Koulussa hiljainen on kiltti

Heini90

Monien mielestä varmaan vaikutan sulkeutuneelta ihmiseltä, kun en koulussa välitunnilla ole muiden kanssa keskustelemassa pojista ja meikeistä yms. vaan vietän välituntini yksien, yleensä lukien sanoihin yms. En vaan ymmärrä, että miksi ihmiset luulevat, että olen hiljainen, kiltti, sulkeutunut ihminen vaan sen perusteella, että en koulussa tahdo ottaa osaan muiden luokkalaisten piireihin. Se, että viihdyn koulussa yksin, ei tarkoita sitä, että vapaa-ajallanikin nyhjöttäisin yksin omassa huoneessani ja olisin silloinkin jotenkin "ujo", "hiljainen" ja "sulkeutunut". Haluaisin vaan teidän tietävän, että ne hiljaisimmat/"yksinäisimmät" yksilöt koulussa saattavat olla aivan yhtä puheliaita ja sosiaalisia koulun jälkeen ja yleensäkin muiden ihmisten kanssa. Että älkää heti arvioiko, että tuo on nyt sellainen tylsimys ja oikein perikuva kiltistä tytöstä.

5

985

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse opiskelen kauppiksessa ja aijon suorittaa opinnot loppuun vaikka en omistakaan montaa kaveria.
      Itsekkin olen yksin paljon koulussa.
      Mutta kun mulle tullaan juttelemaan niin oon kyllä sosiaalinen ja ulospäin suuntautunut.
      Rakastan ihmisiä ja elämää.
      Ei välttämättä tarvi olla omituinen jos luokasta ei löydy saman henkistä kaveria.

• Attention

Jos viihdyt koulussa paremmin yksiksesi kuin luokkakaveriesi seurassa, niin se on ihan ok. Ihminen on siitä kummallinen, että se vetää asioista omat johtopäätöksensä jopa hatarien faktojen pohjalta ja pitää niitä oikeina vaikka ei asioista mitään tietäisikään. Kun olet koulussa omissa oloissasi, niin luokkatoverisi ajattelevat sinun olevan samanlainen vapaa-aikanakin.

Toisaalta ei kiltteydessä ja ujoudessa ole mitään pahaa. Ja se, että on hiljainen eikä koko ajan äänessä oleva räpätäti on mielestäni parempi. On hyvä osata kuunnella muitakin. Jotkut ihmiset ovat päällisin puolin melko hiljaisia mutta kun saavat sen sanaisen arkkunsa auki, niin voivat olla hyvinkin puheliaita. Muista, että on hieno ja hyvä asia jos osaa olla yksin ja tulee toimeen itsekseen.

• keasae

Onhan se mukava, jos sulla on vapaa-ajalla tekemistä:) Varmaan ihmiset ajattelevat että olet vapaa-ajalla samanlainen kuin koulussakin. Mutta mitä se oikeastaan haittaa. Eihän se sinusta tekisi huonompaa, vaikka niin olisi. Ainoastaan omaan elämääsi vaikuttaisi.

Uskon, että kun sinulle tulee vielä vuosia lisää, niin sua ei enää haittaa, vaikka ajatteletkin ihmisten pitävän sua yksinäisenä. Ja ehkä susta tulee puheliaampi koulussakin sitten, se voisi sinulle itsellekin mukavempaa. Minulta ainakin lähti ujous ylä-asteen jälkeen ja itsetuntokin vahvistui kummasti.

Kaikki muutkin miettivät sinun laillasi, että millaisena muut heitä pitävät. Jokaiselle on varmaan se oma napa tärkein ja kuuluukin olla siinä iässä:) Ei kukaan jaksa varmaan toisen elämää niin paljon miettiä. Ehkä hetkellisesti kun joku kävelee ohitse, niin ajattelee, että onpa tuo yksinäinen. Kyllä sinullakin käy mielessä varmaan jotain, aina kuin jonkun ihmisen näet.

Mietipä jotain muuta hiljaista tyyppiä. Luuletko, että kaikki luokkalaisesi jaksavat siitä puhua ja miettiä sitä itsekseen? Ehkä jaksavat joskus puhua, mutta tuskin se on kenellekkään oikeasti tärkeää. Varmaan todella harva jaksaa jonkun toisen asioita pitkään itsekseen miettiä. Jokainen haluaa pitää omasta elämästään huolta.

Zemppiä sulle:)

• asdasdas

Niin ja vielä se, sun teksistäsi paistaa läpi, että pidät kilttejä jotenkin huonoina. Minä olen luonteeltani kiltti, aina olen ollut. Ei se tarkoita, että olisin tylsä, sehän on ihan eri asia. En haluaisikaan muuttaa kilttiä luonnettani pois.

• Anonyymi

Järkevästi tehty kommentti :) koska itse olen 14v poika ja olen ollut 6 luokasta asti hiljainen koulussa, punastun sosiaalisissa tilanteissa, mutta kotona oon kunnon rasavilli huutaja;;))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.

Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk
      Maailman menoa
      79
      2786
    2. Sinä vain tulit elämääni

Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna
      Ikävä
      91
      1666
    3. Tiesitkö mies

Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll
      Ikävä
      73
      1441
    4. Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?

Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.
      Ikävä
      64
      1385
    5. Nuorempi mies

Olen tänään ajatellut sua paljon, miten toimittaisiin makuuhuoneessa jne! 😏🔥
      Ikävä
      129
      1335
    6. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      146
      1236
    7. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      158
      1200
    8. Onko sinulla

Joku nyt huonosti? :(
      Ikävä
      74
      1107
    9. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      76
      1098
    10. Jos siis saamme

Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j
      Ikävä
      90
      1089
    Aihe