Windows vuotaa.

c=3

Washington Postin mukaan M$:n IE selain, joka on kiinteä osa Windowsia, oli viime vuoden aikana haavoittuvainen 284 päivää, eli yli 9 kuukautta!
Esim. Firefox oli turvaton vain 9 päivää.

http://blog.washingtonpost.com/securityfix/2007/01/internet_explorer_unsafe_for_2.html

Kun otetaan huomioon myös muut Windowsin haavoittuvuudet, jotka pysyvät paikkaamattomina huomattavasti kauemmin kuin muiden käyttöjärjestelmien, pitäisi tyhmemmänkin tajuta ettei M$:n virusimuri sovellu jokapäiväiseen verkkokäyttöön.

Onneksi helpompia ja turvallisempia käyttöjärjestelmiä saa jopa ilmaiseksi.

http://www.fuckmicrosoft.com/

30

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jotain uutta

      Onneksi tosiaan avoimella lähdekoodilla saa nopeamman korjaukset.
      http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=15&news_id=2007328
      lokakuussa löydetty haavottuvuus korjattiin jo nyt.
      Onko se winkun haavoittuvuus jotain uutta?
      Firefox olis turvallinen jos se pysyisi pystyssä vähänkään aikaa.

      • Firefox olis turvallinen jos se pysyisi pystyssä vähänkään aikaa.

        Kyllähän se 2-3vko. per laaki pystyssä on hieman lyhyt aika (oletuksena aukeaa 20 välilehteä ja pikkuhiljaa niitä tulee lisää ja taas vähenee, nyt esim. 24kpl)!


      • Anonyymi

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!

        Loppu vuotaminen.. Vähäsen kun kokeilin w10. se halkaisi bioksen. Kone täysin pimee.


      • Anonyymi

        78 viirusta taas tänään windows 10:ssä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!

        Totta on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        78 viirusta taas tänään windows 10:ssä

        ai kauheeta.


      • Anonyymi

        Vuotaa se, taas 32 haitaketta.


      • Anonyymi

        Päivitin ja alkoi sekoileen, Uudemmat päivitykset w10ssä aiheuttivat torkahtelua, eli kone meni muutaman sekunnin välein suspend-tilaan.


      • Anonyymi

        Ny poistan windowsin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!

        Totta turiset!


      • Anonyymi

        w10 rikkoo jatkuvalla kirjoittamisella ssd levyt.


      • Anonyymi

        W10 vuotaa aina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!

        Toi on totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Loppu vuotaminen.. Vähäsen kun kokeilin w10. se halkaisi bioksen. Kone täysin pimee.

        No onhan se ihan sairaan hidas käynistyy.. sillain että virrattomasta koneesta pääset wlanilla nettiin..
        Niimpä. On se kamala, tuo W1O
        t. Windows1O_Reikämiehet


    • dfg.

      Firefox 1.x:ssä on paikkaamattomia haavoittuvuuksia vuodelta 2004 joten miten ihmeessä se oli haavoittuvainen vain 9 päivää?

      • java-vuotaa-ja-pahasti

        on turvallisempi kuin ie, mikäli firefoxista ottaa pois päältä java sovelmat. Firefoxista minulle ei ole tullut koskaan viiruksia kuin java:n kautta. Ie taas päästelee viiruksia useasti koneeseen muutenvaan.


      • kiitos.
        java-vuotaa-ja-pahasti kirjoitti:

        on turvallisempi kuin ie, mikäli firefoxista ottaa pois päältä java sovelmat. Firefoxista minulle ei ole tullut koskaan viiruksia kuin java:n kautta. Ie taas päästelee viiruksia useasti koneeseen muutenvaan.

        >...viiruksia kuin java:n kautta.

        Olisiko liikaa pyydetty että antaisit jotain todistetta moisesta ? :)


      • Anonyymi
        kiitos. kirjoitti:

        >...viiruksia kuin java:n kautta.

        Olisiko liikaa pyydetty että antaisit jotain todistetta moisesta ? :)

        Onko taas tavaraa takamuksessa?


      • Anonyymi

        w10 ja triljoona haavoittovuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko taas tavaraa takamuksessa?

        Ja lasolia lasissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lasolia lasissa.

        Ap joi lähikaupan käsidesit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        w10 ja triljoona haavoittovuutta.

        Ja Mikään koskaan toimi ja kamalan näköinen. ja vakoilee ihan kaiken!!!!


    • Anonyymi

      Poistin minäkin!

      • Anonyymi

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        W10 on turvattomin windows kautta aikojen!

        Ja Mikään koskaan toimi ja kamalan näköinen. ja vakoilee ihan kaiken koneesta.


    • Anonyymi

      Niihä tuo on. w10 vuotaa ja saastuu.

      • Anonyymi

        Totta....


      • Anonyymi

        KYLLÄ!
        ````````


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe