Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laatutulostuksen (netti)valok.liikkeet ?

Tarttis parhaimmista digikuvista laadukasta jälkeä.
Ei ole nyt hinnasta niin kiinni (ei tietenkään ihan maltaita tarvis maksaa), 108 kpl parasta valikoimaani, jotka saa maksaakin enempi.

Maxi-makasiinin tee-itse-kuvakioskissa (Olympus) oli sublimaatiotulostuksella tosi kirkkaat
(-->kaverit ihmeissään) valokuvat ja paljon parempia kuin netistä IFIstä tilaamani surkeammat (haaleat) valokuvat.

Mutta nyt onnistuin vissiin sörssäämään sen Makasiinin hienon kuvakioskin piloille (don't ask.. ;)

Mistä saisi laadukasta digivalokuvatulostusta ?

Myös 20x30 cm kuvia tai ehkä suurempia tarvis tulostaa tusinan koska ilmeisesti valokuvanäyttely on minulla edessä..

Tässä alla on muutama nettipaikka. Onko muuta neuvoa kuin "kokeile kaikkia" ? Kokemuksia ?

-Colorkolmio **ammattilaistasoakin - 20x30kiilt=5,85 - 10x15=0,25
-ColorMailer 20x30 julisteet 1,95/4 .. 0,99
-Digiexpress
-Efoto 20x30 2,20
-Eiri 20x30 2,25 - 10x15 0,33
-Extrafilm 20x30 2,50 - 10x15 0,09
-Fastlab 20x30 1,29-0,89 10x15 0,09-0,05 (?)

Colorkolmio kehuu ammatilaispalveluilla joten sekö? Vai jokin paikallinen yksityinen (Oulussa)?

terv. MrKAT

12

1905

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuitenkin

      labbisten tarkoitus on tehdä sellaisia kuvia mitä tiedosto on, monesti ne kuvat on sitten niitä "haaleita", pitäisikö joka labbiksen sitten tehdä niitä ylikontrastisia värikylläisiä printtejä mitä nuo kioskit tekee, niin siihen en osaa vastata, haluaisin vaan itsekin tietää...?

    • itekkin

      "ammattilaispalvelu" tarkoittanee sitä, että prosessi pysyy muuttumattomana kuukaudesta toiseen. Jos saat nyt "huonoja" kuvia niin yhtä huonoja saat kuukauden päästäkin. Samalla tavalla huonoja kerrasta toiseen. Jos taas osuu kohilleen niin jackpot! Eli sun olis korjattava originaalia tuon tuloksen mukaan ja sitten jo lähempänä haluamaasi.

      Oulun kuva? Ei oo mainos koska ei oo kokemusta mutta siitä aloittaisin. Missä on Maxi-makasiini?

      Efoton jättäsin pois kättelyssä, mattasatiinikuvia kai. No ellet tietenkin just sellasia halua.

      Voisin lisätä listaasi parikin firmaa mutta kun ei ole kokemusta niin jätänpä pois.

      Seuraan suurella mielenkiinnolla tätä keskustelua. Sori etten voi suoraan jeesata kokemuksen rintaäänellä.

      • kommenttejasi

        Ainakin minä olen käyttänyt efotoa ja olen saanut kuvat kiiltävälle paperille ja vallan hyviä kuvia.
        Sinähän annat tietoa kysyjälle ihmeellisellä periaatteella jos et itse ole käyttänyt palveluja????

        Terv.
        ei efoton henkilökuntaa


    • Pettynyt

      IFI:llä oli taannoin pro -kuvat, jotka tulostettiin tietyllä profiililla. Profiilin lataamalla omalle koneelle, pystyi kuvat lähettämään tulostukseen heidän omalle profiilille muokattuna. Näin kuvat oli sellaisia, kuin itse halusi. Nykyinen IFI:n tekniikka on syvältä. Kaikki hoituu automaatin arpomana, joten kuvista tulee mitä tulee.

      Color-kolmio käyttää tulosteissaan myös tiettyä tulostusprofiilia. Omat kokeiluni ovat olleet varsin positiivisia, joten suosittelen sitä.

    • Hoo Koo

      Toi 20x30 kuvahan on aika pieni....

      Colorilla on 2 eri linjaa.
      Harrastelinja ja ammattilinja. Harrastelinja tekee ilman omaa profiilia ja sen laatua ei aina ole kehuttu.
      Itse käytän ammattilinjaa suurimpiin kuviin.Systeemit on tarkoitettu lähinnä muotokuvaajille, johon se onkin hyvä. Heidän profiilinsa tuntuu hieman kimurantilta, itselläni on ollut jatkuvasti vaikeuksia kirkkaiden sävyjen toistossa, syytä en ole saanut kunnolla selvitettyä. Laatu on tasaista kunhan saa systeemit sopimaan.

      • >"tarkoitettu lähinnä muotokuvaajille, johon se onkin hyvä. Heidän profiilinsa tuntuu hieman kimurantilta, itselläni on ollut jatkuvasti vaikeuksia kirkkaiden sävyjen toistossa, syytä en ole saanut kunnolla selvitettyä."<

        Huh, mulla on paljon suht kontrastisia maisemakuvia ym, paljon sinistä sävyä jne eli ihan eri juttu kuin muotokuvat.

        Pitäisköhän kokeilla ensin Colorin harrastelinjaa, ja pari muuta paikkaa 10x15 kuvilla ja jos ei toimi niin sitten kokeilla Colorin ammattilinjaa ?

        Profiileista en kyllä paljoa mitään ymmärrä..


      • Hoo Koo
        MrKAT kirjoitti:

        >"tarkoitettu lähinnä muotokuvaajille, johon se onkin hyvä. Heidän profiilinsa tuntuu hieman kimurantilta, itselläni on ollut jatkuvasti vaikeuksia kirkkaiden sävyjen toistossa, syytä en ole saanut kunnolla selvitettyä."<

        Huh, mulla on paljon suht kontrastisia maisemakuvia ym, paljon sinistä sävyä jne eli ihan eri juttu kuin muotokuvat.

        Pitäisköhän kokeilla ensin Colorin harrastelinjaa, ja pari muuta paikkaa 10x15 kuvilla ja jos ei toimi niin sitten kokeilla Colorin ammattilinjaa ?

        Profiileista en kyllä paljoa mitään ymmärrä..

        Voit kokeilla Colorin harrastelinjaa...tai sitten jotain muuta.

        Itse olen vuosikaudet ollut Colorin laskutusasiakas, ja en ole ihan varma onnistuuko harrastelijoiden lähetellä kuviaan sinne noinvain...jos et profiileista ymmärrä, niin on varmaan parempi kokeilla jotain muuta kuin Colorin ammattilinjaa.

        Itse käytän nykyään paljon paikallista pikalabbista alle 30x40 kuviin. Kyseinen pulju on hankkimassa uusia laitteita jolloin saan tilattua 30x40 kuvatkin sieltä. 40x50-50x60 kuvat pitää jatkossakin tilata colorilta.


      • Hoo Koo kirjoitti:

        Voit kokeilla Colorin harrastelinjaa...tai sitten jotain muuta.

        Itse olen vuosikaudet ollut Colorin laskutusasiakas, ja en ole ihan varma onnistuuko harrastelijoiden lähetellä kuviaan sinne noinvain...jos et profiileista ymmärrä, niin on varmaan parempi kokeilla jotain muuta kuin Colorin ammattilinjaa.

        Itse käytän nykyään paljon paikallista pikalabbista alle 30x40 kuviin. Kyseinen pulju on hankkimassa uusia laitteita jolloin saan tilattua 30x40 kuvatkin sieltä. 40x50-50x60 kuvat pitää jatkossakin tilata colorilta.

        Kokeilin
        Fotokioskia (Eirikuva lukee kioskipystin otsikossa)
        http://www.fotokioski.fi/kioskit.html
        Oulun Mustassa Pörssissä,
        luulin että täällä olisi tee-itse-heti-mukaan-kuvakioski, muttei ollutkaan.
        Koestan tuosta nyt vertailuaineistoa, on muuten edullista kun 108 kpl 10x13 kuvaa oli alle 14 euroa..


      • MrKAT kirjoitti:

        Kokeilin
        Fotokioskia (Eirikuva lukee kioskipystin otsikossa)
        http://www.fotokioski.fi/kioskit.html
        Oulun Mustassa Pörssissä,
        luulin että täällä olisi tee-itse-heti-mukaan-kuvakioski, muttei ollutkaan.
        Koestan tuosta nyt vertailuaineistoa, on muuten edullista kun 108 kpl 10x13 kuvaa oli alle 14 euroa..

        Nyt sain Oulun Mustanpörssin Fotokioskin/Eirikuva/Anttila:n tekemät kuva, 10x13 oli ihan kohtalaisia, lähes yhtä hyviä kuin tee-itse-Olympus-kuvakioskin(Maxi-Makasiini) kuvat, vaikkei ihan niin kontrastisia (tumman metsän tai tumman ruohon kuviot häipyy Eirin kuvissa enempi).
        Erikoisesti jotkut 20x30cm-kuvat meinasi salvata henkeä kun oli komeita, mutta toisaalta mulla ei ole vielä vertailukohtaa niin isoihin.

        Näyttää, että IFI ei laadussa ehkä ihan pärjää EIRIlle..


        Mutta alla olevista revontulikuvista ensimmäinen on vaikea ja sen tulostaminen epäonnistui:

        http://www.geocities.com/ktikkane/avaruuskuvat.html

        Kotitulostuksessakin se vihreä revontuli leviää kuin maali luonnottomaksi läikäksi, vasta kaverin Epson-tulostimella saatiin kohtalainen kuva kun otettiin vihreää liikaa korostava Luonto-optio pois.

        - - -
        Pienkuvien maksamisessa kassalla muuten neiti alkoi vänkäämään hinnaksi 27 euroa /108 kpl (kappalehinnaksi jotain 0,24) vaikka kuoressa luki
        "Hinta 13,69" (ja siis kappalehinta 0,12)! Koska tietokone väitti niin! Sain sentään kantani läpi, mutta neidin piti ottaa monta puhelua..


    • Paikallisessa Tunnin kuvassa (Agfa) tuli hyvä koekuva 30x45cm, teetän siellä nyt enempi.. ..saa nähdä..

      • Suorastaan sykähdyttävän komeita paspis-kehystettyinä (ilman lasia).

        Mutta kun tilasin kiiltävänä niin ei ehkä ollutkaan niin hyvä idea, isot kuvat kupruilee aina ja heijastelee, ellei sitten laita valoja aivan aivusta. Kokeilen pari mattana..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe