Hipit

vasen kätinen

Mitä kaikkia erityispiirteitä hipeillä on ja mitä faktaa niitten "historiaan" toimintaan liittyy. Kertokaa kaikki mitä vaan tiedätte.
-pukeutuimiseen
-elämäntapoihin
-millon niitä oli... yms.

17

3089

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vasenkätinen!

      Elikkäs hipit pukeutu kukallisiin vaatteisiin ja leveälahkeisiin housuihin.He eivät ajaneet kainalokarvoja,eivätkä sääriään. Myöskään useimmat naiset.He kasvattivat hiuksensa pitkiksi.Olivat sotaa vastaan ja ajattelivat,että kaikki voisivat kasvaa yhdessä rauhassa. He suojelivat metsiä yms.Ja musiikki oli tärkeää:Jimi Hendrix oli suuri muusikko ja minun mielestä hippi.Hippejä oli 60-70-luvuilla.Tai no,voisihan tuota sanoa että on niitä vielä tänäkin päivänä,mutta harvassa,eli tuolloin niitä oli runsaasti. Tässä kaikki mitä MINÄ tiedän.:D
      I LOVE HIPPIES.

      • vasen kätinen

        Kertokaa vaan lisää!! Ja suuri kiitos edelliselle vastaajalle!!! Kiitos ja kimarrus..


      • ljvhdlfizubhzpxdcfib
        vasen kätinen kirjoitti:

        Kertokaa vaan lisää!! Ja suuri kiitos edelliselle vastaajalle!!! Kiitos ja kimarrus..

        Oleppas vaan hyvä. Aiotko itse ryhtyä hipiksi?:D


      • vasen kätinen
        ljvhdlfizubhzpxdcfib kirjoitti:

        Oleppas vaan hyvä. Aiotko itse ryhtyä hipiksi?:D

        Jonkin verran jo tiedänkin hipeistä, ja kaverit aina sanoo, et olen ihan hipin näkönen. Ajattelin selvittää asiaa vielä vähän lisää, kun hipit ovat mielenkiintoisia tyyppejä.

        Kysymyksiä:
        Miten hipit pitää hiuksiaan...aukiko? Kukkiahan ke aiankin laittavat hiuksiinsa.

        Meikkavatko he ja miten... mitä värejä käyttävät. Vissiinkin ihan kaikkea mahdollista...

        Useinhan hipit ovat aika kovia huumausaineiden perään ja harrastavat suojaamatonta seksiä.


      • hehhee...
        vasen kätinen kirjoitti:

        Jonkin verran jo tiedänkin hipeistä, ja kaverit aina sanoo, et olen ihan hipin näkönen. Ajattelin selvittää asiaa vielä vähän lisää, kun hipit ovat mielenkiintoisia tyyppejä.

        Kysymyksiä:
        Miten hipit pitää hiuksiaan...aukiko? Kukkiahan ke aiankin laittavat hiuksiinsa.

        Meikkavatko he ja miten... mitä värejä käyttävät. Vissiinkin ihan kaikkea mahdollista...

        Useinhan hipit ovat aika kovia huumausaineiden perään ja harrastavat suojaamatonta seksiä.

        Oletko tyttö vai poika?
        No hipit pitävät hiuksiaan auki ja sit heillä on joku huivi pään ympärillä.
        Ööö...minusta tuntuu että he eivät paljon meikanneet.Koska meikkeihin käytetään eläintuotteita tai jotain...Ja kirkkaat värit olivat suosiossa!Kyllä huumeet olivat myös tärkeä osa heidän elämäänsä.Mutta älä hyvä ihminen sinä rupea käyttämään!:D
        Seksistä en tiedä...
        T:sama heppu joka sulle on jutellu koko ajan.:)


      • jokuinen
        vasen kätinen kirjoitti:

        Jonkin verran jo tiedänkin hipeistä, ja kaverit aina sanoo, et olen ihan hipin näkönen. Ajattelin selvittää asiaa vielä vähän lisää, kun hipit ovat mielenkiintoisia tyyppejä.

        Kysymyksiä:
        Miten hipit pitää hiuksiaan...aukiko? Kukkiahan ke aiankin laittavat hiuksiinsa.

        Meikkavatko he ja miten... mitä värejä käyttävät. Vissiinkin ihan kaikkea mahdollista...

        Useinhan hipit ovat aika kovia huumausaineiden perään ja harrastavat suojaamatonta seksiä.

        eivät meikanneet. Mutta eivät olleet täysiä kasvissyöjiäkään minun mielestäni.
        Seksistä en tiedä, mutta kaiken piti olla mahdollisimman luonnollista. Rauhaa kannatettiin ja tahdottiin pelastaa eläimet.
        Hiukset pidettiin vapaana ja pukeutuminenkin oli melko vapaata. Tahtoivat olla vapaita ja elää sopusoinnussaluonnon kanssa.
        Kirkkaita ja luonnonmukaisia värejä käyttivät. Luontoa vahingoitamattomasti värjättyjä vaatteita :)


    • **Wannebehippi**

      Tässäpä joitain tietämiäni juttuja, toivottavasti niistä on jotain apua.

      Hippiliike syntyi Yhdysvalloissa 60-luvun lopulla. Siellä koko juttu oli melkeinpä jo ohi, kun ensimmäiset tyypit Suomessa innostuivat asiasta :( Tokihan hippejä on vieläkin, mutta hyvin harvassa, kuten joku jo totesikin.

      Huumeita käytettiin tosiaan paljon, enimmäkseen kai polteltiin pilveä. Koska hipit harrastivat paljon mm. meditaatiota, yksi huumeidenkäytön tarkoitus oli kaiketikin löytää "oikotie" valaistumiseen.

      Alunperin hippiliike syntyi kai vastustamaan tuolloin käynnissä ollutta Vietnamin sotaa ja laajeni sitten nopeasti vastustamaan kaikenlaista sotaa ja väkivaltaa.

      Pukeutumisesta kertauksena sen verran, että suosiossa olivat kukalliset, kirkasväriset vaatteet. On sanottu, että "oikea hippi" tekee vaatteensa itse. Kuitenkin suurin osa 60-luvun hipeistä käytti vanhoja, mm. kirppareilta haalittuja vaatteita juurikin luonnonsuojelutarkoituksessa.

      Seksiä on tietääkseni harrastettu hippien keskuudessa hyvinkin tiheään tahtiin, sillä sehän on fyysistä rakkautta (rauhaa ja rakkauttahan hipit juuri "saarnaavat"). Ainakin joidenkin hippien keskuudessa seksin harrastus on ollut hyvinkin vapaata, eli kaikki ovat paneskelleet kaikkien kanssa. Toki löytyi paljon niitä, joille kyseinen käytäntö ei sopinut.

      Monet hipit asettuiva asumaan kommuuneihin (eli monta ihmistä asui samassa asunnossa/talossa sulassa sovussa, rauhassa ja rakkaudessa). Monet elivät kiertelevää elämää esim. asuntovaunussa tai teltassa elellen. Lämpimämmissä maissa telttailtiin kesät talvet, Suomessahan tämä ei talvisin oikein onnistunut.

      Pitkät, auki olevat hiukset (ja parta) olivat vapauden symboli. Hipit nimittäin tahtoivat olla mahdollisimman vapaita. Myös paljain jaloin kävely oli suosittua samasta syystä.

      Toivottavasti tästä oli hyötyä.

      Peace&Love, friend!

    • **Wannabehippi**

      Käyhän vilkaisemassa tämä sivusto. Täällä kokoontuu hippejä eri puolilta maailmaa (suomalaiset harvassa). Löytyy keskustelupalstaa, kauppaa, ym.


      www.hipplanet.com

      • vasen kätinen

        Kiitti!
        Joku taisi kysyä,
        että olenko
        tyttö vai poika.
        Siis hippi-tyttö olen :D


      • vasenkätinen!
        vasen kätinen kirjoitti:

        Kiitti!
        Joku taisi kysyä,
        että olenko
        tyttö vai poika.
        Siis hippi-tyttö olen :D

        minähän se kyselin...heppu.:)
        Minäkin tyttö olen ja kiinnostunut hipeistä.


      • vasen kätinen
        vasenkätinen! kirjoitti:

        minähän se kyselin...heppu.:)
        Minäkin tyttö olen ja kiinnostunut hipeistä.

        Olis kiva jos löytäis jonku aktiivisen suomalaisen hippi yhteisön. Tai sit eiks ne jotku tee kesäisin jonku sortin kokoontumisiakin eri festareilla ja sellasilla. Olis nastaa liittyy joukkoon.

        Tai sit muuttaa johonkin hippi kommuuniin.. Siina vasta oliskin ideaa.


      • toi oiskin
        vasen kätinen kirjoitti:

        Olis kiva jos löytäis jonku aktiivisen suomalaisen hippi yhteisön. Tai sit eiks ne jotku tee kesäisin jonku sortin kokoontumisiakin eri festareilla ja sellasilla. Olis nastaa liittyy joukkoon.

        Tai sit muuttaa johonkin hippi kommuuniin.. Siina vasta oliskin ideaa.

        mahtava idea! Mut mulla onkin vaikea päättää haluanko olla rokkari vai hippi...:P
        Kummatkin houkuttelee. Festareille haluisin kovasti!


    • frog

      Sitä vaan yhtäkkiä päätetään,että nyt ollaan hippejä? Just joo...

      Kato nyt wikipediastakin faktaa. http://fi.wikipedia.org/wiki/Hippiliike

    • Elämäntapahippi

      Ei siihen vaadita mitään ihmeellistä ryhtä hipiksi. Ja tollaisia repäisyjä pitäis elämässä tehdäkin!! Voi olla myös elämäntapahippi, niinkuin itse. Syön kyllä lihaa, ja muuta, mutta vastustan rikkaita juppeja ja väkivaltaa kannustavia ihmisiä. Kasvattelen itse sen verran tomaattia ja chiliä mitä nyt kerrostalokämpässä mahtuu kasvattamaan. Käytän silloin tällöin, kun tunnen siitä olevan itselleni hyötyä, kannabista ja psykedeelejä jos kavereilta sattuu saamaan. Psykedeelit ovat auttaneet minua erittäin paljon luomaan enemmän hippimäistä elämäntyyliä ja tutkimaan itseäni ja ympäröivää maailmaa. JOKAISEN IHMISEN TULISI EDES KERRAN ELÄMÄSSÄÄN KOKEILLA PSYKEDEELEJÄ! Se on fakta. (Niihin ei jää koukkuun eikä ne ole edes mielestäni huumeita. En osaa kutsua niitä huumeiksi.) Jos ette ole vielä kokeilleet, kokeilkaa ja todetkaa kuinka kovasti se auttaa. Se auttaa oikeasti elämään. Se auttaa pois masennuksesta ja siitä harmaasta massasta mitä kaikki nykyään ovat. En omista autoa, kuljen pyörällä tai kävellen. Pyrin nauttimaan elämästä niin paljon kuin mahdollista. Ja ennenkaikkea, pyrin elämään sopusoinnussa luonnon kanssa. Arvostan luontoa.

      • ElämäOnJännä

        Kuulostaa hyvältä. Itse mokasin ajokortin josta voisi toki pattitilanteissa olla hyötyä tai rehellisemmin välillä ajellen , kuunnellen musiikkia ja fiilistellen paikkoja. Pitäisi jaksaa saada aikaiseksi kävely joka päivä eikä istua kotona tietokoneen äärtellä ja katsoa mystisien juttujen kasvua jotka auttavat elämään niinkuin sanoit elämäntapahippi.
        Haluan saada tuon saman otteen kuin sinulla elämästä, saada nämä liika vihat pois mielestä ja psykedeelit tosaan auttaa pitämään jonkun kontrollin tietyissä asioissa. POLIITIKOILLE PSYKEDEELEJÄ!! :)
        Kiitos ja peace.


    • ElämäOnJännä

      Mikäli festivaaleilla sinä keskustelun aloittaja haluat käydä tutustu ihmeessä Ristiinassa järjestettävään tapahtumaan mikäli tamppaaminen, rauha ja taide kiinnostavat on Kosmos Festivaali oivallinen paikka jossa rastoija viuhuu ja meininkiä piisaa psykedeelisten meininkien tahtiin. Psykedeelistä konemusiikkia eri lavoilla ja on taidetta UV valossa ja ilman eikä tuossa toki kaikki. Tässä Radio NRJ:n video pätkää : https://www.youtube.com/watch?v=DZ0iaLCjWxM
      ja tässä jonkun muun : https://www.youtube.com/watch?v=iIo3Qn7ov3k
      En sitten tiedä kuinka hipihtynyt olet sitten tässä kymmenessä vuodessa mutta peace :D

    • GenuineHip

      Katso YouTubesta Woodstock-juttuja. ☮️✌️

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      452
      3304
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      417
      2975
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2819
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2182
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2010
    6. 176
      1390
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1216
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      79
      1190
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1040
    Aihe