minkälainen on scanian telivetoinen auto puuautona lähinnä kiinnostaa se että kuinka se nostaa teliään kuorma päällä.
scania teliveto
19
13442
Vastaukset
- sen-
pitäis nostaa teliä kuorma päällä, osta 2 akselinen auto.
- puukenkä.-,
Sä et oo tainnu hokata vielä ollenkaan että paikaltaan lähtiessä auttaa ku nostaa teliä, että tyhmiä vastaat. Eikö se sen verran kevennä että se auttaa mutta ei tarpeeks. Ota akseliperäsenä niin saa vaihtaa akselia
- puukenkä'''''
puukenkä.-, kirjoitti:
Sä et oo tainnu hokata vielä ollenkaan että paikaltaan lähtiessä auttaa ku nostaa teliä, että tyhmiä vastaat. Eikö se sen verran kevennä että se auttaa mutta ei tarpeeks. Ota akseliperäsenä niin saa vaihtaa akselia
kyllä teliveto lähtee paikaltaan kun vaan paat lukot päälle. Kestää akselitkin normaalia käyttöä. Rauta jousisissa ei ainakaan meijän talossa oo koko kevennintä. Kokeile joskus telivetoa, pysyy risteyksistäkin lähdettäessä paita housuissa, ei paljoa nylkytä, riittää kun painat ristilukon päälle.
- R580
puukenkä''''' kirjoitti:
kyllä teliveto lähtee paikaltaan kun vaan paat lukot päälle. Kestää akselitkin normaalia käyttöä. Rauta jousisissa ei ainakaan meijän talossa oo koko kevennintä. Kokeile joskus telivetoa, pysyy risteyksistäkin lähdettäessä paita housuissa, ei paljoa nylkytä, riittää kun painat ristilukon päälle.
ainakun käännät metsään ritilukko päälle. hyvin on lähtenyt paikaltaan. kelit on kyllä ollu aika paskat. ei ole uuden ajokin kassa tarvinnut ketjuja läheskään niin paljon kuin nousu teli auton kanssa. puikko peränen on kestänny ainakin 260000km pitkät matkat on taloudellisempi verrattuna napaperään.
- R580 topline
R580 kirjoitti:
ainakun käännät metsään ritilukko päälle. hyvin on lähtenyt paikaltaan. kelit on kyllä ollu aika paskat. ei ole uuden ajokin kassa tarvinnut ketjuja läheskään niin paljon kuin nousu teli auton kanssa. puikko peränen on kestänny ainakin 260000km pitkät matkat on taloudellisempi verrattuna napaperään.
kyllähän se on nimensä mukaisesti vain kevennin jolla saadaan hieman ketteryyttä muuten kankeaan vehkeeseen ja liukkaissa mäkilöissä lisää painetta ketjun päälle ettei sutaise tyhjää äärettömillä tehoilla :)
kyllä se pojat on niin että puuauto on varustettu napaperillä, puikot kestää kunnes hajoaa, ainakin täällä idässä ja semi vaikeista paikoista voi napaperällä tulla käyttämällä yhtä kettinkiä. - se asia
puukenkä''''' kirjoitti:
kyllä teliveto lähtee paikaltaan kun vaan paat lukot päälle. Kestää akselitkin normaalia käyttöä. Rauta jousisissa ei ainakaan meijän talossa oo koko kevennintä. Kokeile joskus telivetoa, pysyy risteyksistäkin lähdettäessä paita housuissa, ei paljoa nylkytä, riittää kun painat ristilukon päälle.
niin että jos ei kevennintä ole telivetosessa niin kyllä kuseen joutuu vaikka olis piikkarit pyörissä.ilman kevennintä ei saa tarpeeks 1 vetoselle painoo vaikka veturin lusikois täyteen pölliä.käykää mäessä koittamassa ei missään kohoumassa!
- Nimetön
keventimen valmistajasta, scania ei niitä tee
- kuupuski
kevennin systeemi on ollu hyvä.Nousee korkeelle,ainaki mun mielestäni ja on kestänykki
Keventää vaan, mutta kuitenkin sen verran että siitä on apua. Jyrkemmissä nousuissa pompottaa perää liian herkästi, tosin olen kuullut että uudemmissa versioissa olisi tapahtunut jotain kehitystä tähänkin asiaan. En tiijä varmaksi.
- Rattimatti
Tulleekohan Volvoon Sisun (liekö vielä Nummekin tekele tuo nouseva teliveto) telivetoratkaisua koskaan? Kävi vain mielessä, kun kerran Sisun omistavat.
Itsellänikin on kokemusta lähinnä Scanian telivedosta. Ilmajousilla, akseliperät. Mukava peli "kinttupoluilla". - 12e480
Rattimatti kirjoitti:
Tulleekohan Volvoon Sisun (liekö vielä Nummekin tekele tuo nouseva teliveto) telivetoratkaisua koskaan? Kävi vain mielessä, kun kerran Sisun omistavat.
Itsellänikin on kokemusta lähinnä Scanian telivedosta. Ilmajousilla, akseliperät. Mukava peli "kinttupoluilla".Volvo EI omista Sisua.
SisuAuto (Suomen Autoteollisuus Oy) VAIN toimii Renaultin maahantuojana/jälleenmyyjänä ja hankkii Renault/Volvo -konsernilta osia autoihinsa. - se...
12e480 kirjoitti:
Volvo EI omista Sisua.
SisuAuto (Suomen Autoteollisuus Oy) VAIN toimii Renaultin maahantuojana/jälleenmyyjänä ja hankkii Renault/Volvo -konsernilta osia autoihinsa.ilmajousi 6x4 akseliperä scania onneton
tekele.En suosittele.Tutulla oli puuautona. - Rattimatti
12e480 kirjoitti:
Volvo EI omista Sisua.
SisuAuto (Suomen Autoteollisuus Oy) VAIN toimii Renaultin maahantuojana/jälleenmyyjänä ja hankkii Renault/Volvo -konsernilta osia autoihinsa.Mitenköhän juttu on sitten mulle kerrottu vai onko vaan ollut vaikkua korvissa. No, eikös Rellu ostanut Sisun takavuosina vai jäikö se tosiaan vaan yhteistyön asteelle? Volvohan osti sitten jälkeenpäin Rellun vai Rellu Volvon? Onhan niillä se uusi "sekasikiö"-jakeluautokin (Volvo FE). Minä kun en niin tarkkaan seuraile noita valmistajien tekemisiä, homma jää siihen ajamisen asteelle.
- mie-2
Rattimatti kirjoitti:
Mitenköhän juttu on sitten mulle kerrottu vai onko vaan ollut vaikkua korvissa. No, eikös Rellu ostanut Sisun takavuosina vai jäikö se tosiaan vaan yhteistyön asteelle? Volvohan osti sitten jälkeenpäin Rellun vai Rellu Volvon? Onhan niillä se uusi "sekasikiö"-jakeluautokin (Volvo FE). Minä kun en niin tarkkaan seuraile noita valmistajien tekemisiä, homma jää siihen ajamisen asteelle.
Renu oo koskaan ostanu Sisua! Sisun on ihan yksityisien ihmisten omistuksessa,Suomessa! Ainakin toimivaajohtoa on osakkaana,Jykin omistaja ja muutamia muita...
Rattimatti kirjoitti:
Mitenköhän juttu on sitten mulle kerrottu vai onko vaan ollut vaikkua korvissa. No, eikös Rellu ostanut Sisun takavuosina vai jäikö se tosiaan vaan yhteistyön asteelle? Volvohan osti sitten jälkeenpäin Rellun vai Rellu Volvon? Onhan niillä se uusi "sekasikiö"-jakeluautokin (Volvo FE). Minä kun en niin tarkkaan seuraile noita valmistajien tekemisiä, homma jää siihen ajamisen asteelle.
niin lunttasin Sisun sivuilta. Suunnilleen oikein olisin muistanut :)
http://www.sisuauto.com/portal/suomi/yritysinfo/sisu_auton_historia/
Rellulla ja Volvolla on jotain samantyylistä yhteistyötä keskenään kuin mitä oli Rellulla ja Sisulla. Vai onkohan ne jopa jollain tavalla samaa puljua... Luinkohan jostain, että Volvon 16 litrainen olisi kehitetty yhteistyössä Rellun kanssa.
Samaa yhteistyötä lienee myös se Volvo FE.
En kyllä itsekään niin seuraile noita valmistajien tekemisiä.
Mitä taas tulee siihen telivetoon, niin toivon ainakin ettei Volvo, tai muutkaan merkit, pääse mitään kautta siihen käsiksi "isomman" oikeudella.
Jännä ajatus sinällään, sillä olisikohan se Sisun teliveto miten suosittu ja enemmän legendaarisempi jos sitä saisi Volvoon ja Scaniaan, ja Mersuun?- '''''''''''''
se... kirjoitti:
ilmajousi 6x4 akseliperä scania onneton
tekele.En suosittele.Tutulla oli puuautona.ajan puuta 580 teliveto Scanialla. On ilmajouset Scanian kevennin ja alucarin nostin, sekä akseliperät. Millä lailla onneton, kyllä sillä pääsee ja akselitkin on kestäny. Vie paljon vähemmän polttoainetta akseliperillä. Ajamme aikalailla tasaisilla mailla ja täällä noi perät ajaa asiansa. Onhan napaperät paremmat ja lujemmat pahoissa paikoissa.
- etko
se... kirjoitti:
ilmajousi 6x4 akseliperä scania onneton
tekele.En suosittele.Tutulla oli puuautona.kyllä ne ilmajousiset autot muualla kuin maantiellä on hirvittäviä vehkeitä, kamalan veteliä ja keinahtelee metsäteillä mahdottomasti.. Telivetoon napaperät ja kunnon rautakökköjouset niin on mukava tehdä toitä ja kestää!
- ***********
etko kirjoitti:
kyllä ne ilmajousiset autot muualla kuin maantiellä on hirvittäviä vehkeitä, kamalan veteliä ja keinahtelee metsäteillä mahdottomasti.. Telivetoon napaperät ja kunnon rautakökköjouset niin on mukava tehdä toitä ja kestää!
molempia puunajossa ja kyllä joka kuski ajaa ennen ilmajousisella. Ei se sen enempää heilu, luulo ei ole tiedon väärti. Eikä rupee hietikossa nytkyttämään niinkuin rautajousinen. Kestosta senverran että vanhimmalla ajettu samoilla jousipusseilla 700000km, ei tartte pitempää kestää ja kyllä meillä on pakkojakin hajonnu. Mikään ei ole ikuista. Mutta jos haluat nytkyttää niin siitä vaan.
- nosta'''
teliä muut kun Sisu nousuteliautona. Scaniassa on ainakin meillä oma nostin ilman rajotinta ja alucarin lisänostin, siirtää aika hyvin painoa etummaiselle vetoakselille, mutta eihän se ny aiokkaan nostaa pyöriä ilmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai938932Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki484781Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414471Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit462726Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.1001536- 401316
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress441266Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641192Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391170Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1681120