaneet jo pitkään ja myöskin sisällissodat ja myöhemmin sitten kansakuntien väliset sodat ovat kyllä jo nyt aistittavissa. Niin se vain menee ja aivan aikataulun mukaisessa järjestyksessä.
Kaikenlainen muu sanakikkailu on Alex aivan turhaa ja hyödytöntä. Noista maanjäristyksistäkin minulla olisi esittää, mutta olkoon ja tulkoon kumulatiivisesti voimistuen, niin että sinunkin varpaasi tärisevät ja muistat silloin varmasti mitä olen sanonut Raamatun nimissä!
Nimittäin elämme keskellä ihmiskunnan historian suurimpia mullistuksien aikaa.Moi !
Nuo "eräät" jotka eivät usko ilmastomuutosta ovat kyllä kristityt fundikset USA:ssa.
Kuitenkaan väittämiesi maanjäristysten ja tulivuorenpurkausten (muistan keskustelut) määrä ei ole nousussa, eikä ole ollut nousussa.
Suuri mullistus ihmiskunnassa on tapahtumassa kun luomet "putoavat" ja uskontojen harhautukset selviävät. Silloin ymmärretään että meidän on aivan itse otettava vastuu maapallosta ja sen elämän hyvinvoinnista. Uskonnothan vapauttavat meidät tästä vastuusta.
Sinulla ei ole "esitää" mitään noista maanjäristyksistä. Väitteesi lakaistiin viimeksi maan rakoon ja olit pitkään "nuolemassa haavojasi". Kretiinit valehtelee aina.
Aina.
Ja he jäävät siitä toistuvasti kiinni.
-- - Late 1
Alex_ kirjoitti:
Moi !
Nuo "eräät" jotka eivät usko ilmastomuutosta ovat kyllä kristityt fundikset USA:ssa.
Kuitenkaan väittämiesi maanjäristysten ja tulivuorenpurkausten (muistan keskustelut) määrä ei ole nousussa, eikä ole ollut nousussa.
Suuri mullistus ihmiskunnassa on tapahtumassa kun luomet "putoavat" ja uskontojen harhautukset selviävät. Silloin ymmärretään että meidän on aivan itse otettava vastuu maapallosta ja sen elämän hyvinvoinnista. Uskonnothan vapauttavat meidät tästä vastuusta.
Sinulla ei ole "esitää" mitään noista maanjäristyksistä. Väitteesi lakaistiin viimeksi maan rakoon ja olit pitkään "nuolemassa haavojasi". Kretiinit valehtelee aina.
Aina.
Ja he jäävät siitä toistuvasti kiinni.
--"--Nuo "eräät" jotka eivät usko ilmastomuutosta ovat kyllä kristityt fundikset USA:ssa. ----"
Jahah! Vai niinpäin sekin sitten on pyörähtänyt? :)
Olen kuitenkin lukenut lukemattoman määrän näiden ns.jenkkilän kristittyjen fundisten kirjallisuutta,
joissa on jatkuvasti tuotu esille Raamatun profetioita, jotka kertovat näistä ihmiskunnan ahdistuksien päivistä kun nämä ilmastonmuutokset
alkavat meidän sukupolvemme aikana tekemään tuhojaan.:)
Suomessa en myöskään tunne yhtään ainutta uudestisyntynyttä kristittyä, joka ei olisi tajunnut Raamatun sanomaa ilmastonmuutoksista ja sitä, että ne ovat tässä ja nyt!
Monien attereiden pöksyt sensijaan tuntuvat tutisevan ja asiaa vähätellään, jos ei aivan kokonaan kielletä.
Eräs atteri kertoi minulle iloiten, että mahtavaa
kun Suomessakin lämpiää ja tervetuloa ilmastonmuutos? Voi mitä lyhytnäköistä suorastaan edesvastuutonta puhetta sinänsä muuten sivistyneeltä mieheltä.
"--Kuitenkaan väittämiesi maanjäristysten ja tulivuorenpurkausten (muistan keskustelut) määrä ei ole nousussa, eikä ole ollut nousussa. ----"
Ai haluat tästä välttämättä, no saamasi pitää!
Ne ovat nousussa ja merkittävä torventörähdys annettiin vuonna 2004.
Tässä muutamia poimintoja URSAN sivuilta:
>ndonesian maanjäristys sattui tapaninpäivänä 26.12.2004 klo 0.58 yleisaikaa. Paikallinen aika oli silloin 7.58. Maanjäristys oli tavattoman voimakas, sen magnitudi oli 9,0. JäriOsa Sumatran länsikärjen Banda Acehin kaupungista vajosi mereen.
>Kaikenkaikkiaan tämä tsunami aiheutti kaikkien aikojen suurimman ihmisuhrien määrän.styskeskuksen paikka oli 3,3 astetta pohjoista leveyttä ja 95,6 astetta itäistä pituutta.
>Tuloksena oli harvinaisen voimakas 9,0 magnitudin järistys, jossa vapautui vähintään 10 eksajoulea energiaa eli 10 potenssiin 19 joulea.
Minun silmissäni tämä on poikkeuksellisen rajua menoa ja varsinkin kun huomioi että järistyksen seurauksena koko maapallo värähteli laajeten ja supistuen, kuin synnytystuskissaan oleva nainen?
Ja siitä vajaa vuosi niin tuli Pakistanian maanjäristys n. 70 000 kuollutta ja tänäpäivänä
voimme olla vakuuttuneita että ilmastonmuutos on
peruuttamaton fakta, jonka uskon jo tänävuonna 2007 näyttävän karmeat tapansa ja entistäkin suuremmille luonnonmullistuksille syntyy ikäänkuin
itseään ruokkiva kierto missä maapalloa ravistellaan entistä kovemmin ja mannerlaatat ryskäävät entistä enemmän ja repeämiä maankuoreen syntyy yhä laajemmin.
Siis kaikki myös maanjäristykset kuin tulivuoren purkauksetkin tulevat lisääntymään. Kunhan Alexi maltat hieman vielä odotella, niin eiköhän se sinullekkin valkene karu totuus ja Raamatun mukaiset ennustukset, jotka toteutuvat silmiemme edessä. :) Late 1 kirjoitti:
"--Nuo "eräät" jotka eivät usko ilmastomuutosta ovat kyllä kristityt fundikset USA:ssa. ----"
Olen kuitenkin lukenut lukemattoman määrän näiden ns.jenkkilän kristittyjen fundisten kirjallisuutta,
joissa on jatkuvasti tuotu esille Raamatun profetioita, jotka kertovat näistä ihmiskunnan ahdistuksien päivistä kun nämä ilmastonmuutokset
Suomessa en myöskään tunne yhtään ainutta uudestisyntynyttä kristittyä, joka ei olisi tajunnut Raamatun sanomaa ilmastonmuutoksista ja sitä, että ne ovat tässä ja nyt!
Monien attereiden pöksyt sensijaan tuntuvat tutisevan ja asiaa vähätellään, jos ei aivan kokonaan kielletä.
kun Suomessakin lämpiää ja tervetuloa ilmastonmuutos? Voi mitä lyhytnäköistä suorastaan edesvastuutonta puhetta sinänsä muuten sivistyneeltä mieheltä.
"--Kuitenkaan väittämiesi maanjäristysten ja tulivuorenpurkausten (muistan keskustelut) määrä ei ole nousussa, eikä ole ollut nousussa. ----"
>ndonesian maanjäristys sattui tapaninpäivänä 26.12.2004 klo 0.58 yleisaikaa. Paikallinen aika oli silloin 7.58. Maanjäristys oli tavattoman voimakas, sen magnitudi oli 9,0. JäriOsa Sumatran länsikärjen Banda Acehin kaupungista vajosi mereen.
>Kaikenkaikkiaan tämä tsunami aiheutti kaikkien aikojen suurimman ihmisuhrien määrän.styskeskuksen paikka oli 3,3 astetta pohjoista leveyttä ja 95,6 astetta itäistä pituutta.
>Tuloksena oli harvinaisen voimakas 9,0 magnitudin järistys, jossa vapautui vähintään 10 eksajoulea energiaa eli 10 potenssiin 19 joulea.
Minun silmissäni tämä on poikkeuksellisen rajua menoa ja varsinkin kun huomioi että järistyksen seurauksena koko maapallo värähteli laajeten ja supistuen, kuin synnytystuskissaan oleva nainen?
Ja siitä vajaa vuosi niin tuli Pakistanian maanjäristys n. 70 000 kuollutta ja tänäpäivänä
peruuttamaton fakta, jonka uskon jo tänävuonna 2007 näyttävän karmeat tapansa ja entistäkin suuremmille luonnonmullistuksille syntyy ikäänkuin
itseään ruokkiva kierto missä maapalloa ravistellaan entistä kovemmin ja mannerlaatat ryskäävät entistä enemmän ja repeämiä maankuoreen syntyy yhä laajemmin.
Siis kaikki myös maanjäristykset kuin tulivuoren purkauksetkin tulevat lisääntymään. Kunhan Alexi maltat hieman vielä odotella, niin eiköhän se sinullekkin valkene karu totuus ja Raamatun mukaiset ennustukset, jotka toteutuvat silmiemme edessä. :)"tänä päivänä"? Kuolleita tulee nykyään enemmän maanjäristyksissä ja tulivuorenpurkauksissa, koska maapallon väkiluku on huomattavasti suurentunut. Isoja järistyksiä on silti ollut ennenkin. Miten Aleppon järistys 1138? Silicia 1268? Chihli 1290? Shemakha 1667? Tabriz 1727? Sisilia 1693? Koko Lissabonin tuhonnut järistys ja tsunami 1755? Kalabria 1783? Quetta 1935? Messina 1908 (tsunami ja järistys, joita seurasi rutto)? Japani 1923, jolloin koko Tokio paloi? Muutamia mainitakseni.
Tulivuorista ei pidä unohtaa Tobaa, joka lähes tuhosi ihmiskunnan, Vesuviuksen purkausta 79, Krakatauta 1883, Oshimaa 1475, jota seurasi tsunami, Vesuviusta uudelleen 1631, Santorinia, joka tuhosi Kreetan kulttuurin, Etnaa, joka mm. purkautui yhtäjaksoisesti 1614-1624? Jätän listan lyhyeksi, toivottavasti pointti tulee selväksi.- Alex-Reg
Late 1 kirjoitti:
"--Nuo "eräät" jotka eivät usko ilmastomuutosta ovat kyllä kristityt fundikset USA:ssa. ----"
Siis kaikki myös maanjäristykset kuin tulivuoren purkauksetkin tulevat lisääntymään. Kunhan Alexi maltat hieman vielä odotella, niin eiköhän se sinullekkin valkene karu totuus ja Raamatun mukaiset ennustukset, jotka toteutuvat silmiemme edessä. :)Moi !
Kytllä näkee että koulusivistys on tainnut jäädä aika ohueksi.
USA:n fundikset eivät juuri siksi usko ilmastomuutoksen _aiheuttajaksi_ ihymistä kun luulottelevat sen olevan väistämätön Jumalan aikaansaama asia. Eihän sellaista vastaan voi "taistella".
Ja kuten tuossa jo kirjoitettiin, maanjäristykset eivät ole lisääntyneet eikä niiden voimakkuus ole lisääntynyt - lisääntynyt ihmismäärä ja parantunut tiedottaminen saa aikaan tietysti enemmän tunnettuja ihmisuhreja.
Jos olisit asiallinen niin näyttäisit jotain tutkimustuloksia maanjäristysten lisääntymisestä ja/tai niiden voimistumisesta (trendi).
Sen sijaan nämä tilastot, joita sinulle jo aiemmin on esitetty, osoittavat selvästi ettei mitäöän muutosta noissa ole tapahtunut.
-- - Late 1
Alex-Reg kirjoitti:
Moi !
Kytllä näkee että koulusivistys on tainnut jäädä aika ohueksi.
USA:n fundikset eivät juuri siksi usko ilmastomuutoksen _aiheuttajaksi_ ihymistä kun luulottelevat sen olevan väistämätön Jumalan aikaansaama asia. Eihän sellaista vastaan voi "taistella".
Ja kuten tuossa jo kirjoitettiin, maanjäristykset eivät ole lisääntyneet eikä niiden voimakkuus ole lisääntynyt - lisääntynyt ihmismäärä ja parantunut tiedottaminen saa aikaan tietysti enemmän tunnettuja ihmisuhreja.
Jos olisit asiallinen niin näyttäisit jotain tutkimustuloksia maanjäristysten lisääntymisestä ja/tai niiden voimistumisesta (trendi).
Sen sijaan nämä tilastot, joita sinulle jo aiemmin on esitetty, osoittavat selvästi ettei mitäöän muutosta noissa ole tapahtunut.
--"---Kytllä näkee että koulusivistys on tainnut jäädä aika ohueksi. ------"
No mistäs se kytllä sen nyt sitten näkee? :)
Minusta koulusivistys ei ole mikään kukkoilun aihe
eikä heikommin koulutettujen parjaaminen ole edes koulusivistyksen mukaista toimintaa. :)
Olisi kylläkin ihan oikeesti hei,_mielenkiintoista
verrata esim. sinun ja minun koulutustaustoja ja myös sitä kuinka tehokkaasti kumpikin on myös hyödyntänyt opiskelujaan työelämässä mikä onkin se
lopullinen "pro gradu". :)
Joskus vain ihmetyttää kun itsekkin tunnen henkilöitä esim. että joku on ensin kuluttanut aikaansa yliopistossa vuositolkulla ja sitten joskus sieltä poistuessaan hän menee verkostomarkkinoinnin promoottoriksi ja painattaa hienot käyntikortit muutamalla kielellä, mutta elää kuitenkin opintolainoineen lähes niukkuuden rajamailla vuodesta toiseen?? Jotain on mennyt pieleen ja aivan suotta alistuttu hyväksymään moinen olotila, kun sensijaan pitäisi päättäväisesti ja periksiantamattomasti hakeutua
aputöistä koulutustaan vastaaviin töihin?
Huh, kun meinaa taas lipsua rönsyilemään, mutta huoleni on varmaan monille tuttu ilmiö.
"---USA:n fundikset eivät juuri siksi usko ilmastomuutoksen _aiheuttajaksi_ ihymistä kun luulottelevat sen olevan väistämätön Jumalan aikaansaama asia. Eihän sellaista vastaan voi "taistella". ----------------"
Ääh! Älähän kuule taas höpötä omiasi sillä paljastat tuossa ainoastaan omat virhelliset käsityksesi, että Jumalan toiminta ja Raamatun sana toteutuisi ihmisten keskellä jotenkin yliluonnollisella tavalla? HEH! :)
Tällaista käsitystä ei ole koskaan ollut sukupolvemme kristittyjen keskuudessa ja sanakin opettaa, että ihminen omilla väärillä valinnoillaan aiheuttaa katastrofaaliset ongelmat myös luonnossa ja luontokin huokaa ja "iskee"takaisin. (tämä ilmenee useassa Raamatun kohdassa)
"--Jos olisit asiallinen niin näyttäisit jotain tutkimustuloksia maanjäristysten lisääntymisestä ja/tai niiden voimistumisesta (trendi).
Sen sijaan nämä tilastot, joita sinulle jo aiemmin on esitetty, osoittavat selvästi ettei mitäöän muutosta noissa ole tapahtunut. ----------"
Niin tämän tiedän täysin hyödyttömäksi, koska et pysty näkemään yhteen kietoutuvaa kokonaisuutta minkä Raamattu ennustaa juuri tähän armotalouskauden loppuun ja ahdistuksien aikojen alkuun ja luettelee yksityiskohtaisesti kaikki merkit mitkä silloin ovat juuri YHTÄAIKAISESTI ja VOIMAKKAASTI pinnalla.
Raamattu sanoo, että ihmiset suorastaan menehtyvät peljätessään, mikä maanpiiriä kohtaa mutta eivät kaikki tee kuitankaan parannusta synneistään, vaan pilkkaavat Jumalaa!
Atterit eivät halua ottaa vastaa sitä tietoa, mikä ei sovi heidän korvasyyhyynsä, vaikka heidän aikanaan olisi tapahtunut kaikenkaikkiaan tuhoisin
maanjäristys lukuisine jälkijäristyksineen ja siitä seuraava valtava merenkin siirtyminen, joka aiheutti koko maapalloon poikkeuksellista huojuntaa ja värinää. Ei se ei vaan käy, kertakaikkiaan se ei vaan käy huutaa atteriparat.
http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/Tarvainen.htm
Niin se vain on Raamattu ennustanut atteriparkojenkin käyttäytymisen ajassamme jo kaukaa! Viisas kirja tuo Raamattuu ja sana toteutuu silmiemme edessä! - Alex-Reg
Late 1 kirjoitti:
"---Kytllä näkee että koulusivistys on tainnut jäädä aika ohueksi. ------"
No mistäs se kytllä sen nyt sitten näkee? :)
Minusta koulusivistys ei ole mikään kukkoilun aihe
eikä heikommin koulutettujen parjaaminen ole edes koulusivistyksen mukaista toimintaa. :)
Olisi kylläkin ihan oikeesti hei,_mielenkiintoista
verrata esim. sinun ja minun koulutustaustoja ja myös sitä kuinka tehokkaasti kumpikin on myös hyödyntänyt opiskelujaan työelämässä mikä onkin se
lopullinen "pro gradu". :)
Joskus vain ihmetyttää kun itsekkin tunnen henkilöitä esim. että joku on ensin kuluttanut aikaansa yliopistossa vuositolkulla ja sitten joskus sieltä poistuessaan hän menee verkostomarkkinoinnin promoottoriksi ja painattaa hienot käyntikortit muutamalla kielellä, mutta elää kuitenkin opintolainoineen lähes niukkuuden rajamailla vuodesta toiseen?? Jotain on mennyt pieleen ja aivan suotta alistuttu hyväksymään moinen olotila, kun sensijaan pitäisi päättäväisesti ja periksiantamattomasti hakeutua
aputöistä koulutustaan vastaaviin töihin?
Huh, kun meinaa taas lipsua rönsyilemään, mutta huoleni on varmaan monille tuttu ilmiö.
"---USA:n fundikset eivät juuri siksi usko ilmastomuutoksen _aiheuttajaksi_ ihymistä kun luulottelevat sen olevan väistämätön Jumalan aikaansaama asia. Eihän sellaista vastaan voi "taistella". ----------------"
Ääh! Älähän kuule taas höpötä omiasi sillä paljastat tuossa ainoastaan omat virhelliset käsityksesi, että Jumalan toiminta ja Raamatun sana toteutuisi ihmisten keskellä jotenkin yliluonnollisella tavalla? HEH! :)
Tällaista käsitystä ei ole koskaan ollut sukupolvemme kristittyjen keskuudessa ja sanakin opettaa, että ihminen omilla väärillä valinnoillaan aiheuttaa katastrofaaliset ongelmat myös luonnossa ja luontokin huokaa ja "iskee"takaisin. (tämä ilmenee useassa Raamatun kohdassa)
"--Jos olisit asiallinen niin näyttäisit jotain tutkimustuloksia maanjäristysten lisääntymisestä ja/tai niiden voimistumisesta (trendi).
Sen sijaan nämä tilastot, joita sinulle jo aiemmin on esitetty, osoittavat selvästi ettei mitäöän muutosta noissa ole tapahtunut. ----------"
Niin tämän tiedän täysin hyödyttömäksi, koska et pysty näkemään yhteen kietoutuvaa kokonaisuutta minkä Raamattu ennustaa juuri tähän armotalouskauden loppuun ja ahdistuksien aikojen alkuun ja luettelee yksityiskohtaisesti kaikki merkit mitkä silloin ovat juuri YHTÄAIKAISESTI ja VOIMAKKAASTI pinnalla.
Raamattu sanoo, että ihmiset suorastaan menehtyvät peljätessään, mikä maanpiiriä kohtaa mutta eivät kaikki tee kuitankaan parannusta synneistään, vaan pilkkaavat Jumalaa!
Atterit eivät halua ottaa vastaa sitä tietoa, mikä ei sovi heidän korvasyyhyynsä, vaikka heidän aikanaan olisi tapahtunut kaikenkaikkiaan tuhoisin
maanjäristys lukuisine jälkijäristyksineen ja siitä seuraava valtava merenkin siirtyminen, joka aiheutti koko maapalloon poikkeuksellista huojuntaa ja värinää. Ei se ei vaan käy, kertakaikkiaan se ei vaan käy huutaa atteriparat.
http://www.ursa.fi/yhd/komeetta/Tarvainen.htm
Niin se vain on Raamattu ennustanut atteriparkojenkin käyttäytymisen ajassamme jo kaukaa! Viisas kirja tuo Raamattuu ja sana toteutuu silmiemme edessä!Moi !
Olen perusopintoni suorittanut 70-luvulla. jatko-opiskeluja viimeksi 90-luvulla. Talo pääkaupunkiseudulla maksettuna, maksettu bemari pihassa, keskiarvoperhe, vaimo lapsi ja koira.
En tiedä taustojasi, eikä toisaalta paljon kiinnostakkaan. Kirjoituksesi kuitenkin paljastaa että et ole kovin paljoa sisäistänyt opiskellessasi asioita.
Armageddon-mieliala on aivan todellinen uhka, ja voit olla aivan varma että vain uskovat voiva tuohon lngeta. Ateistit arvostavat elämää yli kaiken, onhan se ainoa mitä meillä on.
Ymmärrän hyvin että fundamentalistisesti Raamattuun uskova näkee tilastoissa mielellään sellaisia asioita joita niissä ei ole. Sinun väitteesi maanjäristysten ja tulivuoren purkauste lisääntymisestä on kuitenkin toistuvasti osoitettu vääräksi.
Mutta ethän sinä sitä myönnä, sillä fundis valehtelee aina uskonsa tueksi. Jotenkin tuntuu että et edes itse näe tuota, malka silmässä?
-- - Late 1
Alex-Reg kirjoitti:
Moi !
Olen perusopintoni suorittanut 70-luvulla. jatko-opiskeluja viimeksi 90-luvulla. Talo pääkaupunkiseudulla maksettuna, maksettu bemari pihassa, keskiarvoperhe, vaimo lapsi ja koira.
En tiedä taustojasi, eikä toisaalta paljon kiinnostakkaan. Kirjoituksesi kuitenkin paljastaa että et ole kovin paljoa sisäistänyt opiskellessasi asioita.
Armageddon-mieliala on aivan todellinen uhka, ja voit olla aivan varma että vain uskovat voiva tuohon lngeta. Ateistit arvostavat elämää yli kaiken, onhan se ainoa mitä meillä on.
Ymmärrän hyvin että fundamentalistisesti Raamattuun uskova näkee tilastoissa mielellään sellaisia asioita joita niissä ei ole. Sinun väitteesi maanjäristysten ja tulivuoren purkauste lisääntymisestä on kuitenkin toistuvasti osoitettu vääräksi.
Mutta ethän sinä sitä myönnä, sillä fundis valehtelee aina uskonsa tueksi. Jotenkin tuntuu että et edes itse näe tuota, malka silmässä?
--"--Olen perusopintoni suorittanut 70-luvulla. jatko-opiskeluja viimeksi 90-luvulla. Talo pääkaupunkiseudulla maksettuna, maksettu bemari pihassa, keskiarvoperhe, vaimo lapsi ja koira. --"
Niin olet viisikymppinen Espoolainen ainakin ilmeisesti suhteellisen velaton mies. :) Hyvä!
Bemari on minulle myös tuttu merkki autona ja olen aina sanonut, että ihminen joka rakastaa myös eläimiä, ei voi olla muutenkaan kovin paha.(koira)
"--En tiedä taustojasi, eikä toisaalta paljon kiinnostakkaan. Kirjoituksesi kuitenkin paljastaa että et ole kovin paljoa sisäistänyt opiskellessasi asioita. ------"
Sisäistämättäkin varmaan on paljon jäänyt, mutta monenlaisista koulutuksista minulla kuitenkin on paperit olemassa, eivätkä ne edes ole kovin huonot. :)
"--Armageddon-mieliala on aivan todellinen uhka, ja voit olla aivan varma että vain uskovat voiva tuohon lngeta. Ateistit arvostavat elämää yli kaiken, onhan se ainoa mitä meillä on. --"
Kuule minulla ei ole mikään Harmagedon-mieliala koskaan vallalla ja aivan Raamatun opetuksen mukaisesti aina on syytä istuttaa omenapuu.
