Hei,
Löysin nettisivuja korteista millä voi käydä kansallispuistoissa mielin määrin, mutta tarvisin vielä tarkennusta jos jollakn on ollut tälläinen kortti itsellään/tietää asiasta paremmin...eli meitä on 2 lähdössä reissuun ja tarkoituksena mennä kuukauden aikana ainakin 8 kansallispuistoon, millainen kortti tällöin olisi käytännöllisin. Mitä noihin kortteihin kuuluu? ilmainen sisäänpääsy-monelta henkilöltä, henkilöautolla reissataan. Kaikki info tarpeen...
Kiitos
Kansallispuistojen sisäänpääsy-kortti
3
401
Vastaukset
- reissaajana...
...olen itse käynyt monissa kansallispuistoissa ja homma on toiminut seuraavasti. Joudut maksamaan autosta tietyn maksun (riippumatta sisällä olevista henkilöistä?) ja tämä saamasi lippu oikeuttaa sinut kulkemaan kyseisen puiston alueella viikon ajan. Itse kuljin aina eteenpäin, joten en tiedä, kuinka tämä toimii seuraavana päivänä, mutta todennäköisesti ihan hyvin. Hinnat olivat halpoja, muistaakseni korkeintaan kympin luokkaa paikallista valuuttaa.
- roadrunner
Kansallispuistokortti kannattaa hankkia, jos käy useassa puistossa. Kortti on voimassa 12 kk ostokuukaudesta. Korttiin tulee haltijan nimi ja sillä saa kortinhaltijan mukana sisäänpääsyn koko autokunnalle (haltijalle 3 muulle henkilölle) kansallispuistoihin, tiettyihin museoihin ja monumenteille.
Yksittäiset sisäänpääsymaksut vaihtelevat, usein ne ovat esim. 20 dollaria per auto tai 10 dollaria per henkilö. Kertamaksu on yleensä voimassa viikon, jos haluaa käydä samassa puistossa useampana päivänä. Tarkat hintatiedot löytyvät kunkin kansallispuiston kohdalta: http://www.nps.gov/
Voitte siis laskea, kannattaako teidän suunnittelemissanne kohteissa maksaa kertamaksuja vai tuleeko kortti halvemmaksi. Kortin voi ostaa esim. ensimmäisen puiston portilta.
Kansallispuistokortti on muuttunut vuoden 2007 alussa: 80 dollarin kortti on America the Beautiful – National Parks and Federal Recreational Lands passia. Hinta on noussut melkoisesti, muistelen, että kansallispuistopassin hinta oli viime kesänä 50 dollaria. Kalliimmalla uudella kortilla on tietysti enemmän kohteita, noista muista kohteista saa tietoa täältä: http://www.recreation.gov/index.jsp
Kansallispuistot ovat USAssa hienoja kohteita, niissä on hyvät visitor centerit, joissa voi tutustua näyttelyihin. Kannattaa myös mennä rangerien opastamille kävelyille, kohteesta saa siten paljon enemmän irti. - Wilson
Kansallispuisto kortti maksoi ainakin syyskuussa 50 dollaria auto(meitä oli 4).Oliskohan yksittäis liput ollut 10-20 dollaria. Kuskina ostin silloin kortin ja nimikirjoitus korttiin ja se on siitä eteenpäin vuoden voimassa. Sit seuraavassa puistossa kysyivät aina passia tai muuta henkilö todistusta ja kattoivat täsmääkö nimikirjoitus ja naama! Tietoa tuli jo ennenkin tästä mutta jos ei muuttunut ole hinta niin jos 8. puistossa käytte niin kannattaa ottaa! En ole nyt tarkistanut hintoja mutta näin oli syyskuussa ainakin vielä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617850- 1334524
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323777- 213138
- 232682
- 292617
- 502316
- 252190
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322069