Työnantajani peruu vuoroja jopa päivän varoajalla, joskus kesken päivän tulee ilmoitus että vuoroni päättyy kesken. Voiko työnantaja velvoittaa minua korvaamaan tunnit vaikka vuoron peruutus on hänestä itsestään johtuvaa. Joudunko olemaan ikään kuin päivystys valmiudessa koko ajan että kun ei tiedä milloin joutuu aiemmin loppuneen vuoron korvaamaan.
työnantaja peruu vuoroja
9
787
Vastaukset
- sulla on
jos on 40h/vk tai vastaavaa niin kyl se on velvollinen maksaa peruutetut vuorot/tunnit.soita liittoon jos on epäselvää.
eri mieltä. Mielestäni työnantaja pystyy muuttamaan työvuoroja. Hän tekee työvuorolistat. Mutta sitten toisaalta työvuorolistan pitäisi olla "sitova".
On aika kiperä homma mutta sen ainakin tiedän että jos työsopimuksessa viikottainen työaika on esim. 40 tuntia niin ne tunnit on tehtävä. Vajaista viikoista ei voi maksaa täyttä palkkaa.
Ota yhteys luottamusmieheen, kai teillä sellanen on. Liitossa ainakin on.
- Äshoo...
Ota ihmeessä yhteyttä liittoon! Sinuna äänestäisin jaloillani, nykyään töitä on kyllä tarjolla niin ei tarvitse katsoa sekuntiakaan tollaista huonoa kohtelua, Miten ihmeessä pystyt yhtään suunnittelemaan omaa elämääni, kun joudutkin yhtäkkiä tekemään sisään jo sovitun työvuoton tunnit jonain vapaa päivänäsi?? Mun tekisi mieli tulla vetämään tollaista työantajaa nekkuun, hävytöntä kohtelua.
Kuule en suosittele samaa kuin sinä! Ei todella kannata ottaa lopputiliä ennenkuin on uusi työpaikka tiedossa.
Ei nykyaikana niin vaan mennä ja vaihdeta työpaikkaa.
Monella on suorastaan kurjat työolot mutta arvaa mikä saa pysymään ns. paskaduunissa?!?
Tilipäivä!
Enkä kehota vetämään työnantajaa nekkuun, nimittäin silloin raastuvassa tavataan ja syytetyn penkissä.
En tiedä kuuluuko kirjoittaja liittoon mutta se on ainoa oikea elin ratkomaan kyseisenlaisia tapauksia.- Äshoo...
piive kirjoitti:
Kuule en suosittele samaa kuin sinä! Ei todella kannata ottaa lopputiliä ennenkuin on uusi työpaikka tiedossa.
Ei nykyaikana niin vaan mennä ja vaihdeta työpaikkaa.
Monella on suorastaan kurjat työolot mutta arvaa mikä saa pysymään ns. paskaduunissa?!?
Tilipäivä!
Enkä kehota vetämään työnantajaa nekkuun, nimittäin silloin raastuvassa tavataan ja syytetyn penkissä.
En tiedä kuuluuko kirjoittaja liittoon mutta se on ainoa oikea elin ratkomaan kyseisenlaisia tapauksia.Mä olen varmaan niin sokeutunut pk-seudun paratiisimaiseen työtarjontaan, että hehkutan sitä että TÖITÄ ON VAIKKA MUILLE JAKAA. Inhottaa, kun vieläkin löytyy työnantajia jotka kehtaavat kyykyttää työntekijöitään tolla tavalla. Olen itse niin tyhmän ylpeä, että en tohon kohteluun suostuisi, vaan vänkäisin viimeiseen asti vastaan, kirjoittelisin lehtien palstoille, soittaisin Karpoon ja itkisin jokaikisille tätä epäoikeudenmukaista ja järjettömän huonoa työnantajan käytöstä. Pienempi rikos musta toi nekkuun lyöminen on, kun toisen elämän dominointi ja suorastaan kiusaaminen.
Äshoo... kirjoitti:
Mä olen varmaan niin sokeutunut pk-seudun paratiisimaiseen työtarjontaan, että hehkutan sitä että TÖITÄ ON VAIKKA MUILLE JAKAA. Inhottaa, kun vieläkin löytyy työnantajia jotka kehtaavat kyykyttää työntekijöitään tolla tavalla. Olen itse niin tyhmän ylpeä, että en tohon kohteluun suostuisi, vaan vänkäisin viimeiseen asti vastaan, kirjoittelisin lehtien palstoille, soittaisin Karpoon ja itkisin jokaikisille tätä epäoikeudenmukaista ja järjettömän huonoa työnantajan käytöstä. Pienempi rikos musta toi nekkuun lyöminen on, kun toisen elämän dominointi ja suorastaan kiusaaminen.
Olemma ihan samoilla linjoilla, samaa mieltä. Ei ole oikein että pomo kyykyttää ja siksi jonkun siihen pitää puuttua. Ja se joku on kyllä luottamusmies. Se vaan on niin että toisten on pakko käydä töissä ja kestää yhtä jos toista että olis se tilipussi taattu.
Ei se homma siellä työpaikalla muutu miksikään vaikka soittaisi Karpoon tai kirjoittaisi lehteen. Pomo hommaisi sinut pihalle ja ottaisi tilallesi toisen jota kohtelisi samoin.
Kun kuuluu liittoon ja tulee ongelmia pomon kanssa, on liitto tukena. Silloin loppuu pomon mielivaltainen käytös ja työntekijä itse on turvassa.
Yksin ei näille kapitalisteille pärjää. Sen olen itse kokenut!- kirjoittaja
Äshoo... kirjoitti:
Mä olen varmaan niin sokeutunut pk-seudun paratiisimaiseen työtarjontaan, että hehkutan sitä että TÖITÄ ON VAIKKA MUILLE JAKAA. Inhottaa, kun vieläkin löytyy työnantajia jotka kehtaavat kyykyttää työntekijöitään tolla tavalla. Olen itse niin tyhmän ylpeä, että en tohon kohteluun suostuisi, vaan vänkäisin viimeiseen asti vastaan, kirjoittelisin lehtien palstoille, soittaisin Karpoon ja itkisin jokaikisille tätä epäoikeudenmukaista ja järjettömän huonoa työnantajan käytöstä. Pienempi rikos musta toi nekkuun lyöminen on, kun toisen elämän dominointi ja suorastaan kiusaaminen.
No yksityinen on työnantaja ja työ on henk.koht.avustajan työtä.
kirjoittaja kirjoitti:
No yksityinen on työnantaja ja työ on henk.koht.avustajan työtä.
No se muuttaa koko asian!
Tässä tapauksessa ei siis tule luottamusmies eikä liitto kysymykseen.
En osaa kyllä sanoa mitään.
Anteeksi jos olen ollut jotenkin "tökerö"!
- töissä?
Vahvistettuja työvuoroja ei voi muuttaa yksipuolisesti ilman erittäin pätevää syytä.
Pääasiallisesti nuo yksipuoliset esimiesten tekemät vuorojen vaihdot ja töiden perumiset on yksityisten sosiaali- ja terveysalan työpaikkojen ongelma. Niissä kupataan työntekijää 100-0 joka tilanteessa missä voidaan.
Jos sinulla on työsopimus tehty, niin siinä sanotaan kuinka monta tuntia työtä tehdään missäkin ajassa. Ja ne pitää työnantajan sinulle tarjota ja sen mukaan palkka maksetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251238
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89904- 90845
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede20769- 93717
Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat282702- 109636
- 32603
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.49543Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet116519