Nautin jokaisesta päivästä täysin rinnoin ja nimenomaan arvostan elämää yli kaiken ja tiedän sen jatkuvan ansionsa mukaisessa arvossaan vielä kuolemankin jälkeen.
"--Ymmärrän hyvin että fundamentalistisesti Raamattuun uskova näkee tilastoissa mielellään sellaisia asioita joita niissä ei ole. Sinun väitteesi maanjäristysten ja tulivuoren purkauste lisääntymisestä on kuitenkin toistuvasti osoitettu vääräksi. --"
En suinkaan ole väittänyt, etteikö niitä olisi ollut ennenkin, koska onhan niistä selvät luettelot olemassa, mutta puhunkin siitä että on syytä ymmärtää missä ajassa me nyt menemme jolloin kaikki merkit ovat yht aikaisesti pinnalla nivoutuen myös ilmastonmuutokseen, mutta joka ei hämmästele esim. Indoneesian yhdeksän richterin
asteen maanjäristyksen vaikutuksia, niin minusta suoraan sanoen tuntuu, että on päästään vialla? :)
"--Mutta ethän sinä sitä myönnä, sillä fundis valehtelee aina uskonsa tueksi. Jotenkin tuntuu että et edes itse näe tuota, malka silmässä? ---"
Niin niin joo valehtelee joo joo!
Mutta muistaakseni sinä Alex olet luopio ja hieman kiinostaa miksi olet valinnut hyökkäyksen kristillisyyttä vastaan, sillä monet luopiot ovat vain hiljaa??(usein he myös palaavat)
Miksi siis vastustat ja haukut kristittyjä, koska aivan varmaan, jos vähänkin olet kerinnyt tutustumaan heidän toimintaansa mm. Suomessa, niin tiedät kristillisyyden lähimmäistä auttavan ja moraalisen puolen olevan tämän maan parhaaksi?
Anteeksi, että olen sanonut sinulle joskus aika häjysti, mutta lupaan tehdä parannusta ja en sano tänä vuonna ainakaan kovin häjysti takaisin.
- uusi ennätys
Artikkeli eilisessä Hesarissa otsikolla "kirkosta eroaminen lisääntyi taas".
Väestörekisterikeskuksen tietojen mukaan kirkosta erosi viime vuonna 33 823 ihmistä, eli 2,4 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
Määrä on historian suurin.
Tadaa ja fanfaarit soimaan! Uusi ennätys.- Late 1
"--Artikkeli eilisessä Hesarissa otsikolla "kirkosta eroaminen lisääntyi taas".
Väestörekisterikeskuksen tietojen mukaan kirkosta erosi viime vuonna 33 823 ihmistä, eli 2,4 prosenttia enemmän kuin edellisenä vuonna.
Tadaa ja fanfaarit soimaan! Uusi ennätys.----"
Paitsi, että kirkkoon liittyi enemmän kuin mitä siitä erosi, jos sillä nyt esim. minulle kirkosta eroneelle on mitään merkitystä? :)
Kirkosta eroamisissa on todellakin pieni näköharha, sillä monet kirkosta eronneet ovat mm.vapaisiin suuntiin liittyviä, jotka ovat vuosi vuodelta kasvattaneet jäsenmääriään. :)
Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii! Late 1 kirjoitti:
Paitsi, että kirkkoon liittyi enemmän kuin mitä siitä erosi, jos sillä nyt esim. minulle kirkosta eroneelle on mitään merkitystä? :)
Kirkosta eroamisissa on todellakin pieni näköharha, sillä monet kirkosta eronneet ovat mm.vapaisiin suuntiin liittyviä, jotka ovat vuosi vuodelta kasvattaneet jäsenmääriään. :)
Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii!>>Paitsi, että kirkkoon liittyi enemmän kuin mitä siitä erosi, jos sillä nyt esim. minulle kirkosta eroneelle on mitään merkitystä? :)>Kirkosta eroamisissa on todellakin pieni näköharha, sillä monet kirkosta eronneet ovat mm.vapaisiin suuntiin liittyviä, jotka ovat vuosi vuodelta kasvattaneet jäsenmääriään. :) 12%).
>>Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii!- statistix
Late 1 kirjoitti:
Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii!Seinäjoki: kirkosta eronneita 200 ja siihen liittyneitä 71 (-131)
Vaasa: kirkosta eronneita 344 ja siihen liittyneitä 113 (-231)
Yhteensä 362 jäsentä vähemmän kirkossa pelkästään noilta seuduin.
Revi siitä, Pohojanmaan kautta. - Late 1
illuminatus kirjoitti:
>>Paitsi, että kirkkoon liittyi enemmän kuin mitä siitä erosi, jos sillä nyt esim. minulle kirkosta eroneelle on mitään merkitystä? :)>Kirkosta eroamisissa on todellakin pieni näköharha, sillä monet kirkosta eronneet ovat mm.vapaisiin suuntiin liittyviä, jotka ovat vuosi vuodelta kasvattaneet jäsenmääriään. :) 12%).
>>Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii!"--Paitsi, että eroajia oli yli 3 kertaa enemmän kuin liittyjiä :D
Väestörekisterikeskuksen ennakkotietojen mukaan vuonna 2006 kirkosta erosi yhteensä 33 823 henkeä, ja kirkkoon liittyi 10 700 ihmistä. ---------"
Paitsi, että kirkkoja on muitakin kuin luterilainen kirkko? Mm. voimakasta kasvun aikaa elävät helluntaiseurakunta ja vapaaseurakunta.
Pääkaupunkiseudulla ja tampereenseudulla kasvavat myöskin ortodoksiset seurakunnat jne.
Kun tuola joku mainitsi tuon Seinäjoen kirkosta eronneiden luvuksi 200, niin on huomattava että
pelkästään hellarit ja vapis hotkaisevat tuon luvullisen porukkaa ja eikä siinä vielä kaikki sillä keskuspaikkana Seinäjoen seurakunnat synnyttävät uudestisyntyneitä kristittyjä myös maakuntaan, jotka tietysti sitten liittyvät omiin paikallisiin seurakuntiinsa.
Että kuinkahan iloinen tapahtuma tällainen kirkosta eroaminen sitten lopultakin oikein Illuatterille onkaan? :)
Tämä, että Seinäjoella parhaillaan puhaltavat nuorison ja aikuisnuorison herätyksen tuulet on
suuri kiitosaihe ja siunaus siitä periksiantamattomasta rukoilevasta työstä mitä alueella on tehty. Kiitos Jumalalle!
"---ateistien määrä on edelleen kasvussa (vuosina 1997-2003 3% -> 12%). -------------"
Ja edelleen tuostakin (valitettavasti)ateistien määrä tulee kasvamaan ja se on täysin linjassa Raamatun ennustusten kanssa. ;)
Sillä Raamattu aivan selkeästi ilmoittaa, että armotalouskauden ja ahdistuksien aikakauden(7v)
vaihteessa tehdään aivan uusi jako uskovien ja uskomattomien välillä.
Siis uskovat pyhittyvät entisestään ja ne joilla on vähän uskoa, niin heiltä otetaan loppukin usko pois.
Toisin sanoen nimikristityistä tulee entistä suuremmassa määrin ateisteja ja samanaikaisesti kuitenkin myös kristikunta kokee valtavia herätyksen aikoja ja uudestisyntyneitä Jumalaan sitoutuneita kristittyjä syntyy kuin sieniä sateella. Näin se Raamattu etenee! :)
[--------->>Esim. kotikaupungissani Seinäjoella helluntailaisten "sateet lähetä" illoissa käy joka keskiviikko n. 1000 kuulijaa muut tilaisuudet päälle.HEH! Jess! Tidi dii!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345868Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4982631JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t152283Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳291633En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171169Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai261019- 161018
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul291015Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http71014Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4957