AutoCAD

osaajia??

Onko autocadissa sellaista toimintoa että kun valitsen esim. piirtämäni villakiekuran ja vedän tai osoitan hiirellä minkä alueen haluan täyttää sillä se täyttää sen? Ymmärtääkö edes kysymystä??

10

4495

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ARRAY

      toimintoa... Siinä saat valittua myös täytettävän alueen...

      • lisää

        hyviä neuvoja. Kyllä te osaatte


      • taidoton
        lisää kirjoitti:

        hyviä neuvoja. Kyllä te osaatte

        taida onnistua ihan tuosta vain. Ainoa, mitä itse keksin, on custom-rasterin laatiminen, ja sitten alueen täyttö rasterilla.
        Tietysti sellainen onnistuu, että teet sopivan levyisen/paksuisen kiekuran, siirrät sen paikalleen, ja leikkelet siitä ylimääräiset pois.


    • semi-osaaja

      ei ole tuollaista toimintoa. ei kannata yrittää käyttää mitään villakiekuraa, vaan täyttää vaan jollain rasterilla ne villan kohdat.

    • Höpö-Höpö-Mies

      villakiekuroita ammatikseni, mutta silloin tällöin... Olen tehnyt moduulimittaisen blokin villan eristeestä, jota sitten kopioin riittävän monta peräkkäin... Jos mitta ei osu kohdalleen, räjäytän viimeisen blokin ja leikkaan ylimääräiset pois... Ei sovellu ammatikseen tekevälle, mutta oman kämpän ks. menetelmällä kyllä piirtää... Tai sitten muutat liian usein... Jos taas teet viriksiä, niin hanki kunnon softa...

      • on vain

        yksi juttu jota joutuu kopioimaan piirtely hommissa. Rasterit on monessa paikassa oiva keksintö mutta ei jokapaikkaan. Pitää jatkaa samaan malliin kuin ennenkin. Onko kellään käytössä TALOMENU-pakettia. Onko järkevä hankinta?


    • Rane

      Voit itse duunailla erilaisia varjostuksia ja sitten täyttää sillä valitun alueen. Scaalaus, kulma etc. määrääntyy valinnan mukaan. Komento on siis "Hatch".

    • Jimbo-boy

      Pienellä paneutumisella saa syntymään kaikenlaista.
      Itse olen kirjoittanut rutiinin, joka kysyy villan paksuuden sekä villan alku- ja loppupisteet.
      Sitten ohjelma skaalaa villakiekuran oikean kokoiseksi ja täyttää annetun välimatkan.
      Homma onnistuu AutoCADin sisäänrakennetulla ohjelmointikielellä (AutoLISP).

    • Rakins

      Voit luoda oman viivatyypin villalle. Piirrä pätkä villaa (ns. yksi "siniaalto") luo siitä autocad shape (shx), josta teet viivatyypin. Kun piirrät shapen, kannattaa tehdä siitä 100mm paksu, jolloin viivatyypin skaalauksella saat helposti siitä haluamaasi villapaksuutta. Esim 0.7 = 70 mm, 1.5 = 150 mm jne.

    • Yrjö99

      Villan piirto onnistuu viivatyypilä. Batting viivatyyppi on valmiiksi villaa ja zigzag kovaa eristettä. Siihen viivaan vaan sopiva skaalaus, niin on ihan OK. Skalaus tehdään siihen obhjektiin ja koko on suhteessa kokonaisvaltaiseen viivan skaalaukseen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe