vuokravälittäjät

aineksia??

Kukahan voisi kertoa vuokravälittäjän työstä ja koulutuksesta sekä palkkauksesta.
työpaikkoja lienee aika vähän verrattuna esim kiinteistönvälittäjiin.
Entäs mitä tarkoittaa kun kiint.välitystoimiston mainoksessa jonkun kuvan alla onkin myyntineuvottelija??
Mikä on työn kuva ja palkkausperusteet??Onko myyntineuvottelijana toimiminen ns. harjoitteluvaihe kiinteistönvälittäjäksi vai ehkä pysyväkin toimenkuva??

4

9724

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ELINA

Vuokravälittäjän koulutusta ei ole, mutta jonkinlainen myyntialan koulutus on tarpeen. Työn oppii muutamassa viikossa tehdessä. Huoneenvuokralainsäädäntö on hyvä tietää ainakin pääperiaattein ja tietysti pitää osata tehdä vuokrasopimus ym. alaan liittyvää.
      Palkkaus voi olla kk-palkka (esim. 1500€) tai sitten provisio. Olin kyseisessä hommassa n. puoli vuotta mutta välitysfirmalla ei ollut pahemmin vuokra-asuntoja tarjolla joten palkkani jäi kerrankin alle 600€:n, joten siinä mielessä en viitsinyt jatkaa, työ oli kyllä muuten vaihtelevaa ja pidin siitä.
      Myyntineuvottelija tarkoittaa sitä, että välittäjällä ei ole minkään valtakunnan tutkintoa kiinteistönvälitysalasta.

• Myyntineuvottelija

juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
        Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
        Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
        Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
        Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni.

• Myyntineuvottelija myös
        Myyntineuvottelija kirjoitti:

juuri näin eli ei ole lkv-pätevyyttä, mutta se ei tarkoitaettenkö osaisi työtäni.
        Tällä alalla on pakko opetella kaikki mikä alaan liittyy, jopa lakia.
        Suosittelen tätä alaa niille jotka todella pitävät alasta ja haluavat olla ihmisten kanssa tekemisissä, ei sovi kärsimättömille ja tällä alalla on jaksettava autoilla ja paljon. Ja jos on provikal kuten minä, niin ei palkkiota ellei myyntiä, eli siinäkin mielessä täytyy vaan olla kärsivällinen.
        Itse opein paljon työkavereilta ja edelleen jos jokin asia tuntuu vaikealta, niin kysyn aina meidän asiantuntijoilta jo asiakkaidenkin tyytyväisyyden takaamiseksi.
        Mutta kaikkia töitä ei voi rakastaa, minä rakastan työtäni.

Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)

• hommaa
        Myyntineuvottelija myös kirjoitti:

Viisi vuotta alalla eikä edelleenkään LKV- pätevyyttä. Olen "vain" se myyntineuvottelija :-)

LKV:tä? Tai edes vuokranvälittäjän tutkintoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Alle 15 oli

Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata
      Vimpeli
      40
      1420
    2. Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?

Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.
      Ikävä
      98
      1355
    3. Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin

Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l
      Maailman menoa
      290
      1255
    4. Onko kaivattusi yllättänyt sinut?

Piditkö häntä toisenlaisena ihmisenä?
      Ikävä
      109
      1115
    5. Mitä on eilen sattunut?

Mitästä oli eilen illalla kylällä sattunut?
      Suomussalmi
      19
      1061
    6. Milloin tapasit kaivattusi

ensimmäistä kertaa? 💸
      Ikävä
      65
      1038
    7. Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1019
    8. Oletko mokannut

Kaivattusi suhteen koskaan?
      Ikävä
      71
      1012
    9. Heh, persut = vassarit = 10,0 %

Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f
      Maailman menoa
      176
      878
    10. Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!

Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju
      Tanssi
      18
      841
    Aihe