Ostin toukokuussa 2006 Piaggio NRG Purejetin luullen että se on toimintavarma ja kestävä... Tehoiltaan ja ajettavuudeltaan se on kyllä aivan loistava mutta alusta asti sitä on vaivannut nykiminen ja röpöttäminen kiihdyttäessä ja kaupunki ajossa etenkin.Merkkikorjaamon ja maahantuojan mukaan siinä ei ole mitään vikaa eikä sitä ruveta tutkimaan.Sen lisäksi jo ensimmäisen 500km:n jälkeen hajosi vilkkukatkaisija,sitä odottelin n.kuukauden verran kun ei ollut suomessa kyseistä osaa.Seuraavat kilometrit meni suuhteellisen pienin ongelmin lukuunottamatta polttoainemittarin reistailua.
Lokakuussa kun mittariin pyörähti 2400km niin tuli täysi stoppi!Samana päivänä aikaisemmin tuntui n.minuutin ajan huomattavaa tehon häviämistä eli meinasi matka pysähtyä tasaisella.Siitä eteenpäin se toimi normaalisti n.10km ja sitten sammui eikä lähtenyt enää käyntiin.Toimitin sen merkkikorjaamolle viikolla 42 ja sitä tutkittiin siellä n.2 viikkoa.He totesivat että moottorista on puristukset hävinnyt.Purkivat koneen ja huomasivat ettei sylinterissä eikä männässä ollut mitään jälkiä ja männänrenkaat olivat ehjät.Käyttivät sylinterin mitattavana koneistuspajalla ja se todettiin virheettömäksi.Korjaamon ja maahantuojan päätöksellä arveltiin että männänrenkaat olivat liian kuluneet.Tilattiin uudet,odottelua n.5 viikkoa koska männänrenkaita ei ollut suomessa.Osat tuli,moottori kasatiin mutta edelleenkään ei lähtenyt käyntiin.Puristukset olivat kuulemma nyt normaalit.Jatkoivat tutkimuksia joitain viikkoja ja selvisi että bensapaineet häviää startatessa.Viimeviikolla selvisi heidän mielestään että bensapumppu on viallinen.Tilasivat uuden,tuli muutamassa päivässä,laittoivat kiinni mutta edelleenkään ei käynnistynyt.Bensapaineet olivat nyt normaalit...Tänään sitten sanoivat että nyt on vika löytynyt.Ns. pieni ilma kompressori joka on moottorin takaosassa ja saa käyttövoiman kampiakselilta oli hajonnut.Sen tehtävänä on kuulemma sekoittaa ilmaa bensan joukkoon.Tilasivat uuden mutta eivät olleet varmoja onko suomessa ja milloin tulee.Eli ei vielä mitään tietoa millon saadaan kuntoon...
Saattaa olla että JOS vielä joskus saan skootterini toimivana takaisin vaihdan merkkiä...Että näin Piaggion "lippulaivan" kanssa...
tarina italialaisesta
14
2707
Vastaukset
- aprilian omistaja
mun sr50 factory on ainakin toiminut ihan moitteettomasti
- Peugeot SF
Itse ostin käytettynä 17.000km ajetun peugeot speedfightin. Vanha omistaja oli kaatunutkin niin että naarmuja on molemmin puolin. Mitään vikaa ei ollut. Nyt on ajettu 21.000km ilman ongelmia, elikkä sanoisin että on aika luotettavia nää pösöt... Ainiin, aina unohdan että yksi vika on ollut, tai no ei se menoa haittaa koska se on vain yhden "yleellisyys varusteen" vika. Startti on hajonnu, mutta polkemalla kyllä lähtee, joten ei se ole haitannut. Eikä sitä nyt niin tarvitse tota starttii että hyvin menee ilmankin. Itse olen ollut TODELLA tyytyväinen Peugeot laatuun ja tää kulkee ja kiihtyy mukavasti...
Jos koet tuntevasi kertoa tarinasi niin siitä vain mutta älä kirjoita sitä samassa muodossa(kopioi) joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita... spämmääminen ja kopioiminenkin on kiellettyä... asia tullaan tutkimaan!
- fdsgfdh
Todennäköisesti sinulla sattui valistusvirheellinen yksilö, joka on vikoja täynnä. Yhden yksilön perusteella ei voida sanoa vielä mitään koko merkistä.
Esim. itselläni on todella huonoja kokemuksia pösöstä, vaikka luulen silti että kyseessä on ihan laatumerkki. - piaggio
mitä tarkoitat "joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita"... Enhän ole kertonut tapauksesta muualla kun ja ainoastaan eilen tällä palstalla!
piaggio kirjoitti:
mitä tarkoitat "joka ikiselle palstalle jossa käsitellään moposkoottereita"... Enhän ole kertonut tapauksesta muualla kun ja ainoastaan eilen tällä palstalla!
Jos asia näin niin pahoittelen mutta muutama palstanlukija kommentoi eilen "asiatonviesti" painikkeen kautta että olisit saman tarinan usemmalle palstalle "kopioinut" mainiten palstan nimen kohdentamatta sitä suoralla linkillä...
Kuitenkin olen itse huomannut joidenkin kirjoittajien laittavan saman viestin usealle palstalle saadakseen mahdollisimman suuren huomion kirjoitukselleen... siksi mainitsin "yleisellä" tasolla että kannattaa miettiä..
Hienoa kuitenkin että olet tuonut julki että vikoja on ihan samanlailla kalliissa kuin halvassakin moposkootterissa. :)
Toivottavasti ei kuitenkaan ole pettynyt muuten niin hienoon laitteeseen kuin skootteri vaan ehkä vain vaihtanut merkkiä.... tms- piaggio
PappaSkootteri kirjoitti:
Jos asia näin niin pahoittelen mutta muutama palstanlukija kommentoi eilen "asiatonviesti" painikkeen kautta että olisit saman tarinan usemmalle palstalle "kopioinut" mainiten palstan nimen kohdentamatta sitä suoralla linkillä...
Kuitenkin olen itse huomannut joidenkin kirjoittajien laittavan saman viestin usealle palstalle saadakseen mahdollisimman suuren huomion kirjoitukselleen... siksi mainitsin "yleisellä" tasolla että kannattaa miettiä..
Hienoa kuitenkin että olet tuonut julki että vikoja on ihan samanlailla kalliissa kuin halvassakin moposkootterissa. :)
Toivottavasti ei kuitenkaan ole pettynyt muuten niin hienoon laitteeseen kuin skootteri vaan ehkä vain vaihtanut merkkiä.... tmskiven ja kannon ja jos lupaukseni rikon niin mörökölli minut syököön...Siis että en ole missään muilla palstoilla kertonut tapauksesta.En lue edes muita palstoja kuin tätä.Merkin vaihto on edessä aivan varmasti viimeistään keväällä...
- inssi
Itselläni gileran kohdalla oli samankaltainen tilanne. Moottori röpötti kiihdytyksissä uudesta alkaen. Kylmänä moottori kävi hyvin, mutta parin sadan metrin ajon jälkeen röpötys alkoi. 5000 huollon yhteydessä valitin asiasta ja skootteriin vaihdettiin takuuna sylinteri ja mäntä (puristukset olivat mittauksessa huomattavan alhaiset). Tämän jälkeen purejet on toiminut hienosti.
- piaggio
Eilen se vihdoin tapahtui eli skootteri tuli kuntoon!Tutkittuani ja selvitettyäni asioita tuli ilmi että suurin ongelma tapauksessa oli huoltokorjaamon nihkeä ja ammattitaidoton toiminta yhdistettynä maahantuojan välinpitämättömyyteen.Toki osien saanti ei ole ehkä kaikkein nopeinta piaggioon mutta kuitenkin...Korjaamolla tehtiin joitakin vääriä vikadiagnooseja ja kaikkein pahinta oli nuoremman asentajan ryyppääminen ja krapulassa töissä oleminen...Valitettavaa mutta totta!Jos korjaamotoiminta olisi täällä moitteetonta jatkaisin varmasti kyseisen merkin parissa.On se NRG purejet niin verraton peli ajettavuudeltaan ja tehoa löytyy ihan mukavasti kahdestaan ajettavaksikin.
- kolme renkala
mopo merkki on piaggio ape50
mitä saa moposta moottori riiti - WunderbaumistI
kolme renkala kirjoitti:
mopo merkki on piaggio ape50
mitä saa moposta moottori riitiMinulla on ollut Piaggio Ape 50 (Mopoauto)-02 jossa oli Vespa pk 50xl moottori,kuten jo nimestä voi päätellä eli Vespa skootterin kone.Ostettaessa mittarissa oli vasta 2310km ja itse ajoin ko.laitteella 500km täysin ongelmitta ja varaosiakin löytyy hyvin kun käy suoraan skootterin osat esim.peilit,ohjaustanko ja renkaat on skootterista.
Saa ajaa mopoille sallituilla pyöräteillä eikä tarvitse katsastaa.
Kuvia Apesta: www.minunauto.com/auto/20642 - Apeisti
WunderbaumistI kirjoitti:
Minulla on ollut Piaggio Ape 50 (Mopoauto)-02 jossa oli Vespa pk 50xl moottori,kuten jo nimestä voi päätellä eli Vespa skootterin kone.Ostettaessa mittarissa oli vasta 2310km ja itse ajoin ko.laitteella 500km täysin ongelmitta ja varaosiakin löytyy hyvin kun käy suoraan skootterin osat esim.peilit,ohjaustanko ja renkaat on skootterista.
Saa ajaa mopoille sallituilla pyöräteillä eikä tarvitse katsastaa.
Kuvia Apesta: www.minunauto.com/auto/20642Osaaisitkos sanoa, josko tuollaisia Ape 50:jä löytyy rekisteröitynä kahdelle hengelle tai olisiko sellainen ylipäätään mahdollista? Sillä olen itse muistaakseni nähnyt noita Ape 50:jä 2-paikkaisinakin, ratilla varustettuna.
- huoltokouluun
Apeisti kirjoitti:
Osaaisitkos sanoa, josko tuollaisia Ape 50:jä löytyy rekisteröitynä kahdelle hengelle tai olisiko sellainen ylipäätään mahdollista? Sillä olen itse muistaakseni nähnyt noita Ape 50:jä 2-paikkaisinakin, ratilla varustettuna.
kiinassa jo ainakin 3 vuotta valmistetut piatsiot on ihan yhtä laadukkaiat kun muutkin kiinanskodet
parempia kuin suomalaiset huoltomekaanikot.
- Piaggggio
Joo elikkä olis toi Piaggion 2010 vuoden malli ni siit taitaapi olla bensapumppu jotenki tukossa tai vastaavaa ku ei bensa tunnu menvän mihinkää suuntaa.ja sitä ku ei saa auki muuta ku pistämällä paskaks ku on liimattu kansi kiinni. oisko ideoita mistä sais uuden bensapumpun Piaggioon tai jtn vinkkejä mitä tehdä. Apua tarttis tosissaa
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
eerikäinen novassa sanoi ei kukaan enää aja manuaalivaihteilla
meillä on 3 autoa talissa ja kaikissa manuaalilaatikot, on meillä vielä tämmöiset vaikka toisin puhutaan.2392506Ilo, joka nousee silmiisi saakka
kun katseemme kohtaavat. Olet energinen, aito, ihana. Välillä tuijotat suoraan silmiini - enkä hämmenny, katson takaisin691786Jokaisella on omat syntinsä
Minä olisin niin mielelläni sinun. Ehkä joskus viittasitkin siihen. Olet nainen ajatuksissani jatkuvasti ja taidat tietä881630- 561589
En oikeasti
Tiennyt että sinulla on ollut vaikeuksia ja huonoja aikoja. Olen oikeasti pahoillani, ja olisin myös toiminut eritavoin162153490-luvulla maa syöksyi lamaan, ja silloinkin oli syypäinä samat tahot kuin nyt
Laman aiheuttajat olivat demarivetoinen virheellinen finanssipolitiikka, sekä ay-liikkeen taipumattomuus tilanteessa mik1491279Vakava varoitus perussuomalaisista!
Keskustan Annika Saarikolta veret seisauttavaa tekstiä, lukekaa uutinen kokonaisuudessaan, tässä siitä maistiainen: ”Ke2591228- 1731007
Olisitko ihminen minulle. Ihan ihminen vain.
Tiedätkö, että saan kyyneleet silmiini, niin syvästi sinua kaipaan. Meidän välillä on jotain todella syvää, kaunista ja56939Mä olisin niin iloinen
Jos vielä joskus nähtäis.. Ollaanko tulkittu mies toisiamme väärin?. Kumpikin luuli ettei toinen tykkää, vaikka molemmat62847