Tilanne on niin, että ystäväni on erittäin rakastunut erääseen mieheen. Naimisiin he ovat menossa luultavimmin kesällä, täällä Suomessa. Mies on ulkomaalainen=toisen maan kansalainen. Ystäväni on syntymästä asti ollut kaksoiskansalainen. Kaikki kolme maata hyväksyvät kaksoiskansalaisuuden.
Ystäväni on kertonut heidän suunnitelleen perheenlisäystä. Kysymys nousee, että onko mahdollista, että lapsi saisi kaikki kolme kansalaisuutta?
Aika mielenkiintoista?
Kolmoiskansalaisuus?
4
6748
Vastaukset
- zara81
no kiva juttu varmaan.
jos maa hyväksyy kaksoiskansalaisuutta ei vältämättä myös kolmoiskansalaisuutta..
mutta vanhempien kansalaisuutta saa periaatteessa joka tapauksessa (jos maa hyväksyy 2oiskansalaisuutta)pitää vain hakee..
siispä vaikea päättää..- onnistuakin
Kolmoiskansalaisuus voi onnistua, myös kaksoiskansalaisuus toimii melkein aina hyväksyypä maa sen tai ei. Tieto ei viranomaisten välillä nimittäin kulje, eli eivät maan viranomaiset tiedä minkä maan passit sinulla on. Kun vauva syntyy anot ensin syntymämaan passia, sitten heti 2. maan ja sitten 3. maan passia. Tästä ei voi myöskään myöhemmin syntyä hankaluuksia, korkeintaan voit joutua tiputtamaan jonkun kansalaisuuden pois jolloin voit itse valita sen. Jos lapsi on tyttö, niin myöskään armeijaan liittyvät asiat eivät tule esteeksi. Jos yksi kansalaisuus on Suomen ja henkilö on mies niin kansalaisuuden menettää jos ei käy armeijaa / siviilipalvelusta.
- ...
ja myös keskenään, niin onnistuu. Siis jos kaikkien kolmen maan välillä on kaksoiskansalaisuussopimus, niin onnistuu. Muuten ei.
- Anonyymi
On mahdollista saada kaikki kolme kansalaisuutta!
(Minulla on kolmekansalaisuutta)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818