kuinka nopeasti naimisiin???

rakastunut idiootti

kuinka kauan olette tunteneet puolisonne ennen naimisiin menoa, oletteko asuneet yhdessä pitkän ajan kummassa maassa, sinun vai puolison??? ja vielä minkä maalainen on puolisosi?? Minä ja mieheni (turkkilainen, minä kosin!!!!!!)tunnettiin 4kk kunnes mentiin naimisiin, ja päivääkään siitä ei asuttu samassa osoitteessa, saatikka samassa maassa.... kaikki ympärillä olijat kertoivat minun olevan pahimman kerran seonnut kun ilmoitin meneväni naimisiin... mutta kuinka paljon pareista päätyy eroon vaikka olisi tuntenut vuosia...???

21

3246

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • täytyy olla

      Typerä provo tai todella typerän ihmisen kirjoitus!

    • edelleen naimisissa

      ..myös 4kk tunnettin toisemme kun menimme naimisiin tunisiassa..Oletko jo laillistanut avioliittosi suomessa? toivottavasti saat oleskeluluvan miehellesi mutta toisin kävi mulle..UVI väittää liittoamme "lumeavioliitoksi" liian nopeasti menty naimisiin.Uvi on hyvä keksiin kaikenlaisia väitteitä oleskeluluvan saannille, jos ne haluaa. onko miehesi ollut suomessa aikaisemmin?toivotan onnea teille ..

      • maija meikäläinen

        Tunsin mieheni 6kk ennen kuin mentiin naimisiin. Kiirusta pidettiin naimisiin menon kanssa, koska olin raskaana. Muuten ei oltaisi niin nopeasti menty. Nyt oltu naimisissa 9kk ja meillä söpö 4kk ikänen vauva. Mies on nigeriasta kotosin. Kaverit piti uhkarohkeana tekoa mennä naimisiin, mutta itsepähän päätökseni tein asiasta ja itse kannan seuraukset asiasta. Ei pitäis muille kuulua millään tavalla!!

        Ei aika takaa sitä, että yhdessä pysytään 4ever. Mutta kyllä sitä ajan kanssa siihen ihmiseen tutustuu paremmin ja tuntee häntä. Mutta aina ei mene elämä niin kuin haluisi tai toivoisi. Onnea ja voimia kaikille jatkoon!!:o)


      • hmm, mielenkiintoista!
        maija meikäläinen kirjoitti:

        Tunsin mieheni 6kk ennen kuin mentiin naimisiin. Kiirusta pidettiin naimisiin menon kanssa, koska olin raskaana. Muuten ei oltaisi niin nopeasti menty. Nyt oltu naimisissa 9kk ja meillä söpö 4kk ikänen vauva. Mies on nigeriasta kotosin. Kaverit piti uhkarohkeana tekoa mennä naimisiin, mutta itsepähän päätökseni tein asiasta ja itse kannan seuraukset asiasta. Ei pitäis muille kuulua millään tavalla!!

        Ei aika takaa sitä, että yhdessä pysytään 4ever. Mutta kyllä sitä ajan kanssa siihen ihmiseen tutustuu paremmin ja tuntee häntä. Mutta aina ei mene elämä niin kuin haluisi tai toivoisi. Onnea ja voimia kaikille jatkoon!!:o)

        että ensin naimisiin ja vauva, ja sitten voi alkaa tutustumaan ihmiseen, jonka kanssa on perustanut perheen?

        Perustele nyt ihmeessä hieman enemmän kuin sillä, että ihan itse päätöksen teit ja itse kannat seuraukset. Mitä muita syitä oli rynnätä naimisiin ynnä tehdä lapsi ventovieraan, vieläpä eri kulttuuritaustaisen kanssa?


      • elämän viisautta
        maija meikäläinen kirjoitti:

        Tunsin mieheni 6kk ennen kuin mentiin naimisiin. Kiirusta pidettiin naimisiin menon kanssa, koska olin raskaana. Muuten ei oltaisi niin nopeasti menty. Nyt oltu naimisissa 9kk ja meillä söpö 4kk ikänen vauva. Mies on nigeriasta kotosin. Kaverit piti uhkarohkeana tekoa mennä naimisiin, mutta itsepähän päätökseni tein asiasta ja itse kannan seuraukset asiasta. Ei pitäis muille kuulua millään tavalla!!

