Okei, tiedän ettei tuo ole soitin parhaimmasta päästä mutta kelpaa vähempiarvoisiin tallenuksiin kuitenkin.
Elikkä. Jos teen tuolla DVD R:lle tallennuksen niin voiko sen "moodin" muuttaa niin että tavan pelkkä toistava soitin näkee sen DVD-Video levynä? DVD R systeemeissähän sanotaan olevan jokin jolla PLUS-levyt saadaan näkymään DVD-Video levyinä, tätä ominaisuutta ei ole MIINUS-levyjen kohdalla. Eli voiko tuolla LG:llä tehdä tuon "huijauksen" vai onnistuuko vain tietokoneen asemalla?
Entä onko tuossa soittimessa todellakin analoginen tv-viritin? Minä kun luulin sitä pelkäksi tallentavaksi dvd-soittimeksi, ilman viritintä.
Ja sitten vielä yksi. Millainen kuvan laatu käytettäessa 2 tunnin tallennusmoodia? Entä neljän tunnin moodia, onko tuo 4 tunnin moodi laadultaan edes lähellekään VHS-laatua vai peräti huonompi kuin VHS?
LG DR7400:sta
10
916
Vastaukset
- kysyn
saako 7400 suomenkielisen valikkotekstin miten kiitos...
Tuo moodin vaihto tuskin on tarpeen. Periaate on. että DVD -R/RW formaatit näkyvät normaaleilla soittimilla. Eksoottisemmat kuten DVD-RAM ja DVD-RW VR sitten ovat eri asia. Toki tiettyjä ongelmia voi olla, kuten 16:9 moodin tieto ei välity tai editoinnit eivät näy tavallisella soittimella eli joutuu panemaan TV:n 16:9 moodiin ja manuaalisesti ohittamaan mainokset tavallisella soittimilla.
Kaikissa tallentimissa on tietenkin viritin. Useimissa se on vielä vain analoginen. Toisissa on lisäksi DVB-T. Ei virittimestä yleensä haittaa ole, ellei laitteen softa edellytä asennuksessa, että kanavia on saatavilla. Tämäkään ei ole ongelma, jos ostaa ennen elokuun loppua.
Tuossa LG:ssä taitaa olla vain komposiittisisääntulo scartissa, joten se ei oikein hyvin sovellu digiboksin kaveriksi. En tosin ole varma tästä. Yleisesti noissa kahden tunnin laatu on varsin hyvää. Neljällä tunnilla resoluutio putoaa puoleen ja laatu on jotain VHS-tasoa. Vertailu on hankalaa, joska kyse on täysin erilaisista virheistä kuvassa.
Kannattaisi katsoa laitetta, jossa on enemmän valinnanvaraa tallennusladussa kahden ja neljän tunnin välillä ja RGB-sisääntulo.- ap.
"Tuossa LG:ssä taitaa olla vain komposiittisisääntulo scartissa, joten se ei oikein hyvin sovellu digiboksin kaveriksi. En tosin ole varma tästä."
Näin mäkin olen ymmärtänyt että se RGB puuttuu. Tosin eipä se suuri haitta sinänsä ole.
"Yleisesti noissa kahden tunnin laatu on varsin hyvää. Neljällä tunnilla resoluutio putoaa puoleen ja laatu on jotain VHS-tasoa. Vertailu on hankalaa, joska kyse on täysin erilaisista virheistä kuvassa."
Itseasiassa jos laatu 4 tunnin tallennuksessa yltää kuitenkin VHS-tasolle niin sekin riittää, kunhan vain ei ole sitä huonompi. 2 tunnin tallennuksessa tuo tosin etupäässä tulisi olemaankin jolloin laatukin on sitten parempi.
"Kannattaisi katsoa laitetta, jossa on enemmän valinnanvaraa tallennusladussa kahden ja neljän tunnin välillä ja RGB-sisääntulo."
Olenkin ajatellut tuota laitetta lähinnä kakkostallentimeksi, mulla on jo yksi tallennin mutta se on paljon kalliimpi enkä viitsisi sitä ihan jokapäiväisessä käytössä pitää, siksi että kuluvathan nuokin laitteet. Laser kuluu ja myös moottori kuluu aikaa myöden, mikään ei ole ikuista. Paitsi ehkä prosessorit ja muut ic-piirit ja muu piirilevyllä oleva elektroniikka.
Elikkä tuo laite siis lienee hintaisekseen (129 e) ihan kelpo. - ap.
Eihän tuo varmaan ole ongelma vaikka laitteen ostaisi elokuun jälkeenkin, elikkä vaikka laite vaatisi analogisia kanavia asennusvaiheessa. Ongelmaan on simppeli ratkaisu:
VHS-nauhuri tai mikä tahansa laite jossa on RF-modulaattori. Jos sellasta ei ole, käytetty laite. Jos sekään ei onnistu. Halpa tv-modulaattori. Muutenkin tuolla tv-modulaattorilla voi olla käyttöä, esim. jos halua ok-talossa jakaa jotain, vaikka digiboksia tms. muihin huoneisiin antennijärjestelmän kautta..säästyy scart-johtojen vetämiseltä. ap. kirjoitti:
"Tuossa LG:ssä taitaa olla vain komposiittisisääntulo scartissa, joten se ei oikein hyvin sovellu digiboksin kaveriksi. En tosin ole varma tästä."
Näin mäkin olen ymmärtänyt että se RGB puuttuu. Tosin eipä se suuri haitta sinänsä ole.
"Yleisesti noissa kahden tunnin laatu on varsin hyvää. Neljällä tunnilla resoluutio putoaa puoleen ja laatu on jotain VHS-tasoa. Vertailu on hankalaa, joska kyse on täysin erilaisista virheistä kuvassa."
Itseasiassa jos laatu 4 tunnin tallennuksessa yltää kuitenkin VHS-tasolle niin sekin riittää, kunhan vain ei ole sitä huonompi. 2 tunnin tallennuksessa tuo tosin etupäässä tulisi olemaankin jolloin laatukin on sitten parempi.
"Kannattaisi katsoa laitetta, jossa on enemmän valinnanvaraa tallennusladussa kahden ja neljän tunnin välillä ja RGB-sisääntulo."
Olenkin ajatellut tuota laitetta lähinnä kakkostallentimeksi, mulla on jo yksi tallennin mutta se on paljon kalliimpi enkä viitsisi sitä ihan jokapäiväisessä käytössä pitää, siksi että kuluvathan nuokin laitteet. Laser kuluu ja myös moottori kuluu aikaa myöden, mikään ei ole ikuista. Paitsi ehkä prosessorit ja muut ic-piirit ja muu piirilevyllä oleva elektroniikka.
Elikkä tuo laite siis lienee hintaisekseen (129 e) ihan kelpo.Eikö RGB:n puuttuminen mielestäsi ole haitta? Itse raakkaisin RGB:n noin sadan euron arvoiseksi. On outoa, että muuten murehdit kuvanlaadusta, mutta sitten et välitä siihen rankasti vaikuttavasta puutteesta.
Se onko neljän tunnin laatu VHS:ää huonompi on ihan kyse makuasioista. Moni voi pitää digitaalisia artifakteja pahempana kuin VHS:n epätarkkuutta. Mutta jo sinulla on jo tallennin niin miksi et kokeile sillä eri laatuja.
Jos haet tallenninta ajansiirtoon, niin katso digibokseja. Tuntuisi oudolta arkistoida jotain kakkostallentimella huonolla laadulla.- ap.
okaro kirjoitti:
Eikö RGB:n puuttuminen mielestäsi ole haitta? Itse raakkaisin RGB:n noin sadan euron arvoiseksi. On outoa, että muuten murehdit kuvanlaadusta, mutta sitten et välitä siihen rankasti vaikuttavasta puutteesta.
Se onko neljän tunnin laatu VHS:ää huonompi on ihan kyse makuasioista. Moni voi pitää digitaalisia artifakteja pahempana kuin VHS:n epätarkkuutta. Mutta jo sinulla on jo tallennin niin miksi et kokeile sillä eri laatuja.
Jos haet tallenninta ajansiirtoon, niin katso digibokseja. Tuntuisi oudolta arkistoida jotain kakkostallentimella huonolla laadulla."Eikö RGB:n puuttuminen mielestäsi ole haitta? Itse raakkaisin RGB:n noin sadan euron arvoiseksi. On outoa, että muuten murehdit kuvanlaadusta, mutta sitten et välitä siihen rankasti vaikuttavasta puutteesta. "
Sehän on makuasia. Joillekin HD-tv on tärkeä ja rankkaavat tavallisen digitv:n pellolle. Itelleni ei ole tärkeä. Se mistä ei silmät suoranaisesti kärsi, ei ole sitten niin huono.
