Olen jo vuoden miettinyt että lukioissa, ammattikorkeakouluissa ja ylemmissä asteissa olevien opiskelijoiden pitäisi ruveta lakkoon. Onko halua lakolle? Ensinnäkin olemme tulevaisuuden veronmaksajia, joten luulisi lakon onnistuvan. Haluan ensin tietää muiden mielipiteen, ennen kuin rupean edes suunnittelemaan lakkoa. Lakko pitäisi kuitenkin aloittaa samana päivänä kaikissa kouluissa, jotta sillä olisi enemmän tehoa. Pitäisi myös saada jokaiseen kouluun rohkea opiskelija, joka johdattaisi koulun opiskelijat ulos. Vaatimuslistaan voisi laittaa seuraavia asioita (pelkkiä ehdotuksia): Opintotuen korotus, pakkoruotsi vapaaehtoiseksi, koulun vapaaehdoistaminen (tarkoittaa sitä että ei ole mitään poissaolo kiintiöitä ja jos opiskelija on niin tyhmä että ei käy tunneilla, hän voi sen tehdä, ilman rangaistusta) jne. Lisää ehdotuksia vaan. Tärkein kysymys: haluatteko kirjoittaa adresseja ja pitää mielenosoituksia, vaiko haluatteko suoraa toimintaa.
lakko kapina ihan miten vain
2
253
Vastaukset
- lakkoon vaan
En kyllä tajua tuota pakkoruotsin poistamista... mutta opintotuki on liian alhainen, samoin tulorajat. Vähintään toiselle pitäis jotain tehdä ja pian.
- rajansa kaikella
Kaikesta sitä jaksetaankin valittaa! Suomessa sentään on opintotuki. Muualla Euroopassa se on hyvin harvinaista ja sen lisäksi OPISKELU MAKSAA. Meillä on myös oikeus opiskeluun joka ei muualla maailmassa ole ihan niin päivänselvä asia, eli lakkoajatus on todella naurettava. missä piilee ihmisten kiitollisuus. Älkää siis jaksako valittaa. Sen sijaan opitotuen ei pitäisi olla sidottu tuloihin vaan opintoviikkoihin. Mikäli opiskelet ja saat tarvittavan määrän opintoviikkoja kasaan niin saat opintotuen. Laiskureilta opintotuki pois!!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1292083
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi1051906Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?841679Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy661555Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M331202- 841193
Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm561152- 1101103
Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s471076Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet441023