lakko, kapina, ihan miten vain

minä opiskelija

Olen jo vuoden miettinyt että lukioissa, ammattikorkeakouluissa ja ylemmissä asteissa olevien opiskelijoiden pitäisi ruveta lakkoon. Onko halua lakolle? Ensinnäkin olemme tulevaisuuden veronmaksajia, joten luulisi lakon onnistuvan. Haluan ensin tietää muiden mielipiteen, ennen kuin rupean edes suunnittelemaan lakkoa. Lakko pitäisi kuitenkin aloittaa samana päivänä kaikissa kouluissa, jotta sillä olisi enemmän tehoa. Pitäisi myös saada jokaiseen kouluun rohkea opiskelija, joka johdattaisi koulun opiskelijat ulos. Vaatimuslistaan voisi laittaa seuraavia asioita (pelkkiä ehdotuksia): Opintotuen korotus, pakkoruotsi vapaaehtoiseksi, koulun vapaaehdoistaminen (tarkoittaa sitä että ei ole mitään poissaolo kiintiöitä ja jos opiskelija on niin tyhmä että ei käy tunneilla, hän voi sen tehdä, ilman rangaistusta) jne. Lisää ehdotuksia vaan. Tärkein kysymys: haluatteko kirjoittaa adresseja ja pitää mielenosoituksia, vaiko haluatteko suoraa toimintaa.

5

661

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hahahax

Mikä ääliö!

• AMKsta

Juurihan syksyllä lakkoiltiin. Porthania pääsi uutisiin ja kaikkea, en olis muistanut koko juttua enää nyt, jos en olisi huomannut tällaista topikkia. Hassu homma..

Ongelmana on vaan se, ettei lakkoilu oikein toimi, kun jollain saattaa olla valmistuminen kiinni jostain nahkaisista opintopisteistä tai juuri "tällä hetkellä niin tärkee juttu, ettei millään voi kyllä olla veke koulusta". Kova oli yritys viimeeksi, mutta laihat tulokset, jossen ihan väärässä oo.
      En osaa luottaa siihen, että lakkoilu koulunpenkiltä kantaisi hedelmää vaatimusten toteuttamiseksi valtion puolelta. Mitäs jos kahden kuukauden lakkoilun jälkeen vastaus on sama kuin nyt?
      Katsotaanpa miten tulevat vaalit parantaisi asiaa, ehdokkailla on ainakin mihin vedota.

• gth

Ongelmana oli siinä että kyseessä oli vain yksi koulu. Kaikki opiskelijat pitäisi saada lakkoon, ei vain muutamaa henkilöä.

• mie1111111112
    • hihihih

tökkiikö elämä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      84
      1626
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      269
      1541
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      270
      1276
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      1252
    5. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      867
    6. 66
      844
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      64
      837
    8. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      821
    9. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      40
      817
    10. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      44
      781
    Aihe