Nordea tarjoaa Meksikoon USD, käyvätkö dollarit siellä vai onko vaihdettava pesoja? Onko siellä (PDC) nostoautomaatteja ja toimiiko ne?
Kiittooss!
Matkavaluutta
5
1055
Vastaukset
- kohta pian
Ollaan kahden viikon päästä itse lähdössä ja olen ottanut juuri noista asioista selvää. Eli Dollarit käyvät esim. Cancunissa ja Playa del Carmenissa hyvin, mutta tietty poikkeuksia varmasti on.Vaihtorahoina saa Pesoja takaisin, joten kahden valuutan kanssa joutuu pelaamaan.
Itse ollaan päädytty vaihtamaan Pesoja ja sitten otetaan Visa mukaan, jolla nostetaan lisää automaatista.Automaatteja on PDC:ssä.Visan käytöstä olen kuullut että tulisi 8% lisä kun sitä kaupoissa käyttää,mutta en tiedä pitääkö tämä paikkaansa.
Ainakin Aurinkomatkat tiedottaa seuraavanlaisesti:
"Visa, American Express ja MasterCard käyvät monissa liikkeissä ja ravintoloissa. Diners käy vain rajoitetusti. Visa Electron ja Maestro eivät käy suoraan maksuvälineinä.
Voit nostaa Visalla rahaa Banamexin, Bitalin ja Bancomerin pankkien yhteydessä olevista automaateista, American Expressillä American Expressin toimistosta ja MasterCardilla Serfin-, Bancomer- ja Bital-pankeista. Dinersilla, Visa Electronilla ja Maestrolla voit nostaa rahaa 10. avenidalla sijaitsevasta Scotia Bank -pankista.
Euroja vaihdetaan valuutanvaihtotoimistoissa, jotka ovat avoinna päivittäin klo 9–20. Pankit ovat avoinna yleensä ma–pe klo 9–17, HSBC-pankki ma–la klo 8–19. Valuutanvaihtotoimistoissa ja pankeissa ei peritä vaihtopalkkiota, mutta kurssit vaihtelevat. Useimpien hotellien vastaanotoissa vaihdetaan valuuttaa ja matkashekkejä." - Luulen,,
Yksi tuttuni kävi siellä joulukuun alussa. Hän suositteli, että vaihtaa vaan usa dollareita. Pieniä rahoja pitää olla tippejä varten. Tippejä pitää antaa joka käänteessä. Olemme lähdössä sinne helmikuun alussa.. ennen ei olla käyty, joten tämä on toisen käden tietoa.
- kannattaa vaihtaa
Pari kertaa Playa del Carmenissa käyneenä voin
suositella vaihtamaan myös pesoja. Jos menette jollakin retkillä paikallisiin kyliin ja haluatte ostaa jotakin (juotavaa,syötävää, matkamuistoja), on helpompaa maksaa pesoissa.
Dollarit on toki hyviä myös, varsinkin yhden dollarin seteleitä kandee varata koska niillä voi hyvin maksaa hotellipojille, kantajille tms. tippejä. Me ollaan ravintolassa käydessä maksettu visalla eikä olla huomattu joutuvamme maksamaan mitään provikkaa visan käytöstä. - meksikossa......
kannattaa vaihtaa kirjoitti:
Pari kertaa Playa del Carmenissa käyneenä voin
suositella vaihtamaan myös pesoja. Jos menette jollakin retkillä paikallisiin kyliin ja haluatte ostaa jotakin (juotavaa,syötävää, matkamuistoja), on helpompaa maksaa pesoissa.
Dollarit on toki hyviä myös, varsinkin yhden dollarin seteleitä kandee varata koska niillä voi hyvin maksaa hotellipojille, kantajille tms. tippejä. Me ollaan ravintolassa käydessä maksettu visalla eikä olla huomattu joutuvamme maksamaan mitään provikkaa visan käytöstä.Tuo Visan provikka juttu taitaa olla kauppias kohtaista.Eli kauppiaat saat halutessaan lisätä "ylimääräistä" koska maksaa Visalla, tämä ei ole kiellettyä.
Mitenkäs kun kaikki juttelee että dollareilla annetaan tippiä.Miksi ei anneta 10pesoa? Eikö niin pieniä peso seteleitä ole?Eli miksi kaikki suositteleen antamaan 1 dollarin setelin tipiksi? - hate
Euroja mukaan,tämän totesin viimevuoden lopulla,kymmenellä eurolla sai vaihtopisteestä parhaillaan 139,5 pesoa ja jos tarvitsee?????dollareita niitäkin voi vaihtaa samassa paikassa. Olin tuolla 26.11-18.12.06 ja huonoin kurssi oli koko aikana eräässä paikassa 13,65 pesoa,vaihtopaikkoja on useita linja-autoaseman liepeillä oli paras kurssi.Pitää antaa tippejä??ei vaan,voi antaa tippejä. Kahden ja viiden peson kolikot olivat käteviä tippaukseen ja näköjään tyytyväisiä olivat.No sittenhän näette,minulla toinen kerta tuolla ja kolmatta jo mietin, hieno maa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3462761Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1201529Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481370Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa57976Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan15974Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta27934Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo149898En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm78889- 80888
Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar205829