Maxima

vai Peugeot 607?

Olen ostamassa käytettyä autoa. Tuntuu siltä, että valintani kohdistuu joko Peugeot 607:ään tai Nissan Maximaan.

Kumpaa suosittelisit ottaen huomioon, että iältään ja ajomäärältään vastaavien autojen hintaero puoltaa selvästi Maximan hankintaa?

22

4918

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietysti

      Nissanit ruostuvat.

      • ???

        Mihin perustuu väitteesi? Minulla Maxima -99, eikä ruostetta.


      • maximaqx
        ??? kirjoitti:

        Mihin perustuu väitteesi? Minulla Maxima -99, eikä ruostetta.

        Sulla toi -99. vanhempi malli A32. SE ei ruostu.


    • Esko

      Itselläni on Maxima 3.0 Elegance vm. 2001 ja edellinen autoni oli Maxima vm. 1999. Hyviä ja kestäviä autoja, mutta suosittelen ruostesuojausta mikäli ei ole jo tehty.

    • Nimetön

      Pohdin juuri samaa noin vuosi sitten. Päädyin maximaan seuraavista syistä.

      -maximassa parempi maavara
      -japanilaisena oletettavasti viattomampi kuin ranskalainen. Ja on ollutkin, 50000 km on mennyt murheitta (150000 kokonaiskm.)
      -halvempi
      -3 l kone on tosi hyvä ja pieniruokainen (keskikulutus ollut välillä 8,0-8,4)

      Pösö on hiljaisempi ja siinä on parempi jousitus. Itse olin hakemassa käyttöautoa, joten Maximan muut edut ja halvempi hinta kallistivat valintani näin.

      • hannu karpo

        Mikä ihme siinä on että niitä oman auton kulutuslukemia pitää sievistellä? Ei kukaan oikeasti usko sinua kun väität nissanin 3,0 litraisen koneen keskikulutuksen olevan 8,0-8,4 litraa / 100 km, veiläpä maximan painoisessa pulkassa.

        Sano nyt vielä että autosi on automaattilaatikolla niin hyvin menee...

        Niin ja se ruostuminen, tuossahan se yhdessä Tuulilasissa juurikin näytettiin että maxima on todella herkkä ruostumaan. Katsoppas konepellin etureunaa altapäin ja kerro mitä näet...

        Mutta muuten ihan makea auto hintaisekseen.


      • vastaus tuohon
        hannu karpo kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että niitä oman auton kulutuslukemia pitää sievistellä? Ei kukaan oikeasti usko sinua kun väität nissanin 3,0 litraisen koneen keskikulutuksen olevan 8,0-8,4 litraa / 100 km, veiläpä maximan painoisessa pulkassa.

        Sano nyt vielä että autosi on automaattilaatikolla niin hyvin menee...

        Niin ja se ruostuminen, tuossahan se yhdessä Tuulilasissa juurikin näytettiin että maxima on todella herkkä ruostumaan. Katsoppas konepellin etureunaa altapäin ja kerro mitä näet...

        Mutta muuten ihan makea auto hintaisekseen.

        höyryämiseen :)
        Ei sitä 50 t vuoteen kerry Ärrän ja Mäkkärin väliltä :) P-rallikulutus voi olla jotain muuta, tämä on ajotietokoneen kertomaa. Kulutus rahaksi muutettuna 11 c/km.


      • QX 3,0 manuaali
        hannu karpo kirjoitti:

        Mikä ihme siinä on että niitä oman auton kulutuslukemia pitää sievistellä? Ei kukaan oikeasti usko sinua kun väität nissanin 3,0 litraisen koneen keskikulutuksen olevan 8,0-8,4 litraa / 100 km, veiläpä maximan painoisessa pulkassa.

        Sano nyt vielä että autosi on automaattilaatikolla niin hyvin menee...

        Niin ja se ruostuminen, tuossahan se yhdessä Tuulilasissa juurikin näytettiin että maxima on todella herkkä ruostumaan. Katsoppas konepellin etureunaa altapäin ja kerro mitä näet...

        Mutta muuten ihan makea auto hintaisekseen.

        Kaupunkiajo nostaa jyrkästi keskikulutusta, mutta yli 10,5 litran kulutukseen saa jo urpoilla aika paljon. Maantiellä ja lähiöissä tuo alle 8,5 pitää paikkansa. Tulin Turusta talvirenkailla, moottoritiepätkät cruise päällä 110 km/h (gps:llä mitattu), keskikulutus alle 7,5! Ajotietokone väitti 7,0 mutta tankkiin meni hieman enemmän. Noin pientä lukemaa kyllä hämmästelin itsekin.

        Toisaalta, iso kone vie kylmänä PALJON. Piuhan päästäkin ekat kilometrit 20 l/100 km.


      • manuaali
        QX 3,0 manuaali kirjoitti:

        Kaupunkiajo nostaa jyrkästi keskikulutusta, mutta yli 10,5 litran kulutukseen saa jo urpoilla aika paljon. Maantiellä ja lähiöissä tuo alle 8,5 pitää paikkansa. Tulin Turusta talvirenkailla, moottoritiepätkät cruise päällä 110 km/h (gps:llä mitattu), keskikulutus alle 7,5! Ajotietokone väitti 7,0 mutta tankkiin meni hieman enemmän. Noin pientä lukemaa kyllä hämmästelin itsekin.

        Toisaalta, iso kone vie kylmänä PALJON. Piuhan päästäkin ekat kilometrit 20 l/100 km.

        Kyllä 3.0 manuaali kuluttaa huomattavasti enemmän.
        On aivan turha esittää mitään GPS:n tai ajotietokoneen lukemia, ne pystyy huijaamaan mieleisekseen.
        Itse olen pitänyt vuoden polttoainekulutuksesta taulukkoa, talvella keskikulutus on noin 8,5l/100km talvirenkailla ja kesällä kesärenkailla 9,5l/100km ja nämä ovat keskikulutus arvoja.
        Kaupungissa kulustus nousee helposti yli 12l/100km.
        Kolmas 3.0 manuaali tällä hetkellä alla, joten tiedän mistä puhun.


      • mikä sun
        manuaali kirjoitti:

        Kyllä 3.0 manuaali kuluttaa huomattavasti enemmän.
        On aivan turha esittää mitään GPS:n tai ajotietokoneen lukemia, ne pystyy huijaamaan mieleisekseen.
        Itse olen pitänyt vuoden polttoainekulutuksesta taulukkoa, talvella keskikulutus on noin 8,5l/100km talvirenkailla ja kesällä kesärenkailla 9,5l/100km ja nämä ovat keskikulutus arvoja.
        Kaupungissa kulustus nousee helposti yli 12l/100km.
        Kolmas 3.0 manuaali tällä hetkellä alla, joten tiedän mistä puhun.

        oikein on?


      • Se isompi V6
        manuaali kirjoitti:

        Kyllä 3.0 manuaali kuluttaa huomattavasti enemmän.
        On aivan turha esittää mitään GPS:n tai ajotietokoneen lukemia, ne pystyy huijaamaan mieleisekseen.
        Itse olen pitänyt vuoden polttoainekulutuksesta taulukkoa, talvella keskikulutus on noin 8,5l/100km talvirenkailla ja kesällä kesärenkailla 9,5l/100km ja nämä ovat keskikulutus arvoja.
        Kaupungissa kulustus nousee helposti yli 12l/100km.
        Kolmas 3.0 manuaali tällä hetkellä alla, joten tiedän mistä puhun.

        Kerropa miten huijaan "mieleisekseni" lukemia, jos ja kun jaan kulutuksen kilsoilla? Tankkaan tietysti täyteen, koska ei ole tarvetta sievistellä kellekään. Tämä oli empiirinen havainto, voi olla, että omasi vie enemmän, älä kuitenkaan alennu urpoilemaan.


      • dorka2
        manuaali kirjoitti:

        Kyllä 3.0 manuaali kuluttaa huomattavasti enemmän.
        On aivan turha esittää mitään GPS:n tai ajotietokoneen lukemia, ne pystyy huijaamaan mieleisekseen.
        Itse olen pitänyt vuoden polttoainekulutuksesta taulukkoa, talvella keskikulutus on noin 8,5l/100km talvirenkailla ja kesällä kesärenkailla 9,5l/100km ja nämä ovat keskikulutus arvoja.
        Kaupungissa kulustus nousee helposti yli 12l/100km.
        Kolmas 3.0 manuaali tällä hetkellä alla, joten tiedän mistä puhun.

        sua vissiiin harmittaa kun et itse omista tai et osaa ajaa pienellä kulutuksella.
        itellä oli kanssa maxsima ei mitää ruostetta ollu pohjakin oli puhdas ja kulutus oli tota 7.5-8l. opettele ajamaan tai tarkista autosi!


    • jr76

      maxima vie tiellä 80km/h pikkusen 7l päälle/100km 100km/h kulutus nousee noin litran. ja 120km/h 2l. kaupunkiajossa yllättävästi alle 12l/100km

    • eduzi

      Maxima tietenkin melko viattomia vehkeitä, vielä jos löytyy 3,0 litranen tomaatti niin kyllä on lepposa ajella

    • jato

      Itselläni on -99 3.0 aut. Maxi ja olen tyytyväinen mitä nyt tuli hiukan takapakkia kun mittaristo rupesi sekoilemaan on tilauksessa uusi piirilevy toivotaan ,että sillä vika korjaantuu!Autolla on ajettu vasta 95tkm eikä ole alkanut ainakaan vielä ruostumaan, suojaus kannattaa pitää kunnossa,kulutus on pyörinyt siinä 8.5-13litran haarukassa!

    • on Hyvä

      morotes! en mie sitä ranskalaista kotteroa katsoisi etes piälle!!eihän hyvää ranskalaisia saa ennee etes grilliltä ja mitä autoihin tulee niin niitä ranskalaisina ei ole koskaa hyviä saanutkaa. nyt joku kohta kehuu ranskalaisten ajettavuutta mutta riittääkö se auton valinnassa että se on ainoastaan hyvä ajaa?koitakki juippi valita jonku pösöön nissanin asemasta niin sitte on helvetti irti teidänkin taloudessa! =) hyvänä vertauskuvana voi miettiä vaikka 309:siä pesosta ja samaa kokoa olevaa nissan almeraa.....kummanko näistä valitsisit? niin ja ratkaiseehan se ulkonäkökin jo jotain.

    • ihastu

      nissan maxima 3.0 elegance on ittellä 2000 vm,ajettu 136000 th ja pelaa kesät ja talvet.keskikulutus talvella 12 kaupunki ja 9.0 matka mutta kesällä 9.5 kaupunki ja 8.0 matka.ainoat viat ollut alapallon vaihto ja jarrupalat 2kertaa.ei ruostetta ja paras mahdollinen vaunun vetoon manuaali laatikolla ,voima riittäää ja kulutus n.10litraa satasella 90-100km h .3000-6000th autosta paras mahdollinen vaihto ehto.se selviää vain ajamalla ei puhumalla,

    • g ntr yne net

      Miullapa on Nissan Höpsimä. Siinä on kuuslitranen maailman paras v12 kone ja kulutus on siinä 5 litraa tuhatta kohden. Auto on tehty jalometallista joten ei ruostukaan ja aivan HIRVEÄT takajalkatilat.

    • Primu-04

      Juu ei pököä kun niitä pitää olla kaksi, toinen on samaan aikaan pajalla kun toinen on ajossa ;)

    • hagert

      maxima hyva auto,eikun työntää eteenpäin vaan ja matka jatkuu..

    • autonero

      Näitä museokiuluja ei onneksi juurikaan liikenteessä näe. Ovat siellä korjaamon pihalla enimmäkseen.

    • varuillaan

      attention .olin ostamassa nissan maximaa,mutta peruin kaupan kun myyjä sanoi rahoja laskiessani että nyt eikun työntää menemään vaan...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4562
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2239
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1764
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1498
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1433
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe