Vauvani on 6kk. Hän itkee unissaan. Tätä on jatkunut jo viikon verran, mutta nyt tilanne on todella pahentunut. Varsinainen ongelma on itkeminen yöllä ja kesken päiväunien. Vaunuissakin saattaa itkeä lohduttomasti ja olla silti aivan unessa. (on tullut useasti herätettyä "suotta" nukkuva lapsi) Ennen vaunujen heijaaminen auttoi, mutta nykyään saan kävellä pihaa ympäri vaikka 10 minuuttia huudon jatkuessa. Poika rauhoittuu ainoastaan syliin ottoon ja herää sitten siihen. Näissä tilanteissa lapsi on selkeästi herännyt kesken uniensa ja on kiukkuinen.
Hän ei syö tuttia ja on korvikemaidolla. Kiinteitä olemme syöneet jo kohta parisen kuukautta. Ja ne menee hyvin..Ei oo ilmennyt mitään allergioita..Kaksi hammasta on nyt puhjennut joulun jälkeen. Olisiko kipu tila syynä tähän? Olen antanut särkylääkettäkin, mutta ei auta. Joten ei suoranaisesti oo kipuakaan.
Ennen nukkui päivisin 3-4 tunnin päikkäreitäkin. Nyt ne on yhtä huutoa. Ja hyvä jos kaiken kaikkiaan tulee päikkäreitä alle 2 tuntia päivässä
vauva itkee nukkuessaan
2
4705
Vastaukset
- yksi äiti
meidänkin on kuuden kuukauden ja saattaa herätä yöllä kovasti itkemään. silmät on kiinni ja näyttää olevan unessa.. saattaa olla niinkin, että on oppinut uusia juttuja ja elää niitä sitten läpi unessaan; esim.ryömiminen jonka oppi vasta. terkka sanoi, että pieni saattaa nähdä jopa painajaisia oppimistaan asioista.. mutta nämä kuulema kuitenkin yleisempiä vasta noin 10kk:n iällä.
yöllä yritän ensin tutia, mutta eihän se pysy suussa kun itkee... hyssyttelykään ei välttämättä auta kun vetää selän kaarelle.. koitan myös yleensä antaa ensin vettä, mutta eipä tunnu siitäkään hirveesti välittävän. annan sitten korviketta ja uni tulee yleensä heti.
vaihtelevia ovat myös meidän päiväunet, saattaa nukkua huonostikin. no, joskus sitten vetelee sikeitä monta tuntia.. päivällä ei näitä itkuja tule, mutta aamuyöstä. - äiti21v
Meillä poika 6,5kk saattaa myös joskus alkaa yht'äkkiä itkemään vaikka nukkuu ja oon huomannu että lopettaa heti kun saa pullon tai ottaa syliin.tutti ei auta.oon kyl siitä varma et näkee painajaisia ku ennen ku alkaa itkemään niin poika pitää sellasta nyyhkytystä.tottakai pienet jo voi nähdä painajaisia.ei se iästä riipu.meillä ainaki niitä on nähty jo monta kk koska muuta selitystää siihen ei oo ollu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä841719Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2721595Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2881363Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1701299- 57905
- 48881
- 66874
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em66873Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40851Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤48838