"Se onko neljän tunnin laatu VHS:ää huonompi on ihan kyse makuasioista. Moni voi pitää digitaalisia artifakteja pahempana kuin VHS:n epätarkkuutta. Mutta jo sinulla on jo tallennin niin miksi et kokeile sillä eri laatuja."
Se onkin eri merkkinen kuin tuo LG eikä anna oikeaa kuvaa tuon laitteen laadusta. Eri laitteillahan saa eri laatua.
"Jos haet tallenninta ajansiirtoon, niin katso digibokseja. Tuntuisi oudolta arkistoida jotain kakkostallentimella huonolla laadulla."
Tarkoitus onkin käyttää ETUPÄÄSSÄ 2 TUNNIN tallennuksella, voihan se olla että jos menee tuon yli niin teen ne sitten toisella laitteella jolla sitten voi käyttää jopa dual layer-levyjäkin. Harvemmin leffat kestää yli 2 tuntia. Mutta kun haluan säästää tuota kalliimpaa laitetta, juuri siksi ettei tarvitisis ostaa vuosiin tuollaista kallista vekotinta. LG on sen verran halpa että sellaisen vois uusia vaikka joka toinen tai kolmas vuosi, mielumin tietysti harvemmin. - philipsin
ap. kirjoitti:
"Eikö RGB:n puuttuminen mielestäsi ole haitta? Itse raakkaisin RGB:n noin sadan euron arvoiseksi. On outoa, että muuten murehdit kuvanlaadusta, mutta sitten et välitä siihen rankasti vaikuttavasta puutteesta. "
Sehän on makuasia. Joillekin HD-tv on tärkeä ja rankkaavat tavallisen digitv:n pellolle. Itelleni ei ole tärkeä. Se mistä ei silmät suoranaisesti kärsi, ei ole sitten niin huono.
"Se onko neljän tunnin laatu VHS:ää huonompi on ihan kyse makuasioista. Moni voi pitää digitaalisia artifakteja pahempana kuin VHS:n epätarkkuutta. Mutta jo sinulla on jo tallennin niin miksi et kokeile sillä eri laatuja."
Se onkin eri merkkinen kuin tuo LG eikä anna oikeaa kuvaa tuon laitteen laadusta. Eri laitteillahan saa eri laatua.
"Jos haet tallenninta ajansiirtoon, niin katso digibokseja. Tuntuisi oudolta arkistoida jotain kakkostallentimella huonolla laadulla."
Tarkoitus onkin käyttää ETUPÄÄSSÄ 2 TUNNIN tallennuksella, voihan se olla että jos menee tuon yli niin teen ne sitten toisella laitteella jolla sitten voi käyttää jopa dual layer-levyjäkin. Harvemmin leffat kestää yli 2 tuntia. Mutta kun haluan säästää tuota kalliimpaa laitetta, juuri siksi ettei tarvitisis ostaa vuosiin tuollaista kallista vekotinta. LG on sen verran halpa että sellaisen vois uusia vaikka joka toinen tai kolmas vuosi, mielumin tietysti harvemmin.nauhoittavalla dvd:llä neljän tunnin nopeus vastaa liiaksikin vhs tasoa.Ja esim.piirretyillä jopa kuuden tunnin nopeus pärjää ihan hyvin vhs:lle.Malli on DVDR990 ja video JVC supervhs.
ap. kirjoitti:
"Eikö RGB:n puuttuminen mielestäsi ole haitta? Itse raakkaisin RGB:n noin sadan euron arvoiseksi. On outoa, että muuten murehdit kuvanlaadusta, mutta sitten et välitä siihen rankasti vaikuttavasta puutteesta. "
Tarkoitus onkin käyttää ETUPÄÄSSÄ 2 TUNNIN tallennuksella, voihan se olla että jos menee tuon yli niin teen ne sitten toisella laitteella jolla sitten voi käyttää jopa dual layer-levyjäkin. Harvemmin leffat kestää yli 2 tuntia. Mutta kun haluan säästää tuota kalliimpaa laitetta, juuri siksi ettei tarvitisis ostaa vuosiin tuollaista kallista vekotinta. LG on sen verran halpa että sellaisen vois uusia vaikka joka toinen tai kolmas vuosi, mielumin tietysti harvemmin.RGB:llä ei ole mitään tekemistä HDTV:n kanssa. RGB on tapa, jossa kuva välitetään kolmea johtoa pitkin. Tällöin kuvan laatu tallennettaessa ei heikkene läheskään niin paljon kuin komposiitilla.
- ap.
okaro kirjoitti:
RGB:llä ei ole mitään tekemistä HDTV:n kanssa. RGB on tapa, jossa kuva välitetään kolmea johtoa pitkin. Tällöin kuvan laatu tallennettaessa ei heikkene läheskään niin paljon kuin komposiitilla.
"RGB:llä ei ole mitään tekemistä HDTV:n kanssa. RGB on tapa, jossa kuva välitetään kolmea johtoa pitkin. Tällöin kuvan laatu tallennettaessa ei heikkene läheskään niin paljon kuin komposiitilla."
Toki mä tuon tiedän mitä RGB on, ei sitä mulle tarvitse selittää.
Mä vain tarkoitin KUVANLAADULLISESTI kun verrataan, RGB vs. komposiittivideo ja toisaalta HD-tv vs. tavallinen digitv! Tajusitko?
Satun myös tietämään että on olemassa S-videoliitäntä joka sekin antaa paremman kuvan kuin komposiittivideo, siinä signaali kulkee kahdessa johtimessa (siis maajohdinta ei lasketa), sitten on vielä uusimpana komponenttivideo joka on harvinaisempi!
Mutta se liitännöistä. Tarkoitus oli siis vain verrata miten tarkkaa joillekin on se että onko kuva siirretty RGB:nä vai riittääkö komposiittivideo. Toiset ei huomaa eroa, samalla tavalla toiset ei huomaa eroa onko kuva HD-tv vai tavallinen digitv. Jokos NYT meni perille mitä ajoin takaa? En minä sentään ihan ummikko ole vaikka kyselenkin.
Olen muuten tehnyt kokeita switsaamalla pelkän toistavan soittimeni niin että toisessa kokeessa se antoi telkkariin RGB:tä ja toisessa komposiittia, en huomannut juurikaan eroa. Ehkä dvd-soitin on paska, leffa paska, telkka huono tai silmäni tai aivoni huonot. - s.k.
ap. kirjoitti:
"RGB:llä ei ole mitään tekemistä HDTV:n kanssa. RGB on tapa, jossa kuva välitetään kolmea johtoa pitkin. Tällöin kuvan laatu tallennettaessa ei heikkene läheskään niin paljon kuin komposiitilla."
Toki mä tuon tiedän mitä RGB on, ei sitä mulle tarvitse selittää.
Mä vain tarkoitin KUVANLAADULLISESTI kun verrataan, RGB vs. komposiittivideo ja toisaalta HD-tv vs. tavallinen digitv! Tajusitko?
Satun myös tietämään että on olemassa S-videoliitäntä joka sekin antaa paremman kuvan kuin komposiittivideo, siinä signaali kulkee kahdessa johtimessa (siis maajohdinta ei lasketa), sitten on vielä uusimpana komponenttivideo joka on harvinaisempi!
Mutta se liitännöistä. Tarkoitus oli siis vain verrata miten tarkkaa joillekin on se että onko kuva siirretty RGB:nä vai riittääkö komposiittivideo. Toiset ei huomaa eroa, samalla tavalla toiset ei huomaa eroa onko kuva HD-tv vai tavallinen digitv. Jokos NYT meni perille mitä ajoin takaa? En minä sentään ihan ummikko ole vaikka kyselenkin.
Olen muuten tehnyt kokeita switsaamalla pelkän toistavan soittimeni niin että toisessa kokeessa se antoi telkkariin RGB:tä ja toisessa komposiittia, en huomannut juurikaan eroa. Ehkä dvd-soitin on paska, leffa paska, telkka huono tai silmäni tai aivoni huonot.Saat hyviä vastauksia mielenkiintoisiin kysymyksiisi ja mikä on lopputulos; mollaat vastaajan.
Ei ihme jos asioista tietävien mielenkiinto vastata kysymyksiin tällaisella palstalla hiipuu jos asiallisista vastauksista saa kiitokseksi pelkkää viisastelua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli642618Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.272594Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151694- 1021407
Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1271406- 1011359
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241173Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141083Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest59995