        Ei aika takaa sitä, että yhdessä pysytään 4ever. Mutta kyllä sitä ajan kanssa siihen ihmiseen tutustuu paremmin ja tuntee häntä. Mutta aina ei mene elämä niin kuin haluisi tai toivoisi. Onnea ja voimia kaikille jatkoon!!:o)

        Kyllä elämän saa menemään aika lailla toiveiden ja halujen mukaan, jos ei toimi niinkuin päätön kana eli ensin hyppää järveen ja sitten alkaa pohtia, että osaakohan uida.

        Elämäänsä voi hallita tekemällä järkeviä päätöksiä.

        Tämä neuvo vain siltä varalta, että tätä palstaa muutkin teinit lukee.


      • maija meikäläinen
        hmm, mielenkiintoista! kirjoitti:

        että ensin naimisiin ja vauva, ja sitten voi alkaa tutustumaan ihmiseen, jonka kanssa on perustanut perheen?

        Perustele nyt ihmeessä hieman enemmän kuin sillä, että ihan itse päätöksen teit ja itse kannat seuraukset. Mitä muita syitä oli rynnätä naimisiin ynnä tehdä lapsi ventovieraan, vieläpä eri kulttuuritaustaisen kanssa?

        No en todellakaan tarkoittanut. En niin tyhmä sentään ole. Ensin mielummin tutustuu kunnolla, kuin kiirettä pitää naimisiin menon kanssa. Mutta tarkoitin sitä, että ei se aika vaikka 10v takaa sitä, että olisitte yhdessä lopun elämää tai hän olisi juuri se ainoa oikea. Koskaan ei tiedä mitä elämä eteen tuo pettämisiä, sairauksia, ihminen muuttuu vuosien myötä ym...
        Meillä ehkäsy petti ja kumpikin halusi pitää vauvan. Oli myös itsestään selvää että naimisiin mennään ennen, kuin vauva syntyy. Eipä tarvitse alkaa mitään isyyksiä ym selvittelemään ja kumpikin halus näin. Joten omapahan on valintani. En ole valintaani katunut ihana mies ja isä on mieheni.


      • maija meikäläinen
        elämän viisautta kirjoitti:

        Kyllä elämän saa menemään aika lailla toiveiden ja halujen mukaan, jos ei toimi niinkuin päätön kana eli ensin hyppää järveen ja sitten alkaa pohtia, että osaakohan uida.

        Elämäänsä voi hallita tekemällä järkeviä päätöksiä.

        Tämä neuvo vain siltä varalta, että tätä palstaa muutkin teinit lukee.

        Vinkki sinulle itsellesi. Koskaan et tiedä 100% varmuudella vaikka olisit tuntenut sen toisen ihmisen kauvan, että hän pysyy ja tukee vain ja ainoastaan sinua joka tapauksessa mitä elämä eteesi tuo. Joten aina ei mene elämä niin kuin sitä suunnittelee tai toivoo. Mutta ajan kanssa oppii parhaiten sen ihmisen ajatusmaailmaa, käyttäytymistä ym. Mikä voi muuttua vuosien myötä. Mutta työ, koulutus ym toiveet kyllä saat menemään, niin kuin haluat tai toivot, jos vain tekee työtä niiden asioiden eteen. Teini minäen ole!


      • maija meikäläinen kirjoitti:

        Tunsin mieheni 6kk ennen kuin mentiin naimisiin. Kiirusta pidettiin naimisiin menon kanssa, koska olin raskaana. Muuten ei oltaisi niin nopeasti menty. Nyt oltu naimisissa 9kk ja meillä söpö 4kk ikänen vauva. Mies on nigeriasta kotosin. Kaverit piti uhkarohkeana tekoa mennä naimisiin, mutta itsepähän päätökseni tein asiasta ja itse kannan seuraukset asiasta. Ei pitäis muille kuulua millään tavalla!!

