Olen siporextalo-projektia ensi kesänä aloittelemassa.Pakettiautoa olen katsellut ja vastaan on tullut mm. avolavapakuja hiab nosturilla. tekisikö tuollaisela hiab nosturilla jotain mitään ajatellen että sillä voisi nostella tavaraa rakennuksella? Tästä innostuneena: Onko kukaan ostanut jotain muuta nosturia / nostokonetta raksalle? Siis sellaista johon riittää normaalipulliaisen valtuudet?
hiab & nosturi ?
8
1674
Vastaukset
- Raksa5578
Pieni tela kaivuri joku 12-15t pitkällä puomilla sillä nostelee kaikki ja tasaa pihankin yms hiekat
- ristoreipas
avolava on parempi raksalle, kuin paku/koppi.
Pienellä hiabilla ei tee mitään ja usein käsi/veivi kääntö.
Jokin kevyt kuorma auto 6M/300-400k nostolla on hyvä.
Usein myös kuorma autoa on helvempi pitää, kun ei mene käyttöveroa.
- jarkkiss
Moro,
Ennemmin avolava hiabilla kun paku. Tosin riippuu siitä pääsetkö ajelemaan taloa ympäri eli hyväksikäyttämään hiabia eri hommissa. Jos avolavan ostat niin osta myös peräkärry katteella.
Hyvä vaihtoehto on ostaa traktori etukuormaajalla. Tosin laillisesti sitä ei saa käyttää henkilönostimena. - raksalla
tee mitään, se pystyy nostaman 400 kg vain metrin päähän ja 100 kg kolmen metrin päähän. Eli ei auta mitään paitsi harkkolavan saa juuri ja juuri maahan.
Kaikki myyjät laittaa lavan pakuun ja purku käy käsin. - hki2
Täryn roudaukseen ehkä ok - talorakentamiseen tuolla ei tee mitään on vain tiellä.
Liian pieni ja lyhyt ulottuma. Paku tai peräkärry tavaran kuskaamiseen, kuorma-auto järeämpään hommaan.- nosturista
Kyllä kaivuri jää auttamatta kakkoseksi nostohommissa jos on kunnollinen nosturi. Nostureita on kaiken kokoisia. Kyllä isoimmat nostaa läheltä vaikka koko kaivurin.
- raksaaja
katsele ympärillesi sattuiskohan lähistöllä olemaan kuorma-autokuksia jolla on oikea hiab tai kaivinkonekuskia (kaivinkoneellakin nousee kolmeen metriin harkkolavat)
Esim. lammin harkkolavat painaa luokkaa 1000kg. Niitä ei pikkunosturilla siiretä. - Nimetön
saat kunnon nosturin joka jaksaa nostaa. Samalla saat auton, jonka kyytiin mahtuu isommatkin tavarat ja paljon enemmän. Jos totta puhutaan, niin eihän pakettiautolla paljon mitään kuskaa, saati sitten peräkärryllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241566- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611279Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!701242- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?761179Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031173- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18972Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per177865