forssa

hihhei85

Hei ihmiset. kertokaas miksi forssa on hyvä / huono paikka asua ja olla? Perustelut kanssa kiitos =)

55

6038

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koska:

porukka luulee tietävänsä muiden ihmisten asiat paremmin ku omansa,ja mikäs sen parempaa ajan vietettä kuin levitellä niitä ympäriinsä "hieman"liioteltuna tietenkin=).päin naamaa kukaan ei tietenkään uskalla tulla asioiden oikeaa laitaa kyselemään.

• onpa taas kysymyksenasettelu

Hyvä JA huono, kuten saman kokoluokan kaupungit aina ja kaikkialla. Kaikki kaupungit. Ei kaupunkeja ole ilman ihmisiä, sinä olet yksi - tehkää älkääkä valittako.

• Voke xD

minä tein jo kauan sitten asialle jotain ja lähdin sieltä vittuhun...

kokoajan ollut menossa suurempaan ja suurempaan kaupunkiin ja kokoajan muuttuu paremmaksi ja paremmaksi.

Pikkukylillä on pikkukylän ongelmat...

• kyllä kyllä?
        Voke xD kirjoitti:

minä tein jo kauan sitten asialle jotain ja lähdin sieltä vittuhun...

kokoajan ollut menossa suurempaan ja suurempaan kaupunkiin ja kokoajan muuttuu paremmaksi ja paremmaksi.

Pikkukylillä on pikkukylän ongelmat...

Tahdotko tosissasi väittää väittämääsi jotenkin yleispäteväksi?

• Voke xD
        kyllä kyllä? kirjoitti:

Tahdotko tosissasi väittää väittämääsi jotenkin yleispäteväksi?

tuntuu, että pikku paikkakunnilla muut tuntuvat tietävän muiden asioista enemmän kuin sinä itse...

pikku paikkakunnilla ei ole töitä tai ehkä yksi iso työnantaja joten ainoa huvi lienee ryypätä ja kytätä mitä se naapuri touhuaa ja tästä sitten tiedoittaa kaikille.

• ellei mielikuvitusta
        Voke xD kirjoitti:

tuntuu, että pikku paikkakunnilla muut tuntuvat tietävän muiden asioista enemmän kuin sinä itse...

pikku paikkakunnilla ei ole töitä tai ehkä yksi iso työnantaja joten ainoa huvi lienee ryypätä ja kytätä mitä se naapuri touhuaa ja tästä sitten tiedoittaa kaikille.

riitä muuhun. Ei ole yleispätevää. Piste.

• noin72vee

"kuten saman kokoluokan kaupungit aina ja kaikkialla".

----Mihin kaupunkeihin kirjoittaja vertaa ?

Kai hyvä on se joka on suosittu,
        oli
        paljon myyty auto, Corolla on hyvä,
        tai
        kaupunki johon muutetaan paljon joka vuosi, on hyvä.

Mitähän hyvää kysyjä etsi ?

Kyllä täällä on paljon hyvää,
        keskimäärin on todella hyvä paikka.
        Omakotitaloja keskustassa, kaikkeen on lyhyt matka ja rauhallinen asua.
        Kaupoissa edullinen hintataso,

Edulliset asunnot, vaikka hintoja katselleena olen huomannut,
        että ostajat eivät ole lainkaan hintatietoisia.
        Samanlaisista asunnoista maksetaan kovin erilaisia hintoja,
        tuntuu olevan ”käteisostajia”.

Jos saat hyvän työpaikan, kyllä täällä moni asia on hyvin,
        kaikki lähellä, jne.
        Niin kaikki hyvin, jos olisi työpaikkoja,
        monen vanhuksen lapset ovat joutuneet pois muuttamaan,
        kun, ei ole ollut työpaikkoja..

Uskon että lähitulevaisuudessa Forssan hyvä/paras sijainti huomataan ja
        Forssa tulee nousemaan hyvin suosituksi.

• 2kos tie
        noin72vee kirjoitti:

"kuten saman kokoluokan kaupungit aina ja kaikkialla".

----Mihin kaupunkeihin kirjoittaja vertaa ?

Kai hyvä on se joka on suosittu,
        oli
        paljon myyty auto, Corolla on hyvä,
        tai
        kaupunki johon muutetaan paljon joka vuosi, on hyvä.

Mitähän hyvää kysyjä etsi ?

Kyllä täällä on paljon hyvää,
        keskimäärin on todella hyvä paikka.
        Omakotitaloja keskustassa, kaikkeen on lyhyt matka ja rauhallinen asua.
        Kaupoissa edullinen hintataso,

Edulliset asunnot, vaikka hintoja katselleena olen huomannut,
        että ostajat eivät ole lainkaan hintatietoisia.
        Samanlaisista asunnoista maksetaan kovin erilaisia hintoja,
        tuntuu olevan ”käteisostajia”.

Jos saat hyvän työpaikan, kyllä täällä moni asia on hyvin,
        kaikki lähellä, jne.
        Niin kaikki hyvin, jos olisi työpaikkoja,
        monen vanhuksen lapset ovat joutuneet pois muuttamaan,
        kun, ei ole ollut työpaikkoja..

Uskon että lähitulevaisuudessa Forssan hyvä/paras sijainti huomataan ja
        Forssa tulee nousemaan hyvin suosituksi.

saadaan suoremmaks ja leveemmäks, niin johan rupee hesalaista tänne pukkaamaan!

• ei.
        2kos tie kirjoitti:

saadaan suoremmaks ja leveemmäks, niin johan rupee hesalaista tänne pukkaamaan!

ei suorene, ei levene
        hki-frs välillä

uuteen siltaan ja uusiin ympyröinin kulutetaan 5-10 km levennys ja suorennusrahat.

Miksikö.

On paljon helpompi ampuilla kalliota ja tehdä sitä uutta, kuin tehdä töitä liikenteen joukossa ja huomioide jatkuva liikenteen tuomat ongelmat.

Siksi totiinkin uhrattiin frs 4 milliä, kun homma oli niin helppoa, sai aivan rauhassa käännellä kiviä.
        jonkun tien parantaminen olisi vaatinut paljon enemmän ammattitaitoa ja yhteistyötä.

• forssalainen

itse pidän forssaa hyvänä paikkana asua... hyviä puolia on paljon... ihmiset ovat tuttuja niinkuin kaikissa pikkukaupungeissa, palvelut lahellä ja helposti tavoitettavissa, turvallinen ja rauhaisa kaupunki moniin muihin verrattuna...

Huonoja puoliakin on... kaikki tuntevat toisensa, erikoisliikkeita on vähän vaatteita ja musiikkia varten, terveyskeskus palvelut eivät ole kehuttavia, tietyillä alueilla saa pelätä huumehorhojä sun muita viripäitä...

Itse olen täällä tyytyväinen, koska pidän pikkukaupungin rauhasta ja turvallisuudesta, toisethan valittavat ihmisistä mutta parempaan päin ollaan täällä menossa koska kaikki idiootit muuttavat suurempiin kaupunkeihin...

• + - = 0

Samat asiat jotka on mielestäsi hyviä kumoat jo toisessa lauseessa. Siis ei Sinunkaan mielestäsi ole mitään hyvää Forssassa´.. Pelkkää sanahelinää niin kuin täällä kaikki. Olen samaa mieltä että ihmisillä ei ole omaa elämää vaan pyrkivät elämään toisten elämää ja värittämällä sitä vielä omalla likaisella mielikuvituksellaan tai heijastamalla omat pahat tekonsa muihin.

• on hyvät

Et varmaan tiedä millaiset on huonot terveyskeskuspalvelut kun moitit niitä. Saat olla todella onnellinen että täällä ne todella pelaa.

• idiootti

vain idiootti sanoo toista ihmistä idiootiksi ...mieti sitä jos ymmärrät

• Anonyymi

Saako kysyä, millä alueella/alueilla olisi hörhöjä & viripäitä??

• Forssassa on

se, ettei täällä ole pitkä matka mihinkään eikä ole niitä ällöttäviä, hermoja raastavia kehäteiden neljän ruuhkia!

Huonoa se, että täällä kaikki tuntevat toisensa ja ilmeisesti elämä on joillakin ihmisillä niin suppeeta, että elämäänsä täytyy hankkia sisältöä juoruilemalla ja varsinkin pahaa puhumalla.
      Täällä kukaan ei tunnu tietävän/muistavan, että perättömistä puheista voi joutua oikeuden eteen.

• Voke xD

ei täällä mitään ruuhkia ole, kunhan menee aamulla Helsingistä poispäin ja illalla Helsingin suuntaan...

Ja vielä parempi jos työaika ei ole kahdeksasta neljään...
        Ei oo ruuhkaa mihinkään suuntaan.

Mutta muuten allekirjoitan muut sanomisesi.

• legendaa

"Kaikki tuntevat toisensa". Pöh! Mitä pintatunteminen muka merkitsee.

• motkottaja

Kuulin juuri että Siurilan hammaskeskus siirtyy uusiin tiloihin ensi vuonna.
      Kutomoon ja sinne pääkallopaikkaan.

Justiinsa ne veivät vanhusneuvojan pois,moni jäi kaipaamaan.

Kyllä täällä asuu vielä pienten lasten vanhempia jotka turvallisin mielin voivat laittaa pienet yksin hammaslääkäriin.
      No,pitää sitten vaan pyytää työnantajajalta vapaata että voi ne kuskata lääkäriin.

Ja kyllä se Pomo hyppää riemusta kattoon.

Mitä tänne jää,toi kioski ja kapakki.Rahamasiina.
      Vielä ei ole tilausta käyttää tuota monitoimikeskusta,Vikspirtti vai mikä lie.Ihan hyvä varmaan monille.

Jotenkin tuntuu että tämä puoli kaupunkia kuoletetaan,vai tuntuuko vaan siltä.
      Eihän täällä oo mitäääään........

• Luononlapsi

Paremmat palvelut teillä on kuin Paavolalaisilla tai Lempäänkulmalaisilla. Eikä ole hurraamista Rekirikon asukkaillakaan, onneksi täällä on Rauha ja Kiimalammit kalastusta varten.

• lähiön kummitus
        Luononlapsi kirjoitti:

Paremmat palvelut teillä on kuin Paavolalaisilla tai Lempäänkulmalaisilla. Eikä ole hurraamista Rekirikon asukkaillakaan, onneksi täällä on Rauha ja Kiimalammit kalastusta varten.

Eräs kriteeri hyvälle asumiselle on tietynlainen miljöö,jossa on hyvä olla.

Pidän urbaanista olomuodosta ja alan ahdistua jos ympärillä ei ole kokoaikaista kuhinaa.

Tädilläni on koti metsäisessä paikassa,kymmenen kilsaa lähimpään kauppaan.Tosin pieni baari on jo kilsan päässä.
        Siellä ei kuulu mitään kuin tuulen huminaa,lintujen laulua.
        Toiselle paratiisi,mutta siellä kolmessa päivässä panikoin kaupunkia kohti.
        Paavolassa asuu sellaisia joilla varmaan on oma auto,se luo vapautta liikkua.Hienoja ja tyylikkäitä taloja.
        Muita paikkoja en tunnekkaan mitä tuossa mainitsit.

Olen tutustunut aikoinani myös turkulaiseen elämään ja onnekseni vietin aikaa keskustassa,noin kymmenen minuuttia kauppatorille.Se olisi ollut jo jotain.Sielläkin kyllä voi joutua vaihtamaan bussia pariinkin kertaan päästäkseen työpaikkaansa.

Täällä ihan mukavat matkat kulkea,jos sillain niinku funtsii tätä hommaa.
        Olen kyllä sitä mieltä että jossain paavolan metsissä voi olla järkeä enemmän asua kuin kummallisessa pystyyn kuolleessa lähiössä.

Sitä paitsi,nyt tulee paha kohta,jos lulee että täällä ei ole ketään,mutta jos kuljet jonkin kilisevän pussin kanssa tuota siurilankatua eteenpäin,niin kyllä verhot liikkuu.
        Niin että kyllä täällä elämää on kaihtimien takana.

• Siurilan lady

Heippa hei!

Itse olen asustellut Siurilan alkupään ghetossa 15 vuotta eikä mitään valittamista! Miljööseeni kuuluu paljon kaikkea jännää ja mielenkiintoista: on narkkareita, mustalaisia, alkkiksia, mielenterveydeltään järkkyneitä, yksi rasittava lapsi ja lenkillä seurailevia autoja. Kaikkiin näihin kun vaan ottaa ja tutustuu, niin naapurustossa säilyy sopu ja harmonia. Toisaalta voi myös tulla hyvin äkkiä surmatuksi. Mutta hei, elämä on mahiksii ja pelii.
      Itse olen huomannut selviäväni täällä Forssassa juomalla kohtuullisen annoksen kaljaa tahi viintä päivittäin; tämä tarkoittaa noin mäyristä/2plo vinkkua. Mitäs sitä muutakaan sairaseläkeläinen täällä, lottoa heitän välillä Kutomolla. Pois en kyllä muuttaisi millään, vaikka päävoitto tulisi.
      Lottovoittohan jo on päästä muuttamaan Siurilaan. Kyllä tämä aina Turun voittaa!

• mäyrä vierailee meilläkin

Miksi pitää olla pää turvoksissa eääkseen tässä kaupungissa?
        Ei kai nyt huonosti voi olla,vaikka omaa hakuisuutta kittaamiseen voi näköjään perustella noinkin.
        Jos saisin loton pääpottiksen niin tuskin missään siurilan vuokratalossa jatkossa en majailisi.
        Miten mahtaisit nauttia voitosta?
        Oletko koskaan havainnut kuinka ihmisten ilme nyrpistyy jos ilmoittaa asuvansa kyseisellä alueella?

• entinen viksperiläinen

Mikä ihmeen Siurila? Jos kerran asut Siurilankadun alkupään ghetossa niin silloin asut Vikspergissä.

• tuonikäiselle.

se paikkakunta on tuonikäiselle hyvä,

mikä ensin kouluttaa hyvin,
      sitten tarjoaa koulutusta vastaavan työpaikan.

Voin sanoa, että täällä on hienot puitteet kehräämöllä,
      mutta kun olen muuallakin käynyt,
      tiedän että kaikki on monin verroin komiampaa muualla.

• turviloinen

Missäs kaikissa paikoissa ootkaan käynynnä?
        Kommeisa paikoisa?

Ylipäätään kun katselen tätä keskustelua ja yleensäkin näitä sivustoja,huomaan vain Forssa-keskustelut vetävät.
        Siloinkin olette hirveän negatiivisia.
        Mitähän muutkin ny meitistä meinaa?

• tuonikäiselle
        turviloinen kirjoitti:

Missäs kaikissa paikoissa ootkaan käynynnä?
        Kommeisa paikoisa?

Ylipäätään kun katselen tätä keskustelua ja yleensäkin näitä sivustoja,huomaan vain Forssa-keskustelut vetävät.
        Mitähän muutkin ny meitistä meinaa?

” Missäs kaikissa paikoissa ootkaan käynynnä?
        Kommeisa paikoisa?”

------On käyty Tampereella, Helsingissä, Turussa sekä Salossa,
        lasten ja lastenlasten valmistumisjuhlissa
        ja käyty ko. kouluissa avoimen ovien päivillä.

”Ylipäätään kun katselen tätä keskustelua ja yleensäkin näitä sivustoja,huomaan vain Forssa-keskustelut vetävät.
        Mitähän muutkin ny meitistä meinaa?”

----------Tuosta en paljoa, oikeastaan yhtään ymmärtänyt, anteeksi vaan.

Olikohan se sitä, kun puhutaan ”toisten asioihin puuttumista”,
        vaikka asiasta ei mitään ymmärräkään.

• viestejä lähinnä
        tuonikäiselle kirjoitti:

” Missäs kaikissa paikoissa ootkaan käynynnä?
        Kommeisa paikoisa?”

------On käyty Tampereella, Helsingissä, Turussa sekä Salossa,
        lasten ja lastenlasten valmistumisjuhlissa
        ja käyty ko. kouluissa avoimen ovien päivillä.

”Ylipäätään kun katselen tätä keskustelua ja yleensäkin näitä sivustoja,huomaan vain Forssa-keskustelut vetävät.
        Mitähän muutkin ny meitistä meinaa?”

----------Tuosta en paljoa, oikeastaan yhtään ymmärtänyt, anteeksi vaan.

Olikohan se sitä, kun puhutaan ”toisten asioihin puuttumista”,
        vaikka asiasta ei mitään ymmärräkään.

nimimerkillä: tuonikäiselle,viimeiseksi 9.1.2007 klo 7.08.

Olet suuressa viisaudessasi sekoittanut monet eri kirjoittajat ja heidän tarkoituksiaan et ole oivaltanut.
        Olisit matkustanut Salo-Turku-Helsinki-Tampere-rinkiäsi hiukka laajemmalle.(kyllä meitä naurattaa).
        Oliko tarkoituksesi ivailla meitä monia yhtä aikaa samassa järjettömältä kuullostavassa sepitelmässäsi?

• Vanha-poika

Rekirikko on musta Forssan paras paikka. Harvoin sitä mainitaan edes lehdessä, vaikka meno on ysk aa luokkaa. Tai lienee niin, että kell onni on se onnen kätkeköön sano rekirikon poika.

• ja soma

kaupunki! Olen pääkaupungista tänne perheineni muuttanut ja en ole kertaakaan katunut.Asunnot moninkertaisesti halvempia.Elinympäristö lapsille loistava, koulu ja päiväkodit lähellä.Terveyskeskuskäynti(ens.)oli positiivinen ja asiallinen yllätys.

3lapsen perhe

• Anonyymi

Minä muutin Kuumasta ja kuulin että teillä on myös Kukkapäässä katuvaloja, innostuin asiasta muutomielessä hyvinkin..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä muutin Kuumasta ja kuulin että teillä on myös Kukkapäässä katuvaloja, innostuin asiasta muutomielessä hyvinkin..

Minkälainen on muutomieli?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sun olisi kannattanut muuttaa Jokioisille, siellä on määrätyt sosiaaliset palvelut ja rahalliset jutut parempia. Ainakin minä saan paljon paremman elannon täällä.

• Anonyymi

Forssa on ihan kiva pikkukaupunki. Valitettavasti palvelut vain heikkenevät koko ajan. Kaupunki mummoutuu. Hoivayrittäjille kyllä duunia riittää.

• Anonyymi

Kannattaisi tekeytyä maahanmuuttajaksi, (siirtolaiseksi) saisi paremmat oltavat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kannattaisi tekeytyä maahanmuuttajaksi, (siirtolaiseksi) saisi paremmat oltavat.

Ai kesällä vaikka tulisi kumiveneellä Loimijokea pitkin kasvot kenkälankilla mustiksi värjättynä tänne Forssaan ja ilmoittuisi Pakolaiseksi ja hakisin turvapaikkaa.Aukeisiko suloinen huoleton elämä täältä Forssasta.Mut aikuisenoikeesti minusta Forssa on oikein miellyttävä paikka asua,ei ympärillä suuren kaupungin tohinaa ja kovalla kiireellä kulkevia ihmisiä menemässä jonnekin tekemään jotain.Ja mikä parasta täällä voi liikkua ilmastoystävällisesti ,pyöräillen kävellen sähköisillä ajoneuvoilla asioilla,eikä itse nykyisin tarvitse sitä omaa autoa kulkemiseen, tai korostamaan omaa Egoa muitten silmissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ai kesällä vaikka tulisi kumiveneellä Loimijokea pitkin kasvot kenkälankilla mustiksi värjättynä tänne Forssaan ja ilmoittuisi Pakolaiseksi ja hakisin turvapaikkaa.Aukeisiko suloinen huoleton elämä täältä Forssasta.Mut aikuisenoikeesti minusta Forssa on oikein miellyttävä paikka asua,ei ympärillä suuren kaupungin tohinaa ja kovalla kiireellä kulkevia ihmisiä menemässä jonnekin tekemään jotain.Ja mikä parasta täällä voi liikkua ilmastoystävällisesti ,pyöräillen kävellen sähköisillä ajoneuvoilla asioilla,eikä itse nykyisin tarvitse sitä omaa autoa kulkemiseen, tai korostamaan omaa Egoa muitten silmissä.

Perusforssalainen ei todellakaan liiku kävellen polkupyörällä tahi sähköajoneuvolla. Ikiaikaisilla romuajoneuvoilla joissa polttomoottori haisee mahdollisimman paskalle ja mitä raastavampi ääni, niillä liikutaan. Kitymarkettiin täytyy päästä parkkiin ulko-oven viereen ja Yhtiönkatu haisee kuin rankkitynnyri. Ensimmäinen viihtyisyyttä lisäävä tekijä olisi sulkea koko Yhtiönkatu ja tehdä siitä bulevardi kevyttä liikennettä varten. Toinen viihtyisyyttä ratkaisevasti parantava tekijä olisi roudata ihmisjunttipaskat Kiimassuon jätekasaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perusforssalainen ei todellakaan liiku kävellen polkupyörällä tahi sähköajoneuvolla. Ikiaikaisilla romuajoneuvoilla joissa polttomoottori haisee mahdollisimman paskalle ja mitä raastavampi ääni, niillä liikutaan. Kitymarkettiin täytyy päästä parkkiin ulko-oven viereen ja Yhtiönkatu haisee kuin rankkitynnyri. Ensimmäinen viihtyisyyttä lisäävä tekijä olisi sulkea koko Yhtiönkatu ja tehdä siitä bulevardi kevyttä liikennettä varten. Toinen viihtyisyyttä ratkaisevasti parantava tekijä olisi roudata ihmisjunttipaskat Kiimassuon jätekasaan.

No itse tänne joku vuosi sitten muuttanut ,ja tottunut liikkumaan kävellen, pyöräillen ym.ilmastoysrävällisin tavoin .Pikkaisen täällä havainnut ,et täällä pieni kilpailu kenellä on isoin maasturi millä kaupan parkkipaikalle kurvaa.Toisekseen sitten jaksaa olla vaikka ilmastoasioista Huolissaan,kun itsellä isomoottorinen Bensan syöjä.Mut oli miten oli itse ainakin liikun omalla lihasvoimalla ja sähkön avulla asioilla ja maailma pelastuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No itse tänne joku vuosi sitten muuttanut ,ja tottunut liikkumaan kävellen, pyöräillen ym.ilmastoysrävällisin tavoin .Pikkaisen täällä havainnut ,et täällä pieni kilpailu kenellä on isoin maasturi millä kaupan parkkipaikalle kurvaa.Toisekseen sitten jaksaa olla vaikka ilmastoasioista Huolissaan,kun itsellä isomoottorinen Bensan syöjä.Mut oli miten oli itse ainakin liikun omalla lihasvoimalla ja sähkön avulla asioilla ja maailma pelastuu.

Juuri näin, ja niin minäkin, mutta ota huomioon että täällä on homojen hommaa liikkua omin voimin. Junttipaskat kilpailee keskenään kuka kaasuttelee kovimmin ja piereskelee kaljoissa pahimmin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juuri näin, ja niin minäkin, mutta ota huomioon että täällä on homojen hommaa liikkua omin voimin. Junttipaskat kilpailee keskenään kuka kaasuttelee kovimmin ja piereskelee kaljoissa pahimmin.

Anteeksi vaan,mut ei ymmärrä miksi kävely tai pyöräily tekeen Homoksi,en mokomaa ole itsessä havainnut vaikka kävellen tai pyöräillen liikun.Pysyy vaan kunto hyvänä,kun kulkemiseen käyttää sitä Apostolin kyytiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi vaan,mut ei ymmärrä miksi kävely tai pyöräily tekeen Homoksi,en mokomaa ole itsessä havainnut vaikka kävellen tai pyöräillen liikun.Pysyy vaan kunto hyvänä,kun kulkemiseen käyttää sitä Apostolin kyytiä.

Samaa itsekin ihmettelen. Itse olen emansipoitunut enkä ymmärrä lainkaan mihin paikalliset puheet siltä osin liittyy. Sitä pitäisi kysyä seudulla ikänsä elähtyneiltä.

• Anonyymi

Monin paikoin ihan kaunis paikka (toisin paikojn ei). Huumorintajuisia ihmisiä, melko hyvin palveluja, edulliset asunnot, tekevää porukkaa, lyhyt matka kaikkialle, luonnonkaunista seutua korkeuseroineen, liian etelässä talvilajeille näin vuosin.

• Anonyymi

Asunnot on halpoja, tosin monesta pyydetään koemielessä melko korkeita hintoja. Aina on hinnoista tietämättömiä.
      kookle kertoo;
      "vanhan osakehuoneiston keskimääräinen neliöhinta kunnassa Forssa oli 974 euroa, pääkaupunkiseudulla 4643 euroa ja muualla Suomessa 2075 euroa."

Enää on vain aivan peruskauppoja, lähes kaikki pitää tilata. Hinnat edullisia. Sairaala vanhenee, tuskin mitään uusia koneita enää hankitaan? Kun Hämeenlinnan uusi ASSI sairaala valmistuu vähenee sairaalatoiminta radikaalisti.

• Anonyymi

Tuppukylähän se on mutta aika Suomalais voittoinen tai oli kun minä siellä eleskelin.

• Anonyymi

Näin Kuopiossakin käyneenä ,minusta Forssa mukava paikka asua.Kaunis luonto ympärillä,Hyviä kauppoja Prisma,Lidl,City ym. pyörä tai kävelymatkan päässä ja täällä mukava liikkua ympäristö ystävällisesti sähköisillä kulkuneuvoilla.

• Anonyymi

Ne kaikki paikat on mukavia asua missä,ilmastoystävällisen matkan päässä kauppoja.Mistä voi hakea niitä tarpeellisia päivittäisiä Elintarvikkeita,kuten ,kaljaa,makkaraa,kahvia,ja leipäosastolla hyvä valikoima sekä niitä vihanneksia ja hedelmiä hyvä valikoima.No kaunis puhdas luonto sekä kevyelle liikenteelle hyvät reitit.No paikalliset ihmiset voi kiertää samoin kerröstalokyttääjät.Eikä tule niitä ongelmallisia ihmissuhdeongelmia.

• Anonyymi

Jos riittää kun mukavasti päivästä seuraavaan selviää, sitä viimeistä päivämäärää odotellessa Forssa on loistopaikka.

Mutta jos ajattelee lastenkasvatusta, harrastusten lisäksi täällä ei paljoa ole menopaikkoja. Lapsen yleissivistys jää heikoksi, varsinkin jos on alle kouluikäinen.
        Nuorena työpaikan saanti lienee vaikeaa, jos ei ole poliittisesti aktiivinen tai muuta vastaavaa. Ja kuinka kauan sitä töitä riittää, kun niitä pitäisi olla eläkeikään. Jäin 55-v putkeen ja kyllä se eläkkeessä joka kk näkee, yli 400 e vähemmän kk. Otin eläketiedotteita joka vuosi ja seurailimme eläkkeitä ja paremmin eläkearvioita.

Samantasoisia pikkukaupunkeja on suomessa useita kymmeniä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos riittää kun mukavasti päivästä seuraavaan selviää, sitä viimeistä päivämäärää odotellessa Forssa on loistopaikka.

Mutta jos ajattelee lastenkasvatusta, harrastusten lisäksi täällä ei paljoa ole menopaikkoja. Lapsen yleissivistys jää heikoksi, varsinkin jos on alle kouluikäinen.
        Nuorena työpaikan saanti lienee vaikeaa, jos ei ole poliittisesti aktiivinen tai muuta vastaavaa. Ja kuinka kauan sitä töitä riittää, kun niitä pitäisi olla eläkeikään. Jäin 55-v putkeen ja kyllä se eläkkeessä joka kk näkee, yli 400 e vähemmän kk. Otin eläketiedotteita joka vuosi ja seurailimme eläkkeitä ja paremmin eläkearvioita.

Hyvin sanottu. Tänne on hyvä tulla kuolemaan. Nuorisolla ole muuta tekemistä kuin möykätä moottorisahoilla joita mopoiksi kutsutaan. Selvää on että järki sumenee jo nuorena.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pikkaisen nykyaika kummastuttaa näin 80v entistä ^lasta^ aina niistä lasten ja nuorten menopaikkojen puutteesta puhutaan.Mitä ne on oikeesti me entisajan nuoret kaupungin kerrostalon pihalla pidettiin urheilukilpailuja juoksua,pituushyppyä korkeushyppy seipäällä ja ilman. Vieläkin muistan oman pihan ennätystuloksen ,Pyykkiseipäällä ilman vauhtia reilu 2 tulos,Ainiin ja pezäpallo oli meillä suosikkilaji.Sikäli kummaa se entisajan olmapiiri verrattuna nykyaikaan.Ei meitä kukaan harrastuksiin kuljetellut ihan itse niitä harrastettiin.Mikäli tuli keskinäisiä ongelmia Nyrkkeilemälä reilusti me ratkaistiin välit keskenään..Sikäli nuo työpaikat entiajoita on muuttuneet,että joutuu sillä työurallaan monesti vaihtamaan työpaikkaa,mikä minusta melkein hyvä asia.Jamikä estää laittamasta itse sitä omaa yritystä,jos itsellä hyvä liikeidea ja on terävän älykäs yksilo.Ei minusta tämä Forssa ole yhtään huono paikka,kätevän keskellä sijainniltaan.aHarmi vain että täältä puuttuu se rautatieyhteys,on muistona enää jotain kisko pätkiä ja ratapölkkyjä muistona rautatiestä.Jotenkin tuntuu ,et nykyihminen jotenkin outo olio sille kaikki pitäisi jostain tulla valmiina ,muuten vain masentuu tylsistyy ,ja vituuntuu.Jotkuthakee Alkosta tietä onneen,Huono valinta elämän kompassin neulaan.

• Anonyymi

Aivan lähellä kaupat mistä saa niitä elintarvikkeita,Kaljaa,makkaraa ,kahvia ja vaaleaa perusleipää edullisesti,niin niitä vihanneksia hedelmiä jauhoja puuroihin.Forssa ihan hyvä paikka asua.Ja Apostolinkyydillä sekä sähköisillä kulkupeleillä kiva tehdä retkiä ympäri ämpäri Forssaa.

• Anonyymi

Forssassa toimii paikallisliikenne hyvin Apostolin kyydillä pääsee minne vain eikä pysäköintiongelmia(eikä tutut tai puolitutut tule kyytiä mankumaan ,kerran menet samaan suuntaan) Forssa kätevän kokoinen ,siisti,turvallinen ja täällä sähkövalotkin.ja ihmiset täällä ,kai samanlaisia kun ihmiset missä vain .Naapurien asiat kiinnostavat kaikkia kaikkialla.

• Anonyymi

Ja 'Parkki-Pirkkokin' jäi eläkkeelle :)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja 'Parkki-Pirkkokin' jäi eläkkeelle :)

Mukavia eläkepäiviä Parkkipirkolle(jos joskus tuntuu eläkepäivät tylsiltä voit vaikka piristeeksi viedä oman auton ikkunaan lappusen,Parkkimaksu maksamatta).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mukavia eläkepäiviä Parkkipirkolle(jos joskus tuntuu eläkepäivät tylsiltä voit vaikka piristeeksi viedä oman auton ikkunaan lappusen,Parkkimaksu maksamatta).

Ei 'Pirkko' tarpeeksi tuttujen autoja laputtanut. Jätti väliin ja laputti seuraavan :(

• Anonyymi

Siks, kun vuoden 2007 viestiketjun historiaketjukin pyörii aikuisen oikeesti ja täällä jaksetaan Kantahämäläiseen rauhalliseen tahtiin vastailla.Onneksi suurien lähikaupunkien ihmisten kiirei en tohina,Aina kiire jonnekin tekemään jotain ei ole vielä iskenyt Forssan rauhalliseen ilmapiiriin,siks Forssa kivan rauhallinen paikka asua.

• Anonyymi

Ainiin Forssalaiset elkää hurahtako Viherpiiperttäjä ajatuksiin ,että lihansyönnin lopettaminen ratkaisisi ilmastoasiat.Oikea monipuolinen ruokavalio mikä sisältää lihaa ja kasviksia,vihanneksia oikeassa suhteessa paras ,ja jaksaa sitten terveellisen ruokavalion ansiosta pohtia vaikka niitä ilmastoasioita.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      107
      2745
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2290
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1876
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1610
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      167
      1324
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      280
      1149
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1014
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      179
      936
    Aihe