Steineruskonnon uhri

Steinerissa opiskellut

Haluan omalta osaltani lausua varoituksen sanasen steinerkoulua lapsilleen opiskelupaikaksi harkitseville. Miettikää kaksi kertaa, että haluatteko tosiaan laittaa jälkikasvunne kouluun, josta varoitetaan Uskontojen uhrien tuki ry:n sivulla? Vanhempani eivät tienneet mitään Steinerin synkästä uskonnosta, kun he laittoivat minut steinerkouluuun. Vuosia kärsin epäpätevän outoon uskontoon hurahtaneen opettajan käsissä. Lapsenne koulutus ei ole mikään pikkuasia! Se kannattaa antaa oikeasti pätevien ihmisten tehtäväksi. Tutustukaa myös antroposofiaan, ennen kuin harkitsette steinerkoulua, sillä pedagokiikka perustuu kyseiselle oppirakennelmalle.

Lukekaa myös Ylen MOT -ohjelman artikkeli Steinerkoulusta!
http://www.yle.fi/mot/020401/kasis.htm

8

1875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jarimus

      Maailmassa mikään ei ole täydellistä, ei Steiner-koulukaan. Tämä entinen oppilas on siitä hyvä esimerkki. Steiner-koulu kasvatti hänessä onnettomaksi itsensä kokevan skeptikon, joka jo viime toukokuussa ahkeroi palstalle ainakin 16 viestiä surua purkaakseen. Vielä ei suru ole hellittänyt. Uskontojen Uhrien Tuki ei ole siihen kyennyt. Ei se ihme ole, sillä heidän auktoriteettinsä on herännäisuskovainen Hiltunen, jonka vahvaa uskoa ei pidä epäillä.

      Yhtä asiaa ihmettelen. Steinerin ajatusten pohjalta on maailmaan syntynyt kymmeniätuhansia erilaisia käytännön sovelluksia. Niitä on ympäri maailman, idea on kansainvälinen. Kun sitä vertaa siihen, mitä käytännön sovelluksia aatteelleen on skeptikoilla, niin joutuu ymmälle. Onko skeptikoilla muuta käytännön sovellusta kuin louskuttaa nettipalstoilla muiden käytännön sovelluksista kuin kettu pihlajapuun alla, happamia, happamia...?

      • n,mvxzihu

        Tässä hyvä esimerkki mitä steiner-koulu saa aikaan, jopa niin suurta pettymystä ja vihaa koulua kohtaan, että jaksaa vaivautua entisenä oppilaana kirjoittamaan tänne palstalle varoittavan esimerkin koulua harkitseville. Itse en myöskään voi suositella steiner-koulua kellekkäään.


      • Jarimus
        n,mvxzihu kirjoitti:

        Tässä hyvä esimerkki mitä steiner-koulu saa aikaan, jopa niin suurta pettymystä ja vihaa koulua kohtaan, että jaksaa vaivautua entisenä oppilaana kirjoittamaan tänne palstalle varoittavan esimerkin koulua harkitseville. Itse en myöskään voi suositella steiner-koulua kellekkäään.

        Kuinka kauan olet suruasi jo yksin kantanut? Mitäs jos menisit keskustelemaan tuon opettajasi kanssa, menisit rohkeasti selvittelemään asiaasi. Se voisi avata ongelmaa, se voisi auttaa kääntämään katseesi menneisyydestä tulevaan. Ei ole hyvä edetä elämää selkä menosuuntaan. Keskustelusta olisi hyötyä myös opettajalle, joka on ilmeisesti kohdallasi toiminut taitamattomasti. Hän osaisi kertomasi perusteella korjata toimintaansa, ellei ole vielä oppinut.


      • evankelioi
        Jarimus kirjoitti:

        Kuinka kauan olet suruasi jo yksin kantanut? Mitäs jos menisit keskustelemaan tuon opettajasi kanssa, menisit rohkeasti selvittelemään asiaasi. Se voisi avata ongelmaa, se voisi auttaa kääntämään katseesi menneisyydestä tulevaan. Ei ole hyvä edetä elämää selkä menosuuntaan. Keskustelusta olisi hyötyä myös opettajalle, joka on ilmeisesti kohdallasi toiminut taitamattomasti. Hän osaisi kertomasi perusteella korjata toimintaansa, ellei ole vielä oppinut.

        ehkäpä tuo opekin vielä luopuu hirviömäisestä harhauskonnollisuudestaan, jota antroposofinen steinerilaisuuskin on!


    • Steinerlapsi-

      Itse olen opiskellut 12 vuotta steiner-koulussa enkä ole

      a) joutunut kertaakaan "aivopesun" uhriksi

      b) saanut huonoa opetusta

      c) joutunut syrjityksi kenekään toimesta

      Selvennykseksi voisi vielä sanoa, että olen hakemassa Hankeniin

      • hankeniin

        Todistit juuuri väittämäsi vääräksi. Kuka tervejärkinen hakee Hankeniin. Ai niin, jos ei muualle pääse.


      • ....
        hankeniin kirjoitti:

        Todistit juuuri väittämäsi vääräksi. Kuka tervejärkinen hakee Hankeniin. Ai niin, jos ei muualle pääse.

        Tottakai haen suomenruotsalaisena Hankeniin koska haluan opiskella yliopistossa äidinkielelläni. Eikä Hankeniin ole todellakaan helppoa päästä


    • ovat

      käyneet steineria jo 3 vuotta, eikä heillä ole ollut mitään tavallisesta poikkeavaa uskotoa. Ihan tavallisia evlut juttuja, niinkuin muissakin kouluissa. Sekä niistäkin on vapaus olla pois. Joten mikä ihmeen kulttijutty tää on??? Ja missä s.koulussa tällaista sairasta on opetettu?0

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe