Valokuvat..

talteen

Olen polttanut DVD-RW levylle datana (nero6)valokuvia,onks tää valittu oikein,koska datana mahtuu tuhottoman paljon yhdelle levylle kuvia vai millä olis pitäny polttaa ja onks tietoo,kuinka kauan valokuvat säilyy levyllä?

6

632

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tallennusmuotoon en ota kantaa..säilyvyydestä sen verran että tieto voi hävitä jopa kuukausien aikana todennäköisesti ei kuitenkaan.eli jos kuvat on vaikka kiintolevyllä niin kyllä ne sielä kannattaa säilyttää..heh no sekin voi hajota..toinen kiintolevy..mahdollisimman monessa paikassa kuitenkin..ja kun DVD sasemat vaihtuu uusiin niin ei muutakuin taas tallentamaan uuteen formaattiin..mikä se nyt sitten onkaan..aika todennäköistä on että suuremman kapasiteetin omaavat flashmuistit korvaavat ainakin osittain tuon DVD:n jossain vaiheessa..no blueray asemiahan on jo myynnissä ja kapasitetti n. nelinkertainen verrattuna perinteiseen DVD asemaan

      • Pete 677

        Omia valokuviani varmuuskopioin nettiin. Kuvablogi on ainakin tähän saakka ollut toimiva ja gmailissakin on tilaa vaikka muille jakaa.


    • Kiti2

      Kyllä valokuvat voi tallentaa datana, onhan niissä kuitenkin tiedostomuodot(jpeg, tiff, giff, jne.) säilyvyys on kait kiinni siitä, miten kohtelet levyjäsi ja missä säilytät niitä. Itselläni on vanhimmat levyt (cd-r) noin 5 vuotta vanhoja ja edelleen on kuvat tallella. Jos taas haluat erikseen ohjelman kuvia ja tallennusta varten, kokeile Picasa2-ohjelmaa. Se on ilmainen ja suomenkielisen version löytää täältä http://picasa.google.fi/

      • jpeg-muotoa.

        png-muoto olisi tietysti teknisesti parempi, mutta kun tallentaa jpeg-muodossa, niin useimmat dvd-soittimet osaa lukea sitä, jos haluaa tylsistyttää vieraita näyttämällä rompulta kuvia telkkarissa.


      • keekaani
        jpeg-muotoa. kirjoitti:

        png-muoto olisi tietysti teknisesti parempi, mutta kun tallentaa jpeg-muodossa, niin useimmat dvd-soittimet osaa lukea sitä, jos haluaa tylsistyttää vieraita näyttämällä rompulta kuvia telkkarissa.

        on että vieraat saa lähtemään todella nopeasti häiritsemästä kun kaivaa muutaman dvd:llisen digikuvia ja laittaa diashow'na telkkarista näytille. Eli kannattaa harkita ens kesänä kesämökille kun vieraat ei vaan lähde muuten, kyllä muutama tunti tylsyyttä ajaa ne hittoon...heh...


      • aiaa ja paljon
        keekaani kirjoitti:

        on että vieraat saa lähtemään todella nopeasti häiritsemästä kun kaivaa muutaman dvd:llisen digikuvia ja laittaa diashow'na telkkarista näytille. Eli kannattaa harkita ens kesänä kesämökille kun vieraat ei vaan lähde muuten, kyllä muutama tunti tylsyyttä ajaa ne hittoon...heh...

        Hyvä homma,ne onkin kesäsin aika riesa,slideshow päälle!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      845
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe