Suositelkaa .45:sta!

Merto

Oon hankkimas nelivitosta, nyt tarttis vielä päättää merkki ja malli. Kokemuksia ja suosituksia otetaan vastaan.

19

2537

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maaseudun nainen
    • Jostain kumman syystä nuita .45 ACP pistooleita näkyy olevan silmää hivelevämpi mallisto markkinoilla kuin yleisempien kaliibereiden pistooleja.

      Jotkut yksilöt ovat todella kauniita.

    • inspecktor

      Jospa ensin yrittäisit voimistella 22LR-laitteen.

      • Merto

        Kyl seki varmaan jossain vaihees tulee hankittua mut ku tol nelivitosen hankintaluvalla ei .22 saa ostettua...


      • Iso A
        Merto kirjoitti:

        Kyl seki varmaan jossain vaihees tulee hankittua mut ku tol nelivitosen hankintaluvalla ei .22 saa ostettua...

        Kyllä muuten saat ostaa. Aina isomman luvalla saat ostaa pienemmäm kaliberin. Ja muuten jos et ole harjoitellut esim. 22:lla niin et opi ikinä ampumaan. 45:sen piippurekyyli on sitä luokkaa eetä jollei ole kokemusta ja harjaantumista niin ei tule jatkossakaan mitään ampumisesta. Onhan se jonkin lainen huonon itsetunnon kohottaja, jos nyt yleensäkkään olet edes saanut siihen ostolupaa.


      • Merto
        Iso A kirjoitti:

        Kyllä muuten saat ostaa. Aina isomman luvalla saat ostaa pienemmäm kaliberin. Ja muuten jos et ole harjoitellut esim. 22:lla niin et opi ikinä ampumaan. 45:sen piippurekyyli on sitä luokkaa eetä jollei ole kokemusta ja harjaantumista niin ei tule jatkossakaan mitään ampumisesta. Onhan se jonkin lainen huonon itsetunnon kohottaja, jos nyt yleensäkkään olet edes saanut siihen ostolupaa.

        Miks nyt on automaattisesti oletettu et se ois mun eka ase? löytyy multa kaks ysiä pohjalta ja olen myös sillä ah niin upealla .22:sella paljon ampunut.
        Kiitos vaan huolenpidosta mut kyl ampumataito on sen verran hyvällä mallilla ettei tommosta pelkoa enää ole.

        Ei nyt vaan satu ennestään oleen .45:sta, joten vähän tässä nyt niinku kyselen vinkkejä semmoisen omistavilta, et mikä kannattas ja mitä ei kannattas hankkia.

        Ei se ettet sä saa aseisiin lupia tarkota ettei kukaan muukaan sais.

        Ihme urputusta...


      • sama kun äsken
        Merto kirjoitti:

        Kyl seki varmaan jossain vaihees tulee hankittua mut ku tol nelivitosen hankintaluvalla ei .22 saa ostettua...

        Sinulla muka hankintalupa 45-, mutta ei ole ennestään esim 22LR- kaliperia. En usko. Ei onnistu nyky Suomessa!


      • Caspian/SIG/Thompson
        sama kun äsken kirjoitti:

        Sinulla muka hankintalupa 45-, mutta ei ole ennestään esim 22LR- kaliperia. En usko. Ei onnistu nyky Suomessa!

        Kyllä jos ukolla muka kaksi ysiä (sikäli kun aseita eikä käytösnumeroita väliarvostelussa),tuskin kyselee täällä suosituksia hankinnalleen.


      • Merto
        sama kun äsken kirjoitti:

        Sinulla muka hankintalupa 45-, mutta ei ole ennestään esim 22LR- kaliperia. En usko. Ei onnistu nyky Suomessa!

        Voihan sitä tieten alottaa ostamalla .22 ja koluta vaik kaikki pikkukaliiberit läpi ennen isompia.

        Toisilla se on helpompaa!

        Hain ekana aseena 9mm luvat (pikkukaliibereja oli tullu ammuttua muiden aseilla jo ihan tarpeeksi)ja voisimpa väittää et viel aika hepposin perustein. Kaks päivää lappu oli käsittelys ja hoblaa "toistaiseksi"- lupa paukahti. No seuraavan luvan kans menikin sit jo viikko mut kyl sekin sieltä sit tuli. Ja empä voi väittää et toi .45 lupakaan mikään kovin tuskanen oli hankkia.

        Riippuu varmaanki hyyyyvin pitkälti lupia myöntävästä viranomaisesta.

        -Tasan ei mee nallekarkit-


      • CZeska 9mm/Luger/PB
        Caspian/SIG/Thompson kirjoitti:

        Kyllä jos ukolla muka kaksi ysiä (sikäli kun aseita eikä käytösnumeroita väliarvostelussa),tuskin kyselee täällä suosituksia hankinnalleen.

