Moi!
Oletko juuri uudistanut keittiökoneet ja pyytänyt lukuisia tarjouksia? Valitsitko kaikki koneet samalta valmistajalta vai sekapaketin, jossa eri valmistajien merkkejä?
Itse kyselin tarjouksia juuri ja isäntä tyrmäsi mun pakettini, kun olivat niin tolkuttoman hintaisia. Sanoi mulle, että tarttis pyytää sellanen tarjous, jossa jokainen kone (rosterina) olis se mahd. halvin vaihtoehto....Ite en oikein digannut tästä filosofiasta...
Please, jos kokemuksia onnistuneista ja epäonnistuneista pakettivalinnoista, niin laittakaa tulemaan.
Mua ärsyttää, että meikäläinen niitä koneita tulee pääasiassa käyttämään ja isäntä olis valmis investoimaan vinkuintialaiseen laatuun...murr!
koinkonepaketeista / AEG ja Simens kiinnostais
12
4254
Vastaukset
- vanha totuus
.. jos haluat halpaa ja hyvää niin sinun pitää ostaa ne molemmat, ja se tulee kalliiksi. Kyllä kodinkoneissa on huomattavia laatu- ja käytettävyyseroja puhumattakaan ominaisuuksista.
Itse otimme kodinkoneet (apk,jkp,kiertoilmauuni, keraaminentaso, mikro) AEG:n valikoimista keittiötoimittajalta , keski/huipputasoa. Yli kaksi vuotta koneet olleet käytössä eikä mitään ongelmia ole esiintynyt, ja alumiinipinnat ovat vielä kuin uusia. Kun ottaa samalta valmistajalta kodinkoneet niin ne sopivat hyvin myös kalustukseen - yhtenäisen näköinen ilme.- aikanen
"Yli kaksi vuotta koneet olleet käytössä eikä mitään ongelmia ole esiintynyt, ja alumiinipinnat ovat vielä kuin uusia. Kun ottaa samalta valmistajalta kodinkoneet niin ne sopivat hyvin myös kalustukseen - yhtenäisen näköinen ilme. "
kyllähän nyt ainakin 10-15 vuotta tulee kestää 90% todennäköisyydellä. - vanha totuus
aikanen kirjoitti:
"Yli kaksi vuotta koneet olleet käytössä eikä mitään ongelmia ole esiintynyt, ja alumiinipinnat ovat vielä kuin uusia. Kun ottaa samalta valmistajalta kodinkoneet niin ne sopivat hyvin myös kalustukseen - yhtenäisen näköinen ilme. "
kyllähän nyt ainakin 10-15 vuotta tulee kestää 90% todennäköisyydellä.No totta munassa pitää kestää 10-15 tai 20 vähintään. Erään G-liikkeen myymät Z-koneet kun hajoavat ennen asennusta. Sama juttu RyöstöPörssin Ahmoilla.
- kestä?
Ainakin jos on uskominen täällä olevia juttuja. Haeppa huviksesi suomi24palstalta hakusanalla aeg, niin päinvastaista juttua kyllä tulee. Ja monta! Valot vaan vilkkuu...
Joten, onko kellään aeg kestänyt yli 2 vuotta?
- Rakentaja Rane
Minusta nuo on molemmat laatumerkkejä. Minun mielestä Miele olisi laadukkain mutta on myös kalliimpi.
Itse otamme siemens kodinkoneet kastellitalon mukana. Kodinkoneet keittiöön ja Puustelli kaapistot koko taloon ovat yhteensä vain 7300 euroa. Itse laskin että pelkät hyvät koneet tulisi maksamaan jotain lähes 3000 euroa.- alkuperäinen...tuskailija
Juu samaa mä tuon kestävyyden kannalta olen ajatellut, että pitäs ne ainakin sen 10 vee kestää. Nykyisinhän ei enää valmisteta sellaisia kodinkoneita kuin ennen jotka käy ja kukkuu kuin ihmisen mieli aina maailman loppuun asti.
Meillä siis taloprojekti (laajennus) käynnissä ja uuteen keittiöömme domuksen kaapisto maksoi 5400, joten olin kyllä asennoitunut, että koneisiin menee äkkiä tuo 3000 eskoa, jos haluaa kunnolliset (vaikkakin perustason) koneet. Paskoja ei viittis ostaa. Meillä ollut vuodesta -98 tuo vanha tiskikone Siemensin Lady, joka ei ole ikuna koskaan osoittanut mitään merkkejäkään väsymisestä, nyt kone meni muorille vanhojen kaappien mukana. Odotan vielä tarjousta parilta kauppiaalta Siemensin vast. laitteista....
Syksyllä Markantalolla oli vaan kampis AEG:n paketista ovh 3700 ja tarjous 2490 sisälsi apk, liesi, erillisuuni, ja jk/pk. Tähän jos vielä lisää liesituulettimen ja jonkun mikron, niin hinta lähenee jo 3000 euroa...No isäntä meinas silloin syksyllä, että kyllä tollasia paketteja on taas myynnissä...ei ole näkynyt.
Pitääpäs vielä kattoa kommentteja aeg:stä
Kiitti kommenteista! - Rakentaja Ranelle
Teillä ei taida keittiönkaapistot olla puuta. Onko kodinkoneet valkoiset?
- alkup. kyökihirmu
Rakentaja Ranelle kirjoitti:
Teillä ei taida keittiönkaapistot olla puuta. Onko kodinkoneet valkoiset?
meillä tuo kaapisto vaan kalustelevyä, rungolla on tosin 10 vuoden takuu, mutta en tiedä kuinka paljon saan siitä todellisuudessa lisäarvoa. Ainakin tulee rungot koottuna kotipihaan asti, eikä tarvitse leikkaa liimaa -menetelmää käyttää. Vaikka kyllähän se asennus ottaa tietty oman aikansa...Valittiin Domuksen Profil-ovi (vaalea tammi), joka oli huomattavasti huokeampi vaihtoehto kuin nuo massiivipuiset tai sitten leveäkehyksiset mdf-ovet. Olisihan ne massiivipuiset olleet kyllä komiat, mutta ei meille mikään must juttu. Työtaso on 40 mm sauvapähkinälaminaatti.
Vanhat koneet vanhassa kyökissä olivat valkoiset, mutta nyt olisin halunnut nuo rosterit. Tosin valkoiset sopisivat varmasti ihan yhtälailla, mutta haluaisin "uutta" lookkia, kun kerran keittiö uusittiin.
Vielä en ole muuten kauppoja lyönyt kenenkään tarjoajan kanssa kiinni, vaan koko proggis on ihan auki...ei pidä häthäillä.
Tänään sain vastaavasta Simensin paketista tarjouksen ja hinta oli melkoisen lähellä Gigantin tarjoamaa AEG:n pakettia. Simens oli 150 eur kalliimpi.
- peukku68
meillä otettiin hieman sekaisin nuo koneet. Rosteria on pääasiassa meidänkin köökissä..
Sama valmistaja ei aina takaa yhtenäistä ulkonäköä noissa malleissa. Periaatteessahan näin kai pitäisi olla..
Noh meillä on kuitenkin otettu kylmäkalusteet sen mukaan että niissä on mahdollisimman paljon tilaa. Ärsyttäviä on ne jääkaapit joissa on ylähylly täynnä tuuletinpropelleja joita ei voi puhdistaa millään! Väriksi olisi saatu tuo rosteri vaihtokuorilla, mutta alkuperäinen grafiitti sopi keittiöön lopulta kauniimmin tekemättä siitä suurtalouskeittiötä..
Hellataso ja uuni on luonnollisesti samaa paria ja saman firman on tiskarikin. Jääkaappien pari oli niin fiini malli, että hylättiin se oitis. Mikro on taas eri firman, mutta sen kahva on kuin identtinen uuninluukun kanssa..
Oikeastaan liikkeessä valittiin meille sopivat mallit ja sitten niistä valittiin ne yhteensopivat toistensa kanssa. Tuo kylmäkalustejuttu oli oikea lottopotti ja vielä vahingossa! Onneksi myyjä ehdotti itse, että haetaan ne kuoret vasta jos siltä tuntuu ja se huomioi sittten niille hinnan kokonaiskaupan mukaan.
Lopullinen valinta ei ollut siis täysin hintaperustainen, mutta toki peruskoneita tietyillä toiminnoilla haettiin eikä niitä kaikkein hienoimpia ja samalla kalleimpia korjata vian ilmetessä..
Kannattaa etukäteen miettiä mitä ominaisuuksia vaatii miltäkin laitteelta ja sen mukaan katsella niitä malleja. Merkki ei ole enää nykyisin aina mikään tae ja esim mielen koneet on pitkälti ansainneet laatuimagonsa suurtalouskoneilla ja kotilaitteissa laatu onkin ihan toista.. - Lyhyestä paras
Elektroluxia kaikki keittiössä, 2200e, Itä-Suomi.
- varathon
sano ukolle autokaupassa että osta halvin mahdollinen hopean värinen auto, mitä halvempi sen parempi. Kato sitten äijän naamaa. Ei ukko niin tyhmä voi olla ettei siitä tajua. Halvalla ei saa hyvää, kyseessä kalliit koneet joita katellaan kauan, osta edes keskitasoiset!
ei se väri mitään ratkaise, pöljät! - neuvo
minkä voi antaa on, että ei missään nimessä halvimpia osta. Säästö voi olla hyvinkin lyhyt aikainen.
Olisko Siemensin tilalle Bosch mitään? Samaa tavaraa, mutta vähän halvempaan hintaan.
Eihän liesituulettimen, mikron ja uunin (jos on erillinen) tarvitse olla ihan viimeisen päälle viritettyjä? Noista mielestäni voisi ostaa vähän huokeamman mallin.
Kun taas APK, Jääkaappi/pakastin, keittotaso osastolla voisi panostaa laatuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313994- 412679
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut412667Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82425- 302393
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3122230- 381969
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461643Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t481592- 1411497