Bichon Frise ja kotiruoan määrä

Annajamaija

Mitäs veikkaatte, paljonko noin suurinpiirtein 6 Kg painava Bichon Frise uros syöpi kotiruokaa. Eli siis riisi-raejuusto-lihamössöä. Koira on 8 kk vanha. Nyt syö noin 3 dl ja grammoina tuollaiset 330-340 g. Sillä tuntuu olevan koko ajan nälkä, mutta ei taida pienen maha vetää enempää ? Kylkiluut tuntuvat selvästi eli ei ole lihava. Kertokaa nyt muut Bichonien omistajat paljonko teidän koiranne syövät päivässä ( siis kotiruokaa ).

5

4516

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tillyh

Koira saa ruokaa sopivasti silloin, kun se ei laihdu tai ole liian lihava. Pätee kaikkiin rotuihin :)
      Grammamääriä on ihan turha tuijotella, tärkeämpää on seurata koiraa, erityisesti koti-ja raakaruokinnassa.

Koirasi ruokavalio kuulostaa todella yksipuoliselta ja ravintoköyhältä -> aina nälkä?

Mistä koira saa tarvitsemansa kalkin? Raejuusto ei riitä alkuunkaan. Entä muut vitamiinit, hivenaineet, rasvat...jne?
      Riisi on oikeastaan vain vatsantäytettä, siinä on erittäin vähän ravintoa, samoin raejuustossa.
      Pelkillä ravintolisillä ei ravintoköyhääkään ruokaa saa muutettua terveelliseksi ravinnoksi.

Perehdy koiran kotiruokintaan hyvin (paremmin)! Erityisesti kasvuiässä oleva koira tarvitsee monipuolista ravintoa.

• Annajamaija

Kyllä olen perehtynyt koiran ruokintaa, mutta kun olemme tälläisellä ruokavaliolla eläilääkärin ohjeen mukaan. Koiralla on vatsatulehdus/katarri ja ensiksi pitää saada vatsa kuntoon. Sairastelu alkoi marraskuun loppupuolella ja nyt välillä olimme melkein 2 viikkoa ilman lääkkeitä ja oksentelu alkoi uudelleen ( vatsa on niin rikki että sieltä tulee veristä limaa ). Koiralla on tosi hyvä ruokahalu ja siksi näitä määriä olisin halunnut kysellä. Tajuan kyllä että jokainen koira on yksilö ja kaikki ei sovi kaikille.

• Rice

kannattaa kokeilla nappula-kotiruoka yhdistelmää. koirasi on sen ikäinen ettei nappuloita tarvitse enää liottaa. Nappuloita ei tarvitse antaa paljon, koska turpoavat vatsassa ja pitävät koiran kauan kylläisenä. Koiran nappuloista löytyy eri merkkejä..kannattaa alkuun kysyä eläinkaupan myyjältä, mitä hän suosittelee koirallenne. Nappulat arvioidaan koiran iän, koon ja aktiviteettien mukaan.

Niinkuin edellä jo mainittiin, mitään grammamääriä ei ole. Vaikka koira olisi samaa rotua, voi ruoan kulutuksen määrä vaihdella suuresti(toiset ravaa agilityssä, toiset pitää koiraa kotikoirana, näin ollen energiankulutus on aivan eri tasoista).

• Bichon

Olen samaa mieltä edellisten kanssa. Nappuloita minäkin antaisin turvotettuna, silloin ei tarvitse ajatella saako se kaikki tarvitsemat hivenaineet, vitamiinit ja kalkin. Tosin eläinlääkäri on määrännyt parhaakseen katsomansa ruokavalion koirasi vatsavaivoihin. Kuinka kauan ruokavaliota on tarkoitus noudattaa? Tuntuu aika yksipuoliselta.

Meillä on 7kk ikäinen narttu, joka syö kerran päivässä nappuloita vajaa 2dl turvotettuna joko veteen tai piimään. Lisäksi saatan laittaa joukkoon jotain muuta esim. jauhelihaa tai kalaa, mutta koskaan ei ruoan kokonaismäärä ylity 2dl. En minäkään tuijottele grammoihin, mutta pentumme ei syö enempää kuin tuon 2 dl. Jos laitan kuppiin enemmän, jättää syömättä.

• bf-fani

okei

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      38
      4659
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3195
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      272
      2376
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      53
      2247
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      165
      2079
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1661
    8. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1653
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      1642
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1289
    Aihe