        Ei aika takaa sitä, että yhdessä pysytään 4ever. Mutta kyllä sitä ajan kanssa siihen ihmiseen tutustuu paremmin ja tuntee häntä. Mutta aina ei mene elämä niin kuin haluisi tai toivoisi. Onnea ja voimia kaikille jatkoon!!:o)

        Onnea miten on mennyt onko tullut lisää lapsia ex puoliso on myös aviossa afrikkalaisen miehen kanssa heillä on poika kaunis lapsi toinen lapsi tulossa.


    • ihmisistä

      Meillä sattui kummasti, että ensi kerran kun nähtiin, kumpikin sai sisäisen ääneen "tuo on mun tuleva aviopuoliso". Tais mennä 1,5 kk ennen kuin nähtiin sattumoisin uudelleen ja päästiin ensi kertaa puhe-etäisyydelle asti. 5 päivän päästä oltiin kihloissa. Mies oli tuolloin turistina Suomessa, Turkista hänkin. 1,5 vuoden päästä oltiin naimisissa, neljä ja puoli vuotta naimisissa, Suomessa asutaan, lapsi vuoden.

      Kyllähän se

      • Nimetön Nikki

        Yhdessä olimme vajaa 1 1/2v ennen kuin menimme naimisiin. Nyt avioliittoa takana reilu pari vuotta.


      • Nimetön Nikki
        Nimetön Nikki kirjoitti:

        Yhdessä olimme vajaa 1 1/2v ennen kuin menimme naimisiin. Nyt avioliittoa takana reilu pari vuotta.

        ja Suomessa asuttu koko tämä aika. Lapsia on myös.


    • (mies-34)

      alle 2vk, 5 kk puhelimessa/netissä.

      Eihän se järkevältä kuulosta, mutta jos kerran kolahtaa, niin minkä sille voi? Ihan nuoresta sällistä kun ei ollut kyse. Matkalle lähtiessä olin sitä mieltä että ei sillä reissulla, mutta ehkä seuraavalla.

      Parit päätyvät eroon, jos eivät pidä suhteesta huolta. Ei siksi, että ovat menneet nopeasti naimisiin. Meillä lähes neljä vuotta yhteistä taivalta takana.

      Monikultturisuus tuo lisää haasteita, ei vähennä (miten luet puolisoasi, jos et tiedä kulttuurista mitään?). Mutta jos molemmat ovat valmiita panostamaan suhteeseen enemmän, kuin aikeisempiin suhteisiin, on loputulos eheämpi. Vaikkapa sitten siitä syystä, että ikää ja kokemusta on enemmän.

      Suomalaisten "helmasynti" on liika suoruus, joka useinmiten tulkitaan loukkaavaksi tai ajattelemattomaksi käytökseksi. Kannattaa varoa. Väärinkäsityksiä suuntaan jos toiseen tulee aivan varmasti. Ne vain pitää hyväksyä ja puhua pois.


      Siis PUHU puolisollesi - oli hän ulkomaalainen tai ei.

    • ääni Vähä-Aasiasta

      sinäkö kosit??!!!jestas että multa pääsi nauru!!!siis tuossa kulttuurissa nimenomaan ei naiset koskaan kosi,eikä monessa muussakaan kulttuurissa.olitko niin epätoivoinen että SUN oli pakko kosia?!siis teit itsesi tosi naurunalaiseksi ainakin jos turkkilaissuku siitä tietää.Ja ,jossain vaiheessa sun miehes voi sanoo sulle että itsehän naimisiin halusit,en minä...no,toivotan silti teille hyvää jatkoa ja pitkää yhteistä elämäntaivalta.

    • syntynyt..........

      onnellisten tähtien alla. Elikkäs toivottavasti sinulla on yksinkertaisesti tuuria ettet ole tehnyt elämäsi virhettä. Et ainakaan voi tuntea miehesi arki- minää, kun ette ole päivääkään viettänyt yhdessä sitä arkea. Onnea teille, mutta olet todellakin tehnyt huiman päätöksen. Eikä sillä ole mitään merkitystä, että mies on turkkilainen. Sama tilanne olisi, jos mies olisi suomalainen. Kyllä täälläkin voi psykopaattiin törmätä. Nehän ovat mitä ihanempia ihmisiä kunnes se arki koittaa.

    • kahen äiti 80

      oltiin oltu n. vuosi mailikamuja ennen kun tapasin miehen eka kertaa livenä, asuttiin eri maissa ja mies tuli muutaman kerran kuukauden mittaselle visiitille, toisella vierailukerralla mentiin kihloihin ja kun kolmannen kerran mies tuli mua tapaamaan, mentiin naimisiin ja tämän jälkeen mies tuli vielä kerran muutasmaksi viikoksi mun luokse. sitten muutin itse suomeen ja mies muutti perässä n. puolen vuoden päästä, eli sitten vasta asuttiin ekaa kertaa saman katon alla....n. puoli vuotta häiden jälkeen.
      nyt ollaan oltu naimisissa 3,5 vuotta ja meillä on 2 ihanaa lasta ja mitään en kadu.
      niin ja mies on amerikkalainen.
      moni toki kauhistui kun menion niin nopeasti naimisiin mutta se oli ainoa vaihtoehto jos haluttiin yhdessä olla kun muuten ois ollut niin vaikea saada miehelle oleskelkululupa tänne suomeen tai mulle amerikkaan...nyt kun ollaan naimisissa voidaan ihan vapaasti kulkea usan ja suomen väliä.

    • seko!!!!!!!

      Kuka järkevä ihminen tekee noin????!! Ja sinä kosit!!!1??? Voi taivas!

      • aviossa

        onko sillä väliä kumpi kosii??? voi se mies sanoa että "ei" jos sen luonnolle ottaa.. kun mieheni puhui minulle islamin avioliitosta sanoin jos kerran meidät vihitään Islamin avioliittoon niin myös sitten marssitaan maistraattiin ja se sopi oikein hyvin..sekin vielä että meidät vihittiin Islamin avioliittoon suomessa mutta viralliseen liittoon tunisiassa..ei kummankaan kotimaassa..hääjuhlat suomessa...tulipa häämatka samalla ja on myös ikimuistoinen tapahtuma...muistaa ainakin hääpäivänsä kun suomessa 3min.sepostus maistraatissa.nyt 2v naimisissa oltu..ja hyvin menee. ai niin ,,me tunnettin toisemme vain n.6kk ennen vihkimistä.


    • solmiminen

      Me tunsimme 9kk:tta ennen aviolittoa(tosin tämän ajan asuimme myös yhdessä) ja juuri vietimme 8v hääpäivää joten ei se sano että nopeasti solmittu avioliitto päättyisi eroon.(mieheni on turkkilainen)

      Kauanko olette nyt asuneet yhdessä? vai asutteko edelleen erillänne?

      Toisen oppii tuntemaan vasta siinä ns.tylsässä arjessa vuosien aikana. Joillakin liitto kestää joillakin ei. Sitä on vaikea mennä ennustamaan, toivotaan kuitenkin että teit oikean ratkaisun ja elämänne on onnellista.

      • miten...

        sinun tapauksesi todistaisi sen, ettei nopeasti solmittu avioliitto päädy eroon? Te olette olleet 8v naimissa. Ero tapahtuu keskimäärin n. 11 avioliittovuoden jälkeen.


    • KOKEMUKSEN RINTA ÄÄNI PUHUU

      ÄLÄ MENE NAIMISIIN SELLAISEN KANSSA JOTA ET TUNNE, MINÄ TEIN NIIN JA OLEN SAANUT KATUA JA ITKEÄ, PETTI, VALEHTELI JA MUUTA KAIKKEA. KOSKAAN EI LYÖNYT, EI SATUTTANUT FYYSISESTI, MUTTA MINUSTA HENKINEN PAHEMOI. MIELUMMIN KERRAN KUUSSA TURPAAN...

    • Yhä Rakastunut

      Minä ja mun mies mentiin naimisiin ku oltiin oltu yhessä 3kk!!! Paljon sain kritiikkiä kun siitä kerroin... ;) Muutin Suomesta hänen luokseen tänne Ruotsiin kun naimisiinmenosta oli kulunut 3kk, elikkä kun muutin oltiin oltu yhessä 6kk ja naimisissa 3kk:) Ja heti kun muutin,niin aikast piakkoin oltiin raskaana:) Nyt on meidän kaunis ja fiksu tyttölapsemme 3 ja puoli vuotias

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      287
      3192
    2. 202
      2898
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      71
      2484
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      223
      1958
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      14
      1392
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      162
      1231
    Aihe