Kukahan voisi kertoa vuokravälittäjän työstä ja koulutuksesta sekä palkkauksesta.
työpaikkoja lienee aika vähän verrattuna esim kiinteistönvälittäjiin.
Entäs mitä tarkoittaa kun kiint.välitystoimiston mainoksessa jonkun kuvan alla onkin myyntineuvottelija??
Mikä on työn kuva ja palkkausperusteet??Onko myyntineuvottelijana toimiminen ns. harjoitteluvaihe kiinteistönvälittäjäksi vai ehkä pysyväkin toimenkuva??
vuokravälittäjät
4
10462
Vastaukset
- ELINA
Vuokravälittäjän koulutusta ei ole, mutta jonkinlainen myyntialan koulutus on tarpeen. Työn oppii muutamassa viikossa tehdessä. Huoneenvuokralainsäädäntö on hyvä tietää ainakin pääperiaattein ja tietysti pitää osata tehdä vuokrasopimus ym. alaan liittyvää.
Palkkaus voi olla kk-palkka (esim. 1500€) tai sitten provisio. Olin kyseisessä hommassa n. puoli vuotta mutta välitysfirmalla ei ollut pahemmin vuokra-asuntoja tarjolla joten palkkani jäi kerrankin alle 600€:n, joten siinä mielessä en viitsinyt jatkaa, työ oli kyllä muuten vaihtelevaa ja pidin siitä.
Myyntineuvottelija tarkoittaa sitä, että välittäjällä ei ole minkään valtakunnan tutkintoa kiinteistönvälitysalasta.- Myyntineuvottelija
juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni. - Myyntineuvottelija myös
Myyntineuvottelija kirjoitti:
juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni.Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)
- hommaa
Myyntineuvottelija myös kirjoitti:
Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)
LKV:tä? Tai edes vuokranvälittäjän tutkintoa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiky-maksuista valehtelu persujen törkein vaalipetos
Perusduunarina koen pahimmaksi persujen vaalipetokseksi "työmies" Putkosen lupaaman työntekijöiltä perittävien kiky-maks104485Miksei asevelvollisuuden kuluja lasketa Nato-menoihin?
Koskela (vas) kysyy aiheellisesti, että kun kerran palkka-armejaan perustuvat maat laskevat kysesestä toiminnasta aiheut273198Persuja tuntuu kiinnostavan vain muiden rahat
En muista kenenkään muun olleen huolissaan yhtä paljon muiden rahoista kuin persujen. Mistähän se kertoo?893051Järkevä ehdotus: reilun 8 miljardin euron veronkorotukset
Nykyinen hallitus on päästänyt valtion tulopuolen rappeutumaan, vaikka varallisuutta on Suomessa enemmän kuin koskaan. U1102728Haluat nainen torjua minut
Yhä uudelleen ja uudelleen. Huomaan sen. Ymmärrän miksi, mutta silti se sattuu. Eihän minulla ole muuta kuin haaveet si312618- 652554
Antti Lindtman heikko johtaja - ei valtiomiesainesta lainkaan
kyllä se eilen taas nähtiin. Ei pystynyt Antti vastaamaan edes toimittajan yhteen yksinkertaiseen kysymykseen - juu tai1122028En malta odottaa, että Lindtman pääsee suhmuroimaan pääministerinä
kun pitää sopeuttaa 10 miljardin edestä, ja eläkkeisiinkin voidaan puuttua Antin mielestä. (Demarien kannattajissa suuri391982Miksi vasemmisto ei vastusta ulkomaisen halpatyövoiman maahantuontia
joka heikentää suomalaisten duunarien työmarkkina-asemaa ja rasittaa Suomen julkista taloutta? Vasemmistolla ideologin1341862Mitä koululla tapahtui?
Onks kellää mitää vinkkilöit miks helikopteria tarvittii vuoksenniskan koulul https://www.is.fi/kotimaa/art-200001193287351250