Kastevesi

äippä

oletteko säästäneet kastevettä?

Meillä on ristiäiset piakkoin ja ajattelin säästää osan kastevedestä ja sen vuoksi kysynkin, että tietääkö kukaan saako kastevesipulloja mistä, esim. Helsingin seudulta. Netistä niitä voi tilata, mutta tahtoisin nähdä pullon ennen ostamista.

12

4489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amalia

      tapana, että miespuolinen kummi käy korkeimmalta mahdolliselta paikalta, esim. parvekkeelta heittämässä kasteveden kohti taivasta. Mitä korkeammalle vesi lentää, sitä pidempi elämä lapsella on.

    • kolkytkol

      esikoiselta ja toinen lapsi kastettiin samasta vedestä ja sekin on vielä tallella. Ihan tavallisessa lasipullossa vaan kylläkin.

    • meillä

      Minä taas olen jättänyt kasteveden maljaan
      ja antanut sen haihtua siitä ajan kanssa.

      Valitettavasti en tiedä,
      missä "kastevesipulloja" myydään,
      mutta eikö siihen käy mikä tahansa
      kaunis (pieni) pullo?

    • ---

      saatii yheltä kummilta lahjaks sellanen kultakupasta ostettu metallinen rasia, jonka sisällä on pien kastevesipullo ja rasian ulkopinnoille kaiverrettu lapsen tiedot. ikinä ennen en ollu tälläsestä ees kuullu, mut on kyllä kiva. :)

    • tosi---

      nätti vaaleansininen kastevesipullo. Se on vähän veneen muotoinen ja siinä on nahkainen purje, johon kolvattu lapsen nimi ja kastepaikka. Löysin Oulun seudulta eräästä käsityömyymälästä.

    • kysymään

      ihan samaa asiaa. Mistä olet niitä netistä löytänyt?

    • vesi

      Pyh, se on vain vettä.

      • muistoja...

        Älä nyt ole liian arkinen. Kaste on perheelle juhla, johon liittyy muistoja. Oman lapsen ensimmäinen juhla. Suvun läsnäolo ja tutustuminen uuteen jäseneen. Kiitollisuus siitä, että kaikki on mennyt hyvin. Jos vielä uskonnollinen elementti koskettaa, niin silloin kyseessä on tilaisuus, jossa lapselle luvataan Jumalan armo sanan ja pyhän sakramentin kautta. Vesi ei ole kristityille palvonnan kohde, mutta muisto tärkeästä juhlasta se voi olla. Mutta kukin tyylillään.


      • vesi
        muistoja... kirjoitti:

        Älä nyt ole liian arkinen. Kaste on perheelle juhla, johon liittyy muistoja. Oman lapsen ensimmäinen juhla. Suvun läsnäolo ja tutustuminen uuteen jäseneen. Kiitollisuus siitä, että kaikki on mennyt hyvin. Jos vielä uskonnollinen elementti koskettaa, niin silloin kyseessä on tilaisuus, jossa lapselle luvataan Jumalan armo sanan ja pyhän sakramentin kautta. Vesi ei ole kristityille palvonnan kohde, mutta muisto tärkeästä juhlasta se voi olla. Mutta kukin tyylillään.

        Jaa jaa, vai niin. Entäs sitten kun ei kasteta ollenkaan eikä pidetä mitään juhlia muutenkaan. Ei kaikki kasta lapsiaan Raamatun vastaisesti!


    • 2xäiti

      Minä olen kuullut että kastevesi joko pitää haihduttaa maljassaan tai sitten heittää maljasta pois "kirkolle päin" ja näin me olemme tehneet.Säilyttää tietenkin voi jos haluaa...eihän sitä kukaan estä.

    • alkosta

      joku nätti ja sopiva esim viinipullo,ja siihen kaiverrutat syntymäajan ym. Kaiverruksesta saa todella nätin,esim jonkun kuvan ja pohjaksi huurretta. Alkossa muuten on todella nättejä pulloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      144
      3860
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      88
      3508
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      324
      2016
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      93
      1507
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1306
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1175
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      152
      937
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      909
    9. 46
      803
    10. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      46
      787
    Aihe