Back To Basics ja uudet fanit

Erizo

B2B on albumina hyvin erilainen kuin Stripped. Jotkin Strippedistä ja sen aikakauden imagosta pitäneet ovat varmasti tympääntyneet Christinaan viime aikoina. Mutta kuten Stripped karkotti ja saavutti uusia ihmisiä, niin tekee myös B2B.

Omassa lähipiirissäni kaksi ihmistä on ”kääntynyt” Christinan musiikin puoleen. Toinen tapaus paljastui vasta hiljattain. Tämä ihminen suoraan sanottuna halveksi Christinaa Strippedin aikoihin. Koska tuon aikainen imago oli hänelle tarpeeksi, hän ei edes halunnut alkaa kuuntelemaan Christinan musiikkia. Mutta B2B on saanut aikaan muutoksen.

Luin Amazonista levy-arvosteluita ja suomennan pari tähän alle. Nämäkin ovat Lori ja Kenneth, jotka ovat tykästyneen nimenomaan B2B-albumiin.



Lori A. Pfeifer

OK... en ole koskaan ollut Christina Aguilera fani. Tähän asti kuvittelin hänen imagonsa olevan halpa ja huoramainen, eikä minua olisi näin ollen saanut koskaan kiinni ostamasta hänen CD-levyään, vaikka pidin joistain hänen kappaleistaan, kuten esim. Fighteristä ja Beautifulista.

Jokatapauksessa, aloin kuulemaan joitain hänen kappaleitaan tältä albumilta radiosta ja tajusin, että pidin kuulemastani, sillä se oli erilaista verrattuna hänen aikaisempaan tuotantoonsa.

Hän on ehdottomasti kasvanut tämän CD:n myötä ja muuttamalla imagoaan hän on saanut minut kunnioittamaan hänen musiikkiaan hieman enemmän. Kun kuulin Hurtin radiosta ja purskahdin kyyneliin, tiesin, että minun olisi saatava selville mitä muuta levyllä on.

Otin aikani kuunnellakseni näytekappaleita iTunesin kautta ja pidin kuulemastani. Menin ja ostin hänen CD-levynsä tänään ja olen täysin mieltynyt siihen. Christina, kiitos että ylitit VIIMEIN sen huoramaisen imagosi, olen iloinen että olet rakastunut ja teet OIKEAA musiikkia ensimmäistä kertaa. Bravo sinulle...!

-----

Kenneth Heard:

Ensinäkin olen 46-vuotias etelävaltiolainen mies, joka on yhtä nörttimäinen kuin ovenkahva. Olen siis kaikkea muuta kuin markkinatutkimusten mukainen Aguilera fani.

Ostin albumin sekä Hurt-kappaleen että Amazonissa olevien arvosteluiden perusteella, jotka rinnastivat hänet Fiona Appleen ja muihin blues ja jazzimaisiin laulajiin. Enkä pettynyt. Christinan lauluosuudet ovat uskomattomia. Hänen äänenhallintansa on hienostuneempaa mitä Whitney Houstonin ennen huumeita. Hän on myös istuttanut itsensä vakaasti ensimmäiselle sijalle, mitä tulee niihin muihin lapsilaulajiin, kuten esim. Britneyhin ja Britneyn kaltaisiin.

Christina on yhä penska, mutta hän on todella näyttänyt kypsyyttä tällä albumilla. Pidän jo albumin ulkonäöstäkin, koska se muistuttaa niitä vanhoja RCA:n levyjä, ja joissain lauluissa on jopa noita vanhanajan vinyylilevyjen särinää. Olen soittanut Levy2:sta enemmän ja olen ollut tyytyväinen sen antiin. Avausbiisi, Enter the Circus, on kaunis. Candyman on hauska ja naurahdan hänen ”Panty dropping” sanaparrelleen. Hurt on tietenkin levyn kohokohta. Se tuo esille hänen lahjakkuutensa musiikin vähäisyyden turvin. Hän pitää säveltä yllä itse laulaessaan.

Olen jokseenkin yllättynyt, että pidän tästä albumista näin paljon. Mutta hän ilmaisee musiikin aikaisempaa aikakautta ja se on hauskaa kuultavaa. Kuulostaa melkein joltain, joka on lähtöisin 1930-luvun harlemilaisesta klubista. Tämä albumi todella työntää Christina Aguileran korkeammalle tasolle kaikkien laulajien joukossa.


Lisää arvosteluita amazon.com:sta.

9

498

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yksi niistä

      on se, että sinne voivat ketkä tahansa mennä antamaan arvosteluja, joten se on täynnä täysin epäasiallisia, halventavia, valheellisia ja muutenkin suuren määrän "ammattilaisten" arvosteluja.

      • ~ Hippo ~

        Tuntuvat jotenkin maksetuilta arvioilta?

        Tuollaisia arvosteluja varmasti Tiinukin haluasi - tuossa ikäänkuin hänen musiikkiaan mainostettiin ihmisille, jotka eivät ehkä muuten ostaisi sitä? Voivathan nuo olla myös toki aitojakin kirjoituksia?

        Epäilemättä uusiakin faneja on tullut.


      • Erizo

        ... siellä on paljon viestejä laidasta laitaan. Ja on toki osa noita epäasiallisia ja halventaviakin aivan kuin täällä Suomi24:llakin on (ja paljon). Mutta jos tavikset arvostelevat ostamaansa levyä, niin silloinhan se on mielipide juuri ruohonjuuritasolta eli niiltä kuluttajilta, jotka käyttävät rahaa levyn ostoon. En minä mitään ammattilaisten lausuntoja kuvitellutkaan tuolta lukevani. ;)

        Ja mitä tule valheellisiin arvosteluihin, niin varmasti niitäkin löytyy. Mutta luulenpa, että osa noista on myös aitoja ja vilpittömiä.


      • erezak
        Erizo kirjoitti:

        ... siellä on paljon viestejä laidasta laitaan. Ja on toki osa noita epäasiallisia ja halventaviakin aivan kuin täällä Suomi24:llakin on (ja paljon). Mutta jos tavikset arvostelevat ostamaansa levyä, niin silloinhan se on mielipide juuri ruohonjuuritasolta eli niiltä kuluttajilta, jotka käyttävät rahaa levyn ostoon. En minä mitään ammattilaisten lausuntoja kuvitellutkaan tuolta lukevani. ;)

        Ja mitä tule valheellisiin arvosteluihin, niin varmasti niitäkin löytyy. Mutta luulenpa, että osa noista on myös aitoja ja vilpittömiä.

        En silloin strippedin aikaan välittänyt hirvestiä Christinasta ja hänen musiikistaan, mutta kun Back to Basics ilmestyi aloin innostua hieman ja siitä se sitten lähti.


      • Erizo
        erezak kirjoitti:

        En silloin strippedin aikaan välittänyt hirvestiä Christinasta ja hänen musiikistaan, mutta kun Back to Basics ilmestyi aloin innostua hieman ja siitä se sitten lähti.

        Vautsi vau, että tykästyit B2B:hen. Tosiaan pari ystävääni ovat myös alkaneet vasta B2B:n aikoihin suhtautumaan Christinaan vakavammin. :)


    • Destin3

      Ymmärrän, että väkisinkin tuollaiset ruhtinaalliset B2B kehut saavat ajattelemaan maksettuja mainoksia. Mutta toisaalta voisin kuvitella jopa itse kirjoittavani arvostelun B2B:stä tuonne tai muuhun vastaavaan paikkaan, sillä tykkäänhän minä siitä kovasti ja jos joku noita kommentteja lukemalla vaikka sitten päätyisi levyn ostamaan, niin eipä tuokaan haittaisi! ;) Eli voivat positiivisesti yllättyneet uudet fanit innostua kirjoittelemaankin kehuja Amazoniin. :)

      Mutta nyt, kun tällaiset maksetut jutut tulivat puheeksi, niin onhan siitä myös veistelty, että näyttävistä lööpeistä saatettaisiin maksaa julkkiksille suuretkin summat rahaa. Tarkoitan nyt lähinnä, että vaikka juttu ei olisi pienimmässäkään määrin totta, lehti saadaan kyllä myymään, kun vain keksitään tarpeeksi värikästä saippuaoopperaa jonkun yksityiselämästä...

      En sano tätä teoriaa itse välttämättä uskovani, mutta yksi tapa tämäkin olisi selittää epäuskottavat jutut. En tätä omasta päästäni saatikka tyhjästä vetäissyt. Ihan kuultua läppää tuo, enkä tuossa ajatellut puolustella kenenkään tämänhetkisiä yksityiselämäkohuja. Vanha juttu. (:

      • Erizo

        ... mikä tekee Amazonin kommenteista hieman vakavammin otettavia kuin esim. tämän foorumin, on se, että siellähän käyttäjillä on rekisteröidyt nimimerkit eli se, joka on kommentoinut jotain levyä, sen nimimerkin kautta voi selata hänen muitakin kommenttejaan. Tämä nostaa jo heti rimaa noilta "pelkiltä solvaajilta", jonkalaisten on esim. Suomi24:lla todella helppo kirjoitella, kun ei ole mitään rekisteröimispakkoa.

        Varmasti, jos joku haluaa feikata, niin pystyy tuonne itsensä rekisteröimään valheellisin tiedoin, ei se siis este ole, mutta mielestäni se kuitenkin karsii jonkinverran näitä kaikkein herkimpiä haukkijia pois, kun joutuu "näkemään vaivaa" ennen kirjoittamistaan. Jos olen väärässä (en ole tutustunut amazoniin niin perusteellisesti), niin saa oikaista.


    • jdkljak

      Todella erilainen kyllä tämä uusi B2B kuin Stripped, siinä olen samaa mieltä. Stripped oli musiikillisesti täysin erilainen ja siinä Christina käsitteli joitain vaikeita asioita ja uusi B2B on jazz-, blues- ja soul-musiikin juhlaa ja hauskanpitoa. Mutta molemmissa tunnistan kuitenkin Christinan selvästi. Mielestäni Christina on oma itsensä yhtä paljon molemmissa; sama nainen eri paketissa. Tykkään sekä uudesta B2B:stä että Strippedistä tosi paljon. Christina keksii uusia juttuja ja on aina uutta sanottavaa, ettei pääse kyllästymään.

      Kun kuulin ekaa kertaa viime kesänä Ain't no other man:in niin aattelin et vitsi, tosi hienoa. Virkistävää että joku tekee jotain täysin erilaista, ne torvet ja kaikki. Ja mm. Makes me wanna pray, Back in the day ja Candyman on kanssa aivan loistavia! Myös Hurt on hyvä ja se video on upea.

      Strippedistä tykkään tosi paljon edelleen, siinä on tärkeitä kappaleita. Mua vaan ärsyttää se imago-asia ja miten tuomitsevia ihmiset on. Ja tämän imagon otan esiin koska Christinalle visuaalinen puoli on myös tärkeä ja sitähän arvosteltiin mm. Dirrtyn aikaan imagon perusteella. Esim. Lorin sanoma "huoramainen imago"? "uusi imago saa kunnioittamaan musiikkiaan enemmän"? Mitä helvettiä se tarkottaa? Oliko se entinen huoramainen tai alentava, ei minusta. Tekeekö Christinan musiikin jotenkin huonommaksi se imago? Riippuuko musiikin sanoma siitä mitä hänellä on päällään, tai mitä ei ole? Onko hänellä ylipäätään oikeus näyttää miltä haluaa?

      Mä en oo koskaan oikeen ymmärtänyt tollasta asennetta ja olen ilmeisesti ainoa kuka näin ajattelee, Christinan lisäksi tietty. Siitä että onko nuo Amazonin arvostelut sitten aitoja vai ei, en osaa sanoa.

      • Erizo

        Vau. Siis ihan aidosti. Kerrankin joku jopa täällä Suomi24:lla kirjoittaa asiallisesti. Ja mitä tuohon imagoasiaan tulee, niin olet täysin oikeassa. No more to say. Ihmiset eivät vain aina jaksa nähdä tuota imagon osuutta juuri Christinan uran visuaalisena ulottuvuutena vaan siitäkin pitää tehdä jotain muuta.

        Lisää samanhenkisiä ihmisiä (minut mukaan lukien) löydät nykyisin täältä:

        http://p2.foorumi.info/christinaaguilera/index.php


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1619
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1341
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1089
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1062
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      5
      1061
    6. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      954
    7. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      2
      953
    8. 5
      945
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      932
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      924
    Aihe