Kukahan voisi kertoa vuokravälittäjän työstä ja koulutuksesta sekä palkkauksesta.
työpaikkoja lienee aika vähän verrattuna esim kiinteistönvälittäjiin.
Entäs mitä tarkoittaa kun kiint.välitystoimiston mainoksessa jonkun kuvan alla onkin myyntineuvottelija??
Mikä on työn kuva ja palkkausperusteet??Onko myyntineuvottelijana toimiminen ns. harjoitteluvaihe kiinteistönvälittäjäksi vai ehkä pysyväkin toimenkuva??
vuokravälittäjät
4
9469
Vastaukset
- ELINA
Vuokravälittäjän koulutusta ei ole, mutta jonkinlainen myyntialan koulutus on tarpeen. Työn oppii muutamassa viikossa tehdessä. Huoneenvuokralainsäädäntö on hyvä tietää ainakin pääperiaattein ja tietysti pitää osata tehdä vuokrasopimus ym. alaan liittyvää.
Palkkaus voi olla kk-palkka (esim. 1500€) tai sitten provisio. Olin kyseisessä hommassa n. puoli vuotta mutta välitysfirmalla ei ollut pahemmin vuokra-asuntoja tarjolla joten palkkani jäi kerrankin alle 600€:n, joten siinä mielessä en viitsinyt jatkaa, työ oli kyllä muuten vaihtelevaa ja pidin siitä.
Myyntineuvottelija tarkoittaa sitä, että välittäjällä ei ole minkään valtakunnan tutkintoa kiinteistönvälitysalasta.- Myyntineuvottelija
juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni. - Myyntineuvottelija myös
Myyntineuvottelija kirjoitti:
juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni.Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)
- hommaa
Myyntineuvottelija myös kirjoitti:
Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)
LKV:tä? Tai edes vuokranvälittäjän tutkintoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1183693Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja801371GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys521313- 831222
Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351182Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn291110- 601087
- 55940
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39912- 67898