Lasit höyrystyy!

eka rellu

Onko teillä muilla samoja kokemuksia/ongelmia Clion kanssa eli lasit höyrystyy tosi herkästi eivätkä tahdo pysyä kirkkaina mitenkään. Auto on -99 mallia.
Missä vika?

6

3092

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mahdollisuutta

      a) likainen raitisilmasuodatin
      b) sisäilmankierto päällä

      • Janhu

        Sama asia risoo meikäläistä. Alla on -99 Megane neljättä vuotta, eikä tuosta ominaisuudesta tahdo päästä eroon. Raitisilmasuodattimen vaihdoin pari vuotta sitten, eikä se sanottavasti vähentänyt huurtumista. Ostin alkuperäissuodattimen ihan vaan varmuudeksi.. (sikamaisen kallis, yli 50e).

        Kuukausi takaperin otin koko suodattimen pois. Mielestäni siitä ei ole sen kummemmin haittaa, siitepölyä kun on talvella melko vähän :)
        Eipä tuokaan toimenpide ole hirveästi auttanut, ehkä hivenen lasin kirkastuminen on nopeutunut, vaikka luulisi virtauksen olevan aivan eri luokkaa kuin ennen.
        Kun keväällä paineilmalla putsaan suodattimen ja väännän sen paikoilleen, en taida sitä enää ensi talveksi ottaa pois. Ei maksa vaivaa, vaikka helppoahan tuo on.


      • Janhu
        Janhu kirjoitti:

        Sama asia risoo meikäläistä. Alla on -99 Megane neljättä vuotta, eikä tuosta ominaisuudesta tahdo päästä eroon. Raitisilmasuodattimen vaihdoin pari vuotta sitten, eikä se sanottavasti vähentänyt huurtumista. Ostin alkuperäissuodattimen ihan vaan varmuudeksi.. (sikamaisen kallis, yli 50e).

        Kuukausi takaperin otin koko suodattimen pois. Mielestäni siitä ei ole sen kummemmin haittaa, siitepölyä kun on talvella melko vähän :)
        Eipä tuokaan toimenpide ole hirveästi auttanut, ehkä hivenen lasin kirkastuminen on nopeutunut, vaikka luulisi virtauksen olevan aivan eri luokkaa kuin ennen.
        Kun keväällä paineilmalla putsaan suodattimen ja väännän sen paikoilleen, en taida sitä enää ensi talveksi ottaa pois. Ei maksa vaivaa, vaikka helppoahan tuo on.

        ..alkuperäisen viestin. Voimakas huurtuminen on mulla nimenomaan heti lähdön jälkeinen ongelma. Ärsyttävintä on se kun lasit pamahtavat huuruun parinsadan metrin ajon jälkeen. Lasit pysyvät kyllä sitten pidemmässä ajossa kirkkaina ihan pienelläkin puhalluksella.


      • Tuplamegane
        Janhu kirjoitti:

        ..alkuperäisen viestin. Voimakas huurtuminen on mulla nimenomaan heti lähdön jälkeinen ongelma. Ärsyttävintä on se kun lasit pamahtavat huuruun parinsadan metrin ajon jälkeen. Lasit pysyvät kyllä sitten pidemmässä ajossa kirkkaina ihan pienelläkin puhalluksella.

        Akuhuurtumista voi vähentää, kun laittaa puhalluksen heti käynnistämisen jälkeen täydelle teholle. Näin saa estettyä kosteuden alkutiivistymisen lasiin.

        Vaikka ajoon lähdettäessä voimakas puhallus on kylmää niin se poistaa kuitenkin tehokkaasti kosteutta auton sisältä. Moni kuljettaja tekee juuri sen virheen, että puhalluttaa pienellä teholla tai sisäisellä kierrolla, joka aiheuttaa jopa suhteellisen lämpimälläkin ilmalla lasien huurtumista.

        Kun lasit huurtuvat ajon alkaessa, niin sen jälkeen niiden kuivuminen saattaakin kestää yllättävän pitkän ajan. Varsinkin jos autossa on useampia matkustajia niin huurteen kuivuminen laseista kestää helposti jopa kymmenien kilometrien matkan.

        Kannattaa siis kestää viileää puhallusta muutaman sata metriä, niin näin useissa tapauksissa välttyy kokonaan lasien huurtumiselta.


    • Myös tämä

      Voi olla pieni jäähdytysnestevuoto lämmityslaitteessa.

    • asdfas

      mulla on ollut samaa vikaa vähän joka renussa. lämppärin kenno vuotaa! huomaat siitä kun pyyhit lasia sisältä ja lasi jää "rasvaisen" oloiseksi glygolista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2563
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2368
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2061
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1727
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      14
      1460
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      16
      1413
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe