Onko kellään kokemuksia kyseisestä koneesta. Kävin K-raudassa kurkkaamassa kyseistä oiko/tasohöylää, muuten kone tuntui pikku koneeksi tarpeeksi tukevalta, mutta tuon terän kokeuden säätö oli aika lapsellinen. Kone olisi kooltaan passeli käyttötarkoitukseeni, eikä hintakaan ole
paha.
http://www.uusirauma.fi/huutokauppa.phtml?action=open&id=66
Tämä linkki ei ole se mitä ensin katsoin. K-raudassa kampanjahinta 299€
oiko/tasohöylä woodstar pt85
5
6527
Vastaukset
- Höylä...
Ei ole kokemusta mutta tohon hintaanhan jo kannattaa ostaa vaikkei tarttiskaan höylää.
- Staide
Niin taitaa olla sama kone mikä on Clasohlssonilla tuotenro: 30-9131 tarjouksessa 199,-!? Olen ajatellu ittekkin kokeilla kun hinta ei ole paha vaikka susi olisikin! Varaterätkin oli 19,-
- nikkaroija
Staide kirjoitti:
Niin taitaa olla sama kone mikä on Clasohlssonilla tuotenro: 30-9131 tarjouksessa 199,-!? Olen ajatellu ittekkin kokeilla kun hinta ei ole paha vaikka susi olisikin! Varaterätkin oli 19,-
Kiertelin katselemassa erilaisia oiko/tasohöyliä ja päädyin tuohon Clas Ohlsonin halpishöylään, lähinnä painon ja koon takia (kellariverstaalle ei mahdu isompi). Pehmeitä puita (mänty, kuusi, koivukin) sillä höylää ihan mukavasti, jos lankut eivät ole liian pitkiä/paksuja (metriin saakka toimii aika hyvin). Ongelmaksi muodostui se että oikohöyläyksen tuki (90 asteeseen asetettuna) antaa periksi, kun vähän painaa, jolloin höyläyksen tulos on niin ja näin.
Toinen negatiivinen asia on höyläterät: kovaa puuta (jalopuut, ääritapauksena teak) höylätessä teriä saa olla koko ajan vaihtamassa - siis puolen tunnin välein jos koko ajan höylää. Eli kannattaa miettiä, mihin höylää tarvitsee. Pieniin männystä tai kuusesta tehtäviin nikkarointeihin voin suositella kyseistä laitetta, jos ei tavoittele täydellisiä liimasaumoja. - Anonyymi
nikkaroija kirjoitti:
Kiertelin katselemassa erilaisia oiko/tasohöyliä ja päädyin tuohon Clas Ohlsonin halpishöylään, lähinnä painon ja koon takia (kellariverstaalle ei mahdu isompi). Pehmeitä puita (mänty, kuusi, koivukin) sillä höylää ihan mukavasti, jos lankut eivät ole liian pitkiä/paksuja (metriin saakka toimii aika hyvin). Ongelmaksi muodostui se että oikohöyläyksen tuki (90 asteeseen asetettuna) antaa periksi, kun vähän painaa, jolloin höyläyksen tulos on niin ja näin.
Toinen negatiivinen asia on höyläterät: kovaa puuta (jalopuut, ääritapauksena teak) höylätessä teriä saa olla koko ajan vaihtamassa - siis puolen tunnin välein jos koko ajan höylää. Eli kannattaa miettiä, mihin höylää tarvitsee. Pieniin männystä tai kuusesta tehtäviin nikkarointeihin voin suositella kyseistä laitetta, jos ei tavoittele täydellisiä liimasaumoja.Jos terät ovat standarditavaraa mitoiltaan teräliikkeistä saa sitten laadukkaista. Hintaa voi tulla tuon höylän hinta mutta siksipä niissä tuollaiset laaduttomat terät ovat. Hyvällä terällä harrastelija höylää todella kauan ja ne voi halvalla teroituttaa. Itsekin jos taitaa tai opettelee.
- Anonyymi
Mistä tuohon höylään saa nykyisin varaosia ?????
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?591134Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,11830Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol75785- 53624
Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.83593Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs45522Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv36514Hurmasit sitten minut
kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.43493Tietysti olen varovainen,
ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä40487Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt29480