        Olen muuten kanssasi täysin samaa mieltä. Taas näitä "mikä on paras" pellejä liikenteessä.


      • hector56720
        sama kun äsken kirjoitti:

        Sinulla muka hankintalupa 45-, mutta ei ole ennestään esim 22LR- kaliperia. En usko. Ei onnistu nyky Suomessa!

        Mikä tos ny niin vaikee on uskoa? On mullaki 9mm ja .45 enkä ole koskaan omistanu .22?!!


    • kerralla

      STI

      http://www.stiguns.com/

      Älä sorru paskoihin Llamoihin tms.

    • mikä on paras, kyllästynyt

      Niin. Pitäsikö jonkun päättää sun puolesta tämä asia ? Jos olet noin urvelo , nin eiköhän olisi parempi jos kasvaisit vielä muutaman vuoden ja ottaisit asian uudelleen puntarointiin sen jälkeen.

    • Merto

      Niille muutamalle joilta tuli jotain muuta ku armotonta porausta ja surkeaa ruikutusta.

      Päädyin tilaamaan Kimber Raptor II:sen.

      Sit noille muille urveloille toivotan hyvää alkanutta vuotta ja muistakaa olla varovaisia niiden rinnakkaisluvallisten kakskakkostenne kans!xD

      • Aika lähellä omaa valintaani, mikäli olisin moista vehjettä hankkimassa.

        Miksikähän nuo räkänokat pitävät .45 valtionpist toolia jotenkin .22lr tai 9*19 vaarallisempana?

        Lipaskapasiteetti on noin 50% "wondernine"ista ja lähtönopeus luodille noin 30% pienempi.

        Rekyylikammoisten ja rekyylikammoisten poliisien panettelua koko asia.

        Hyvää joulua sinulle uuden pistoolisi kanssa:)


      • schnitter
        k0rh0nen kirjoitti:

        Aika lähellä omaa valintaani, mikäli olisin moista vehjettä hankkimassa.

        Miksikähän nuo räkänokat pitävät .45 valtionpist toolia jotenkin .22lr tai 9*19 vaarallisempana?

        Lipaskapasiteetti on noin 50% "wondernine"ista ja lähtönopeus luodille noin 30% pienempi.

        Rekyylikammoisten ja rekyylikammoisten poliisien panettelua koko asia.

        Hyvää joulua sinulle uuden pistoolisi kanssa:)

        On toisiaan "surkea" kaliperi itselataavassa pistoolissa. Luoti hitaasti lentävä herhiläinen. Hornadyn reikäpää kuin lentävä tuhkakuppi.45 Win Mag-kaliperi olisi jo toista maata. Meikäläinen pärjää 9mm paralla ja 357Rem Maximum-revolverilla toistaiseksi. Tosin Desert Eaglessa mielenkiintoisia kalipereja.


      • pyssyttäjä

        Moi

        Hieno ase ja hieno kaliberi. Minullakin on .45 ACP, tosin yksirivinen. Kyllä sillä on hieno ampua.

        Itselataamalla saa hyvin käyvät patruunat ja ampuminen tulee halvemmaksi. Ammun paljon ja myös .22:lla, 9mm:llä ja 357:lla mm. Mutta tuossa 1911 sukuisessa on aina jotain, mikä tekee siitä hauskan.


      • mies alavieskasta
        pyssyttäjä kirjoitti:

        Moi

        Hieno ase ja hieno kaliberi. Minullakin on .45 ACP, tosin yksirivinen. Kyllä sillä on hieno ampua.

        Itselataamalla saa hyvin käyvät patruunat ja ampuminen tulee halvemmaksi. Ammun paljon ja myös .22:lla, 9mm:llä ja 357:lla mm. Mutta tuossa 1911 sukuisessa on aina jotain, mikä tekee siitä hauskan.

        Naurattaa tuo ampuminen niin ettei tahdo tähtäämisestä tulla mitään.


      • Äkäslompolo
        pyssyttäjä kirjoitti:

        Moi

        Hieno ase ja hieno kaliberi. Minullakin on .45 ACP, tosin yksirivinen. Kyllä sillä on hieno ampua.

        Itselataamalla saa hyvin käyvät patruunat ja ampuminen tulee halvemmaksi. Ammun paljon ja myös .22:lla, 9mm:llä ja 357:lla mm. Mutta tuossa 1911 sukuisessa on aina jotain, mikä tekee siitä hauskan.

        Yksirivinen puku ja lataa 22LR-pateja! Hauskuus voi olla kaukana kun alushuosun väri kellastuu ja kuvaan astuu diarree.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      191
      1980
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      123
      1081
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      785
    5. 58
      776
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      33
      690
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      618
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      512
    Aihe