Miten elää vaimoni kanssa?

Mies vailla tulevaisuutta

Vaimoni on biseksuaali ja rakastan häntä yli kaiken. Itse olen hetero. Kun tapasin hänet, minulla ei tästä ollut mitään tietoa. Hän kuitenkin pian kertoi, että hänen edellinen kumppaninsa oli ollut nainen. Tavatessamme häntä ei kuitenkaan naiset kiinnostanut, vaan hän halusi miehen. Meillä on mennyt hyvin nyt yli kaksi vuotta. Viimeaikoina on vaimoni kuitenkin taas alkanut puhumaan naisista ja kiinnostus samaa sukupuolta kohtaan on selkeästi taas nostanut päätään. Minua tämä sekottaa nyt pahasti. Onkohan kuinka yleistä, että biseksuaaleilla vaihtelee tuo kiinnostava sukupuoli? En haluaisi vaimostani luopua. Pelkoni on nyt se, että tuo suuntautuneisuus vaihtuu kokonaan naisiin ja minä en sitten enää ole kiinnostava. En ole myöskään sellainen, että pystyisin vaimoani jakamaankaan kenenkään kanssa. Vaimoni on sitä mieltä, ettei hän mahda mitään näille vaihteleville tunteille eri sukupuolia kohtaan. Uskon asian näin olevankin. Olemme keskustelleet asiasta, mutta siitä ei tule valmista. Siksi kysyisin täältä neuvoa?

48

6291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RouvaH

      Voi hitsi..voi hitsin hitsi! Olis ihan äärettömän ihanaa antaa patenttivarma vastaus ja ratkaisu tuohon tilanteeseen..sitä vaan ei taida olla kellään muulla, kuin teillä kahdella.

      Se, että vaimosi bi-puoli on nostanut taas päätään ei ole ohimenevä tilanne..ja melkein voin sanoa, että tuskin hän kiinnostusta miehiinkään kokonaan koskaan menettää.

      Tarve/tunne toteuttaa omaa bi-seksuaalisuutta on hänellä varmasti tällä hetkellä todella suuri ja voimakas..se kuinka sinä ja vaimosi asian käsittelette, kuinka saatte asian järjestymään, se on täysin teidän, tavallaan sinun vallassa.

      Tiedän monta ja taas monta bi-seksuaalia, joka salaa puolisolta toteuttaa sitä toista puolta itsessään, kun yhteistä säveltä asian tiimoilta ei ole löytynyt tai jopa puoliso ei tiedä taipumuksista. Minusta se on väärin ja surullista.

      En voi muuta kuin kehottaa puhumaan ja puhumaan... ja rakastamaan.

      • Mies vailla

        Meidän liitossamme on avainsana ollut rehellisyys. Siksi olenkin iloinen, että vaimoni on tämän asian kertonut minulle. Minulla ei myöskään ole pelkoa siitä, että vaimoni lähtisi salaa toteuttamaan paluuta naisiin. Keskusteluissa vaimoni kanssa on tullut fyysisen läheisyyden lisäksi puheeksi tämä henkinen puoli. Hänellä ne tuntuvat kulkevan käsikädessä, näinhän se on usein parisuhteissa. Haluaisin vaimoni olevan onnellinen ja ehkä pystyisin elämään hänen kanssaan vaikka hän löytäisi tyttöystävänkin. Fyysistä puolta enemmän minua askarruttaa tuo henkinen puoli. Avioliitossa kun hänen kanssaan elän niin minun on oltava se tärkein ihminen. En voi elää niin, että mahdollinen tyttöystävä menisi ohitseni myös tällä henkisellä puolella. Isoin pelkoni kuitenkin on se, että vaimoni ei enää miehistä syty, kun tuo naiskiinnostus tarpeeksi nostaa päätään. Tämä ajatus on väkisin noussut esille, koska avioliittomme aikana hän on kertonut minulle, ettei hän enää naisiin palaisi. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut. Minä jatkan puhumista, se vain on aika vaikeaa.


      • RouvaH
        Mies vailla kirjoitti:

        Meidän liitossamme on avainsana ollut rehellisyys. Siksi olenkin iloinen, että vaimoni on tämän asian kertonut minulle. Minulla ei myöskään ole pelkoa siitä, että vaimoni lähtisi salaa toteuttamaan paluuta naisiin. Keskusteluissa vaimoni kanssa on tullut fyysisen läheisyyden lisäksi puheeksi tämä henkinen puoli. Hänellä ne tuntuvat kulkevan käsikädessä, näinhän se on usein parisuhteissa. Haluaisin vaimoni olevan onnellinen ja ehkä pystyisin elämään hänen kanssaan vaikka hän löytäisi tyttöystävänkin. Fyysistä puolta enemmän minua askarruttaa tuo henkinen puoli. Avioliitossa kun hänen kanssaan elän niin minun on oltava se tärkein ihminen. En voi elää niin, että mahdollinen tyttöystävä menisi ohitseni myös tällä henkisellä puolella. Isoin pelkoni kuitenkin on se, että vaimoni ei enää miehistä syty, kun tuo naiskiinnostus tarpeeksi nostaa päätään. Tämä ajatus on väkisin noussut esille, koska avioliittomme aikana hän on kertonut minulle, ettei hän enää naisiin palaisi. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut. Minä jatkan puhumista, se vain on aika vaikeaa.

        Ymmärrän täysin pelkosi ja hämmennyksen tunteesi tuossa tilanteessa. Koet koko kirjon vihasta epätoivoon..anna itsellesi aikaa.

        Olisi kovin helppoa sanoa jälkiviisaasti, että teidän olisi pitänyt käydä tämäkin keskustelu kunnolla loppuun, ennen vakavaan parisuhteeseen ryhtymistä, mutta tiedän kuinka tunteet vievät ja sillähetkellä umpirakastuneena tietyt asiat tuntuvat mahdottomilta ja kaukaisilta, mutta kuten aina pitkissä suhteissa arki tulee väistämättä.

        Kuten kovin moni mustavalkoisesti sanoo, että jos oma liitto ei "riitä" tai jos pitää edes ajatella "toisia" niin erohan siinä pitää ottaa, se on se nykyajan trendi, helpoin tie ulos. Kaikki eivät halua aloittaa aina alusta ja paeta vaikean hetken tullen. Monelle on helpompaa siirtyä eteenpäin edellisen suhteen taakka ja selvittämättömät ristiriidat mukanaan, kunnes taas koittaa uuden suhteen arki...

        Minusta sinun kannattaa antaa ajan kulua ja antaa ensijärkytyksen laimentua, koska vaimosihan ei ole konkreettisesti ryhtynyt tuumasta toimeen, niin sinulla ja hänellä on vielä aikaa ja mahdollisuus miettiä tämän tilanteen eri näkökulmia...kiihkottomasti.

        Mutta muista, että itseään ei pidä uhrata rakkauden alttarilla. Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia itselleen sellaisia erivapauksia mitä ei ole itse valmis suomaan toiselle, parisuhde on kaksisuuntainen tie.


      • Mies vailla
        RouvaH kirjoitti:

        Ymmärrän täysin pelkosi ja hämmennyksen tunteesi tuossa tilanteessa. Koet koko kirjon vihasta epätoivoon..anna itsellesi aikaa.

        Olisi kovin helppoa sanoa jälkiviisaasti, että teidän olisi pitänyt käydä tämäkin keskustelu kunnolla loppuun, ennen vakavaan parisuhteeseen ryhtymistä, mutta tiedän kuinka tunteet vievät ja sillähetkellä umpirakastuneena tietyt asiat tuntuvat mahdottomilta ja kaukaisilta, mutta kuten aina pitkissä suhteissa arki tulee väistämättä.

        Kuten kovin moni mustavalkoisesti sanoo, että jos oma liitto ei "riitä" tai jos pitää edes ajatella "toisia" niin erohan siinä pitää ottaa, se on se nykyajan trendi, helpoin tie ulos. Kaikki eivät halua aloittaa aina alusta ja paeta vaikean hetken tullen. Monelle on helpompaa siirtyä eteenpäin edellisen suhteen taakka ja selvittämättömät ristiriidat mukanaan, kunnes taas koittaa uuden suhteen arki...

        Minusta sinun kannattaa antaa ajan kulua ja antaa ensijärkytyksen laimentua, koska vaimosihan ei ole konkreettisesti ryhtynyt tuumasta toimeen, niin sinulla ja hänellä on vielä aikaa ja mahdollisuus miettiä tämän tilanteen eri näkökulmia...kiihkottomasti.

        Mutta muista, että itseään ei pidä uhrata rakkauden alttarilla. Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia itselleen sellaisia erivapauksia mitä ei ole itse valmis suomaan toiselle, parisuhde on kaksisuuntainen tie.

        Tunteiden kirjo sisälläni juuri onkin suuri tällä hetkellä. Tiedän myöskin, että keskustelu olisi pitänyt käydä paremmin ennen liittoa, mutta kuten sanot, umpirakastuneena sitä ei vaan tullut käytyä.

        En halua jättää ratkaisemattomia ongelmia jälkeeni enkä halua liittoamme menettää.

        Ehkä tässä tosiaan nyt pitää antaa ajan kulua ja miettiä asioita rauhassa.


      • bi-henkinen
        Mies vailla kirjoitti:

        Meidän liitossamme on avainsana ollut rehellisyys. Siksi olenkin iloinen, että vaimoni on tämän asian kertonut minulle. Minulla ei myöskään ole pelkoa siitä, että vaimoni lähtisi salaa toteuttamaan paluuta naisiin. Keskusteluissa vaimoni kanssa on tullut fyysisen läheisyyden lisäksi puheeksi tämä henkinen puoli. Hänellä ne tuntuvat kulkevan käsikädessä, näinhän se on usein parisuhteissa. Haluaisin vaimoni olevan onnellinen ja ehkä pystyisin elämään hänen kanssaan vaikka hän löytäisi tyttöystävänkin. Fyysistä puolta enemmän minua askarruttaa tuo henkinen puoli. Avioliitossa kun hänen kanssaan elän niin minun on oltava se tärkein ihminen. En voi elää niin, että mahdollinen tyttöystävä menisi ohitseni myös tällä henkisellä puolella. Isoin pelkoni kuitenkin on se, että vaimoni ei enää miehistä syty, kun tuo naiskiinnostus tarpeeksi nostaa päätään. Tämä ajatus on väkisin noussut esille, koska avioliittomme aikana hän on kertonut minulle, ettei hän enää naisiin palaisi. Nyt kuitenkin tilanne on muuttunut. Minä jatkan puhumista, se vain on aika vaikeaa.

        Uskon tietäväni, miltä vaimostasi tuntuu, sillä itsekin olen bi-henkinen, jolla oli pitkä avioliitto heteromiehen kanssa. Minulle ja miehelleni tuli muutama vuosi sitten ero, mutta se ei liittynyt mitenkään bi-henkisyyteeni. Rakastin miestäni, vaikka leikinkin myös naisen kanssa välillä. Ei se kuitenkaan ollut mieheltäni pois, päinvastoin, olin entistä tyytyväisempi, kun sain toteuttaa myös naista kaipaavaa puoltani, sehän on ihan eri asia kuin miehen ja naisen välinen suhde. Miehelläni ei koskaan ollut mitään sitä vastaan, että minulla oli leikkejä myös naisen kanssa. Hän ei koskaan tuntenut asemaansa uhatuksi minun sydämessäni. Hän oli minulle aina ykkössijalla, en olisi koskaan voinut kuvitella jättäväni häntä toisen naisen takia, vaan kunnioitin häntä entistä enemmän siksi, kun hän hyväksyi minut sellaisena kuin olen ja halusi minun nauttivan elämästäni joka tavalla.
        Minusta teidän kannattaa keskustella tästä asiasta vielä uudestaan, sinun myös kertoa peloistasi. En usko, että vaimosi voi sulkea mielestään pois bi-henkisyyttään, mutta toisaalta en myöskään usko, että se olisi sinulle mikään uhka sen enempää fyysisellä kuin henkiselläkään puolella. Kaiken a ja o on kuitenkin keskustelu ja tilanteen selvittäminen. Kun käytte läpi, mitä vaimosi haluaa ja mihin pisteeseen hän haluaisi mennä mahdollisen tyttöystävänsä kanssa ja sinä puolestasi kerrot, mihin pisteeseen menon voit vielä hyväksyä ilman, että joudut olemaan huolissasi suhteestanne, uskon, että löydätte molempia tyydyttävän ratkaisun. Tsemppiä teille molemmille!


      • tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!...
        bi-henkinen kirjoitti:

        Uskon tietäväni, miltä vaimostasi tuntuu, sillä itsekin olen bi-henkinen, jolla oli pitkä avioliitto heteromiehen kanssa. Minulle ja miehelleni tuli muutama vuosi sitten ero, mutta se ei liittynyt mitenkään bi-henkisyyteeni. Rakastin miestäni, vaikka leikinkin myös naisen kanssa välillä. Ei se kuitenkaan ollut mieheltäni pois, päinvastoin, olin entistä tyytyväisempi, kun sain toteuttaa myös naista kaipaavaa puoltani, sehän on ihan eri asia kuin miehen ja naisen välinen suhde. Miehelläni ei koskaan ollut mitään sitä vastaan, että minulla oli leikkejä myös naisen kanssa. Hän ei koskaan tuntenut asemaansa uhatuksi minun sydämessäni. Hän oli minulle aina ykkössijalla, en olisi koskaan voinut kuvitella jättäväni häntä toisen naisen takia, vaan kunnioitin häntä entistä enemmän siksi, kun hän hyväksyi minut sellaisena kuin olen ja halusi minun nauttivan elämästäni joka tavalla.
        Minusta teidän kannattaa keskustella tästä asiasta vielä uudestaan, sinun myös kertoa peloistasi. En usko, että vaimosi voi sulkea mielestään pois bi-henkisyyttään, mutta toisaalta en myöskään usko, että se olisi sinulle mikään uhka sen enempää fyysisellä kuin henkiselläkään puolella. Kaiken a ja o on kuitenkin keskustelu ja tilanteen selvittäminen. Kun käytte läpi, mitä vaimosi haluaa ja mihin pisteeseen hän haluaisi mennä mahdollisen tyttöystävänsä kanssa ja sinä puolestasi kerrot, mihin pisteeseen menon voit vielä hyväksyä ilman, että joudut olemaan huolissasi suhteestanne, uskon, että löydätte molempia tyydyttävän ratkaisun. Tsemppiä teille molemmille!

        binaiset vain leikkivät naisten kanssa,miestä ei haluta jättää kulissit pystyssä viimeseen asti!!!!Terv.lesbonainen


      • tosiaan...
        tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        binaiset vain leikkivät naisten kanssa,miestä ei haluta jättää kulissit pystyssä viimeseen asti!!!!Terv.lesbonainen

        tuli!
        Ällöttää tuollaiset leikkijutut!
        Sana leikkiä on aika kuvaavaa >:(. Toivottavasti en ikinä tuollaiseen törmää.

        t. Bi


      • RouvaH
        tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        binaiset vain leikkivät naisten kanssa,miestä ei haluta jättää kulissit pystyssä viimeseen asti!!!!Terv.lesbonainen

        Huoh..onneksi jokainen kuitenkin ihan itse tietää parhaiten oman suhteensa tilanteen, onko se kulissia vai ei.
        Sitä ei pysty arvioimaan paremmin naapurin mummo tai lähikaupankassa, saatikka tuntematon bi-palstalla.


      • bi-henkinen
        tuli!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!... kirjoitti:

        binaiset vain leikkivät naisten kanssa,miestä ei haluta jättää kulissit pystyssä viimeseen asti!!!!Terv.lesbonainen

        Miksi minun pitäisi jättää mies, jota rakastan ja jonka kanssa haluaa elää? Miksi sinua lesbona häiritsee se, että saatan ajoittain leikkiä toisen bi-henkisen naisen kanssa, joka haluaa yhtä lailla vain leikkiä? En minä kai sinun elämääsi siinä häiritse? Miksi et haluaisi antaa minun elää niin kuin haluat, en minäkään sinua tuomitse, vaikka toivoisit voivasi ampua kaikki miehet maapallolta. Et nähtävästi ymmärrä, mikä on bi-henkisen ja lesbon ero. Minä en ole lesbo enkä halua elää ja asua naisen kanssa ja sillä piste. Kyse ei ole mistään kulisseista, vaan siitä, ketä rakastaa ja kenen kanssa haluaa elää. Muutama vuosi sitten minulla oli suhde lesboon, jolle selitin alusta asti, että olen bi enkä lesbo. Etsin silloin ilmoituksella bi-henkistä naista ja hän vastasi siihen. Hän oli mustasukkainen kaikille ystävilleni, sekä naisille että miehille, vaikka minulla ei silloin ollut edes minkäänlaista rakkaussuhdetta kehenkään. Siitä syntyi aivan absurdi tilanne. Miksi lesbon pitäisi saada ihminen kokonaan omistukseensa? En ymmärrä, hirveän ahdistavaa. Voihan nainen olla yhtä lailla myös miehen kanssa ystävä niin, että ei heti tarvitse mennä naimisiin tai asumaan saman katon alle. Miksi lesbo ei pysty olemaan naisen kanssa vain ystävä, vaan pitää heti alkaa omistaa? Itseäni ahdisti valtavasti se, että toinen hoki koko ajan vain rakkautta ja naimisiin menoa. Jokaisesta ystävästäni piti tehdä selvitys, millä mielellä hän haluaa minua tavata. Katkaisin suhteen, sillä se ahdisti minua liikaa. Laitoin uuden ilmoituksen, johon vastasi taas lesbo. Näillä kummallakin lesbolla oli ollut aivan mielettömiä aikaisempia lesbosuhteita, ihan sairaita tilanteita: pahoinpitelyjä, hyväksikäyttöä, mustasukkaisuutta, kieroilua jne. Tämä jälkimmäinen nainen valehteli minulle ensin, sanoi olevansa bi- mutta olikin elänyt ainoastaan naisten kanssa ja sanoi, ettei koskaan ole sietänyt miehiä. Mikäs bi se sellainen on? Miksi ei voi alusta lähtien olla rehellinen? Vaikka en yleensä suhtaudu ihmisiin asenteellisesti, on ikäväkseni ollut pakko todeta, että on parasta kiertää vannoutuneet lesbot kaukaa. Tuo sinunkin kommenttisi todisti minulle jälleen kerran, mikä itseriittoinen asenne teillä lesboilla on miessukupuolta kohtaan. Juuri siksi sanoinkin olevani bi.


      • Kysyvä mies
        bi-henkinen kirjoitti:

        Uskon tietäväni, miltä vaimostasi tuntuu, sillä itsekin olen bi-henkinen, jolla oli pitkä avioliitto heteromiehen kanssa. Minulle ja miehelleni tuli muutama vuosi sitten ero, mutta se ei liittynyt mitenkään bi-henkisyyteeni. Rakastin miestäni, vaikka leikinkin myös naisen kanssa välillä. Ei se kuitenkaan ollut mieheltäni pois, päinvastoin, olin entistä tyytyväisempi, kun sain toteuttaa myös naista kaipaavaa puoltani, sehän on ihan eri asia kuin miehen ja naisen välinen suhde. Miehelläni ei koskaan ollut mitään sitä vastaan, että minulla oli leikkejä myös naisen kanssa. Hän ei koskaan tuntenut asemaansa uhatuksi minun sydämessäni. Hän oli minulle aina ykkössijalla, en olisi koskaan voinut kuvitella jättäväni häntä toisen naisen takia, vaan kunnioitin häntä entistä enemmän siksi, kun hän hyväksyi minut sellaisena kuin olen ja halusi minun nauttivan elämästäni joka tavalla.
        Minusta teidän kannattaa keskustella tästä asiasta vielä uudestaan, sinun myös kertoa peloistasi. En usko, että vaimosi voi sulkea mielestään pois bi-henkisyyttään, mutta toisaalta en myöskään usko, että se olisi sinulle mikään uhka sen enempää fyysisellä kuin henkiselläkään puolella. Kaiken a ja o on kuitenkin keskustelu ja tilanteen selvittäminen. Kun käytte läpi, mitä vaimosi haluaa ja mihin pisteeseen hän haluaisi mennä mahdollisen tyttöystävänsä kanssa ja sinä puolestasi kerrot, mihin pisteeseen menon voit vielä hyväksyä ilman, että joudut olemaan huolissasi suhteestanne, uskon, että löydätte molempia tyydyttävän ratkaisun. Tsemppiä teille molemmille!

        "Ei se kuitenkaan ollut mieheltäni pois, päinvastoin, olin entistä tyytyväisempi, kun sain toteuttaa myös naista kaipaavaa puoltani, sehän on ihan eri asia kuin miehen ja naisen välinen suhde."

        Mua kiinnostaisi todella tietää, mikä se ero sitten on? Onko kiinnostuksesi naisiin enemmän fyysisempää? Kumpaa sukupuolta pidät fyysisesti/visuaalisesti kiihottavampana, miestä vai naista?


      • bi-henkinen
        Kysyvä mies kirjoitti:

        "Ei se kuitenkaan ollut mieheltäni pois, päinvastoin, olin entistä tyytyväisempi, kun sain toteuttaa myös naista kaipaavaa puoltani, sehän on ihan eri asia kuin miehen ja naisen välinen suhde."

        Mua kiinnostaisi todella tietää, mikä se ero sitten on? Onko kiinnostuksesi naisiin enemmän fyysisempää? Kumpaa sukupuolta pidät fyysisesti/visuaalisesti kiihottavampana, miestä vai naista?

        Aika vaikea vastata tuohon, sillä koen miehen ja naisen ja toisaalta kahden naisen välisen suhteen niin erilaisena. Odotan suhteilta myös erilaisia asioita, joten niitä on ehkä vähän vaikeakin verrata.
        Koen molemmat sukupuolet visuaalisesti kiihottavina, eri tavalla. Miehessä kiehtoo massiivisuus, fyysinen voima, tunnen mielelläni hänen painonsa päälläni, äänet, tuoksu, karkea leuka, niska jne. Naisessa naiselliset piirteet ja äidillisyys, hellyys, rinnat, lantio. Samat piirteet kiehtovat myös henkisellä puolella. Miehen kautta suhteeseen tulee voimaa, intohimoa, turvallisuuden tunnetta ja naisen kautta hellyyttä, äidillisyyttä ja pehmeyttä. Koen naisen ja miehen välisen suhteen lähinnä intohimoisena, kahden naisen välisen suhteen taas enemmän kauniina ja hellänä. Korostan, että tämä on vain minun näkemykseni, hyvin pelkistettynä. Se mitä toiselta saa, ei ole toiselta pois eikä toinen sulje toista pois tai vähennä sen arvoa. Koen muutenkin, että jos suhteessa on rakkautta ja riittävästi kumppanin huomiointia niin, että kumpikin yhtä lailla arvostaa yhteistä suhdetta, se pysyy pystyssä. Toisaalta väkisin ei mitään suhdetta saa pysymään, jos siinä ei ole mitään, mikä sitä kantaisi eteenpäin.


      • toinen bi-henkinen
        bi-henkinen kirjoitti:

        Aika vaikea vastata tuohon, sillä koen miehen ja naisen ja toisaalta kahden naisen välisen suhteen niin erilaisena. Odotan suhteilta myös erilaisia asioita, joten niitä on ehkä vähän vaikeakin verrata.
        Koen molemmat sukupuolet visuaalisesti kiihottavina, eri tavalla. Miehessä kiehtoo massiivisuus, fyysinen voima, tunnen mielelläni hänen painonsa päälläni, äänet, tuoksu, karkea leuka, niska jne. Naisessa naiselliset piirteet ja äidillisyys, hellyys, rinnat, lantio. Samat piirteet kiehtovat myös henkisellä puolella. Miehen kautta suhteeseen tulee voimaa, intohimoa, turvallisuuden tunnetta ja naisen kautta hellyyttä, äidillisyyttä ja pehmeyttä. Koen naisen ja miehen välisen suhteen lähinnä intohimoisena, kahden naisen välisen suhteen taas enemmän kauniina ja hellänä. Korostan, että tämä on vain minun näkemykseni, hyvin pelkistettynä. Se mitä toiselta saa, ei ole toiselta pois eikä toinen sulje toista pois tai vähennä sen arvoa. Koen muutenkin, että jos suhteessa on rakkautta ja riittävästi kumppanin huomiointia niin, että kumpikin yhtä lailla arvostaa yhteistä suhdetta, se pysyy pystyssä. Toisaalta väkisin ei mitään suhdetta saa pysymään, jos siinä ei ole mitään, mikä sitä kantaisi eteenpäin.

        tuon. Ajattelen pitkälti samoin.


      • Kysyvä mies
        bi-henkinen kirjoitti:

        Aika vaikea vastata tuohon, sillä koen miehen ja naisen ja toisaalta kahden naisen välisen suhteen niin erilaisena. Odotan suhteilta myös erilaisia asioita, joten niitä on ehkä vähän vaikeakin verrata.
        Koen molemmat sukupuolet visuaalisesti kiihottavina, eri tavalla. Miehessä kiehtoo massiivisuus, fyysinen voima, tunnen mielelläni hänen painonsa päälläni, äänet, tuoksu, karkea leuka, niska jne. Naisessa naiselliset piirteet ja äidillisyys, hellyys, rinnat, lantio. Samat piirteet kiehtovat myös henkisellä puolella. Miehen kautta suhteeseen tulee voimaa, intohimoa, turvallisuuden tunnetta ja naisen kautta hellyyttä, äidillisyyttä ja pehmeyttä. Koen naisen ja miehen välisen suhteen lähinnä intohimoisena, kahden naisen välisen suhteen taas enemmän kauniina ja hellänä. Korostan, että tämä on vain minun näkemykseni, hyvin pelkistettynä. Se mitä toiselta saa, ei ole toiselta pois eikä toinen sulje toista pois tai vähennä sen arvoa. Koen muutenkin, että jos suhteessa on rakkautta ja riittävästi kumppanin huomiointia niin, että kumpikin yhtä lailla arvostaa yhteistä suhdetta, se pysyy pystyssä. Toisaalta väkisin ei mitään suhdetta saa pysymään, jos siinä ei ole mitään, mikä sitä kantaisi eteenpäin.

        että ihmisen sukupuoli vaikuttaa noin voimakkaasti siihen, miten häneen suhtaudutaan. En kyllä olekaan koskaan uskonut bi-seksuaalien hokemaa "rakastun ihmiseen, en sukupuoleen".


      • bi-henkinen
        Kysyvä mies kirjoitti:

        että ihmisen sukupuoli vaikuttaa noin voimakkaasti siihen, miten häneen suhtaudutaan. En kyllä olekaan koskaan uskonut bi-seksuaalien hokemaa "rakastun ihmiseen, en sukupuoleen".

        En nyt ihan päässyt samalle aaltopituudelle johtopäätöstesi kanssa. Nuo mitä mainitsin, ovat minusta ihan tyypillisiä miehisiä ja naisellisia piirteitä, en näe niissä mitään kovin erityistä. Mihin asioihin sinä itse sitten ihastut fyysisesti naisessa tai visuaalisesti? Voi olla, että ymmärsin kysymyksesi ihan väärin. Minäkin voisin kyllä toistaa hokemaa, että silloin kun olen rakastunut, olen rakastunut nimenomaan ihmiseen. Suurimman osan elämästäni tuo ihminen on ollut mies, mutta olin kerran rakastunut naiseenkin, vaikka en olisi hänen kanssaan yhteen muuttanutkaan. Rakkaus menee ehdottomasti ulkonäön ja fyysisten ominaisuuksien ohi. Ymmärsin sinun kysyneen lähinnä minua miellyttäviä fyysisiä ja visuaalisia ominaisuuksia naisessa ja miehessä ja noiden ominaisuuksien eroista ja enimmäkseen vastasinkin siihen. Eikös sukupuoli vaikuta meihin kaikkiin ja nimenomaan eniten heteroihin ja homoseksuaaleihin? Hehän eivät voi kai edes kuvitella rakastuvansa kuin yhden sukupuolen edustajaan. Siinä mielessä taidan katsoa asiaa vähän eri näkökulmasta. Joka tapauksessa on mielenkiintoista vaihtaa ajatuksia näistä aiheista.


      • Anonyymi
        RouvaH kirjoitti:

        Ymmärrän täysin pelkosi ja hämmennyksen tunteesi tuossa tilanteessa. Koet koko kirjon vihasta epätoivoon..anna itsellesi aikaa.

        Olisi kovin helppoa sanoa jälkiviisaasti, että teidän olisi pitänyt käydä tämäkin keskustelu kunnolla loppuun, ennen vakavaan parisuhteeseen ryhtymistä, mutta tiedän kuinka tunteet vievät ja sillähetkellä umpirakastuneena tietyt asiat tuntuvat mahdottomilta ja kaukaisilta, mutta kuten aina pitkissä suhteissa arki tulee väistämättä.

        Kuten kovin moni mustavalkoisesti sanoo, että jos oma liitto ei "riitä" tai jos pitää edes ajatella "toisia" niin erohan siinä pitää ottaa, se on se nykyajan trendi, helpoin tie ulos. Kaikki eivät halua aloittaa aina alusta ja paeta vaikean hetken tullen. Monelle on helpompaa siirtyä eteenpäin edellisen suhteen taakka ja selvittämättömät ristiriidat mukanaan, kunnes taas koittaa uuden suhteen arki...

        Minusta sinun kannattaa antaa ajan kulua ja antaa ensijärkytyksen laimentua, koska vaimosihan ei ole konkreettisesti ryhtynyt tuumasta toimeen, niin sinulla ja hänellä on vielä aikaa ja mahdollisuus miettiä tämän tilanteen eri näkökulmia...kiihkottomasti.

        Mutta muista, että itseään ei pidä uhrata rakkauden alttarilla. Kenelläkään ei ole oikeutta vaatia itselleen sellaisia erivapauksia mitä ei ole itse valmis suomaan toiselle, parisuhde on kaksisuuntainen tie.

        Usin kuitenkin ne mustavalkoist ratkaisut ovat niitä mihin päädytään kriisi tilanteessa.
        Avioliitto on sentää perustettu kahden ihmisen hqliåustq elää toistensa kanssa , siinä eitavallisestimkolmqttq pyörää tarvita . Kahden kauppa. Bi seksuaalisen ei pitäisi mennä edes avioo miehen kanssa jos tietää että luonto vetää naisiin . Mielestäni miehen osa tässä jutussa on vaikea yksi haluaa elää tunteidensa mukaisesti ja toinen saa kärsiä . Mikä liitto se sellainen on


      • Anonyymi
        bi-henkinen kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi jättää mies, jota rakastan ja jonka kanssa haluaa elää? Miksi sinua lesbona häiritsee se, että saatan ajoittain leikkiä toisen bi-henkisen naisen kanssa, joka haluaa yhtä lailla vain leikkiä? En minä kai sinun elämääsi siinä häiritse? Miksi et haluaisi antaa minun elää niin kuin haluat, en minäkään sinua tuomitse, vaikka toivoisit voivasi ampua kaikki miehet maapallolta. Et nähtävästi ymmärrä, mikä on bi-henkisen ja lesbon ero. Minä en ole lesbo enkä halua elää ja asua naisen kanssa ja sillä piste. Kyse ei ole mistään kulisseista, vaan siitä, ketä rakastaa ja kenen kanssa haluaa elää. Muutama vuosi sitten minulla oli suhde lesboon, jolle selitin alusta asti, että olen bi enkä lesbo. Etsin silloin ilmoituksella bi-henkistä naista ja hän vastasi siihen. Hän oli mustasukkainen kaikille ystävilleni, sekä naisille että miehille, vaikka minulla ei silloin ollut edes minkäänlaista rakkaussuhdetta kehenkään. Siitä syntyi aivan absurdi tilanne. Miksi lesbon pitäisi saada ihminen kokonaan omistukseensa? En ymmärrä, hirveän ahdistavaa. Voihan nainen olla yhtä lailla myös miehen kanssa ystävä niin, että ei heti tarvitse mennä naimisiin tai asumaan saman katon alle. Miksi lesbo ei pysty olemaan naisen kanssa vain ystävä, vaan pitää heti alkaa omistaa? Itseäni ahdisti valtavasti se, että toinen hoki koko ajan vain rakkautta ja naimisiin menoa. Jokaisesta ystävästäni piti tehdä selvitys, millä mielellä hän haluaa minua tavata. Katkaisin suhteen, sillä se ahdisti minua liikaa. Laitoin uuden ilmoituksen, johon vastasi taas lesbo. Näillä kummallakin lesbolla oli ollut aivan mielettömiä aikaisempia lesbosuhteita, ihan sairaita tilanteita: pahoinpitelyjä, hyväksikäyttöä, mustasukkaisuutta, kieroilua jne. Tämä jälkimmäinen nainen valehteli minulle ensin, sanoi olevansa bi- mutta olikin elänyt ainoastaan naisten kanssa ja sanoi, ettei koskaan ole sietänyt miehiä. Mikäs bi se sellainen on? Miksi ei voi alusta lähtien olla rehellinen? Vaikka en yleensä suhtaudu ihmisiin asenteellisesti, on ikäväkseni ollut pakko todeta, että on parasta kiertää vannoutuneet lesbot kaukaa. Tuo sinunkin kommenttisi todisti minulle jälleen kerran, mikä itseriittoinen asenne teillä lesboilla on miessukupuolta kohtaan. Juuri siksi sanoinkin olevani bi.

        No koska sinä leikit niin et kai laita pahakseni jos miehesikin hieman leikkisi toisten naisten kanssa , koska se on vaan niinkuin leikkimistä . Saatte sitten vertailla naisianne yhdessä.
        Joten tavallisesti nämä jutut johtaa avioeroon ennemmin tai myöhemmin kun aikansa leikkii
        Olit miten BI hyvänsä niin ihmeellistä sinä sä että yleensä menit avioon.


      • Anonyymi
        bi-henkinen kirjoitti:

        Miksi minun pitäisi jättää mies, jota rakastan ja jonka kanssa haluaa elää? Miksi sinua lesbona häiritsee se, että saatan ajoittain leikkiä toisen bi-henkisen naisen kanssa, joka haluaa yhtä lailla vain leikkiä? En minä kai sinun elämääsi siinä häiritse? Miksi et haluaisi antaa minun elää niin kuin haluat, en minäkään sinua tuomitse, vaikka toivoisit voivasi ampua kaikki miehet maapallolta. Et nähtävästi ymmärrä, mikä on bi-henkisen ja lesbon ero. Minä en ole lesbo enkä halua elää ja asua naisen kanssa ja sillä piste. Kyse ei ole mistään kulisseista, vaan siitä, ketä rakastaa ja kenen kanssa haluaa elää. Muutama vuosi sitten minulla oli suhde lesboon, jolle selitin alusta asti, että olen bi enkä lesbo. Etsin silloin ilmoituksella bi-henkistä naista ja hän vastasi siihen. Hän oli mustasukkainen kaikille ystävilleni, sekä naisille että miehille, vaikka minulla ei silloin ollut edes minkäänlaista rakkaussuhdetta kehenkään. Siitä syntyi aivan absurdi tilanne. Miksi lesbon pitäisi saada ihminen kokonaan omistukseensa? En ymmärrä, hirveän ahdistavaa. Voihan nainen olla yhtä lailla myös miehen kanssa ystävä niin, että ei heti tarvitse mennä naimisiin tai asumaan saman katon alle. Miksi lesbo ei pysty olemaan naisen kanssa vain ystävä, vaan pitää heti alkaa omistaa? Itseäni ahdisti valtavasti se, että toinen hoki koko ajan vain rakkautta ja naimisiin menoa. Jokaisesta ystävästäni piti tehdä selvitys, millä mielellä hän haluaa minua tavata. Katkaisin suhteen, sillä se ahdisti minua liikaa. Laitoin uuden ilmoituksen, johon vastasi taas lesbo. Näillä kummallakin lesbolla oli ollut aivan mielettömiä aikaisempia lesbosuhteita, ihan sairaita tilanteita: pahoinpitelyjä, hyväksikäyttöä, mustasukkaisuutta, kieroilua jne. Tämä jälkimmäinen nainen valehteli minulle ensin, sanoi olevansa bi- mutta olikin elänyt ainoastaan naisten kanssa ja sanoi, ettei koskaan ole sietänyt miehiä. Mikäs bi se sellainen on? Miksi ei voi alusta lähtien olla rehellinen? Vaikka en yleensä suhtaudu ihmisiin asenteellisesti, on ikäväkseni ollut pakko todeta, että on parasta kiertää vannoutuneet lesbot kaukaa. Tuo sinunkin kommenttisi todisti minulle jälleen kerran, mikä itseriittoinen asenne teillä lesboilla on miessukupuolta kohtaan. Juuri siksi sanoinkin olevani bi.

        Ailloin kun elämästä käytetään sanaa leikki niin milloin sen tietää onko se miehenkin kanssa oleminen ainoastaan leikkiä .
        Minusta näm BI ihmiset tekisivät oikein kun eivän edes menisi avioon kenekään kanssa sillä avioliittoaan on yhteinen päätös rakkaudesta toiseen ja olla hänen kanssaan elämän loppuun, jotenkin noin muistaisin että pappi sen esitteli kun itse avioiduin . No nyt olen itse kyllä hetero ,mutta kyllä heteroillakin on aina mahdollisuus ”leikkiin ” jonkun toisen kanssa vaan kun on aviossa niin niihin yrityksiin ei edes edes mitenkään reagoi , koska kotona on se jonka kanssa ollaan aviossa
        Eikö se sitten ole BI suhteissa sama asia että lasketaan uskottomuudeksi jos lähtee leikkimään sillä ei siinä ainoastaan seksin halusta ole kysymys vaan tuntee jotain enemmän sitä vierasta kohtaan . Siksi älkää menkö avioon ollenkaan niin ette tuota sydänsuruja ihmisille jotka todella ovat menet rakkaudesta avioon .
        Minulle avioliitto on totisinta totta siihen ei leikki kavereita tarvita


      • Anonyymi
        bi-henkinen kirjoitti:

        Aika vaikea vastata tuohon, sillä koen miehen ja naisen ja toisaalta kahden naisen välisen suhteen niin erilaisena. Odotan suhteilta myös erilaisia asioita, joten niitä on ehkä vähän vaikeakin verrata.
        Koen molemmat sukupuolet visuaalisesti kiihottavina, eri tavalla. Miehessä kiehtoo massiivisuus, fyysinen voima, tunnen mielelläni hänen painonsa päälläni, äänet, tuoksu, karkea leuka, niska jne. Naisessa naiselliset piirteet ja äidillisyys, hellyys, rinnat, lantio. Samat piirteet kiehtovat myös henkisellä puolella. Miehen kautta suhteeseen tulee voimaa, intohimoa, turvallisuuden tunnetta ja naisen kautta hellyyttä, äidillisyyttä ja pehmeyttä. Koen naisen ja miehen välisen suhteen lähinnä intohimoisena, kahden naisen välisen suhteen taas enemmän kauniina ja hellänä. Korostan, että tämä on vain minun näkemykseni, hyvin pelkistettynä. Se mitä toiselta saa, ei ole toiselta pois eikä toinen sulje toista pois tai vähennä sen arvoa. Koen muutenkin, että jos suhteessa on rakkautta ja riittävästi kumppanin huomiointia niin, että kumpikin yhtä lailla arvostaa yhteistä suhdetta, se pysyy pystyssä. Toisaalta väkisin ei mitään suhdetta saa pysymään, jos siinä ei ole mitään, mikä sitä kantaisi eteenpäin.

        Niin se äidillisyyshön siinä varmaan on joillekin tärkeää etekkin jos on lapsena jäänyt sitä vaille . Eiköhän se ole niin että jos nainen haluaa leikki kaverin niin silloin se on miehellekin oikeus ei muuta kun leikkimään vaan molemmat sitten saa nähdä kuka ensin pyytää eroa


    • Kasvun paikka

      Tilanne on vaikea. Haasteenahan kaikissa ihmissuhteissa on rehellisyys itseä ja toista kohtaan. Vaimosi on ollut upean rehellinen kerrottuaan biseksuaalisuudestaan!

      Mitä ajattelet, minkälaiset ovat mahdollisuutesi reagoida paljastuksesta aiheutuviin seurauksiin tai siihen, että hän jollain tasolla myös lähtisi toteuttamaan biseksuaalisuuttaan? Oletko miettinyt, millä eri tavoin voisit reagoida asiaan, leikitellyt mahdollisuuksilla? Ehkä eri reagointitapoja kartoittamalla löytyisi Sinulle oikealta tuntuva suhtautumistapa....?

      Mikäli vaimosi ajattelee jo nyt jollain " ei- niin- konkreettisella-tasolla" naisia, jaat hänet jo nyt tämän rinnakkaisen mahdollisuuden kanssa. Voisitko ehkä jotenkin oppia pois ajatuksesta, että " et ole tyyppiä, joka jakaa vaimonsa muiden kanssa"? Siis mikäli todella rakastat vaimoasi ja haluat nähdä yhteisiä vuosia edessänne, ehdotan, että "ottaisit sydämen käteesi ja tutkisit sitä". Sillä tapaa voisi selvitä, miten paljon rakastat häntä ja miten paljon olet valmis itse kasvamaan tämän tilanteen edessä.

      Niin, ja voipi olla, että vaimosi biseksuaalisuus tuo säpinää ja uutta energiaa myös avioliittoonne: se elävöittää, tuo liikettä ja särmää.

      Voimia Sinulle,

      T. ei-hetero, ei-avioliitossa, nainen :)

      • Mies vailla

        Edelliseen viestiini jo kirjotinkin tuosta rehellisyydestä ja siksi arvostankin vaimoani suuresti. Olen miettynyt reagointiani mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Ei tule valmista niistä ajatuksista. Ehkä se on vaikeaa siksi, ettei mitään konkreettista ole vielä tapahtunut. En siis ainakaan vielä ole löytänyt apua näistä vaihtoehdoista, joita olen miettinyt. Ehkä pystyisin fyysisesti jakamaan naiseni toisen naisen kanssa, henkisellä tasollla en varmaankaan. Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan. Vaikeaa on. Välillä tuntuu siltä, että olisi viisainta laittaa piste tälle liitolle. Haluan kuitenki vielä yrittää.


      • Kasvun paikka
        Mies vailla kirjoitti:

        Edelliseen viestiini jo kirjotinkin tuosta rehellisyydestä ja siksi arvostankin vaimoani suuresti. Olen miettynyt reagointiani mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Ei tule valmista niistä ajatuksista. Ehkä se on vaikeaa siksi, ettei mitään konkreettista ole vielä tapahtunut. En siis ainakaan vielä ole löytänyt apua näistä vaihtoehdoista, joita olen miettinyt. Ehkä pystyisin fyysisesti jakamaan naiseni toisen naisen kanssa, henkisellä tasollla en varmaankaan. Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan. Vaikeaa on. Välillä tuntuu siltä, että olisi viisainta laittaa piste tälle liitolle. Haluan kuitenki vielä yrittää.

        ...suhteenne vahvuudet? Mitkä ovat niitä hyviä asioita, jotka liimaavat teidät yhteen? Jos vaakakupissa on enemmän kuitenkin hyviä asioita kuin huonoja, eikö tilanne ole silloin aika hyvä?

        Pelko on kyllä voimaltaan suuri negaatio. Jospa sitä voisi jotenkin yrittää ahtaa pienempiin suhteisiin tai opetella etsimään se pelon ydin, joka yleensä on menettäminen tai yksin jääminen tai epäonnistuminen. Mitä siis olisi täydellinen menettäminen tai yksinjääminen tai totaali epäonnistuminen? Ei ne kuitenkaan maailmanlopuja olisi, vaan niistäkin päästäisiin yli, joten miksi siis ajatella negatiivisesti ja viljellä pelkoa. Joku viisas joskus on sanonut, että "saat, mitä ajattelet", ja jos tää pitää paikkansa, kannattaa valita parhaimmat mahdolliset ajatukset, eikö :).

        T. sama


      • Mies vailla
        Kasvun paikka kirjoitti:

        ...suhteenne vahvuudet? Mitkä ovat niitä hyviä asioita, jotka liimaavat teidät yhteen? Jos vaakakupissa on enemmän kuitenkin hyviä asioita kuin huonoja, eikö tilanne ole silloin aika hyvä?

        Pelko on kyllä voimaltaan suuri negaatio. Jospa sitä voisi jotenkin yrittää ahtaa pienempiin suhteisiin tai opetella etsimään se pelon ydin, joka yleensä on menettäminen tai yksin jääminen tai epäonnistuminen. Mitä siis olisi täydellinen menettäminen tai yksinjääminen tai totaali epäonnistuminen? Ei ne kuitenkaan maailmanlopuja olisi, vaan niistäkin päästäisiin yli, joten miksi siis ajatella negatiivisesti ja viljellä pelkoa. Joku viisas joskus on sanonut, että "saat, mitä ajattelet", ja jos tää pitää paikkansa, kannattaa valita parhaimmat mahdolliset ajatukset, eikö :).

        T. sama

        Suhteessamme on vahvoja asioita paljon. Negatiisia ei juurikaan. Tässä mielessä tilanne onkin hyvä. Jos asia olis päinvastoin en nyt ehkä miettisi tällaisia asioita vaan tilanne olisi minulle helpompi. Ajattelen kuitenkin niin, että aina ihmissuhteessa on positiivisia asioita enemmän kuin negatiivisiä. Muutoin mielestäni mikään suhde ei toimi.

        Tuo pelko juuri hallitsee elämääni nyt ja yritän saada sen hallintaan. Tiedostan, ettei kannata etukäteen murehtia asioita. Silti siitä on vaikea päästä eroon.

        Tiedän myöskin, että itse en tälle tilanteelle voi mitään. Siksi en koe olevani millään lailla epäonnistunut. Menettäminen pelottaa. Se, että vaimoni joku päivä ihastuu naiseen, eikä sen jälkeen enää halua miestä lainkaan. Kun hän aikoinaan eli naisen kanssa, ei hän silloinkaan kaivannut miestä. Mies ei niihin aikoihin sytyttänyt häntä lainkaan.


      • bi- muija
        Mies vailla kirjoitti:

        Suhteessamme on vahvoja asioita paljon. Negatiisia ei juurikaan. Tässä mielessä tilanne onkin hyvä. Jos asia olis päinvastoin en nyt ehkä miettisi tällaisia asioita vaan tilanne olisi minulle helpompi. Ajattelen kuitenkin niin, että aina ihmissuhteessa on positiivisia asioita enemmän kuin negatiivisiä. Muutoin mielestäni mikään suhde ei toimi.

        Tuo pelko juuri hallitsee elämääni nyt ja yritän saada sen hallintaan. Tiedostan, ettei kannata etukäteen murehtia asioita. Silti siitä on vaikea päästä eroon.

        Tiedän myöskin, että itse en tälle tilanteelle voi mitään. Siksi en koe olevani millään lailla epäonnistunut. Menettäminen pelottaa. Se, että vaimoni joku päivä ihastuu naiseen, eikä sen jälkeen enää halua miestä lainkaan. Kun hän aikoinaan eli naisen kanssa, ei hän silloinkaan kaivannut miestä. Mies ei niihin aikoihin sytyttänyt häntä lainkaan.

        Kiva kuulla että teillä on vahva suhde. Se voi osoittautua ratkaisevaksi tekijäksi tulevaisuudessa.
        Jos vaimosi hurahtaa naiseen, et tosiaan voi sille melkein mitään, melkein. Pystyt tappelemaan naiskilpailijaa vastaan vain persoonallasi, mutta onko se nyt sitten pieni ase muka?

