Hei!
Olemme hankkimassa kesämökille lautasantennia, kun siellä ei näy kunnolla tv haravalla. Mitä muuta sitten tarvitsemme kun sen pelkän antennin, ilmeisesti ainakin vastaanottimen!? Tarvitaanko siihen se kortti myös? TArkoituksena olis että näkyis ihan vaan nää normaalikanavat jotka ei yleensä ole maksullisia!?
Satelliittiantenni ja kanavat
11
1764
Vastaukset
- jotain tietoa
- että olette
kokeilleet mökillä digiboxia.
Meillä mökille saatiin boxin avulla loistava kuva.
Analoginesana antennia piti säätää yhtenään.- aiheen aloittaja
Ei näy digiboxillakaan yhtään mitään, se on mökki syvässä notkossa, järveä melkeen jokapuolella ja joka puolella metsää. Kokeiltu on jo ja ei kai jää mitää muuta vaihtoehtoa kun satelliitti.
Itseasiassa meillä olis nyt mahdollisuus saada käytetty lautanen ja nokia laatikko (mediamaster tms) mutta tarvitaanko ylen kanvien ja kolmosen sekä nelosen katsomiseen vielä kortti?? - ja voit kysellä
aiheen aloittaja kirjoitti:
Ei näy digiboxillakaan yhtään mitään, se on mökki syvässä notkossa, järveä melkeen jokapuolella ja joka puolella metsää. Kokeiltu on jo ja ei kai jää mitää muuta vaihtoehtoa kun satelliitti.
Itseasiassa meillä olis nyt mahdollisuus saada käytetty lautanen ja nokia laatikko (mediamaster tms) mutta tarvitaanko ylen kanvien ja kolmosen sekä nelosen katsomiseen vielä kortti??sitä joko Yleltä tai Canal Digitalilta. Mikäli oon oikein ymmärtänyt niin tuo kortti on ilmainen tapauksissa joissa näkyvyys on niin huono että satelliitti on ainoa mahdollisuus saada nuo Ylen kanavat näkyviin mutta se kai pitää jotenkin pystyä todistamaan ettei näy.
- mökille telkkari
ja voit kysellä kirjoitti:
sitä joko Yleltä tai Canal Digitalilta. Mikäli oon oikein ymmärtänyt niin tuo kortti on ilmainen tapauksissa joissa näkyvyys on niin huono että satelliitti on ainoa mahdollisuus saada nuo Ylen kanavat näkyviin mutta se kai pitää jotenkin pystyä todistamaan ettei näy.
Eli mökki on yhteisomistuksessa(suvun) ja nyt sitten eräs sukulaisemme väittää että hänen kaverinsa on saanut normikanavat muka näkymään ilman korttia. Nyt eivät usko kun mä yritän väittää että kortti tarvitaan kyllä...(eikä ne usko jos soitan canal digitaliin ja kysyn väittävät ettei markkinoija tietenkään paljasta sitä...)
- ulkomaalainen
mökille telkkari kirjoitti:
Eli mökki on yhteisomistuksessa(suvun) ja nyt sitten eräs sukulaisemme väittää että hänen kaverinsa on saanut normikanavat muka näkymään ilman korttia. Nyt eivät usko kun mä yritän väittää että kortti tarvitaan kyllä...(eikä ne usko jos soitan canal digitaliin ja kysyn väittävät ettei markkinoija tietenkään paljasta sitä...)
Mielenkiinoinen juttu! Minä nimittäin ottaisin kotimaiset kanavat sen takia mielellään satin kautta, koska silloin voisin käyttää Topin molemmat tunerit , enkä tarvitsisi toista digiboksi ja voisin talentaa molemmilta mitä ikinä haluan. Se toimii nimittäin loistavasti.
Vastaka ihmiset, se olisi monille hieno ratkaisu! - ulkomaalainen
ulkomaalainen kirjoitti:
Mielenkiinoinen juttu! Minä nimittäin ottaisin kotimaiset kanavat sen takia mielellään satin kautta, koska silloin voisin käyttää Topin molemmat tunerit , enkä tarvitsisi toista digiboksi ja voisin talentaa molemmilta mitä ikinä haluan. Se toimii nimittäin loistavasti.
Vastaka ihmiset, se olisi monille hieno ratkaisu!Niin unohdin kysyä, että minkäkokoisella lautasilla ja mihinkään sateliitiin suunnattuna saa signaalin riittävän voimakaksi?
- riittää kooksi
ulkomaalainen kirjoitti:
Niin unohdin kysyä, että minkäkokoisella lautasilla ja mihinkään sateliitiin suunnattuna saa signaalin riittävän voimakaksi?
noin 75 cm, itelläni on eteläsuomessa 85 cm mutta siinä onkin ns. säävaraa eli ei mee heti kovassa lumimyräkässäkään kuva huonoksi.
Ja satellitti on siis Thor/Intelsat-yhdistelmä elikkä Canal Digitalin kautta. Canal Digitalilla on Suomen kanavien katsomista varten Local-paketti, ei maksa mitään kuussa, korttimaksu kyllä menee, 78 euroa vuodessa mutta kuten sanoin, voi olla että jos pystyy todistamaan että ei näy maanpäällisellä verkolla niin kortin saa ilmaiseksi. Ja tuolla Local-paketilla ei sitten tosiaan näy muuta kuin Ylen viisi kanavaa (TV1, TV2, Yle Teema, Yle24,Yle FST5) ja MTV3 ja Nelonen. Muista kanavista pitää sitten jo maksaa.
Toki Viasatin kauttakin voi katella Ylen kanavia mutta en tiedä edellyttääkö se sitten koko paketin (29 euroa kuussa) tilaamista vai saako sen pelkät Suomen kanavat kuten Canalilla on mahdollista. Viasat ei muuten sitten lähetä Suomen kanavista muita kuin Ylen kanavat ja Nelosen, Maikkari ei näy Viasatin kautta.
Sitten jos asuu ulkomailla niin Canal Digitalilta pitää tilata TV Finland joka on koostekanava Suomen kanavista eli paljon suppeampi. TV Finlandia ei saa tilattua Suomessa asuvat.
Toisaalta Local-pakettia ei saa ulkomailla asuvat. - ulkomaalainen
riittää kooksi kirjoitti:
noin 75 cm, itelläni on eteläsuomessa 85 cm mutta siinä onkin ns. säävaraa eli ei mee heti kovassa lumimyräkässäkään kuva huonoksi.
Ja satellitti on siis Thor/Intelsat-yhdistelmä elikkä Canal Digitalin kautta. Canal Digitalilla on Suomen kanavien katsomista varten Local-paketti, ei maksa mitään kuussa, korttimaksu kyllä menee, 78 euroa vuodessa mutta kuten sanoin, voi olla että jos pystyy todistamaan että ei näy maanpäällisellä verkolla niin kortin saa ilmaiseksi. Ja tuolla Local-paketilla ei sitten tosiaan näy muuta kuin Ylen viisi kanavaa (TV1, TV2, Yle Teema, Yle24,Yle FST5) ja MTV3 ja Nelonen. Muista kanavista pitää sitten jo maksaa.
Toki Viasatin kauttakin voi katella Ylen kanavia mutta en tiedä edellyttääkö se sitten koko paketin (29 euroa kuussa) tilaamista vai saako sen pelkät Suomen kanavat kuten Canalilla on mahdollista. Viasat ei muuten sitten lähetä Suomen kanavista muita kuin Ylen kanavat ja Nelosen, Maikkari ei näy Viasatin kautta.
Sitten jos asuu ulkomailla niin Canal Digitalilta pitää tilata TV Finland joka on koostekanava Suomen kanavista eli paljon suppeampi. TV Finlandia ei saa tilattua Suomessa asuvat.
Toisaalta Local-pakettia ei saa ulkomailla asuvat.Sen verran joudun korjamaan hienon vastausksesi, että ainakin aikaisemmin piti olla laskutusosoite Suomessa, että pystyi saamaan TVFinland-kortin. Local-kortti ei taas toimii ulkomailla, olen kuullut Espanjassa asuvilta.
- enpäs tiennyt
ulkomaalainen kirjoitti:
Sen verran joudun korjamaan hienon vastausksesi, että ainakin aikaisemmin piti olla laskutusosoite Suomessa, että pystyi saamaan TVFinland-kortin. Local-kortti ei taas toimii ulkomailla, olen kuullut Espanjassa asuvilta.
"Sen verran joudun korjamaan hienon vastausksesi, että ainakin aikaisemmin piti olla laskutusosoite Suomessa, että pystyi saamaan TVFinland-kortin. "
Ai mitä? Minä kun luulin että TV Finland-korttia myydään juuri ULKOSUOMALAISILLE elikkä ulkomailla asuville suomalaisille, niin kai sen saa vissiin muutkin kuin suomalaiset mutta idea juuri on välittää suomen kanavia ulkomaille. Eihän tossa olisi kotimaassa mitään järkeäkään että vain Suomessa asuville tarjotaan TV Finlandia kun Local-paketin saa hyvässä lykyssä jopa ilmaiseksi, tai huonommassa 78 euron vuosihintaan.
"Local-kortti ei taas toimii ulkomailla, olen kuullut Espanjassa asuvilta."
Noinhan minä juuri sanoinkin. - ulkomaalainen
enpäs tiennyt kirjoitti:
"Sen verran joudun korjamaan hienon vastausksesi, että ainakin aikaisemmin piti olla laskutusosoite Suomessa, että pystyi saamaan TVFinland-kortin. "
Ai mitä? Minä kun luulin että TV Finland-korttia myydään juuri ULKOSUOMALAISILLE elikkä ulkomailla asuville suomalaisille, niin kai sen saa vissiin muutkin kuin suomalaiset mutta idea juuri on välittää suomen kanavia ulkomaille. Eihän tossa olisi kotimaassa mitään järkeäkään että vain Suomessa asuville tarjotaan TV Finlandia kun Local-paketin saa hyvässä lykyssä jopa ilmaiseksi, tai huonommassa 78 euron vuosihintaan.
"Local-kortti ei taas toimii ulkomailla, olen kuullut Espanjassa asuvilta."
Noinhan minä juuri sanoinkin.TVFinland -systeemi on muutunut, nyt on laskun lähettäjä ruotsalainen yhtiö, koko hommahan on norjalaisten käsissä. Yle on myynyt oikeudet näköjään niille. Canal Digitalilla oli kuulemma hommat täysin sekaisin ja hirveitä riitoja asiakkaiden kanssa
Kyllä sen olen kuullut Espanjasta ainakin, että aikaisemmin oli hirveä nuohaa siitä, että Espanjassa asuuvalla tai siten siellä TVF katsoa haluavalla piti olla Suomessa kortin lähetysosoite ja pankkiyhteys, muuten se ei toiminnut, eivätkä suostunut lähetää kortin Espanjaan, siinä piti olla joku Suomessa välikäsinä, eli postitoimistona.
Eikös ollut oikein taidonnäyttö YLE:ltäkin? Ne ovatne viime kädessä vastuussa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 773174
- 492400
- 322107
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa4812102- 1371869
- 311735
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313291691Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne91536Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi51240Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani61234