onko tapana ollut, että lapsen kummeille ostetaan tai tehdään ristiäisin jokin pieni muistolahja?
Mikä on muiden käytäntö ollut? Onko turhaa hössötustä?
Lahja kummeille
3
1550
Vastaukset
- hössötystä
ristiäiset ovat lapsen ensimmäinen juhla ja yleensä kai on tapana, että juhlakalu saa lahjoja? kuinka usein olet kuullu, että syntymäpäiväsankari antaa vieraille lahjoja?
juhlakalu järjestää juhlat (=ohjelman, tarjoilun, viihtymisen jne.) ja jusliin osallistuvat muistavat sankarin juhlapäivää hyväksi katsomallaan tavalla. kiitokseksi juhliin osallistumisesta ja mahdollisesta lahjasta, juhlakalu lähettää vieraille kiitoskortin, jossa usein on kuva sankarista juhlavaatteissa.
ristiäisissä kummit saavat papilta kastetodistuksen muistoksi ja muistutukseksi kasteesta ja kummiudesta.
toki, jos itse haluat antaa jotain muistoksi kummeille, on se sinun asiasi ja voit vallan mainiosti sen tehdä. meillä päin on ollut tapana muistaa kummia vasta oikein studiossa otetulla yksivuotiskuvalla (sitä kiitoskorttia missään tapauksessa unohtamatta!).- aivan turhaa
En ole koskaan kuullut,
että kummitkin saisivat jonkun lahjan.
Kiitoskorttejakaan ristiäisiin osallistumisesta
en ole lähetellyt.
Kaikkia vieraita tietysti kiitän läsnäolostaan heidän poislähtiessään.
Ja mitä yksivuoriskuvaan tulee:
nykyisin melkein kaikilla kun on digikamera,
niin sillä saa yhtä hyviä kuvia kuin kyuvaamossakin,
ja niitä kun tarpeeksimonta ottaa, niin eiköhän niistä edes yhden kelpoisen saa.
Se sitten vaan kehyksiin ja sukulaisille ja kummeille.
Näin on huomattavasti halvempaa :)
Merkkipäivien merkitys katoaa, jos aletaan lahjomaan jo vieraitakin.
Meillä ei ole koskaan esim. lastensynttäreillä
ollut sellaista tapaa, että jokainen vieras saa
jonkun pikku esineen mukaansa. Synttärisankarihan se on, joka saa lahjat.
Ja lastenjuhlien lahjat ei todellakaan tarvi olla
mitään Barbien hintaisia, ihan vaan joku pieni muutaman euron juttu. Pääasia, että tulee paikalle, ja lapset voivat lekkiä
ja olla yhdessä :)
Nyt meni jo asian vierestäkin, mutta menköön!
- satu40
Minä olen askarrellut ristiäisiin niin kummeille kuin muillekin vieraille kullekin aina jonkun pienen muistolahjan johon on ommeltu/kirjailtu/maalattu/kaiverrettu vauvan nimi, syntympäivä ja kastepäivä.
Ei se toki mitenkään pakollinen ole, mutta jos pitää itsetekemisestä ja muiden lahjoin muistamisesta niin mikä ettei.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005338546Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo4367224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?72193Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1601184Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17816Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.39745Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57732Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?68706- 46705
En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.36647