        En nyt kerro mitä Suomen bi- henkisten päässä tai housuissa liikuu, mutta itse olen ainakin vain ja ainoastaan persoonaan rakastuva nainen. Olen elänyt muutamassa parisuhteessa ja kokenut lukuisia säpinöitä, mutta kaikki on ollut pohjalta yksi ihminen kerrallaan. En voi kuvitellakaan ahmivani useaa ihmistä yhtäaikaa, ja parisuhteessa kunnioitan sitoutumista ja yhdessäoloa, vaikka laimeita hetkiä tulee ja menee... Aikamoinen poikkeus täällä palstalla siis ;-D.

        Suuri osa palstan porukoista tuntuu olevan kokemushakuista porukkaa jolla ei omatunto ole esteenä kaikenlaiseen hyppäämiseen. Joillekin se sopii ja puoliso pitää asiaa okeina. Ja joku toinen taas on polyamorinen ja kykenee tuollaiseen useampaan suuntaan rakastumiseen.

        Itse en vain pysty mokomaan, enkä kuvittele että mahdollisessa parisuhteessa voisin toiselta vaatia tuollaisen hyväksymistä.

        Ei kai tuossa teidän tilanteessa auta kuin puhua asiaa halki. Ja jos teillä on kerran toimiva suhde, niin voihan vaimo katsoa sen kuitenkin paremmaksi, ja silloin tiedostaen tai tiedostamattaan torjuu ihastumistaan naisiin. Kyllähän heterotkin osaa suhteen takia kieltäytyä ulkopuolisten "uhasta", miksi bisse ei sitten osaisi?

        Juuh, tää nyt siis oli vaan mun mielipide. Tsemppiä.


      • gila
        Mies vailla kirjoitti:

        Suhteessamme on vahvoja asioita paljon. Negatiisia ei juurikaan. Tässä mielessä tilanne onkin hyvä. Jos asia olis päinvastoin en nyt ehkä miettisi tällaisia asioita vaan tilanne olisi minulle helpompi. Ajattelen kuitenkin niin, että aina ihmissuhteessa on positiivisia asioita enemmän kuin negatiivisiä. Muutoin mielestäni mikään suhde ei toimi.

        Tuo pelko juuri hallitsee elämääni nyt ja yritän saada sen hallintaan. Tiedostan, ettei kannata etukäteen murehtia asioita. Silti siitä on vaikea päästä eroon.

        Tiedän myöskin, että itse en tälle tilanteelle voi mitään. Siksi en koe olevani millään lailla epäonnistunut. Menettäminen pelottaa. Se, että vaimoni joku päivä ihastuu naiseen, eikä sen jälkeen enää halua miestä lainkaan. Kun hän aikoinaan eli naisen kanssa, ei hän silloinkaan kaivannut miestä. Mies ei niihin aikoihin sytyttänyt häntä lainkaan.

        Jos suhteenne on vahva, ja vaimosi on sellainen että rakastaa vain yhtä, miksi loppujen lopuksi pelkäät?

        Kirjoitit tuolla aikasemmin:

        "Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan."

        Eli jos hän rakastaa sinua, hän ei ilmeisesti rakastu toiseen? Kirjoitit myös:

        "Keskusteluissa vaimoni kanssa on tullut fyysisen läheisyyden lisäksi puheeksi tämä henkinen puoli. Hänellä ne tuntuvat kulkevan käsikädessä, näinhän se on usein parisuhteissa."

        Eli hänellä ei siis tunne erikseen pelkkää seksuaalista tarvetta? Vai tarkoitatko, että seksuaalinen tarve ohjaa häntä niin voimakkaasti, että se kumoaa rakkauden ja ohjaa uuteen?

        Minä näen tässä jonkunlaista ristiriitaa: Suhteenne on kunnossa, vaimosi on yhden ihmisen nainen joka ei kaipaa seksiä ilman henkistä suhdetta. Silti pelottaa? Onko kuitenkin jotain tapahtunut välillänne? Oletteko keskustelleet rehellisesti tästä mahdollisuudesta?


      • Mies vailla
        gila kirjoitti:

        Jos suhteenne on vahva, ja vaimosi on sellainen että rakastaa vain yhtä, miksi loppujen lopuksi pelkäät?

        Kirjoitit tuolla aikasemmin:

        "Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan."

        Eli jos hän rakastaa sinua, hän ei ilmeisesti rakastu toiseen? Kirjoitit myös:

        "Keskusteluissa vaimoni kanssa on tullut fyysisen läheisyyden lisäksi puheeksi tämä henkinen puoli. Hänellä ne tuntuvat kulkevan käsikädessä, näinhän se on usein parisuhteissa."

        Eli hänellä ei siis tunne erikseen pelkkää seksuaalista tarvetta? Vai tarkoitatko, että seksuaalinen tarve ohjaa häntä niin voimakkaasti, että se kumoaa rakkauden ja ohjaa uuteen?

        Minä näen tässä jonkunlaista ristiriitaa: Suhteenne on kunnossa, vaimosi on yhden ihmisen nainen joka ei kaipaa seksiä ilman henkistä suhdetta. Silti pelottaa? Onko kuitenkin jotain tapahtunut välillänne? Oletteko keskustelleet rehellisesti tästä mahdollisuudesta?

        Ehkä hieman epätarkasti olen tätä kertonut, mutta tätä on vaikea kuvailla. Pelkoni liittyy lähinnä siihen, että vaimoni ajatus muuttuu niin, että mies ei edes henkisellä tasolla ole enää kiinnostava. Rakkaus ei välttämättä enää kanna, kun kiinostuksen kohde samaan sukupuoleen nousee esille.

        Pelkkää seksuaalista tarvetta samaan sukupuoleen ei vaimollani kertomansa mukaan ole eli en tarkoita, että seksuaalinen tarve häntä ohjaisi. Tarkoitin sitä, että henkinen tarve ohjaisi häntä samaan sukupuoleen.


      • gila
        Mies vailla kirjoitti:

        Ehkä hieman epätarkasti olen tätä kertonut, mutta tätä on vaikea kuvailla. Pelkoni liittyy lähinnä siihen, että vaimoni ajatus muuttuu niin, että mies ei edes henkisellä tasolla ole enää kiinnostava. Rakkaus ei välttämättä enää kanna, kun kiinostuksen kohde samaan sukupuoleen nousee esille.

        Pelkkää seksuaalista tarvetta samaan sukupuoleen ei vaimollani kertomansa mukaan ole eli en tarkoita, että seksuaalinen tarve häntä ohjaisi. Tarkoitin sitä, että henkinen tarve ohjaisi häntä samaan sukupuoleen.

        Jos teidän suhteenne on kunnossa - eli on rakkautta (?), onko mahdollista, että kiinnostus sinua kohtaan persoonana katoaisi?

        Onko siis kysymyksessä vain rakastumisen tunne, joka kestää yleensä aikansa. Sen tilalle joko kasvaa rakkaus tai ei kasva. Jos ei kasva, voi hyvinkin käydä, että mielenkiinto katoaa.

        Keskustelkaa siitä, mitkä ovat todelliset tunteenne toisianne kohtaan yksilöinä. Ei kai rakkauskaan kohdistu pelkästään sukupuoleen.


      • hjshzshh
        bi- muija kirjoitti:

        Kiva kuulla että teillä on vahva suhde. Se voi osoittautua ratkaisevaksi tekijäksi tulevaisuudessa.
        Jos vaimosi hurahtaa naiseen, et tosiaan voi sille melkein mitään, melkein. Pystyt tappelemaan naiskilpailijaa vastaan vain persoonallasi, mutta onko se nyt sitten pieni ase muka?

        En nyt kerro mitä Suomen bi- henkisten päässä tai housuissa liikuu, mutta itse olen ainakin vain ja ainoastaan persoonaan rakastuva nainen. Olen elänyt muutamassa parisuhteessa ja kokenut lukuisia säpinöitä, mutta kaikki on ollut pohjalta yksi ihminen kerrallaan. En voi kuvitellakaan ahmivani useaa ihmistä yhtäaikaa, ja parisuhteessa kunnioitan sitoutumista ja yhdessäoloa, vaikka laimeita hetkiä tulee ja menee... Aikamoinen poikkeus täällä palstalla siis ;-D.

        Suuri osa palstan porukoista tuntuu olevan kokemushakuista porukkaa jolla ei omatunto ole esteenä kaikenlaiseen hyppäämiseen. Joillekin se sopii ja puoliso pitää asiaa okeina. Ja joku toinen taas on polyamorinen ja kykenee tuollaiseen useampaan suuntaan rakastumiseen.

        Itse en vain pysty mokomaan, enkä kuvittele että mahdollisessa parisuhteessa voisin toiselta vaatia tuollaisen hyväksymistä.

        Ei kai tuossa teidän tilanteessa auta kuin puhua asiaa halki. Ja jos teillä on kerran toimiva suhde, niin voihan vaimo katsoa sen kuitenkin paremmaksi, ja silloin tiedostaen tai tiedostamattaan torjuu ihastumistaan naisiin. Kyllähän heterotkin osaa suhteen takia kieltäytyä ulkopuolisten "uhasta", miksi bisse ei sitten osaisi?

        Juuh, tää nyt siis oli vaan mun mielipide. Tsemppiä.

        "Jos vaimosi hurahtaa naiseen, et tosiaan voi sille melkein mitään, melkein. Pystyt tappelemaan naiskilpailijaa vastaan vain persoonallasi,"

        Mitä tuolla tarkoitat? Että mies ei bi-naisen silmissä ole fyysisesti yhtä puoleensavetävä, kuin nainen?


      • Anonyymi
        Mies vailla kirjoitti:

        Edelliseen viestiini jo kirjotinkin tuosta rehellisyydestä ja siksi arvostankin vaimoani suuresti. Olen miettynyt reagointiani mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Ei tule valmista niistä ajatuksista. Ehkä se on vaikeaa siksi, ettei mitään konkreettista ole vielä tapahtunut. En siis ainakaan vielä ole löytänyt apua näistä vaihtoehdoista, joita olen miettinyt. Ehkä pystyisin fyysisesti jakamaan naiseni toisen naisen kanssa, henkisellä tasollla en varmaankaan. Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan. Vaikeaa on. Välillä tuntuu siltä, että olisi viisainta laittaa piste tälle liitolle. Haluan kuitenki vielä yrittää.

        Joo , siis se rehellisyys. Onhan se nähty monen kohdalla. Påtyökaverinkin rouva lähti yhtä äkkiä ja jätti hänen ja kaksi pientä lasta ja mies sanoi ett• luottaa täydellisesti naiseen. Avasin hänen silmänsä siitä ns , rehellisyydestä ja käskin hänen katsoa naisen tietsikasta mitä siellä oli suunniteltu hän loukkaantui kun epäilin hänen rehellistä naistaan , mutta oli kuitenkin katsonut tietsikasta ja soitti minulle että olin oikeassa vaimolla oli toinen jonne muutti, miehelle oli sanonut että menee lepokotiin kun voi niin huonosti. Niin että olen huomannut elämäni aikana että ne ns rehelliset ovat niitä kaikkein kieroimpia ja osaavat asiansa aiitä rehellisyydestä taitavasti. Mutta kun tutkii asiaa niin löytää sen oikean muodon
        Se siitä rehellisyydestä


      • Anonyymi
        Mies vailla kirjoitti:

        Edelliseen viestiini jo kirjotinkin tuosta rehellisyydestä ja siksi arvostankin vaimoani suuresti. Olen miettynyt reagointiani mahdollisesti muuttuvaan tilanteeseen. Ei tule valmista niistä ajatuksista. Ehkä se on vaikeaa siksi, ettei mitään konkreettista ole vielä tapahtunut. En siis ainakaan vielä ole löytänyt apua näistä vaihtoehdoista, joita olen miettinyt. Ehkä pystyisin fyysisesti jakamaan naiseni toisen naisen kanssa, henkisellä tasollla en varmaankaan. Tunnen vaimoni melko hyvin ja hän ei ole sellaista tyyppiä, että hän kahta ihmistä pystyisi rakastamaan yhtaikaa. Hänen vaihtoehtonsa on mies tai nainen. Kahta hän ei pysty saman aikaisesti rakastamaan. Vaikeaa on. Välillä tuntuu siltä, että olisi viisainta laittaa piste tälle liitolle. Haluan kuitenki vielä yrittää.

        En usko että joku nainen on vaan fyysisen tarpeen vuoksi toisen naisen kanssa kyllä sellaisessa suhteessa aina tunteet ovat mukana sanoi mitä sanoi.


    • sanoisin

      Musta on vaan niin uskmatonta että ihmiset bi-seksuaalisuutensa varjolla haluavat suhteita muiden kuin puolisonsa kanssa. Sori vaan. Ei se oo mitään bi-seksuaalisuuden toteuttamista jos ei oma aviopuoliso riitä. Kukapa ei haluaisi joskus jotain säpinää muun kuin oman kumppaninsa kanssa, mutta sitä olisi pitänyt miettiä siinä vaiheessa kun sitoutuu jakamaan elämän yhden ihmisen kanssa, että kykeneekö uskollisuuteen.

      • mustavalkonen

        Sori vaan!


      • aieivai?
        mustavalkonen kirjoitti:

        Sori vaan!

        no on se..puutteessa elävälle heterosinkulle XD


      • Anonyymi

        Voi kuule, tuo on niin yleistä homojen sekä lesbojen kohdalla että se on sääntö eikä poikkeus. Siellä tosin mennään pettämään ellei ole avoin suhde. Muutaman uskollisen pariskunnan tiedän, pettäjiä senkin edestä.


    • sopia niin,

      että molemmat saa tulla ja mennä miten tahtoo?

      Ajattele että säkin voisit saada mennä "matkoillesi" vaikka oot hetero.

      • ohjeessa

        on vaan se ongelma, että kaikki ei yksinkertaisesti halua muita kuin sitä omaa rakastaan. Ei sängyistä sänkyihin pomppiminen tai ns.vapaasuhde ole ratkaisu kaikkeen, vaikka moni bi niin kuvitteleekin (ainakin tälle palstalle kirjoittelevat yksilöt).


      • Mies vailla

        Ei onnistu tuolla tavalla. Haluan olla ehdottoman sitoutunut yhteen ihmiseen ja minä en halua vapaata suhdetta, eikä vaimonikaan tätä halua.


      • Anonyymi
        Mies vailla kirjoitti:

        Ei onnistu tuolla tavalla. Haluan olla ehdottoman sitoutunut yhteen ihmiseen ja minä en halua vapaata suhdetta, eikä vaimonikaan tätä halua.

        Siksihän sitä ollaankin avioliitossa että se yksi riittää . Jokainen joka on sanonut ” tahdon ”
        Tietää mitä on luvannut eikä havittele mielentilojensa mukaan muualle
        Se on toisen tunteiden hyväksikäyttämistä ja väärin häntä kohtaan. Joten ei kannata koskaan mennä avioon heteron Biin kanssa sillä seebrakaan ei pääse raidoistaan


    • johan pomppas

      Vaimosi toiminta ei ole mitään bisseyden toteuttamista vaan henkistä epäkypsyyttä! Ja sinun ei TODELLAKAAN tarvitse sietää sitä, että vaimosi hankkii jonkun rakastajattaren. Se on teidän suhteen menoa...

      Kyllä hyvä mies menee hukkaan tollasen muijan kanssa.

      • halusikaan?

        Eihän ap. ole kai missään vaiheessa kertonut, että vaimo olisi päässyt toiminta-asteelle kiinnostuksessaan naisiin. Ajatusten heräämisestä kai oli kyse?

        Samma mieltä muutoin siitä, että bisseys ei tarkoittane sitä, että pitää saada pitää haaremia eikä edes sitä, että olisi oltava sekä mies- että naissuhde! Aivan samalla tavalla heterotkin pidättäytyvät - ne jotka pidättäytyvät - muista suhteista, koska haluavat rakentaa yhtä suhdetta, viedä yhtä perhettä eteenpäin. Yksi rakas kertakaikkiaan riittää, tähän on sitouduttu...Jos on monta suhdetta, helposti siinä joku osapuoli kärsii. Me kun emme voi saada kaikkea ja tuo periaate minulle-heti-kaikki kuvastaa usein epäkypsyyttä ja itsekeskeisyyttä.


      • Anonyymi
        halusikaan? kirjoitti:

        Eihän ap. ole kai missään vaiheessa kertonut, että vaimo olisi päässyt toiminta-asteelle kiinnostuksessaan naisiin. Ajatusten heräämisestä kai oli kyse?

        Samma mieltä muutoin siitä, että bisseys ei tarkoittane sitä, että pitää saada pitää haaremia eikä edes sitä, että olisi oltava sekä mies- että naissuhde! Aivan samalla tavalla heterotkin pidättäytyvät - ne jotka pidättäytyvät - muista suhteista, koska haluavat rakentaa yhtä suhdetta, viedä yhtä perhettä eteenpäin. Yksi rakas kertakaikkiaan riittää, tähän on sitouduttu...Jos on monta suhdetta, helposti siinä joku osapuoli kärsii. Me kun emme voi saada kaikkea ja tuo periaate minulle-heti-kaikki kuvastaa usein epäkypsyyttä ja itsekeskeisyyttä.

        Mistä sitä tietää missä vaiheessa nekin jutut ovat, sillä nainen tietää että mies luottaa häneen niin vii ihan hyvin valehdella , olen nähnyt ennenkin näitä miehiä jotka ovat sokeasti luottaneet ja uskoneet koka jutun minkä vaimot ovat sanoneet,ja korostaneet että liitto on perustettu rehellisyydelle , sitten käy ilmi että se onko se rehellinen valehdellut , mutta senkin kääntää taas joksikin muuksi . Rehellisyys on sitä että luottaa toisiinsa, mutta moni hyväksikäyttää sitä sanaa rehellisyys , aika helppo paljastaa isinänsä jos on viisas


    • kovia kokenut nainen

      Olen iste niin kovan elämän läpi tarponut että uskallan sanoa että tosi rakkaus kestää ihastumiset ja rakastumiset ,vaikka toiseenkin ja kolmanteenkin ihmiseen! Intohimoa voi tuntea muihinkin kun omaan rakkaaseen ja sitä pitää tuntea möys jos yhteen mennään mutta laimenee se intohimokin joka suhteessa ja arki tulee siihenkin.
      Pidä huolta rakkaastaasi ja koeta ymmärtää.Ei se rakkaus tai ihastus naiseen ole sinulta pois. Muta puhua pitää asioista juurtajaksain.Onnea teille vain toivotan!

    • shiteater

      Nyt annat asian olla ja alat ehdotteleen kolmatta pyörää suhteeseen... naista tietenkin mikään ei ol,e hienompaa ku olla kahden naisen kanssa yhtä aikaa....!!! Nimi:kokemusta on...
      Tälläkin hetkellä minulla ja tyttöystävällä menee todella hyvin ja välillä käy vieras sängyssämme..;)

    • Anonyymi

      Vaimo on Bi, ei se minua haittaa mutta vaimo saa tuoda naisen retkiltään meille joskus vieras ei hyväksy kuin vaimoni toisinaan saan katsoa vierestä.
      Paras kerta oli kun vaimo oli löytänyt kymmenen vuotta meitä nuoremman naisen oli kotiäiti kaksi lasta. Kun tulivat puolelta öin kumpikin halasi minua se vieras Anne antoi tosi kielarin ja jatkoi vaimo oli Annen takana ja hyväili Annen rintoja nosti puseron ja pyöreät rinnat oli vaimon käsissä pyöritti Annen nännejä Anne kiljahteli. Naiset meni makkariin, katselin ovelta kumpikin sievästi riisui toisiaan näykki rintoja istuin vaimon meikki tuoliin alasti vaimo siirtyi imemään Annea Anne pylly oli ilmassa kuiskali tätä olen odottanut vaimon sormet oli ihan limassa Anne sai aika nopeaan orgasmin vaimo ryömi suutelemaan Annea Anne käänsi vaimon seljälleen ja laskeutu nuolemaan katsoi Annen reenattua pyllyä kun se pyöri imemisen tahdissa Vaimo näytti mene.
      Siirryin Annen taakse kun työnnyin sisään Annen teini pylly alkoi liikkumaan voimakkaasti Anne nosti päätään kuiskas Vaimolle vieras kyrpä nai Anne valui kiimaan kun työnsin kokonaan Anne kiljahteli vaimo kuiski Annelle sua pannaan paljaalla Anne kuiski voi luoja paljas vieras kyrpä työntelin vaimokin alkoi saamaan orgasmia Annen käsittelyssä jännitteli vartaloaan Kun alkoi tuntua että tulee Anne kiljahteli laukesin tuntui oikein kipältä kun sperma lähti liikkeelle ja syvälle.
      Anne ryömi hitaasti vaimon päälle ja makasivat siinä.
      Menin pesulle ja tein juomat keittiössä annoin naisille juomat ja menin olkkariin ei mennyt pitkään kun kuulin taas helliä huokaisuja annoin heidän olla kahdestaan.
      Heräsin kun Anne heilutti olkapäästä katsoin viereen tämä kaunis pylly oli kosketeltavissa Anne kuiskas vaimosi nukkuu vedin Annen syliin Anne kuiskasi oli ihanaa olla pitkästä aikaa naisen kanssa sun vaimon suutelin rintoja anne nauroi taidat haluta ja hyväili kovettunutta kalua kuiskas ei kai se haittaa ja nousi ylös kalu painui hiljaa sisälle Anne keinui kuiskas hullua antaa pillua vieraalle pidin lantiosta kiinni kuiskasin annatko myöhemmin kin Anne katsoi yritti liikkua ei voinut suuteli ja sanoi annan jos saan vaimoasi nyt pylly liikkui kuin pitkään ilman ollut sitten pohjaan ja nyt kuului pitkään oiiiih nyyyt laskin sisään Anne suuteli olen täynnä pitää pestä pitkään.
      Aamulla vaimo oli kainalossa harmitteli että Anne oli lähtenyt, sanoin jos olet kiltisti annan numeron vaimo hyppäsi ylös anna se heti nauroin siinä on yksi ehto vaimo tuli kainaloon suukotti nänniä ja sanoi sun pitää varmaan saada sitä nuorta pillua sanoin se on Annen ehto että tavataan Anne sanoi että haluaa joskus vierasta kyrpää ja naisen kosketusta oli hyvillään että nyt saa kumpaakin turvallisesti.
      Kuulin terassilla kun vaimo soitti oli haltioissaan kun Anne oli ollut ihana sanoi vielä mieheni nai sinua kun sinut on sidottu, kuulin kuinka Anne ihanaa olen vankina ja nainen ja mies raiskaa ja sitten normaalia keskustelua.

    • Anonyymi

      Vaikea tietää miten olis paras tapa tämän asian selvitykseen .
      Kun ei itsellä ole muuta kun heteron kokemukset niin ei oikein ymmärrä kaikkea mitä tämä asia pitää hallussaan.
      Toivon toki että saatte ratkaisun ongelmaan ja että voitte jatkaa suhdettanne rehellisesti kuten tähänkin asti .
      Toki ymmärtää ettei asia ole ihan helppo teille ja pelko toisen menettämisestä tekee elämän stressatuksi . Toivon parasta

      • Anonyymi

        Ihan niin heterona on vaikea ymmärtää näitä asioita ei kai ole tarkoituskaan ymmärtää


    • Anonyymi

      Tiesin että vaimo on vähän Bi, kertoi rehelliseti että Marja on BI enimmäkseen, mutta bile illan jälkeen kun olivat sen kämpillä oli avautunut ja kertonut että haluua sitä, kertoi että raksteli ihanasti olisi halunnut että jään yöksi mutta mieli oli sekaisin ja tulin kotiin, sanoi että on kerran käynyt siellä ja heti olivat rakastelleet monta ihanaa orgasmia. Nyt Marja on kysellyt sinusta ja miten suhtautuisin jos he joskus ovat yhdessä. Sanoin saat sinä rakas olla kun kerrot jos jätä minut. Hannele halasi en jätä se vain on joskus jännää. Kertoi että Marja on vähän miehille mielellään seksi sympoli kertoi että kiihottuu miehistäkin, on muuten kuin porno kuningatar, haluaisitko naida sitä näytän kuvan sanoin wau uskon että miehet kiinnostuu, no kiinnostutko sinä, sanoi kiinnostun Hannele pukkasi pukki senkin pukki ja suuteli kuiskas haluaistko meidän sekaan?

      Hannele alusti iltaa , sanoin lähden muka töissä käymään, Marja tuli ja halasi sanoi tässäkö sun oma on, katselin tyttöjen pientä kisailua huomasi heti että on sähköä on ilmassa, sanoin heipat ja lähdin.

      Soitin kahden tunnin päästä tulen kotiin. Istuivat sauna takki päällä Hannele sanoi meinattiin suihkuun mutta laitettiin sauna läpimäksi saat sinäkin tulla sanoi taitaa tulla ahdasta, Marja nauroi istutaan sylikkäin jos on ahdasta. Hannele kuiskasi Marja on vähän kiinnostunut, no mentiin saunaan annoin kalun roikkua puoli tanassa ja istui naisten väliin, Hannele meni ensin pesulle huikkasi laitan ruokaa, Marja tarttu heti kaluun sanoin en ole saanut pitkään aikaan hiukset kutitti jalkoja kun pää heilui työnsin Marjaa pois ja vedin lattialle käänsin ja panin sisään Marja huokaili et ole sinäkään saanut oli vähän taka vittuinen näin komiasti kun kalu kostui ja Marja kiljahteli kuiskas eiiih nyt ja supisteli kuiskas tule leskin sisään sanoi älä ota pois anna olla on niin hyvä olla. Mentiin keittiöön Hannele katseli ja hymyili. Syönnin jälkeen menivät makuuhuoneeseen levähtämään kuulin huokailuja katsoin ovelta Hannele imi pikkua autuaan näköisesti annoin olla rauhassa kesti pitkään kun rakastelivat , huusivat tule lämmittämään. ottivat väliin Hannele halasi kiitos iskä Marja imi kalua sanoi Hanneleelle nouse ja ohjasi kalun pilluun Marja oli polvillaan Hannelen takana ja hyväili rintoja yönsi Hannelen eteenpäin ja istui itse kalun päälle työnsi Hannelen pyllyä Hannele hyppäsi naaman päälle nai kiivaana Marja kuiski onko prempi kuin minä Hannele kääntyi suutelivat keskenään Marja sanoi miehesi siittää minut ihana kalu Välillä näin kun Hannele runkkasi Marjaa samalla pillun päältä Marja väriai ja sanoi Hannelelle voiih nyt se tulee ihanaa lämmintä, Marja kääntyi taakseppäin seljälleen Hannele nuoli spermaa Marja värähteli jalkojen päällä. Naiset nousi ja meni keittiöön, Sanoivat nukunko toisessa kamarissa suostuin kumpikin suuteli kiitokseksi. Aamulla sain molemmat viereen nauroivat teetkö meille aamiaisen sanoi teen silloin molemmat suukotti kalua ja nauroivat me pärjätään tällä kun laukesin Marja painoi pallien alta sperma len si korkealle nuolivat toisistaan mitä löytivät, lähtiessä Marja kysy saako Hannele käydä sanoin tottakai.
      Päivällä Hannele sanoi nai minua olet hyvä siinä Marja kehui monesti olin vähän mustis siitä

    • Anonyymi

      Käytäpä tilaisuus hyväksesi😜😆😁😋😁😁😁😁😁😋😛😛😛😛😛😛😋😋😋😋

    • Anonyymi

      No kai se avioliitto velvoittaa juuri siihen että ollaan yhdessä puolisonsa kanssa.
      Ei kai silloin mennä edes naimisiin jos ” ei voi mitään tunteilleen” ihmeellistä sinänsä että yleensä meni kanssasi avioon. Kun tiesi olevansa BI seksuaalinen .
      Kyllä mielestäni lupaus on pidettävä silloin kun mennään avioon.
      Ja mitä tulee ainun tunteisiin häntä kohtaan on tietysti aviomiehen tunteita ja ihan normaaleja ajatuksia sinulta. Vaikea sanoa mitä tässä voisi tehdä , sanoisin että vaimon on nyt valittava mikä haluaa olla , aillä jos alkaa vehtaamaan taas naisen kanssa niin tulee vähän päästä kertomaan että haluaa avioeron ja että rakastaa sitä naista . Joten ajattele hyvin nuukasti järjellä tämä asia . Jos hän rakastaa sinua niin silloin ei kyllä normaalisti tee mieli mihinkään muuhun . Tsemppiä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2032
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      54
      1917
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1301
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe